Hát, nálam is volt olyan gázadásnál, hogy nem tudtam jobban lenyomni, de aztán megtaláltam valami kiálló műanyag kart, amibe a cípőm orra beleakad, és azért nem tudom jobban nyomni a gázt.
Hali,
Középtájról, a műszerfalból én is szoktam néha egy kis nyiszorgást hallani, de annak tulajdonítottam, hogy amikor a CD-tárat kötöttem a rádióhoz akkor valami kábelt nem dugtam el megfelelően és az mocorog. Amint kicsit jobb idő lesz utána is fogok nézni majd.
Más: Néha, főleg elindulás után közvetlenül, azt érzem, mintha szorulna a gázpedál. Mint amikor valami sorjás éz azon a pici bütykön megakad a cucc, de enyhe erőszakra továbbmozdul és kisvártatva el is múlik. Mindezt kis gáz állásban, ami azért kellemetlen, mert induláskor éppen kevés gázzal manővereznék ki a parkoló autók közül. Nem vészes, de azért kíváncsi vagyok, más is tapasztalt ilyet? Jó lenne valami gépkönyv vagy szerelési leírás, hogy meglessem a szerkezet felépítését, mert ezzel nem szeretnék szerelőhöz rohangálni, különösen, hogy csak elég ritkán jelentkezik és gyanúm szerint egy kis kenőanyag a megfelelő helyen orvosolná is a "bajt".
Jönnek a pozitív előjelű Celsiusok, lassanként ismét lehet menni kocsit mosni :-))
Sziasztok!Biztosak vagytok abban,hogy a kormány ciripel?Az én autómban is van egy ciripelő hang,ha működik a fűtőventillátor.Nekem a középső levegő beömlőből érkezik a hang.Ugyanis,ha bezárom az előbb említett nyílást,akkor abbamarad.Lehet,hogy valamelyik éhes kis török belemorzsázott!
Más!A légzsák és övfeszítő ellenőrző lámpája nem szokott viccelni valakivel?
Kormányközép névvel azt a részét illettem a kormánynak, amiből az arcodbavág a zeppelin, és amit megnyomsz, ha audiojelekkel kívánsz kommunikálni a külvilággal, magyarul ahol a duda van. Otthonilag nem ajánlom feltétlen, mert könnyű megberhelni vele a légzsákot is, de a lényeg:
ha a kormány hátulját megnézed-megtapogatod a műszerfal felől, akkor érezned kell két kis lyukat. Namost, ha ott benyúlsz valami lapos csavarnyúzóval, ki lehet akasztani a fém füleket, és kijön a kormány közepe, amibe a légzsák szépen be van hajtogatva. Azért nem ajánlom, mert a csavarhúzóval könnyen tehetsz extra lyukakat a légzsákodba ill. cibálhatsz meg kábeleket, amit nem kellene, és ez nem biztos, hogy nyerő. És ha már kijött, érteni fogsz mindent. Sajnos jobban nem tudom elmondani, mert látni kell, de nem olyan bonyolult. Rákérdeztem, hogy miért mondhatta egy másik szervíz ezt az érzékelős dolgot, a válasz az volt: mert lusták voltak egyátalán hozzányúlni, téged meg hülyének néznek. A régiekben volt állításuk szerint a kormányban az érzékelő (régi R19esen láttam is) de ezekben már a vezérlő, pl. a hamutartó alatt van, ami a régiekben szintén a kormányban volt. A mai cuccokban a kormányban csak pirotechnika és aszépen konzervált zeppelin van. Hát ennyi.
Kormany es reszei teren eleg tajekozatlan vagyok ... mi az a kormanykozep ami az emlitett fulekkel rogzul a kormanykerekhez? A pajzs alakul resz a kozepen ami alatt a legzsak van?
Eddigi velemenyek szerint a legzsaknak valami erzekeloje volt a bunos.
Ahogy itt leirod ez nem egy rem komplikalt muvelet, en szivesebben csinalom az ilyen aprosagokat sajat kezuleg, ha van idod ird le kerlek egy kicsit reszletesebben mit hogyan kell szetbontani.
Megvan a megoldás a tücskökre a kormányban! Ajánlom, hogy ha előjön ez a probléma, a szervízbe víve mondjátok el a munkafelvevőnek, hogy ne nézzen lámernek, és oldják meg. Nekem harmadikra oldották meg, és szerintem örökre...
