A váltó mozgása, ahogy mondtátok, abból ered, hogy a terhelés változik. Két variáció van: amikor a lendület húzza az autót és a motor pihen, ill. amikor a motor húzza az autót (és a lendület pihen). Ezek egymással ellentétes állapotok, és a motor a lágy felfüggesztésen másként helyezkedik el mindkettőben - a kettő közti mozgás adja váltáskor a szelíd, de csúnyácska koppanást, löttyenést.
Ha azt akarjuk, hogy ne mozogjon, akkor úgy kell váltani, hogy a terhelés ne változzon (legalábbis ellenkező irányúra).
Ez azért nehéz, mert bármilyen könnyen is jár a Thaila kuplungja, háklisabb, mint sok más autóé, mert ugyan jól csúsztatható, de csak egy bizonyos szintig lehet "ráereszteni", utána a teljes fogás hirtelen, milliméteres pedálelmozduláson belül következik be...
Tehát a jelenséget úgy lehet lecsillapítani, ha váltáskor, amikor összefékezi az ember a két oldalt, mindig a motor húz, az a gyorsabb, hiszen váltás előtt is az volt a helyzet - így nincs terhelésváltás (vagy mi is rá a szép szó).
És ez a másik nehézség: pontosan csak egy kicsit több gázt adni, jobban felpörgetni a motort, mint amivel az adott váltásnál a futómű (felőli oldal) forog, és elég gyorsan összeereszteni, de az utolsó pillanatban kicsit mégis kitartani, mert emlékszünk: hirtelen szűnik meg a csúszás, és ha elszúrjuk, koppanni fog, "durva" lesz a váltás...
Annál több gyakorlás szükséges hozzá, minél magasabb fordulatnál, gyorsabb váltásnál játsszuk el a fentieket. Sok hónap után még mindig előfordull, hogy "durván" váltok, persze, ezt inkább csak én veszem észre, elég jelentéktelen.
Ismerve, mások többnyire hogyan vezetnek, elhiszem, hogy egyeseket idegesít. Én nem tartom hibátlannak a Thalia kuplungját, bármennyire is dicsérték. Persze, rossznak sem. Viszont nyugodtan autózom, ezért nem zavar. Gyors, stabil, kényelmes, ha a zajok eléggé fel is jönnek az útról. Ennyi pénzért...
Ami zavar, az a rohadt, tetves, csúszócsapágyas fűtőventillátor: már kicserélték, de az új is ugyanúgy nyikorog, szinte az első perctől kezdve, viszont természetesen csak időszakosan, hogy a szervizben sose tudjam megmutatni, mennyire szemét. Nem túl hangos, de a fejem mindig megfájdul tőle, nyáron pedig nincs mese, mennie kell - a szellőzés sem erőssége a Renault-nak.
Igen, tudok ilyenről. Szerencsére nem velem esett meg, hanem az egyik céges renyóval és a kolleganőm volt a szenvedő alany. A problémát a kulcsban levő elektronika elszállása okozta és nem oldotta az indításgátlót, így szegény nem tudta beindítani a verdát. A vicc az, hogy egy kicsit felkészült tolvajnak ez ugye nem okoz fejtörést. Végül a kulcs "megjavult" pár próbálkozás után (fordítva bedugni volt az Assistance telefonos javaslata) és mégiscsak el tudott indulni. Utána bevitte a szervizbe ahol megbütykölték, de azóta hosszabb útra hordja magával mindkét kulcsot.
Olvastam valahol, (már nem tudom hol), hogy érdemes magunkkal hordani mindig a tartalékkulcsot, mert ha a másik "elromlik", akkor se legyen kellemetlen helyzet. Én nem tudom, hogy ez reális félelem-e, ti tudtok olyan esetről, hogy egy kulcs elromlott volna (mondjuk kivéve, ha az úthenger ráment)? Előfordulhat, hogy a kulcs meghibásodik?
Egy honappal ezelott irtad, hogy a kormanybol eredo tucsokhangot sikerult egy szervizben megszuntetni.
Jo volt a megoldas vagy ujbol hallatszik a tucsok?
