Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KISPIPI Creative Commons License 2003.04.17 0 0 2954
Jó, hogy mondod. Hordani fogom a szervizkönyvet!
Köszi az ötletet!
üdv:pipi
Előzmény: IOA (2946)
KISPIPI Creative Commons License 2003.04.17 0 0 2953
Miután elhatároztam az autóvásárlást, összeirtam a 2,2 milkánál nem drágább tipusokat. Eldobtam belőlük azokat, melyekben 50 pacinál kevesebb van. Majd eldobtam a légzsákkal fel nem szerelhetőket és az 1000 köbcenti alattiakat. Eldobtam az alacsony épitésüeket. (horgászathoz kell, hogy ne akadjak fenn a buckákon) Bennt maradt a Daewo, Wagoner+, Citroen Saxo és a Thalia. A csomagtér mérete segitett dönteni. Nem bántam meg...
Előzmény: Törölt nick (2948)
zsuga666 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2952

Heller Úr !

Mielőtt nagyon belelendülne a biztonsági begyógyításokba, legyen kedves, hívjon fel!!

zsuga666 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2951

Kezcsókolom !
Örömmel(?) tudatom az egybegyűltekkel, hogy megnyitottam saját különbejáratú kis állatkertem. Még nem tom, hogy a sokak által ismert tücsökcsalád 1 prominens tagja költözött e be, vagy 1 sün gondolta a kormányt ideális fészeknek és annak tüskéi karistolják e tekergetés közben a műanyagot. Viszont másokkal ellentétben elégedett vagyok a szellőzéssel. A fűtéssel is, hűtéssel is.
Csúcsban bekapcsoltam a klímát és igen kis fokozaton is lefagyott a mejjem.
Van nálam egy Választék és Árak katalógus a tavvaly 11. havi tartozék árakkal. Ebben a csom. védőtálca (Clio!!) 17190.-, a Scénic 28790.-. Namost, a HOMASITA kft-nél típusspecifikus tálcát, áttetszőt, vagy feketét lehet rendelni 6,5 pénzért kb. Légterelő - nem itt - 5000.- a 20.475 helyett. Rönyó gumiszőnyeg 7.400.- . Az általam ismert szőnyegcsináló tip.spec. nem gumi szőnyeget 5.700.- áron adta és korántsem a legolcsóbb anyagot választottam. Levehető vonóhorgot 22.000 ft-ért találtam.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2950
Ez egy egészen nagy kisautó - ebből a szemszögből érdemes figyelni és hasonlítgatni a többihez.
Kiváló törésteszt, nagy hely, jó motor, csendes, gyors haladás (bár lehetne hosszabb is az az ötödik), precíz (szervo-)kormány, tényleg erős fékek, jó felszereltség, kényelmes ülések, kellemes vezetni; 2M2-ért (tavaly) sokkal kevesebb kompromisszumot kellett kötni, mint a Suzukinál meg a hasonlóknál (különben olcsóbb volt a Swift Sedan-nál), de tudni kell róla, hogy bizonyos szögekből elég idétlen a külseje, és rosszabb a meghibásodási mutatója.
Nem mintha az enyémmel a fűtőventillátoron kivül lett volna valami baj (27e km)...
Előzmény: Törölt nick (2948)
jan42 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2949
Talán az, hogy ennyi pénzért ilyen jól felszerelt, korszerű és biztonságos autót nem lehet kapni.(1,4 16V-98 LE, törésteszt:****, a diesel 4,7-es fogyasztása, stb...)
És nekem pl. tetszik is.
Előzmény: Törölt nick (2948)
kukucs33 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2947
A szervizkönyv otthon, egy fiókban figyel :-))
Amúgy is ellentmondásos a dolog, hiszen, ha van Assistance kártyám, akkor azt azért kaphattam meg, mert bemutattam az autót az előírt időben egy márkaszervizben. Ha külföldre megyek akkor esetleg magammal viszem, de a kocsiban biztos nem hagynám akkor sem.
Előzmény: IOA (2946)
IOA Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2946
Van még egy, a kulcshoz hasonló probléma: a szervízkönyv. Az assistance szolgáltatáshoz ugyanis előírják a szervízkönyv bemutatását, ezért célszerű a kocsiban hordani. Viszont az első oldalára előzékenyen felírták a rádió kódját, amit viszont a rádiótól minnél távolabb kellene őrizni. Ti a kocsiban tartjátok?
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2945
A váltó mozgása, ahogy mondtátok, abból ered, hogy a terhelés változik. Két variáció van: amikor a lendület húzza az autót és a motor pihen, ill. amikor a motor húzza az autót (és a lendület pihen). Ezek egymással ellentétes állapotok, és a motor a lágy felfüggesztésen másként helyezkedik el mindkettőben - a kettő közti mozgás adja váltáskor a szelíd, de csúnyácska koppanást, löttyenést.

