az még javulni fog (téli városi fogyi), nekem 8-8,5 volt idén, csak bp, igaz az enyémben 30000 van.
nyáron országúton 80-90-nel 2 személlyel egyszer sikerült a 4,5. de ezt csak félve merem leírni.
ja 1.4 8v
:)
Nekem 1.4/8v motor van a Thaliaban, most kb 3.500km.
Fogyasztasi adatok:
- varoson kivul 6L korul (5.9-6.1; 100-120as tempo);
- varoson belul ezen a telen (rovid tavolsagok, nagy hideg) 10L folott.
Szerintem nem erdemes vegyes fogyasztas atlagot szamitani mert mindenki eltero szazalekban hasznalja varosban es kint az autojat.
Ez a fogyasztas meg csokkenni fog egy kicsit mert a motor csak most kezd igazan bejaratva mukodni.
A gyari adatok szerint az 1.4/16v motor egy gondolattal kevesebbet fogyaszt mint az elobbi.
Szia poiuztre!
Köszönöm a válaszod.Én is hosszútávon használom az autóm és fixen tartja a 7.2 l-es fogyasztást.Már nem kimélem annyira (természetesen ez nem jelenti azt,hogy csak a padlógázt ismerem),mint az első 1500 km-en,de a fogyasztása nem változott.Egyszer sikerült 6.8 l-el autókáznom.Talán nagy a lábam?(pedig csak 41-es cipőt hordok!)Most kb. 3800 km van a gépezetben,előrodulhat,hogy csökken a fogyasztás?
A furcsa szagokra!
Én időszakosan égett müanyag szagot szoktam érezni.(amely természetesen ez nem egyezik meg az égett gumi szagával)Már visszamentem a szervízbe és kértem 1 elektromos bevizsgálást és a szerelő állítása szerint semmi problémát nem talált.De az érdekesnek találom,hogy ezen vizsgálat után a légzsák és övfeszítő ellenőrző lámpája rossz szokásához híven nem jelez vissza kedve szerint.(ez is szerepelt a hiba listán)Ennyi!
Szia, ez az édeskés szag a dízeleknél jellemző.De van benne valami "utánégető" szerű cuccos is, ami még eltüntet pár dolgot a kipuff környékén is, ha jól tudom.
Már 1x sikeresen elküldtem, természetesen rossz helyre, de röviden megismétlem; két okot tudok a klímás autók büdösödésére. Beleköltöznek a gombák, aminek jót tesz 1 kis gombaölő spré, avagy a túlfolyó dugul el, merthogy ennek a csövét középütt jól ellapították.
Érdekes! Én nem észleltem a Natiban furcsa szagot... Lehet, hogy az orrommal van a baj? De nem is lehet logikus, hogy a katalizátoros autókban ez természetes. Ha taxiba ültök, éreztek ilyesmit? Már minden taxi katalizátoros. Valami más baj lehet Nálatok, csak nem tudom, hogy mi. Én csak ha nagyon odafigyelek, legfeljebb valami új illatot érzek de azt is csak enyhén. Talán az új kárpit, az új műanyag, az új alkatrészek....De ha egy uj bőrárút veszel annak is van valami "bukéja" egy darabig...
Igaz nem hangerő, de rádió ügyben javaslom felkeresni honlapunkat Megane Klub a Tippek trükkök rovatban van 1 gyári rádió karakterisztikájának beállítása című írás. Tudtommal clio-ban működik akkor thaliában mért ne?
A 2002 évi "Alize" szériás dCi tudja ezt a játékot; amióta a menüben a "függvény" meredekségét növeletem az én nem túlságosan "vájtfülem" is egyértelműen érzékeli a különbséget. Érdemes vele bíbelődni, mert hasznos ez a kis + kényelem.
Sziasztok!
Radioval kapcsolatba erdeklodnek a tapasztalataitokrol. Az en jarganyom 2001 februari (ha szamit...) es a gyarilag beepitett radioja van. Ez elvileg (a munje szerint) tud olyat, hogy a sebesseg fugvenyeben hangositja/halkitja magat. Megneztem hatul a csatlakozot, be sem lett kotve a sebesseg infot szallito vezetek...
A szervizben nem tudtak hatarozottan megmondani, hogy tud-e ilyet tenyleg az kocsi, vagy csak a radio menujeben "bentmaradt" ez az opcio.
Nektek tud ilyet a radio? A tipusat nem tudom pontosan - talan VDO?
