Remélem tisztában vagy azzal, hogy én nem mondtam még, hogy csupa rossz indőpontokban mennek a vonatok. Van ami rosszkor megy. Akarom mondani: van egy ami jókor érkezik...
Meghatároznád, hogy hol vasúti feladat az utasok elszállítása? Szeretném már egy született szakrétő véleményét hallani (mert amit nem te írsz az csak hülyeség lehet ugye).
Jó dolog ez a regionális megrendelés, majd legalább "szubszidiárisan" mondhatja ki az adott régió, hogy nincs szüksége vasúti közlekedésre. Vagy éppen szüksége lenne rá, de péze az má nincs.
Szubszidiáris, mert mostanában mindent ilyen eukrata szakzsargonba kell mondani.
Sőt, keverjél bele minnél több angol szakkifejezést a beszédedbe, annál okosabbnak fognak a emberek tartani........:-(((((
"Egy szakaszon utasok száma önmagában édes kevés annak meghatározására, hogy vasúti vagy egyéb feladat az elszállításuk." --> Akkor a vasútellenesek is felhagyhatnak az utasszámlálgatással, lécciköszi.
Itt két dolog állhat fent: 1, A buszok konganak az ürességtől, utas sehol, de a cseles MÁV ezt tudja ezért nem indít vonatot. Ebben az esetben át lehet menni a kunság volán topikba hangosan követelni a kihasználatlan buszok törlését a menetrendből. 2, Azért jár annyi busz, mert van utazási igény. Tehát a vonatok számának növelésével, menetrendjük javításával utasokat lehet szerezni, ami bevételt jelent.
"Amúgy meg kínáncsi lennék, hogy napi 4 pár vonat esetében mi is lenne az a 4 fix indulási időpont, amivel versenyképes lenne a vasút és ne a csúúúnya vasútpusztítás/utaslezavarás legyen az eredménye...."
4 pár esetében nincs ilyen. 14 meg 24 esetében van. Pont az a téma, hogy 4 pár vonattal nem lesz versenyképes a vasút.
Az indulási/érkezési időpontokat úgy kell megadni, hogy csatlakozzanak Kméten a fővonal vonataihoz, emellett a reggeli érkezési és délutáni indulási időpontok alkalmasak legyenek hivatásforgalom lebonyolítására.
Egy szakaszon utasok száma önmagában édes kevés annak meghatározására, hogy vasúti vagy egyéb feladat az elszállításuk. A vasútbarátok ezen hasalnak el a legkönnyebben.
Amúgy meg kínáncsi lennék, hogy napi 4 pár vonat esetében mi is lenne az a 4 fix indulási időpont, amivel versenyképes lenne a vasút és ne a csúúúnya vasútpusztítás/utaslezavarás legyen az eredménye....
Viszont aza 3 busz is feltár(hat) ezen útvonalak folytatásában több települést, amit a vonat nem, ergo a buszokra mindenképpen szükség van.
pl. Kunbaracs-Kerekegyháza-Hetényegyháza, Tatárszentgyörgy-Ladánybene-Méntelek, a lajosmizsei pedig akár Dabastól az 5-ös vonalán minden falut (tudom, arra van vasút is).
Miért ne lehetne elég 3 busz helyett egy vonat? Ha arról van szó, h a reggeli csúcsban egymás után mennek a buszok, 1-5 perces követéssel, mert egy busz kevés akkor igen is kiváltható vonattal egy szerelvénnyel úgy, h azon mondjuk van +2 kocsi a szokásoshoz képest.
Konkrétan Hetényegházáról nem sokat tudok mondani mert sosem jártam ott, de ott lehetne a 142-esen pl. HÉV szerűen mondjuk 30 perces követéssel vonatot járatni. Az is biztos, h ha a 142-esen a Nyugatiból induló vonatok végig mennének Kecskemétig akkor több utas lenne.
Nem kell csodálkozni, h Kecsó-Mizse között nincs utas, hiszen nem is nagyon van mivel utazni 4 vonat az kevés és nem is jó időpontban mennek. De ha lejárnának Kecsóra a vonatok máris más lenne a helyzet, Táborfaváról és Dabasról is jöhetne a jónép Kecsóra átszállás nélkül és Kecsón belül a vasútállomások is jó helyen vannak. Máriaváros különösen csupa olyan dolog van 5-6 percen elül gyalog, ami potenciális úticél lehet, iskolák ( általános, közép és főiskola is), kórhát, szórakozóhelyek, uszoda, élményfürdő, bevásárlásra alkalmas helyek stb.). A főiskolára is járnak Dabasról és volt, akitől megkérdeztem, h mivel jár és hogy, és mondta, h járna vonattal, de sehogy sem jó neki, mert pont akkor nincs mikor kéne, így marad a busz helyijáratozás Kecsón majd felszállás a buszra. De mondta, h ha lejönnének Kecsóra a vonatok akkor azzal járna, mert megspórolhatna egy kecskeméti buszbérletet, sőt közelebb is van neki a vasútállomás mint a buszállomás leszállhatna Máriavárosban és 5 perc alatt beérne a főiskolára.
Lajosmizséről, Méntelekről, Hetényegyházáról sugár irányban jönnek be az utak Kecskemétre.
A vasút nem, az felfűzi mindegyik települést. Ha reggel hét órára szeretnél érkezést Kecskemétre, akkor vonatból elég lenne egy (elméletben), buszból legalább 3 kell, mivel 3 útvonal.