Ha azt akarjuk, hogy ne mozogjon, akkor úgy kell váltani, hogy a terhelés ne változzon (legalábbis ellenkező irányúra).

Ez azért nehéz, mert bármilyen könnyen is jár a Thaila kuplungja, háklisabb, mint sok más autóé, mert ugyan jól csúsztatható, de csak egy bizonyos szintig lehet "ráereszteni", utána a teljes fogás hirtelen, milliméteres pedálelmozduláson belül következik be...

Tehát a jelenséget úgy lehet lecsillapítani, ha váltáskor, amikor összefékezi az ember a két oldalt, mindig a motor húz, az a gyorsabb, hiszen váltás előtt is az volt a helyzet - így nincs terhelésváltás (vagy mi is rá a szép szó).

És ez a másik nehézség: pontosan csak egy kicsit több gázt adni, jobban felpörgetni a motort, mint amivel az adott váltásnál a futómű (felőli oldal) forog, és elég gyorsan összeereszteni, de az utolsó pillanatban kicsit mégis kitartani, mert emlékszünk: hirtelen szűnik meg a csúszás, és ha elszúrjuk, koppanni fog, "durva" lesz a váltás...

Annál több gyakorlás szükséges hozzá, minél magasabb fordulatnál, gyorsabb váltásnál játsszuk el a fentieket. Sok hónap után még mindig előfordull, hogy "durván" váltok, persze, ezt inkább csak én veszem észre, elég jelentéktelen.

Ismerve, mások többnyire hogyan vezetnek, elhiszem, hogy egyeseket idegesít. Én nem tartom hibátlannak a Thalia kuplungját, bármennyire is dicsérték. Persze, rossznak sem. Viszont nyugodtan autózom, ezért nem zavar. Gyors, stabil, kényelmes, ha a zajok eléggé fel is jönnek az útról. Ennyi pénzért...

Ami zavar, az a rohadt, tetves, csúszócsapágyas fűtőventillátor: már kicserélték, de az új is ugyanúgy nyikorog, szinte az első perctől kezdve, viszont természetesen csak időszakosan, hogy a szervizben sose tudjam megmutatni, mennyire szemét. Nem túl hangos, de a fejem mindig megfájdul tőle, nyáron pedig nincs mese, mennie kell - a szellőzés sem erőssége a Renault-nak.

Előzmény: IOA (2908)
kukucs33 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2944
Igen, tudok ilyenről. Szerencsére nem velem esett meg, hanem az egyik céges renyóval és a kolleganőm volt a szenvedő alany. A problémát a kulcsban levő elektronika elszállása okozta és nem oldotta az indításgátlót, így szegény nem tudta beindítani a verdát. A vicc az, hogy egy kicsit felkészült tolvajnak ez ugye nem okoz fejtörést. Végül a kulcs "megjavult" pár próbálkozás után (fordítva bedugni volt az Assistance telefonos javaslata) és mégiscsak el tudott indulni. Utána bevitte a szervizbe ahol megbütykölték, de azóta hosszabb útra hordja magával mindkét kulcsot.
Előzmény: KISPIPI (2943)
KISPIPI Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2943
Olvastam valahol, (már nem tudom hol), hogy érdemes magunkkal hordani mindig a tartalékkulcsot, mert ha a másik "elromlik", akkor se legyen kellemetlen helyzet. Én nem tudom, hogy ez reális félelem-e, ti tudtok olyan esetről, hogy egy kulcs elromlott volna (mondjuk kivéve, ha az úthenger ráment)? Előfordulhat, hogy a kulcs meghibásodik?
jan42 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2942
OK. Megpróbálom, ha lesz egy kis időm. Most sajnos munkaidőben vagyok...
A 15 éves fiam biztos tud segíteni :))
Előzmény: v__tibor (2940)
iMre Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2941
Hello Teebor.

Egy honappal ezelott irtad, hogy a kormanybol eredo tucsokhangot sikerult egy szervizben megszuntetni.
Jo volt a megoldas vagy ujbol hallatszik a tucsok?

Előzmény: teebor (2731)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2940
Fel kell tenned egy webszerverre és arra itt hivatkozva beszúrni. A www.tar.hu-n pl. elhelyezheted létrehozva egy saját mappát, s ott találsz a beszúráshoz html-sulit is vagy itt:

http://www.hszk.bme.hu/~bp216/makehtml.htm

Előzmény: jan42 (2939)
jan42 Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2939
Szívesen raknék fel, mert már ledigifotóztam, csak a számtech. ismereteim hiányosak, hogy hogyan tudnám felrakni a képet.
Ha ebben kapok kis segítséget, felteszem.
Egyébként a szín valóban nem olyan, mint a prospektusban, vagy az Interneten.. (Szebb:-))
Előzmény: v__tibor (2938)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.16 0 0 2938
Hali!