Nem tudom erdemes-e kuszkodnom a dologgal; mert amugy tetszene ez az extra, vagy csak az idom vesztegem?
Elore is koszi,
Peter
Klíma nincs, büdös van.
Egyébként nekem is Punto-m van. A jellegzetes katalizátoros szag hidegen minden kat-os autónál érezhető, de ez a két Clio belül iszonyú büdös.
Nem hiszem, hogy be szabadna szivárognia a kipufógógáznak az utastérbe! Már arra is gondoltunk, hogy esetleg elrejtőzött a műszerfal alatt egy török melós, hogy így jusson nyugatra, na de mind a két autónál?!
Alize: ugy az EuroPremium benzin mint az EuroDiesel 10-15%al dragabb mint a sima valtozat es azt mondjak, hogy jobb is. Ennek ellenre Romaniaban a dCi Thaliara (ez erdekelt engem eloszor) 10.000km a revizio pariodus.
Felhivtam a Renault Romaniat, hogy kerdezzem meg miert mas orszagokban a triplaja. A valasz az volt, hogy az uzemanyag minosege az oka.
Ha erre latogatsz csak EuroDieselt tankolj bele, attol, hogy kirandulsz it egy-ket ezer kilometert nem lessz semmi baja. Gondolom hosszu tavon problema.
kukucs33: az EuroPremiumbol is erdemes neked teletankolni, ~186Ft/L.
Altalanos tanacs: csak ismert kutaknal szabad uzemanyagot vasarolni: OMV, MOL, Petrom. A Shell es LukOil-nak nalunk rossz hire van, sokan panaszkodnak roluk.
Kisseb kutaknal nincs Euro uzemanyag (kicsi MOL-nal sem, kicsi OMV-nel sem).
Hát ez nem semmi...
Éppen jókor került elő a téma, mert 1-2 hónapon belül valamikor fogunk arra utazni és terveztem, hogy mivel ott olcsóbb a benzin, így majd jól teletankolok - mostmár csak arra kell figyeljek, hogy megszokásból véletlenül ne 95-öst töltsek.
Köszi az infót.
kukucs33
Utanajartam a dolognak, hogy mi a magyarazat, hogy Magyarorszagon lehet es Romaniaban nem sima 95-os olommentes benzint hasznalni a Thaliaba. Tevedtem, nincs sok koze a kenmentesseghez.
Minden benzin tipus meg kell feleljen bizonyos hivatalosan megszabott standardoknak.
Romaniaban a 95-os oktanszamu benzin standardja azt irja, hogy minimum 92-es oktanszamu kell legyen :)))
Az emlitett EuroPremium 98-as benzin pedig minimum 95-os. :)))
A Renault eloirja, hogy az autoi 95-os benzinnel mukodnek. Igy, a kereskedok kikotik, hogy ne hasznalj 95-nek kikialtott benzint (mert lehet hogy kifogsz egy tartaly 92 oktanszamut ami tenyleg karokat okoz a motorban). Biztos ami biztos alapon eloirja az EuroPremium 98-t, mert az legalabb 95-nel nagyobb oktanszamu.
Magyarorszagon a 95-os benzin a magyarorszagi standard szerint 95-os oktanszamu kell legyen, ugyhogy azt nyugodtan lehet hasznalni.
Kovetkeztetes: aki Romaniaba jon tankoljon EuroPremiumot a biztonsag kedveer.
ha klimanal van budos, akkor az lehet amiatt, hogy a klimaban elszaporodtak valami bakteriumok. Nem igazan ertek hozza, egyszer egy taxis magyarazta. A katalizatornak szerintem is edeskes szaga van. Legalabbis az en Puntomban mogyorora hasonlito
szaga van. :-)))
L.
ui. Igen, nekem Puntom van, de elobb-utobb szeretnem lecserelni es a Thalia eleg eselyes, ezert olvasom a topikot. :-))
Nálam egy kicsit más a helyzet, mert kívül, olyan édeskés, de nem kellemetlen szaga van járó motornál, viszont menet közben ha megy a ventillátor, és vagy klíma, akkor nekem is hoz be büdöset rendesen valahonnan( nem a kinti autóktól), állítólag a pollenszűrőt kell cserélni, mert hajlamos a magyar utakon hamarabb elkoszolódni.
