Kedves Thaliások!
Örömmel tudatom, hogy péntek du. óta én is egy boldog Thalia (1,4 16V-Oasis) tulajdonosa vagyok. Az első 100 km igazán nagyszerű élményt jelentett
a Suzuki után. Ugye ez később is így marad?!
Először nekem is az itteni márkaszerviz említette az (én verziómat) még a vásárlás előtt. Ne de a szó elszáll, az írás megmarad. Egyébként ha ugyebár a Thalicska egy kvázi lecsupaszított példány, akkor szvsz a motorból is kihagyták azt, amit csak lehet. Ha pedig benne van a vált.geo., akkor sem lehet az intercoolernek adni a +15 pacit, magyarul lehet, h. a Thalics több, mint 65 pacis? Bárhogy is, nem fogunk ezen összeveszni! Nekem így is elég jól megy a gép ...
Speciel nekem a Renault szervízben a szervízfőnök mondta hogy mind a kettőben változó geometriájú a turbó, de erre szükség is van, mivel állandóan működik, és nem csak adott fordulatszámtól.
Szia tefi,
üdv a topicban :-)
A 98-as rosszat nem fog vele tenni, hiszen nagyobb teljesítményű gépekhez előírt a magasabb oktánszám - katalizátortól függetlenül, csak éppen nem fog jobban menni (legalábbis érezhetően), mert a gyújtás és a motorvezérlés úgy általában a 95-ös kompressziójához van belőve a módosítgatás meg elég nagy macera szerintem.
Előre is köszi az iránymutatást, telefonon kereslek, ha lesz egy kis időm. Még az átvétel előtt beszerzem a védőfelszerelést. Már loptak tőlem autót, fél év múlva bontóban megvásároltam az egyik alkatrészét, mint bizonyítékot, feljelentés, fényképezés, nyomozás lezárult, bontós azóta is vígan él.
Sziasztok !
Jövő héten leszek Thalia /1,4 16 V / tulajdonos,
ezért szeretnék érdeklődni,hogy érdemes-e 98-as
benzinnel járni ? Anyagilag nem vészes, mert évente kb. 6.000 km-t megyek - ez kb.4.000 Ft +
évente. A 98-as benzinben lévő adalék aggaszt csak, melyet azért raknak bele,hogy a nem katalizátorosok is használni tudják.
Erről tud valaki ?
Mindenkinek jó hétvégét !
KISPIPI,
Eszerint NaThali a jobbkézszabály alkalmazásának elmulasztását valamely első sárvédő behorpadásával jelezné? Sürgősen hagyd abba az oktatást!! :-)))
A váltókar bólogatása a motorfelfüggesztés lágysága miatt van. Ettől nem veszi át a karosszéria a motor rezgéseit, viszont intanzív gázadáskor ill. motorfékezéskor, amikor a főtengelyfordulatban rövid idő alatt jelentős változás áll be, a motor billen egyet és "magával rántja" a váltót és a váltókart is. Megoldás: finoman kezelni a kuplungot és a gázt - vagy ne tartsd a kezed a váltókaron :-))
Amúgy az 1,4 16V Megane-ban ugyanolyan a jelenség, ha nem rosszabb. Nemrégiben alkalmam volt vezetni egyet és meglepően intanzívebben reagált a váltókar mindenre, mint az otthoni Thalicskában :-)) /nekem még az első szériából való Thalics van/
Kicsit off: Egyébként én most tanitom a NaThaliámat a KRESZ-re. Sokkal biztonságosabb lesz. Azt már sikeresen megtanulta, hogy jelezze ha elfogyott a benzinje. Ezt úgy teszi, hogy olyankor leáll...
Kellemes hétvégét!
De. Verbálice nem voltam pontos. Az ugrálás nem szó szerint értendő, hanem; 4. folyamatos haladás, majd nem lassan veszem le a lábam, hanem lekapom. Ugyanezt produkálja ellenkező esetben is. Mondjuk, szépen, motorfékkel gurulgatok, lámpa zöld és nem durván adok egy kis gázt. Na ilyenkor is rugdal.
