Az elején feltűnt, hogy a váltókar rendesen rezeg, de ez nem terjedt ki a kocsi többi részére. Nade ! Mikoron kecses kis kacsóimat ottan rajta pihentetem, na akkor az olyan, mint mikor virgoncabb anyakínzó ded szórakozik mamája pocakjában. Sőt, lehet , hogy kicsit még erősebb is.
Ez a jelenség csak a dCi-kre jellemző, az is csak akkor, ha a vezetési stílus "digitális" - az általad említett gázpedálon ugrálás esete. Az ok a dCi motor finom, laza rugózású felfüggesztése, aminek köszönhető többek közt a belső komfortos rezonanciamentesség. Ha nem ugrálsz a gázpedálon, akkor is ki lehet a maximumot hozni a sárkányból. Ez az ugrálás szvsz egyik tipus esetében sem vezet jóra, igencsak igénybe veszi az összeillesztéseket, fogaskereket, gömbcsuklókat, stb.
Ha biztonságos védelmi rendszert akarsz, akkor azt javaslom, hogy ne bizz végletekig a gyári védőcuccokban, mert azokból az autótolvajok készülnek. Persze a lopóskocsi (tréler) ellen nincs orvosság. Tehát a legjobb a saját barkácsolású védőeszköz. Például, ha a pedálsorra raksz saját alkotású bilincset az jó lehet. Engedd el a fantáziád! Például a pedálbilincsre milyen zárat tennél? Biztos, hogy zár kell rá? Milyen lenne, ha kerékőrcsavar fogná meg? Vagy valami más...(persze az sem gyári, hanem sk.) Abból készül az autófeltörő? Persze sok más védelmet ki lehet találni... De most ha ide irjuk, akkor azt az autótolvajok is elolvassák...
Ha gondolod, tedd fel azokat a konkrét kérdéseket, amikre, ha +felelő választ kapol esteleg jól +győződöl. Valszeg vagyunk 1 páran, akik szívesen válaszolgatnak.
Mostanság jártam körbe a kérdést, mit, hogyan, hova. Szívesen segítek, de le nem írok semmit. Tudod a para. Itt bárki bármit elolvashat. 30 3499903. Reggeltől estig.
Sziasztok Thaliások,
jövő héten én is csatlakozom a csapathoz, most még csak az előörömök jutnak nekem egyelőre, meg persze a gondok, gondolok itt vmi tuti biztonsági szerkezetre, riasztó vagy akár mechanikus ketyerékre is. A Mul-T-Lock-ról sok jót nem írtatok, segít nekem vki?
- nekem is 5-5,5-öt fogyaszt, és csak városban közlekedem. Ha nem, akkor autópályán 130-150 között és akkor 4,3-4,4 között van.
- 3,6 lityit fogyaszt tartós 90-nél, tehát a 100-120 körüli 3,8 az teljesen reális, míg én városban van hogy szinte negyedikig sem tudok felkapcsolni.
Szombati napokion meg a tapasztalataim szerint Bp. 60-80 között teljesen jól autózható a legtöbb helyen. :)))
Mivel mindhárman uabban az autóban ülünk én is leírom: télen 5,3-5,5, nyáron 4,6-5 között, de kevés várossal, többnyire 1500-2500 között autózva városban és 3000 körül autópályán. Nekem a legkisebb fogyasztásom 4,5 volt.
A 3,8-at csak 5.-ben 1500 körüli fordulattal megállások és légkondi nélkül autózva tudom elképzelni. Vagy Neked más motorod van? :-))
Az empatikus készség hiánya nem előny. Több szempont is közrejátszik egy ilyen választásnál, de szeretném leszögezni, hogy az ár nem drága. Aztán, szeretném magam, a hozzátartozókat + a csomagokat - ami esetemben alkalmanként nem kevés - viszonylag kényelmesen eljuttatni innen- oda. Arról egyikünk sem tehet, hogy rönyóék nem hajlandók begyógyítani, csak a gyengébb motort.
Az erősebb, de fogyasztásban csak minimálisan kevesebbet fogyasztó motor előnyeit csak nem kell ecsetelni?! Arról nem beszélve, hogy akik e helyütt írdogálunk, mindannyian szeretjük, dédelgetjük KEDVENCÜNKET. Ha van, vagy volt kutyád és nagyon szereted, na őt is kefélgeted, igyexel minél jobban etetni, akármilyen gagyi pórázt nem adsz rá stb. De ezen az alapon beszélgethetünk választott nőtársunkról, akitől nem vesszük rossz néven, ha kozmetikumokra, szépészetre - értsd; tuningra - költ. Persze ismerek néhány renitens illetőt akik az un. balkáni típusú hölgyeket kedvelik....
Yolee1:
Komolyan nem értem, ha valaki vásárol magának egy új autót viszonylag drágán, akkor miért nem az igényei szerint választ?
Ez annak a családnak való, akik abban a tavalyi reklámban tátották a szájukat. Nekik a menetdinamika helyett a fogyasztás a szempont.
Tényleg nem értem, minek kellene tuningolni?
Télen 5,8 - 6.0 volt, most az első meleg időben 5.5 lityi volt, ez csak város továbbra is dugoban, hirtelen kigyorsításokkal, fékezésekkel, nem igazán nyugis vezetéssel.
Ha valaki beírja ide a Thalia és a Clio dCi (valamint esetleg a benzines) változatok váltóinak áttételezését (gépkönyvből, vagy akárhonnan), a max. teljesítményhez tartozó fordulatszámot valamint a gyári kerékméretet, akkor a kis excel fájlom megmondja, hogy az egyes fokozatokban mekkora az elérhető elméleti sebesség. (Amúgyis gyűjtöm ezeket az adatokat, már aránylag sok autó számai összejöttek, lehet összehasonlításokat tenni, stb.) Ezekből lehet következtetni a rugalmasságra, hogy hányat kell váltani egyes sebességek eléréséhez, stb.
Ha valakit érdekelnek ezek az adatok rajtam kívül, pls. adja meg az infót és szállítom az eredményt.
Jajj, lemaradtam, szóval most 14,5 k van benne, és 15-nél magamtól viszem be egy olajcserére, amúgy meg aszt mondták hogy csak 30-nál kellene.Ingyenes átvizslatásom meg nem volt.
átfutottam, és szvsz benne van a konstrukciók különbségének leírása, common rail injektor elv, áttételkülönbségek, stb. Angol megfeleltetést nem találtam. Ha valaki tudná ezeket az infókat leferdíteni, szóljon. Köszi.