Egyébként jó, hogy szólsz, valóban a 19-es járat is ellenlábasa lehet a vonatnak. Egyébként meg Felsőméntelek megállóhely mellett Felsőméntelek vmh. buszmegálló van, ennyit arról, hogy kinek milyen ismerete van.
Hát, látom a Te számodra pedig az autóbuszmenetrend az ismeretlen fogalom...
Persze tudom, hogy a vonat+bicikli kombó mindenhova jó, de attól még a buszok menetrendje nem fog utánad szállni.
De akkor nézzük végig a dolgokat:
Kecskemét nagyállomástól Hetényegyházáig az összes megálló el van látva. Kecskeméten belül helyijáratokkal (Kecskemét alsó és Kecskemét-Máriaváros térsége), Kecskeméten kívül Hetényegyházáig (ezen a szakaszon a közút a vasút mellett halad) szintén helyijáratokkal. Mikóstelep és Úrihegy is iskolanapokon 28+18 pár helyijárattal van kiszolgálva, plusz ezen felül van napi 10 betétjárat Miklóstelepig. (lásd Kecskeméti 15,19,29-es autóbuszvonalak).
Nagynyírből kb 2 km gyaloglással elérhető Hetényegyháza valamelyik buszmegállója, mely Kecskeméti helyijáratokkal van kiszolgálva (28+18 pár).
A ménteleki térség kiszolgálása Kecskemét-Méntelek, vá. közt iskolanapi 21 pár helyközi autóbusszal megoldott (Kecskemét-Méntelek-Ladánybene autóbuszvonal). A tanyák a Kecskemét-Méntelek-Ladánybene út körül hosszan elszórva helyezkednek el, így többségükről a közút a vasútéhoz hasonlóan érhető el:
Alsóméntekeről kb 1 km gyaloglással (Alkotmány Tsz)
Méntelek megálló mellett ott a buszmegálló (Méntelek, vá)
Felsőméntelek mellett szintén ott a buszmegálló (Méntelek, v.mh.).
Klábertelep esetében a Kecskemét-Méntelek-Ladánybene buszvonalon levő Sebők tanya buszmegálló elérhető 1.6 km gyaloglással, mely iskolanapokon 13 pár autóbussal van ellátva.
Lajosmizse alsó pedig már Lajosmizse város belterületén fekszik, ahonnan kb 600 méter gyaloglással elérhető Lajosmizse kultúrház, ahol a Lajosmizyét érintő napi több tucat busz is megáll.
Úgyhogy mikor a környék topográfiájáról beszélünk, ezeknek az ismerete is szükséges lenne a kérdés megítéléséhez...de ahogy elnézem ezekre a fáradtságot már igen kevesen veszik :(((
Lajosmizse-Kecskemét 25 km; 38 perc 6:25, 11:27, 16:38, 18:38.
Méntelek-Kecskemét 18 km; 28 perc 6:35, 11:37, 16:48, 18:48.
Hetényegyháza-Kecskemét 13 km; 18 perc 6:45, 11:47, 16:58, 18:58.
Összesítve: 130 buszjárat és 4 vasúti járat.
Aki ezt intézte, aki ezt jóváhagyta, aki ezt akarta, aki ezt jónak tartja, aki ezt a vasutat meg akarja szüntetni, az mind.... ....csináljon magának testvért.
Akiknek a szemük helyén is ikerfényszóró van, azok ezt soha nem fogják elhinni. Ők csak azt látják, hogy a vasút 300 mrd-ot kér, a Volán meg kevesebbet.
Az van, hogy ez itt a vasutas, hangsúlyozom VASUTAS fórum. Úgy tudom, a vasútbarátok nem járnak át a tömegközlekedés fúrumba mondogatni, hogy mennyire felesleges némelyik buszjárat.
Egyébként meg én nem osztanám ki a topiktársat a helyedben, mert egyrészt könnyen megeshet, hogy többet tud a vasútról mint te, másrészt másokat is magadra haragítasz a hülyeségeiddel.
Hol élsz Te? Felénk olyan 5%-a alacsony padlós a helyközi kocsiknak. Jó neked, hallod-e.
Amúgy érdekes módon max. 20 évig közlekedő 70 milliós gázolajtemetőkre van pénz, egy olyan Bz motorkocsi fővizsgájára nincs, ami már az elmúlt 25 évben könnyen meghozhatta a beszerzési árát.
Hát igen, a vonatszag. Én csak néha, mondhatni hobbiból vonatozgatok, de este amikor hazaérek, hajmosás közben gyakran gondolok arra, hogy vajon hogyan csinálják ezt, akik mindennap vonattal mennek dolgozni. Bár ők nyilván nem lógnak annyit az balakban, mint én.
A lehúzható ablakú kocsik sohasem lesznek tiszták szerintem. Mivel mind nyáron, mind télen (túlfűtés miatt) van nyitott ablak a kocsiban, a vonat által az ágyazatról felkavart port beviszi a huzat a kocsiba (szerintem). Így hiába takarítják akár naponta a kocsikat, egy-egy kanyar után már koszos minden. Anno a Balatonra menet végig álltam a nyitott ablaknál Budapestről és koszosan, "vonatszagúan" szálltam le. Azóta nem rajongok ezekért a kocsikért.
Szerintem meg semmit nem javult. A Bhy, By kohószökevények műbőr ülései állati retkesek. Világos színű ruhában felülni nem ajánlott, mert garantáltam mocskos lesz tőle. Én semmi javulást nem látok, de vélhetően a sógor-koma takarító cégek igen, a zsebükben.