Sok teszt leírta már a váltó ugrálását, de ezt a problémát a II. generációban kicsit mérsékelték. Mondjuk én is elő tudom hozni a jelenséget, ha kicsit darabosan vezetek.
dCCi-nek hála, a fogyasztásról egyenlőre nem tudok nyilatkozni: 45 litert tettem bele először, de 700 km után még kb negyedig van a tank!!!
Az elején feltűnt, hogy a váltókar rendesen rezeg, de ez nem terjedt ki a kocsi többi részére. Nade ! Mikoron kecses kis kacsóimat ottan rajta pihentetem, na akkor az olyan, mint mikor virgoncabb anyakínzó ded szórakozik mamája pocakjában. Sőt, lehet , hogy kicsit még erősebb is.
Ez a jelenség csak a dCi-kre jellemző, az is csak akkor, ha a vezetési stílus "digitális" - az általad említett gázpedálon ugrálás esete. Az ok a dCi motor finom, laza rugózású felfüggesztése, aminek köszönhető többek közt a belső komfortos rezonanciamentesség. Ha nem ugrálsz a gázpedálon, akkor is ki lehet a maximumot hozni a sárkányból. Ez az ugrálás szvsz egyik tipus esetében sem vezet jóra, igencsak igénybe veszi az összeillesztéseket, fogaskereket, gömbcsuklókat, stb.
Ha biztonságos védelmi rendszert akarsz, akkor azt javaslom, hogy ne bizz végletekig a gyári védőcuccokban, mert azokból az autótolvajok készülnek. Persze a lopóskocsi (tréler) ellen nincs orvosság. Tehát a legjobb a saját barkácsolású védőeszköz. Például, ha a pedálsorra raksz saját alkotású bilincset az jó lehet. Engedd el a fantáziád! Például a pedálbilincsre milyen zárat tennél? Biztos, hogy zár kell rá? Milyen lenne, ha kerékőrcsavar fogná meg? Vagy valami más...(persze az sem gyári, hanem sk.) Abból készül az autófeltörő? Persze sok más védelmet ki lehet találni... De most ha ide irjuk, akkor azt az autótolvajok is elolvassák...
Ha gondolod, tedd fel azokat a konkrét kérdéseket, amikre, ha +felelő választ kapol esteleg jól +győződöl. Valszeg vagyunk 1 páran, akik szívesen válaszolgatnak.
Mostanság jártam körbe a kérdést, mit, hogyan, hova. Szívesen segítek, de le nem írok semmit. Tudod a para. Itt bárki bármit elolvashat. 30 3499903. Reggeltől estig.
Sziasztok Thaliások,
jövő héten én is csatlakozom a csapathoz, most még csak az előörömök jutnak nekem egyelőre, meg persze a gondok, gondolok itt vmi tuti biztonsági szerkezetre, riasztó vagy akár mechanikus ketyerékre is. A Mul-T-Lock-ról sok jót nem írtatok, segít nekem vki?
- nekem is 5-5,5-öt fogyaszt, és csak városban közlekedem. Ha nem, akkor autópályán 130-150 között és akkor 4,3-4,4 között van.
- 3,6 lityit fogyaszt tartós 90-nél, tehát a 100-120 körüli 3,8 az teljesen reális, míg én városban van hogy szinte negyedikig sem tudok felkapcsolni.
Szombati napokion meg a tapasztalataim szerint Bp. 60-80 között teljesen jól autózható a legtöbb helyen. :)))
Mivel mindhárman uabban az autóban ülünk én is leírom: télen 5,3-5,5, nyáron 4,6-5 között, de kevés várossal, többnyire 1500-2500 között autózva városban és 3000 körül autópályán. Nekem a legkisebb fogyasztásom 4,5 volt.
A 3,8-at csak 5.-ben 1500 körüli fordulattal megállások és légkondi nélkül autózva tudom elképzelni. Vagy Neked más motorod van? :-))