Novak dob. Lehegesztették. Azon kívül, hogy nem túl esztétikus így, okozhat valamilyen gondot? Menettulajdonságban, hangban nem vettem észre semmi negatívumot.
Valaki tapasztalt olyan hibát Clio II vezető ülés felől az ablakemelő nem megfelelően működik! Ebben már cseréltem egy komplett nyomógomb kapcsolót (hiba megmaradt). A hibajelenség, ha egyszer megnyomom rövid ideig akkor teljesen lemegy és ez az ellenkezője felfelé is, de a jobb oldali részen, ott teljesen jól működik (ha kicsit megnyomom lefelé, akkor és elengedem akkor abban a pillanatban megáll és ez az ellenkező irányban is). Vezetés közben meg össze vissza kell nyomkodni, hogy abban az adott pozícióban megálljon, ahol szeretném. Az anyós ülés felől meg ott tökéletesen működik.
Üdv mindenkinek! Remélem, hogy nem problémával, hanem csak egy érdekes jelenséggel kapcsolatban kérdezek. Úgy egy-két hónapja járó motornál kézi gázadást eszközöltem a motortérben, aminek egy rövid csattanó hang volt az eredménye. Valahonnan a motorból jött, de nem ismétlődött meg később, s semmilyen következménye nem érzékelhető, szépen, egyenletesen jár (2001, 16V). Vagy talán mégis: indításkor pöccre indul az autó, de olyan érzés, mintha nem is tekerne az indítómotor, hanem azonnal berobbanna. Találkozott valaki hasonlóval?
Köszönöm a segítségeket,úgy tűnik,hogy megoldódott a központi zár problémája. Végülis nem kellett kicserélni a központizár vezérlőt - igazából az autó eredeti kulcsait nem sikerült rátanítani a bontott modulra,így bár azzal rendben működtek a zárak a belső gombról,csak indítani nem lehetett az autót és a távirányítóra sem reagált...
Végülis 3 helyen volt fóliaszakadás a zárvezérlő NYÁK-ján - igazi vékony,csak nagyítóval látható helyeken - ezek áthidalása után már működik a központizár és a menet közbeni kattogás és hibajel (szerviz lámpa) is megszűnt.
Egyébként a kulcsokat csak szerviz számítógépről lehetne rátanítani a modulra az immo miatt? Videót és leírást is találtam a kulcstanításról és az újraszinkronizálásról,de sajnos egyik megoldás sem működött a bontott modulnál,amit cseredarabnak szántam.
Van egy Thalia 1.2-es azt vettem észre, hogy álltam valahol egy helyben járó motorral. Kis idő után mikor elindultam elkezdett füstölni. Nincs hibakód nem rángat. A motorháztetőt felnyitottam a vizet megnéztem nem olajos az olaj sapka kupakja nem habos. Ha nem alapjáraton megyek vele akkor nem látom hogy füstölne. Szerintetek mi lehet a baja? Mire készüljek?
Üdv! Esetleg lenne vkinek, vagy tud valakiről, akinek lenne 2004/12 (k9k700) Tháliába TRW rendszerű bontott kormánymű, ami jó állapotban van. Az enyém sajnos már nem csak folyik, hanem kopog is. Köszi
Mivel a belső gomb gyújtás nélkül is működtetné alapesetben a zárakat (és ilyenkor a riasztót is ki-be kapcsolná),kizárható a hibája szerintem,mivel csak indulás után,menet közben kattog,ahogy zárná az ajtókat. Álló helyzetben a gomb megnyomása nélkül nem kattog és olyankor a szervizlámpa is sötét marad. A távirányítóra is kattanással reagál a relé,csak a zárak nem tudnak megmozdulni,ha a zarvezérlő próbálja hajtani őket,a sima multiméter sem mért feszültséget a zármotor kimeneten. Inkább arra tippelek,hogy amikor a relé lábán "elszállt" a forrasztás,valószínűleg valami mást is érinthetett,akár a relé érintkezőjét például. A NYÁK-on nem látszik más hiba,sem égés, sem repedés.
De köszi a tippet,azért ellenőrizni fogom ezt is,biztos ami biztos...
Köszönöm,remélem igen. Jelen pillanatban az utastéri gomb,vagy a kulcson lévő zárnyitó gomb megnyomásakor hallani a vezérlőből a relé kattanását - ugyanígy kattog folyamatosan menet közben is,ahogy zárni próbálná az ajtókat. A zárak is mintha próbálnának mozdulni,de nem sikerül nekik. Az az igazság,hogy volt egy hibás forrasztás a modul reléjének az egyik lábán,ami pont a központizár motorok egyik pólusa. De ennek javítása óta próbálnak működni a zármotorok,előtte feszültséget sem adott ki a modul. Próbáltam kikapcsolni a menet közbeni zárást,de a zárgomb nyomása közben a modul reléje folyamatosan kattog. Egyenlőre rendeltem egy másik zárvezérlő modult.