Fel kell tenned egy webszerverre és arra itt hivatkozva beszúrni. A www.tar.hu-n pl. elhelyezheted létrehozva egy saját mappát, s ott találsz a beszúráshoz html-sulit is vagy itt:
Szívesen raknék fel, mert már ledigifotóztam, csak a számtech. ismereteim hiányosak, hogy hogyan tudnám felrakni a képet.
Ha ebben kapok kis segítséget, felteszem.
Egyébként a szín valóban nem olyan, mint a prospektusban, vagy az Interneten.. (Szebb:-))
A katalógus szerinti giverny-zöld? Fel tudnál róla tenni egy képet (a szín miatt). Csak a veszprémi szalonban láttam még ilyen Thalicsot, ott nagyon tetszett (ekkor már a mi tintakék-metálunk gyártás alatt volt, s a rendeléskor "vakon" ezt a színt nem vállaltuk be).
Ha Miskolcon vetted (email címedből gondolom), akkor láttuk az autódat, még akkor amikor nem tudtuk eldönteni a feleségemmel, hogy az udvaron álló 3 1.4 16V közül melyik lesz a mienk. (Mi hétfőn hoztuk el)
Én is úgy sejtem, hogy csak a köztes hűtő a különbség. A változó geometria a 80 pacisban sincs benne szvsz.
Ezt az Megane II prospektusából következtettem, ahol az 1,5 dci 80 lovasnál nincs, az 1,9 dci-nél azonban fel van tüntetve, hogy változó geometriájú a turbo.
Kerüljön egy kicsit tisztább víz a pohárba! 65LE contra 80LE! Íme egy leírás:
http://irishcar.com/renauclio131201.htm
A +15LE oka többek között: intercooler, spéci turbo beállítás által megemelt nyomás "An air/air intercooler allows the temperature of incoming air, and therefore of combustion, to be reduced, to the benefit of efficiency. The intercooler is associated with a new setting for the turbocharger wastegate, allowing higher boost pressure (1.2 bar maximum compared with 1.05 bar for the 65bhp version)." Ezen felül megemlítik még az injektor porlasztócsúcs megnövelt átmérőjét is.
Gondolom csavar szintig nem részletezik a különbséget ...
Vigyázat!
Hétvégén megtréfált a kicsike. Történt ugyanis hogy alacsony támlás kerti széket vettünk. Az áruházban nagy volt az önbizalom, de a parkolóban kiderült, sehogy sem fér be a csomagtartóba. Végül kénytelen volt a gyerkőc mellett utazni a hátsó ülésen.
Üdvözlet az új tagoknak, különösen az egykori 1.0 Suzuki márkatársaknak!
Akkor nagyon hasonlóak a paramétereink:o))) Swift 1.0 GL-ből ültünk át.
7,4-et fogyasztott elsőre a kis tündérke. Szerintem ez elég jó. Kb 1/3 város, de az nagyon... (Benne volt a másfél órás várakozás is a karambol miatt.)
Kedves Thaliások!
Örömmel tudatom, hogy péntek du. óta én is egy boldog Thalia (1,4 16V-Oasis) tulajdonosa vagyok. Az első 100 km igazán nagyszerű élményt jelentett
a Suzuki után. Ugye ez később is így marad?!
Először nekem is az itteni márkaszerviz említette az (én verziómat) még a vásárlás előtt. Ne de a szó elszáll, az írás megmarad. Egyébként ha ugyebár a Thalicska egy kvázi lecsupaszított példány, akkor szvsz a motorból is kihagyták azt, amit csak lehet. Ha pedig benne van a vált.geo., akkor sem lehet az intercoolernek adni a +15 pacit, magyarul lehet, h. a Thalics több, mint 65 pacis? Bárhogy is, nem fogunk ezen összeveszni! Nekem így is elég jól megy a gép ...
Speciel nekem a Renault szervízben a szervízfőnök mondta hogy mind a kettőben változó geometriájú a turbó, de erre szükség is van, mivel állandóan működik, és nem csak adott fordulatszámtól.