Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2945
A váltó mozgása, ahogy mondtátok, abból ered, hogy a terhelés változik. Két variáció van: amikor a lendület húzza az autót és a motor pihen, ill. amikor a motor húzza az autót (és a lendület pihen). Ezek egymással ellentétes állapotok, és a motor a lágy felfüggesztésen másként helyezkedik el mindkettőben - a kettő közti mozgás adja váltáskor a szelíd, de csúnyácska koppanást, löttyenést.

Ha azt akarjuk, hogy ne mozogjon, akkor úgy kell váltani, hogy a terhelés ne változzon (legalábbis ellenkező irányúra).

Ez azért nehéz, mert bármilyen könnyen is jár a Thaila kuplungja, háklisabb, mint sok más autóé, mert ugyan jól csúsztatható, de csak egy bizonyos szintig lehet "ráereszteni", utána a teljes fogás hirtelen, milliméteres pedálelmozduláson belül következik be...

Tehát a jelenséget úgy lehet lecsillapítani, ha váltáskor, amikor összefékezi az ember a két oldalt, mindig a motor húz, az a gyorsabb, hiszen váltás előtt is az volt a helyzet - így nincs terhelésváltás (vagy mi is rá a szép szó).

És ez a másik nehézség: pontosan csak egy kicsit több gázt adni, jobban felpörgetni a motort, mint amivel az adott váltásnál a futómű (felőli oldal) forog, és elég gyorsan összeereszteni, de az utolsó pillanatban kicsit mégis kitartani, mert emlékszünk: hirtelen szűnik meg a csúszás, és ha elszúrjuk, koppanni fog, "durva" lesz a váltás...

Annál több gyakorlás szükséges hozzá, minél magasabb fordulatnál, gyorsabb váltásnál játsszuk el a fentieket. Sok hónap után még mindig előfordull, hogy "durván" váltok, persze, ezt inkább csak én veszem észre, elég jelentéktelen.

Ismerve, mások többnyire hogyan vezetnek, elhiszem, hogy egyeseket idegesít. Én nem tartom hibátlannak a Thalia kuplungját, bármennyire is dicsérték. Persze, rossznak sem. Viszont nyugodtan autózom, ezért nem zavar. Gyors, stabil, kényelmes, ha a zajok eléggé fel is jönnek az útról. Ennyi pénzért...

Ami zavar, az a rohadt, tetves, csúszócsapágyas fűtőventillátor: már kicserélték, de az új is ugyanúgy nyikorog, szinte az első perctől kezdve, viszont természetesen csak időszakosan, hogy a szervizben sose tudjam megmutatni, mennyire szemét. Nem túl hangos, de a fejem mindig megfájdul tőle, nyáron pedig nincs mese, mennie kell - a szellőzés sem erőssége a Renault-nak.

Előzmény: IOA (2908)
kukucs33 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2944
Igen, tudok ilyenről. Szerencsére nem velem esett meg, hanem az egyik céges renyóval és a kolleganőm volt a szenvedő alany. A problémát a kulcsban levő elektronika elszállása okozta és nem oldotta az indításgátlót, így szegény nem tudta beindítani a verdát. A vicc az, hogy egy kicsit felkészült tolvajnak ez ugye nem okoz fejtörést. Végül a kulcs "megjavult" pár próbálkozás után (fordítva bedugni volt az Assistance telefonos javaslata) és mégiscsak el tudott indulni. Utána bevitte a szervizbe ahol megbütykölték, de azóta hosszabb útra hordja magával mindkét kulcsot.
Előzmény: KISPIPI (2943)
KISPIPI Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2943
Olvastam valahol, (már nem tudom hol), hogy érdemes magunkkal hordani mindig a tartalékkulcsot, mert ha a másik "elromlik", akkor se legyen kellemetlen helyzet. Én nem tudom, hogy ez reális félelem-e, ti tudtok olyan esetről, hogy egy kulcs elromlott volna (mondjuk kivéve, ha az úthenger ráment)? Előfordulhat, hogy a kulcs meghibásodik?
jan42 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2942
OK. Megpróbálom, ha lesz egy kis időm. Most sajnos munkaidőben vagyok...
A 15 éves fiam biztos tud segíteni :))
Előzmény: v__tibor (2940)
iMre Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2941
Hello Teebor.