Lényeg: a kormányközép a Thaliában nem csavarral rögzül a kormánykerékhez, hanem két műanyag fülbe kapaszkodik két fém füllel. a műanyag fülek abból az anyagból vannak, amit te is fogsz vezetés közben, a fém meg fém. namost a menet közben ezek nyikorognak össze. megoldás: két csippentés gépzsír. nem folyik ki onnan, nem fog emiatt semmi probléma lenni, viszont nyikorogni nem fog. Lehet, hogy van akinek ez a megoldás nem új, viszont egyedül itt mondták el a titkot, és a normál megoldását a dolognak. Remélem segít embereken, hogy kiírtsák a tücsküket a kormányukból. Minden jót!
Bocsi hogy bele kotyogok de olajcsere ügyben nem szent írás a gépkönyv.
A váltóra azt írja, hogy örök élet +3 nap (legalább is Megán) de ha megkérdezel 1 komolyabb szerelőt valószínűleg ő azért javasolja, hogy úgy 50-60 ezer körül cseréld le. Én is elhittem ezt az örök élet dumát aztán már tavaly télen is kicsit nehezebben vette a 2-est az idén ismét. Olajcsere azóta újra pipec.
De azt se felejtsd el, hogy a gépkönyv szerint ettől el is térhet a csereperiódus, állandó, vagy sűrű városi használat esetén, sőt akkor kifejezetten javasolják a gyakoribb olajcserét.Én például, egy évben 4-5 alkalommal jövök ki a városból huzamosabb időre.
dCi, pánikra semmi ok, az enyém 7 hónapos, 22000km van benne, és még egyszer sem néztem meg az olajat. Kb. júniusra elérem a 30000km-et, akkor viszem majd első olajcserére. Szerintem ha a gyár garantálja a 30000km-et, akkor nekünk sem kell különösképpen aggódnunk.
Tucsok tema: eloszor 1000km korul hallottam, akkoriban csak kanyarodasnal, kovezett uton. Mostanra (3500km) koves uton mar kanyarodas nelkul is hallom neha; lehet, hogy raelezodott a hallasom erra a tucsokre.
Kuplung tema: mult heten volt egy hosszabb utam (elmenni Pestre, oda-vissza 800km, pesti maszkalas 350km); a kuplung pedal elkezdett "surlodni" meleg motornal. Nemreg atesz99 es Stw emlitettek hasonlo jelenseget. Nalam nem nehezul el, szerintem ugyanolyan konnyen mukodik csak ahogy lanyomom/felengedem valami surlodast erzek (nem hallhato). Eloszor azt hittem, hogy a szonyeg odacsuszott, de nem.
Ezen a feelingen kivul mas panasz nincs ra, ugyanolyan jol mukodik.
dCi: mivel nekem volt cserélve már 3600-nál, ezért nem érint az első olajat ne cseréljük le mizéria.Én szinte biztos, hogy lecseréltetem 15000 km-nél, mivel nekem csak 13000 van benne.És az is valószínű hogy Fót-ra viszem a jószágot a Békési szervízbe, mivel eddig is nagyon korrektek, segítőkészek voltak.Csak javasolni tudnám őket, időpont egyeztetés, és meg tudod várni a szervízt is.
Tücsök témában eddig kétszer hallottam a dolgot viszonylag rövid ideig, és csak nagyon hallkan.
Másrészt egy autó önszántából soha nem cseréli le a gazdáját egy újra, míg a nők, khmm...
(legalábbis én ezzel szoktam indokolni, mikor a barátnőm néha azzal jön, hogy a kocsival többet foglalkozom, mint vele) :-))
Üdv. Néktek!
Kicsit elgondolkodtam. Egy új autóra való váltás hasonlit az olyan állapothoz, mint mikor egy férfi lecseréli a régi barátnőjét egy újra. Ugye a régi barátnőt jól ismerte, már minden gesztusát, gondolatát, reakcióját jól kiszámithatta. És akkor jön az új nő, amely teljesen ismeretlen. És kell egy idő, mire az ember megtanulja az új nőt. És óvatosnak kell lenni vele, mert hátha sértődékeny, nem tudni mire hogy reagál, tehát meg kell tanulni. Igy vagyunk az új autóval is azt hiszem. Vigyázunk rá, udvarolunk neki, és kiváncsian tekintünk a reakcióira.
Az enyém is ciripel. 8hónapos Clio 21000 km és kb olyan 6000 környékén lett meg a tücsköm.