Az utastéri számítógép (UCH) intézi az ajtók záást-nyitását és ez még sok funkcióval bír. Többek között az immo is ebben van ami viszont össze van programozva a motorvezérlővel. Nekem kellett cserélnem motor vezérlőt és ez hozte magával az UCH cseréjét is az immo miatt. inne megy az irányjelzők az ABS a légzsák a hátsó szélvédőfűtés és még egyebek. Meg kéne nézned amikor próbálja becsukni az ajtókat akkor az UCH lábain megjelenik e a feszültség? Ide teszek egy rajzot a zármotorok vezérléséről, talán ebből látni az UCH melyik lábát kell nézni:
A 645 az UCH egység, annak az 1-2 lába vezérli a motorokat, a 8-17 lába a zárókapcsolóval van kapcsolatban...
Köszönöm az eddigi segítséget. Egy darabig renben működött mindrn a zárak terén,majd a legutóbbi autómosás után végleg megszűntek működni a zármotorok. A hétvégén odáig eljutottam,hogy az ajtókban lévő motorokat egyenként próbálva mindegyik működőképes. (Az ajtóátvezetéseknél húztam szét a csatlakozókat,onnan adtam feszültséget a zármotoroknak.) Majd lehúztam a zárvezérlő csatlakozóját és onnan próbálva mi degyik motor működik. Most már erre a vezérlőmodulra gyanakszom...(Komfort modul ?) Ez működtet még valamit a zárakon kívül? Jelenleg menet közben folyamatosan villog a szervizlámpa,amikor zárni próbálja az ajtókat indulás után,de álló helyzetben nem világít és eddig minden más rendben működik. A modul cseréjével orvosolható lehet a zárak problémája,vagy esetleg a modulcsere programozást is igényel?
Na a dolog felderítve, elhárítva... Előkészületként megvettem minden előre látható szerszámot a művelethez, injektor kihúzót, tűzkarika kiszedőt, fészekmarót, az egész 32 ezer ft-ba került. Előtte elmentem két helyre, hogy megkérdezzem, vállalják-e a tűzkarika cseréjét, Egyik helyen kerek-perec elutasítottak, csak teljes injektor tisztítás és esetleges cserék után vállalják, a másik helyen egy rosszarcú azonnal előadta, hogy nem úgy van az, a tűzkarika nem ég ki magától, annak oka van, amit meg keéé vizsgálni stb... még mondta mikor sarkonfordultam és otthagytam.
kb. fél éve járok úgy, hogy az egyik injektor alatt kifúj a henger, egyre nagyobb mocsok rakódik le, szurokban kátrányban úszik az egész injektor környéke. Láttam szép videókat az elhárítás módjáról, féltem is tőle, de aztán....
Az egész művelet kb 5 perc volt (már a kivétel) mire észbekaptam, előkészítettem a megvett szerszámokat, nekikészültem, a vejem kikapta az injektort piszok gyorsan minden segédeszköz nélkül...
Lehet azt mondani, hogy szerencsém volt... a tisztítás és az összerakás már lassabban ment a fészek maróra mégiscsak szükség volt, de amikor a motort újraindítottam, csodálatos volt hallagtni azt a szép egyenletes ketyegést amit produkált, semmi sziszegés, semmi kifújás...
Köszi a tippet, kipróbálom, hátha.....bár nem nagyon van bizodalmam, előtte marha nehezen mozgott a kulcs, de nyitott-zárt..most olyan mintha eltört volna benne valami, tök szabadon forog balra 15 fokot meg jobbra is.
Ezek a zárak már erőszakmentesek......, ha erőszakolod, akkor simán körbe forog.
Locsold be jól WD4-el, hagyd hatni, megint Wd megint hagyd hatni, és próbálgasd. Ha egyszer csak működni kezd, akkor jól mosd át féktisztítóval(a zár lamellák miatt)
Vettem kilincset is. Most jutottam el odáig, hogy valóban szét is szedtem, kicseréltem, tehát a rudazat pipa. Viszont alapból nem az volt szétesve, a korábbi hackelésem még tartott, nem ezért nem nyílt az ajtó a kulccsal.
Sajnos a kulcsot ha mozgatom, nem történik semmi, olyan, mintha maga a zár lenne eltörve, nem mozgat semmit, hiába tekergetem.
Volt már ilyen neked, vagy esetleg valaki másnak ?
1,5 dci motornál, ha kifúj a porlasztó a tűzkarikánál és a befecskendező már szutyokban áll, van esély egyszerű porlasztó kiszedésre, vagy ne próbálkozzak házilag a tűzkarika cserével? megnéztem néhány videot róla, de célszerszám nélkül nem tudom, ki lehet-e még ilyenkor emelni.....
egyébként talán 100 km hiján 300 ezernél járok, de soha nem adalékoltam és általában lukoil meg auchan kutaknál tankolok. minden eredeti gyári, közben egy két éves kínlódás után vezérlőcserével oldódott meg egy rémes időszak, amikor látszólag delfirendszer probléma volt , de én esküdtem rá, hogy ez inkább elektromos vezérlés gond, aztán mikor már csak néhányszáz métert tudtam megtenni akkor kerestem bontott vezérlőt és szerencsére éppen lett egy 20 ezerért, azóta már vagy 60 ezret mentem és semmi gondom, 5 literes fogyasztás, húz a motor és álom vele sz autózás. most ez a tűzkarika kifújás jött elő, és nem akarok megint szerelőkkel vitatkozni, hogy nem kell más csak a tűzkarikát cserélje ki.