Egy honappal ezelott irtad, hogy a kormanybol eredo tucsokhangot sikerult egy szervizben megszuntetni.
Jo volt a megoldas vagy ujbol hallatszik a tucsok?

Előzmény: teebor (2731)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2940
Fel kell tenned egy webszerverre és arra itt hivatkozva beszúrni. A www.tar.hu-n pl. elhelyezheted létrehozva egy saját mappát, s ott találsz a beszúráshoz html-sulit is vagy itt:

http://www.hszk.bme.hu/~bp216/makehtml.htm

Előzmény: jan42 (2939)
jan42 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2939
Szívesen raknék fel, mert már ledigifotóztam, csak a számtech. ismereteim hiányosak, hogy hogyan tudnám felrakni a képet.
Ha ebben kapok kis segítséget, felteszem.
Egyébként a szín valóban nem olyan, mint a prospektusban, vagy az Interneten.. (Szebb:-))
Előzmény: v__tibor (2938)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2938
Hali!

A katalógus szerinti giverny-zöld? Fel tudnál róla tenni egy képet (a szín miatt). Csak a veszprémi szalonban láttam még ilyen Thalicsot, ott nagyon tetszett (ekkor már a mi tintakék-metálunk gyártás alatt volt, s a rendeléskor "vakon" ezt a színt nem vállaltuk be).

Előzmény: jan42 (2935)
LUKI Creative Commons License 2003.04.15 0 0 2937
:-) Nem lehetne inkább 1,9 dci Megane II-re?
Előzmény: claudius25 (2933)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 2936
A mienk az egyik sarkifény-metál volt:o)))

Előzmény: jan42 (2935)
jan42 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 2935
Valóban Miskolcon vettem. A sötétzöld az enyém.
Előzmény: claudius25 (2934)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2934
Ha Miskolcon vetted (email címedből gondolom), akkor láttuk az autódat, még akkor amikor nem tudtuk eldönteni a feleségemmel, hogy az udvaron álló 3 1.4 16V közül melyik lesz a mienk. (Mi hétfőn hoztuk el)

Miskolcon vetted?

Zsolti

Előzmény: jan42 (2932)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2933
Furcsa egy ízlésed van!

Én egyátalán nem szeretnék változó geometriájú autót. Neked a kedvenced akkor a Thalicska Clióra törve? :op

Előzmény: LUKI (2930)
jan42 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2932
Köszönöm a jókívánságokat. Bízom benne, hogy további sok pozitív élményről számolhatok be..
LUKI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2931
Az "ugyanazt" úgy értem, hogy nem változó egyik sem, de olvastam, hogy más a beállítása! :-)
Előzmény: LUKI (2930)
LUKI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2930
Akkor elolvasom! :-)) Úgy értettem egyébként, a "csak"-ot, hogy turbo van és ráadásul ugyanaz. (ez volt itt a téma a múlt 7-en nem? :-)

Ezek a finomságok nekem kínaiak.
De ha jól sejtem, én egy köztes hűtős, commonrail, változó geometriájú, 16 szelepes diesel autót szeretnék! :-)

Előzmény: v__tibor (2929)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2929
A leírásból pont az derül ki, hogy NEM csak a köztes hűtő a különbség.
Előzmény: LUKI (2928)
LUKI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2928
Én is úgy sejtem, hogy csak a köztes hűtő a különbség. A változó geometria a 80 pacisban sincs benne szvsz.
Ezt az Megane II prospektusából következtettem, ahol az 1,5 dci 80 lovasnál nincs, az 1,9 dci-nél azonban fel van tüntetve, hogy változó geometriájú a turbo.
Előzmény: v__tibor (2927)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2927
Kerüljön egy kicsit tisztább víz a pohárba! 65LE contra 80LE! Íme egy leírás:

http://irishcar.com/renauclio131201.htm

A +15LE oka többek között: intercooler, spéci turbo beállítás által megemelt nyomás "An air/air intercooler allows the temperature of incoming air, and therefore of combustion, to be reduced, to the benefit of efficiency. The intercooler is associated with a new setting for the turbocharger wastegate, allowing higher boost pressure (1.2 bar maximum compared with 1.05 bar for the 65bhp version)." Ezen felül megemlítik még az injektor porlasztócsúcs megnövelt átmérőjét is.
Gondolom csavar szintig nem részletezik a különbséget ...