Krike. Mivel a mi autónk kb egykorú így Tőled kérdezném, hogy az olajjal kapcsolatosan mi a Te álláspontod. Hétvégén megnéztem a pálcán levő olajat és modhatni mint a szurok olyan fekete. Mivel még van 9000 km-em a "kötelező" 30e-ig így nagyon elgondolkodtam egy idő előtti olajcserén.
Tud ajánlani valaki korrekt Budapest környéki (nem fakertész és BP autó) szervízt?
KISPIPI: Hajjajj, még nagyon is előjöhet...mi most tartunk 2200-nál, és most jött elő a kormányciripelés, ahogy azt már a kedves topictársak is előrevetítették. Vígasztaljon viszont, hogy más probléma nem volt az autóval. (Illetve kb. egy hétig zörgött a műszerfal környéke, de egy határozott jobbos rábeszélés után már nem zörög.)
Örömmel értesítem az egybegyülteket, hogy a hatóságoknak sikerült lebuktatniuk az egyik Renault-ra szakosodott lopós társulatot. Azt suttogják, hogy meglehetős mennyiségű jármű is megkerült. Állapotukról nem szól a hír.
Sziasztok!
Nos, megtettem az első 300 km-t, és semmi hibát nem észleltem. Kissé tartottam attól, hogy majd a kormány felől hallani fogok csipogást, mint amilyeneket irtatok (én mint Kispipi minden csipogást meghallanék), de szerencsére ilyesmi nem jelentkezett. Lehet, hogy megúsztam? 300 km után még jöhet elő valami? Már csak a rendőröktöl tartok. Még sohasem szponzoráltam a rendőrséget, de a Nati úgy száguld, hogy félek, hogy előbb-utóbb belefeledkezem a sebességbe, és elkapnak...
Kellemes thalicskázást!
Szerintem nézd meg a sárvédőt. Nekem egy garázskiállás (tolatva) után az utról eltolt majd megfagyott 15-20 cm-es hóbucka "piszkálta" meg az egyik hátsó sárfogó toldatot, és balos kanyarban súrlódott. Helyretettem, s azóta OK.
A Clio II és a Thalia ugyebár szinte ua. a kasztni. A Thalia hátsója meg szvsz felfogható energiaelnyelő gyűrődési zónának is.
Törésteszt:
http://www.auto2.hu/1tores/kisa2k/renaultclio.htm
Ez egy 2000-es Clio II modell tesztje, de nem hiszem, hogy az újabbak rosszabbak lennének. Többek közt a tesztben kifogásolt figyelmeztető matrica megváltoztatott helyéről és a jobb első légzsák kikapcsolójáról (meg pl. a hátsó középső 3 pontos biztonsági övről is) az alábbi helyen találsz még képeket (valamelyik képre kattintva a képgalériában):
http://totalcar.hu/teszt/thalia2bem/
(bár a totalcar eléggé elfogult a VW konszern felé)
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet az oka a köv. jelenségnek: lendületes kanyarvételkor (pl. körforgalomban) hátulról sebességtől függő ritmusos súrlódó hang hallatszik. Csak balrakanyarodáskor hallom, jobbkanyarnál semmi. (Mielőtt megrónátok, nem köröztem szemben a körforgalomban. :-) ) Arra gyanakodtam, hogy a sárfogó hozzáér kanyarban a kerékhez. Szerintetek ez elképzelhető? Elég amorf módon áll a sárfogó... Vagy inkább szervíz?!
Mivel a fejlettebb piacokon a Thalia a Clio mellett csupán marginális szerepet játszik, az Euro NCAP nem törte meg.
Ehelyett ott a Clio tesztje. Mivel a Thalia a C oszlopig szerkezetileg gyakorlatilag azonos a Clioval, törésteszt eredménye is hasonló lehet (frontális és oldalütközés), ami egyébként igen szép 4*.
Az előző hozzászólásomban (2685) csak a Thalia előtti autómat vallottam be.
A teljes lista:
- Zaporozsec, 10 éven át (talán valaki még emlékszik erre a csoda járműre),
- Wartburg (2 ütemű), 3 év
- Fiat 127, 10 év
- Thalia, Expr. 3. hónapja.
Láttátok a hírt?: "minden 2003. március 1. után átvett új Renault-ra 2 éves, kilométer-korlátozás nélküli gyártói garancia!"