A katalógus szerinti giverny-zöld? Fel tudnál róla tenni egy képet (a szín miatt). Csak a veszprémi szalonban láttam még ilyen Thalicsot, ott nagyon tetszett (ekkor már a mi tintakék-metálunk gyártás alatt volt, s a rendeléskor "vakon" ezt a színt nem vállaltuk be).

Előzmény: jan42 (2935)
LUKI Creative Commons License 2003.04.15 0 0 2937
:-) Nem lehetne inkább 1,9 dci Megane II-re?
Előzmény: claudius25 (2933)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 2936
A mienk az egyik sarkifény-metál volt:o)))

Előzmény: jan42 (2935)
jan42 Creative Commons License 2003.04.15 0 0 2935
Valóban Miskolcon vettem. A sötétzöld az enyém.
Előzmény: claudius25 (2934)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2934
Ha Miskolcon vetted (email címedből gondolom), akkor láttuk az autódat, még akkor amikor nem tudtuk eldönteni a feleségemmel, hogy az udvaron álló 3 1.4 16V közül melyik lesz a mienk. (Mi hétfőn hoztuk el)

Miskolcon vetted?

Zsolti

Előzmény: jan42 (2932)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2933
Furcsa egy ízlésed van!

Én egyátalán nem szeretnék változó geometriájú autót. Neked a kedvenced akkor a Thalicska Clióra törve? :op

Előzmény: LUKI (2930)
jan42 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2932
Köszönöm a jókívánságokat. Bízom benne, hogy további sok pozitív élményről számolhatok be..
LUKI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2931
Az "ugyanazt" úgy értem, hogy nem változó egyik sem, de olvastam, hogy más a beállítása! :-)
Előzmény: LUKI (2930)
LUKI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2930
Akkor elolvasom! :-)) Úgy értettem egyébként, a "csak"-ot, hogy turbo van és ráadásul ugyanaz. (ez volt itt a téma a múlt 7-en nem? :-)

Ezek a finomságok nekem kínaiak.
De ha jól sejtem, én egy köztes hűtős, commonrail, változó geometriájú, 16 szelepes diesel autót szeretnék! :-)

Előzmény: v__tibor (2929)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2929
A leírásból pont az derül ki, hogy NEM csak a köztes hűtő a különbség.
Előzmény: LUKI (2928)
LUKI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2928
Én is úgy sejtem, hogy csak a köztes hűtő a különbség. A változó geometria a 80 pacisban sincs benne szvsz.
Ezt az Megane II prospektusából következtettem, ahol az 1,5 dci 80 lovasnál nincs, az 1,9 dci-nél azonban fel van tüntetve, hogy változó geometriájú a turbo.
Előzmény: v__tibor (2927)
v__tibor Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2927
Kerüljön egy kicsit tisztább víz a pohárba! 65LE contra 80LE! Íme egy leírás:

http://irishcar.com/renauclio131201.htm

A +15LE oka többek között: intercooler, spéci turbo beállítás által megemelt nyomás "An air/air intercooler allows the temperature of incoming air, and therefore of combustion, to be reduced, to the benefit of efficiency. The intercooler is associated with a new setting for the turbocharger wastegate, allowing higher boost pressure (1.2 bar maximum compared with 1.05 bar for the 65bhp version)." Ezen felül megemlítik még az injektor porlasztócsúcs megnövelt átmérőjét is.
Gondolom csavar szintig nem részletezik a különbséget ...

Előzmény: krike (2919)
IOA Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2926
Vigyázat!
Hétvégén megtréfált a kicsike. Történt ugyanis hogy alacsony támlás kerti széket vettünk. Az áruházban nagy volt az önbizalom, de a parkolóban kiderült, sehogy sem fér be a csomagtartóba. Végül kénytelen volt a gyerkőc mellett utazni a hátsó ülésen.
Üdvözlet az új tagoknak, különösen az egykori 1.0 Suzuki márkatársaknak!
KISPIPI Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2925
Gratula a Tháliádhoz. Legyen sok örömöd benne. És arra kérünk, hogy osszad meg majd a Thaliás tapasztalataidat velunk.
Előzmény: Jan42 (2921)
claudius25 Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2924
Semmi baja a váltódnak, és nem csak a dci-re jellemző. Ilyen a felfüggesztése a motor-váltó blokknak.

Zsolti

Előzmény: zsuga666 (2903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!