Előzmény: krike (2919)
IOA Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2926
Vigyázat!
Hétvégén megtréfált a kicsike. Történt ugyanis hogy alacsony támlás kerti széket vettünk. Az áruházban nagy volt az önbizalom, de a parkolóban kiderült, sehogy sem fér be a csomagtartóba. Végül kénytelen volt a gyerkőc mellett utazni a hátsó ülésen.
Üdvözlet az új tagoknak, különösen az egykori 1.0 Suzuki márkatársaknak!
KISPIPI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2925
Gratula a Tháliádhoz. Legyen sok örömöd benne. És arra kérünk, hogy osszad meg majd a Thaliás tapasztalataidat velunk.
Előzmény: Jan42 (2921)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2924
Semmi baja a váltódnak, és nem csak a dci-re jellemző. Ilyen a felfüggesztése a motor-váltó blokknak.

Zsolti

Előzmény: zsuga666 (2903)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2923
Akkor nagyon hasonlóak a paramétereink:o))) Swift 1.0 GL-ből ültünk át.

7,4-et fogyasztott elsőre a kis tündérke. Szerintem ez elég jó. Kb 1/3 város, de az nagyon... (Benne volt a másfél órás várakozás is a karambol miatt.)

Zsolti

Előzmény: Jan42 (2921)
diesel_uberalles Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2922
Kedves Jan42!
Mint ex-Suzukis, bíztatásul mondom: ez bizony így fog maradni :)
Előzmény: Jan42 (2921)
Jan42 Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2921
Kedves Thaliások!
Örömmel tudatom, hogy péntek du. óta én is egy boldog Thalia (1,4 16V-Oasis) tulajdonosa vagyok. Az első 100 km igazán nagyszerű élményt jelentett
a Suzuki után. Ugye ez később is így marad?!
v__tibor Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2920
Először nekem is az itteni márkaszerviz említette az (én verziómat) még a vásárlás előtt. Ne de a szó elszáll, az írás megmarad. Egyébként ha ugyebár a Thalicska egy kvázi lecsupaszított példány, akkor szvsz a motorból is kihagyták azt, amit csak lehet. Ha pedig benne van a vált.geo., akkor sem lehet az intercoolernek adni a +15 pacit, magyarul lehet, h. a Thalics több, mint 65 pacis? Bárhogy is, nem fogunk ezen összeveszni! Nekem így is elég jól megy a gép ...
Előzmény: krike (2919)
krike Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2919
Speciel nekem a Renault szervízben a szervízfőnök mondta hogy mind a kettőben változó geometriájú a turbó, de erre szükség is van, mivel állandóan működik, és nem csak adott fordulatszámtól.
Előzmény: v__tibor (2916)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2918
Helló Utolsó Európai!

Itt találsz 1000-es fordulatokhoz tartozó sebességeket a Renyó 1.2-től egész 1.9-ig:

http://www.micar.net/carnet/MODELOS/Renault/Clio/datos.html

v__tibor

Előzmény: Az Utolsó Európai (2891)
Köny Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2917
tefi, nekem egy 1,4 16V (98LE) Cliom volt, végig 95-össel jártam vele, szerintem pénzkidobás a 98-as benzin...

Üdv.

Köny

Előzmény: tefi (2913)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2916
"Ja, ja, csak egy intercooler a különbség a 2 között, semmi több."

Nem kötözködök, de az intercooleren kívül még a változó geom. turbo is hozzátesz a plusz 15 pacihoz. Íme:

http://www.micar.net/carnet/MODELOS/Renault/Clio/datos.html

1.5 dCi/65 Rf: K9K 704 --- Inyección directa diesel + turbo con rampa común

1.5 dCi/80 Rf: K9K 702 --- Inyección directa diesel + turbo de geometría variable e intercooler con rampa común

Bocs, csak a teljesség kedvéért ...

Előzmény: krike (2872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!