Ha Miskolcon vetted (email címedből gondolom), akkor láttuk az autódat, még akkor amikor nem tudtuk eldönteni a feleségemmel, hogy az udvaron álló 3 1.4 16V közül melyik lesz a mienk. (Mi hétfőn hoztuk el)
Én is úgy sejtem, hogy csak a köztes hűtő a különbség. A változó geometria a 80 pacisban sincs benne szvsz.
Ezt az Megane II prospektusából következtettem, ahol az 1,5 dci 80 lovasnál nincs, az 1,9 dci-nél azonban fel van tüntetve, hogy változó geometriájú a turbo.
Kerüljön egy kicsit tisztább víz a pohárba! 65LE contra 80LE! Íme egy leírás:
http://irishcar.com/renauclio131201.htm
A +15LE oka többek között: intercooler, spéci turbo beállítás által megemelt nyomás "An air/air intercooler allows the temperature of incoming air, and therefore of combustion, to be reduced, to the benefit of efficiency. The intercooler is associated with a new setting for the turbocharger wastegate, allowing higher boost pressure (1.2 bar maximum compared with 1.05 bar for the 65bhp version)." Ezen felül megemlítik még az injektor porlasztócsúcs megnövelt átmérőjét is.
Gondolom csavar szintig nem részletezik a különbséget ...
Vigyázat!
Hétvégén megtréfált a kicsike. Történt ugyanis hogy alacsony támlás kerti széket vettünk. Az áruházban nagy volt az önbizalom, de a parkolóban kiderült, sehogy sem fér be a csomagtartóba. Végül kénytelen volt a gyerkőc mellett utazni a hátsó ülésen.
Üdvözlet az új tagoknak, különösen az egykori 1.0 Suzuki márkatársaknak!
Akkor nagyon hasonlóak a paramétereink:o))) Swift 1.0 GL-ből ültünk át.
7,4-et fogyasztott elsőre a kis tündérke. Szerintem ez elég jó. Kb 1/3 város, de az nagyon... (Benne volt a másfél órás várakozás is a karambol miatt.)
Kedves Thaliások!
Örömmel tudatom, hogy péntek du. óta én is egy boldog Thalia (1,4 16V-Oasis) tulajdonosa vagyok. Az első 100 km igazán nagyszerű élményt jelentett
a Suzuki után. Ugye ez később is így marad?!
Először nekem is az itteni márkaszerviz említette az (én verziómat) még a vásárlás előtt. Ne de a szó elszáll, az írás megmarad. Egyébként ha ugyebár a Thalicska egy kvázi lecsupaszított példány, akkor szvsz a motorból is kihagyták azt, amit csak lehet. Ha pedig benne van a vált.geo., akkor sem lehet az intercoolernek adni a +15 pacit, magyarul lehet, h. a Thalics több, mint 65 pacis? Bárhogy is, nem fogunk ezen összeveszni! Nekem így is elég jól megy a gép ...
Speciel nekem a Renault szervízben a szervízfőnök mondta hogy mind a kettőben változó geometriájú a turbó, de erre szükség is van, mivel állandóan működik, és nem csak adott fordulatszámtól.
Szia tefi,
üdv a topicban :-)
A 98-as rosszat nem fog vele tenni, hiszen nagyobb teljesítményű gépekhez előírt a magasabb oktánszám - katalizátortól függetlenül, csak éppen nem fog jobban menni (legalábbis érezhetően), mert a gyújtás és a motorvezérlés úgy általában a 95-ös kompressziójához van belőve a módosítgatás meg elég nagy macera szerintem.
Előre is köszi az iránymutatást, telefonon kereslek, ha lesz egy kis időm. Még az átvétel előtt beszerzem a védőfelszerelést. Már loptak tőlem autót, fél év múlva bontóban megvásároltam az egyik alkatrészét, mint bizonyítékot, feljelentés, fényképezés, nyomozás lezárult, bontós azóta is vígan él.
Sziasztok !
Jövő héten leszek Thalia /1,4 16 V / tulajdonos,
ezért szeretnék érdeklődni,hogy érdemes-e 98-as
benzinnel járni ? Anyagilag nem vészes, mert évente kb. 6.000 km-t megyek - ez kb.4.000 Ft +
évente. A 98-as benzinben lévő adalék aggaszt csak, melyet azért raknak bele,hogy a nem katalizátorosok is használni tudják.
Erről tud valaki ?
Mindenkinek jó hétvégét !
KISPIPI,
Eszerint NaThali a jobbkézszabály alkalmazásának elmulasztását valamely első sárvédő behorpadásával jelezné? Sürgősen hagyd abba az oktatást!! :-)))
A váltókar bólogatása a motorfelfüggesztés lágysága miatt van. Ettől nem veszi át a karosszéria a motor rezgéseit, viszont intanzív gázadáskor ill. motorfékezéskor, amikor a főtengelyfordulatban rövid idő alatt jelentős változás áll be, a motor billen egyet és "magával rántja" a váltót és a váltókart is. Megoldás: finoman kezelni a kuplungot és a gázt - vagy ne tartsd a kezed a váltókaron :-))
Amúgy az 1,4 16V Megane-ban ugyanolyan a jelenség, ha nem rosszabb. Nemrégiben alkalmam volt vezetni egyet és meglepően intanzívebben reagált a váltókar mindenre, mint az otthoni Thalicskában :-)) /nekem még az első szériából való Thalics van/
Kicsit off: Egyébként én most tanitom a NaThaliámat a KRESZ-re. Sokkal biztonságosabb lesz. Azt már sikeresen megtanulta, hogy jelezze ha elfogyott a benzinje. Ezt úgy teszi, hogy olyankor leáll...
Kellemes hétvégét!
De. Verbálice nem voltam pontos. Az ugrálás nem szó szerint értendő, hanem; 4. folyamatos haladás, majd nem lassan veszem le a lábam, hanem lekapom. Ugyanezt produkálja ellenkező esetben is. Mondjuk, szépen, motorfékkel gurulgatok, lámpa zöld és nem durván adok egy kis gázt. Na ilyenkor is rugdal.
Sok teszt leírta már a váltó ugrálását, de ezt a problémát a II. generációban kicsit mérsékelték. Mondjuk én is elő tudom hozni a jelenséget, ha kicsit darabosan vezetek.
dCCi-nek hála, a fogyasztásról egyenlőre nem tudok nyilatkozni: 45 litert tettem bele először, de 700 km után még kb negyedig van a tank!!!