Szerintem is sima 95-ös kell. Kénmentes benzin kizárólag az alacsony fordulatszámon szegénykeverékes módban működő közvetlen benzinbefecskendezéses (a benzinmotorok következő generációja) motorokba kötelező.
Szia Imre,
Sima 95-ös ólmozatlan benzinnel járok.A gép 2001 októberi ugyan, de a motor az újabbakban is ugyanaz.
Amennyire tudom a katalizátor csak az ólomra érzékeny. Ez a kénmentes dolog új (persze lehet, hogy csak nekem), de nem írattak alá semmi ilyet velem. Ha megyek Romániába (vagy bárhova külföldre) akkor az annak megfelelő ottani benzint fogom venni. Sőt, ha nekem anno azt mondja a kereskedő, hogy csak a legdrágább benzinből tankolhatok ezután, akkor valószínűleg még ma is a 33 éves Opelemmel járnék.
A helyedben megérdeklődném ezt a dolgot a romániai 'főkereskedőnél'.
Ki milyen benzint hasznal az Thaliaba?
Foleg az erdekelne, hogy a 2002-be gyartott Thaliakba, Cliokba milyen benzin megy?
En Romaniaban elek, itt vasaroltam a Thaliat. A kereskedonel azt mondtak, hogy az auto EURO3-as gazkibocsatas normaknak felel meg, egy modern katalizatorral van felszerelve es ezert csak, nalunk EuroPremium neven ismert benzinnel mukodhet.
Az EuroPremium benzin az olom ES kenmentes benzin, gondolom ugyanaz mint Magyarorszagon a MOL Evo99. Ezt a szuperbenzint (az ara is "szuper") nem tudjak Romaniaban eloallitani, igy importbol szarmazik es koztudott, hogy minosegileg meghaladja a tobbit amit itt finomitanak.
Kerdes: amikor atvettetek az autot ala kellet irni egy nyilatkozatot, hogy tudomasul veszed, hogy ha nem kenmentes benzint tankolsz bele akkor elszall a garancia? Mert en ala kellet irjam.
Nem tudom eldonteni, hogy azert kotelezik ennek hasznalatat mert tenyleg tonkremehet a katalizator a sima olommentestol vagy azert, mert ez minosegileg jobb, valoszinu nem dugul el tole semmi garancia alatt es kevesebb bajuk lesz a vevokkel.
Ha olyat mondok ami egy teljesen nyilvanvalo dolog, es mar elvetettetek ezt a lehetoseget akkor hagyd figyelmen kivul az irasom.
Tudtommal, a katalizator kepes kotlostojasszagot okozni, nekem eddig mindket katalizatoros automnal ilyen szag volt az auton kivul. Bent sosem ereztem, de garazsba beallaskor annal jobban. Ugy tudom, hogy ez majdnem minden katalizator velejaroja.
Azzal a problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket, hogy van a cégünknél két új kisáruszállító Clio, és mindkettő új kora óta iszonyatosan büdös! Pontosabban pöcegödör szag van az utastérben, ami gyorsításra-pörgetésre erősödik, sőt már az autó mellett állva is érezni. Tudom elég hülyén hangzik, de kezd szinte elviselhetetlenné válni! Arra gondoltunk, hogy esetleg a motor v. a kip.cső ér hozzá valamihez, de akkor ez szériahiba, mert a két autó között van fél év különbség.
Kérem, hogy segítsetek ha már volt hasonló eset, és meg tudtátok oldani!
Fiuk! (És lányok!)
Mivel már túl vagyok az első pár száz kilométeren, néhány apróság, ami szembeötlött:
Ha járó motor mellett (persze álló helyzetben)kiszállok, úgy tűnik, hogy a szervó szivattyúja folyamatosan működik. Más kocsikon ez nem ennyire hallható (például Astra).
Amíg hideg motorral haladok, úgy kb. 6-7 percig, és nincs nyomaték igény (egész kis gázadással), kaparászós hagot ad a motor, ami az üzemi hőmérséklet elérésével megszűnik.
Egyébként a gyári leírásban sok olyasmi van, ami csak opciós lehetőség, de ezt nem jelzik. Én is sokat próbálkoztam előcsalni az olajszint jelzést a km számlálón, de már feladtam.
Szokott lenni az expressionban is, de csak véletlenül.Nekem a Clio-ban sem kellene hogy legyen a gyári leírás szerint, de mégis benne van, erre azt mondták a kereskedésben, hogy teljesen változó, éppen mi van raktáron, azt raknak bele.