Ezt tudom, köszi, én mondtam neked a másik fórumon :)))) Gondoltam van valami konkrétum.
Apropó, tegnap este hat körül nem mentél a Deák térnél a pároddal a dugóban az Astoria felé??
Jön majd a Megane-ba a 140 lovas 1,9-essel együtt. Szóbeszéd szintjén hallottam, hogy az erőtöbblet a 16V-s technikának lesz köszönhető.
Van már ugye ilyen a C3 1,4 HDI 92 lovas mocija.
Ja, ja, csak egy intercooler a különbség a 2 között, semmi több.
Én úgy tudom, hogy jelenleg csak szervízcsatin keresztül tudják magyarországon hergelni a dCi clio-kat, bár a superchips -nél van chip alapú is, de a 65 lovashoz majd 700 font-ért.Lehet még egy plusz csatlakozó szerkezetet is kapni, de azlátszik, és nem olyan jó.Ha meg profi csapat nem igazán vállalja németo-ban a tuningot, csak a csatisat , akkor lehet benne valami.
Viszont a 100 pacis dCi-ről csak elvétve hallottam, nem láttam még konkrét hírt sehol róla, pláne nem árlistában.
LUKI-nak igaza van, mindkét 1,5dCi turbós, csak a 80 pacisban van valami dízeles trükk, ami miatt 15 lovas előnyre tesz szert. Egyébként az Autó-Piacban írták, hogy épp eszű ember nem vesz más motorral Thaliát, csak a kis dízellel (összehasonlítva az 1,4 16V-vel)...
"Az eddigi két 1,4-es mellé (8v, 75 le; 16v, 98 le) érkezett egy 1,6-os 105 lovas és egy 1,5-ös 65 lóerős dCi turbódízel."
Csak egy kis idézet. Persze, hogy turbo. Az 1,9 ! sdi (szívó) VW motor 64 vagy 68 lovas csupán...
A finomságokhoz egyáltalán nem értek, nem is mondtam soha, hogy másképp lenne, ezért írtam, hogy valami köztes hütő dolgot hallottam.
:o))
LUKI, legy szives vazold fel a turbodizelmotor elonyeit, mind a 65 LE-vel... Legyolyansziveskedves gondolkodj!
Turbo/65 LE hat ez szep aranypar, 1,4-es motorral...
common rail, interkúler?? meg ilyesmik?
Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de a mi Thalicskánkban nincsen turbó. Clióban ugyan rendelhető, attól lesz 80 lovas az egyébként 65 LE dci motor. Az apró különbség kívülről onnan látható, hogy a kocsi oldalán a dci feliratból az i betű színe kék. Egyébként a turbó témájában a tesztekben is sok sületlenség van.
Mielőtt nagyon belebonyolódnátok csak azért, mert nem mondtam eleget... Ember arra is célzást tett, hogy azért IS ilyen drága a lógyógyítás, mert mechanikai átalakítást is igényel. Azonkívül ennél nem veszik el a gyári gari. Ő is említette, hogy van olcsóbb, csak oda a gari.
Én tudok! Jópofa volt a tavalyi tévéreklám. "És nem is jár hozzá semmi?!" Kiválóan mutatta a megcélzott réteget... Most már nem csak az alap Szuzukikat kell kerülgetni a városban, hanem a Thaliás-cekkeres családanyákat is.
Chip tuningra gondoltam, azt nem hinném, hogy ki tudják programozni a Renault szervízben, max. ha kiforrasztják a chipet...
krike, szerintem a 100 ló kéne a Clionkba, néha legalábbis úgy érzem. Szerintem bírná minden szerkezeti elem, már létezik 100 lovas gyári 1,5dCi is.
100 pacit még simán elbír, a futómű, és a fék teljesen elbírja.De a Clio, és a Thalia futóműve különbözik, utóbbinak a hasmagassága is nagyobb, ezért más az útfekvés.Inkább azzal lehet probléma, hogy ez csak szoftveres tuning, amivel a turbonyomást emelik meg, és kérdés, hogy meddig bírja a rendszer különösebb károsodás nélkül, illetve egy szervizlátogatáskor mikor kerül vissza véletlenül a gyári program, aztán huss lóerők, garancia, és tuningra kidobott pénz.
Úgy emlékszem, hogy korábban téma volt a fordulatszám-sebesség összefüggés, ami eltérő a Thalia és a Clio esetében (valószínűleg picit más áttételű a váltó). Ahogy zsuga666 is mondta pl. a Thalicskának 5.-ben a 2500-ös fordulathoz 98 km/h tartozik, a Clionál már 100 fölöttire emlékszem. Így egy esetleges Thalia tuning esetén az is elképzelhető, hogy relatíve gyorsulásban erősebb gépet kapunk. Kérdés még: ez a "gyári" upgrade mennyire gyári, hogyan érinti a garanciát, szavatosságot? Mindenesetre a 300 rugó nekem kicsit sok a változó geom. turbo + intercooler + esetleg softvercseréért.
Bár tegyük hozzá, hogy azért a mi csökkentett hosszú tuningolt dízel thaliánk (Clio dCi 82 paci), el szokott kápráztatni a "sebesség mámora" érzéssel :)))
Az alább említett márkakereskedésben minden előzetes kérés nélkül a gumiszőnyeg garnitúrát is tartozékként adták a kocsihoz.
Thaliát egyébként a magunk fajta praktikus emberek veszik, akik többnyire a munkahelyükről interneteznek, hétvégén pedig élvezik a jó levegőt, a családi együttlétet egy kellemes családi autó társaságában! (Talán ezért kisebb a fogékonyság a dízel motor tunningolására is.)
Első körben én a Renault Békési fóti szalon/szerviz-ét ajánlanám, korrektek, gyorsak, és nem túl vészes az ár.A második körben pedig a www.meganeklub.hu oldalon a szervíztapasztalatokat.És hajrá a thalicskához :))
Beszélgettem 1 kereskedő típusú emberrel aki aztat mondotta, hogy létezik a gyári upgrade kb 300 000 pénz. Ám azzal ő sem bíztatott, hogy Rönyóék terveznék a Thaligába pakolni a 80 lovas lelket. Így, ha valaki többet szeretne beleleheltetni a motorjába, kaparja elő a szekrényből a mellénykéjét. Ja, 82-84 pacira mondta, dehát messziről jár dolgozni.
Balhé van ! Alig pár napos a kis bigyó és máris több, mint 700 megtett kilóméterrel rendelkezik. 65% országút a többi város 2x dugó = 5l alatt. Ma autópályáztam kicsinyég és csak tágult a pupillám, mikor ráléptem 100-nál, előzésből kifolyólag. 1ébként igyekeztem ragaszkodni a 2500-as fordulathoz. Ez 98 km/h sebességhez elegendő. Szerintem az országút az igazán meggyőző minden új vevő számára. Tolatni, miután új és féltem, kicsit nehézkes. A 3. sebességet nehézkesen ette meg az első 100-on, azóta jó. Ellenben nagyon hosszúnak érzem a kuplung útját. Persze senki nem mondta, hogy nem vagyok béna, esetlen stb. Remek levehető vonóhoroglelőhelyet tudok. 22000 ft szerelés nélkül. Viszont érdeklődnék megbizható és OLCSÓ órabérrel dolgozó márkeszervízek után. Ha valaki tudna...?
hát gratula, nem kezdődött szívbaj nélkül.
amikor vettem át anno a budaörsi úton, épp a papírokat töltögettük, mikoris borzalmas csattanásra figyeltünk fel. hát látjuk ám, hogy ahogy kihajtasz a szalonból és fordulnál ki a budaörsire, egy twingót épp lebontott valami toyotával egy hölgy. erre az értékesítő úriember megjegyezte, hogy kb tíz perce adta át a gépet. annyira megijedtem, hogy körbe mentem ki a sasadiról a budaörsire.
:((( :)))