Túl az első 1000 km-en minden OK. A kérdés az, hogy normális-é az, hogy 3-ba vissza meglépem, -merhogy előznék - no erre eltűnt mögöttem a sor a szmogban. Az is igaz, hogy az utóbbi 700-at csak városban 2500 alatt tettem +. Kivétel nagyritka előző kikerülések.
Mindenkinek igaza van! A korábban említett oldalról(http://www.micar.net/carnet/MODELOS/Renault/Clio/datos.html) levett adatokból készült diagram alapján látszik, hogy a Clio II 1.5dCi 65LE-s és 80LE-s motorja más váltóval készül. Az 1000 fordulathoz tartozó sebességek (km/h):
Ha szabad ilyet mondani, akkor egy túrót lomha az 1,2, csak nem úgy kell indulni vele mint általában a dízeleknél szokás. Ha be van járatva, és meleg a motor, akkor bátran oda kell lépni vele, padlóig le, és győzzél kapaszkodni.Én igaz erősebb, de ez itt annyit nem számít szerintem 3500-ig szívtelenül kipörgetem 1,2 -ben, és beindul mint a golyó.Szóval semmi baj vele, sőt, pont az alsóbb fokozatokban üthetik a dízelek a benzineseket.
Kedves Gyapi!
Nem akarok ünneprontó lenni és tényleg nem heccelésből mondom, de ha olyan helyen tárolod a kocsit, ahol fennáll az eltulajdonítás veszélye (és úgy tűnik, ezen a téren neked igen csak kijutott a balsorsból), olyan típust kéne választani, ami eleve kevésbé kelendő. Nézted már például a KIA Riót?
Kedves Gyap !
Győzzön + téged a Győzike.:-) Nekem is másfél decis az oázis. Megy, nem eszik, kényelmes -ezt Te is tudod - és valóban lomha az 1,2. Nem nagyon, de benzines társaink szoknak rendesen tipródni mögöttem a zebránál. Aztán, anélkül, hogy taposnám, többnyire elmaradnak. Ha sebesség, gyorlsulásmán vagy, felejtsd el. Hiszen pont ez a lényeg. Nem nyomod, nem eszik. Viszont benne van a lehetőség, ha előzni akarsz, nem jössz zavarba.
És a kútnál ugye...
Több mint 3 hónapos huzavona után a Január 15-én eltűnt kicsi ALIZE autóm ellenértékének egy részét a héten átutalja a bank! Ja és mennyit!!! Hát valami eszméletlen keveset!!!
Na de lássuk a a számokat!!!
Az autót 2002.10.13- án vásároltam 2.515.000,- Ft-ért plusz az üzembe helyezés + váltózár!
A biztosító mivel már van becsült eurotax ára az autónak és volt benne: klíma. elektromos ablak, metál fény stb... de a 2 hónap alatt megtett 5000 km miatt valamicskét levont, 2.510.000,- Ft-ra értékelte az autót! Szerintem a körülményekhez képest korrektnek mondható?!
Na de jönnek a a mínuszok! Jár az autó után a biztosítónak 10% önrész / ez még rendben is volna / de ki kell fizetni a biztosítási évfordulóig esedékes összeget ami nem kis összeg már így együtt! 2.510.000,- - 251.000,- -110.017,- =2.148.983,- Ft utalás ment a banknak! A felvett hitel összeg 1.630.000,- Ft volt! Befizetve 4 havi részlet kb 160.000,- Ft ami sajnos kevésnek bizonyult mert a bank nem a rendőrségi lezáráskor fejezi be a hitel törlesztésének igényét így még 2 hónapot behajt abból a pénzből amit a biztosító fizetett! Így sikeresen utalnak a számlámra 483. 515,- F-t! Így ez lett a vége! Nem kevés buktával a végén! Ez van!
Na de akkor lássuk az alternatívákat! Kocsit kellene venni! Körbe is jártam a dolgot és elég szépen emelkedett a kedvencem ára! Nagyon kacérkodom az 1,5 DcI-vel! Bár a próbavezetés nem igazán győzött meg!!! Az 1-es, 2-es kicsit lomhának lassúnak tűnik, igazából a 3-as 4-es 5-ös sebesség ami erőssége az autónak ja és a fogyasztása! Bár már többször olvastam és minden nap olvasom a fórumot de nem tudok dönteni!!!
Várom a segítségeteket és a meggyőző véleményeket akar az 1,5 DCI OAZIS akár az 1,4 16V 98 vagy 75 LE OAZIS-sal kapcsolatban!! Sürgős lenne mert a héten vagy max a jövő hét elején dönteni kellene!
Várom a válaszokat akár mailban is kg.aladin@freestart.hu!!
A kulcshoz.
Ha valaki azzal a problémával küzd, hogy csak többszöri nyomkodásra nyit és csak az autóhoz közel, annak egy plusz tápkábel elvitele ajánlott a vevőhöz. (szervíz)
Amiről írtam, az 1 antracitszürke szövet szönyeggarnitúra rönyó felirattal a szőnyegen és a gumibetéten. Normál gimiszőnyeget ennek töredékéért is lehet szerezni.
Nekem az autócsere szükségességét az indokolta, hogy a Suzukim már a 9. évébe lépett. Mérlegelve a típus gyártásának leállását és a közelgő EU csatlakozást úgy ítéltem meg, hogy a jövő évben már csak roncsautóként lehet beszámíttatni. Eredetileg új autót azért nem akartam venni, mert most kicsik a gyerekek, ezért még nem utazunk túl sokat (max. 10e km/év). Az ideális családi autó pedig a Xsara Picasso (maxi ár/érték arány), de ha nem használom ki, az értékvesztésen folyamatosan bukok. Miután megtudtam, hogy egy hasonló felszereltségű Thaliához 2/3 áron hozzájutok, ez a kérdés már nem zavart.
Nekem az eredeti rönó gumiszőnyeg került 5000 Ft-ba, szalonban, számlával. Kifejezetten thalicsba ( és clióba ) való, nagyon sötét szürke, úgy néz ki a kocsi vele, mintha gyárilag benne lenne.
Miután elhatároztam az autóvásárlást, összeirtam a 2,2 milkánál nem drágább tipusokat. Eldobtam belőlük azokat, melyekben 50 pacinál kevesebb van. Majd eldobtam a légzsákkal fel nem szerelhetőket és az 1000 köbcenti alattiakat. Eldobtam az alacsony épitésüeket. (horgászathoz kell, hogy ne akadjak fenn a buckákon) Bennt maradt a Daewo, Wagoner+, Citroen Saxo és a Thalia. A csomagtér mérete segitett dönteni. Nem bántam meg...
Kezcsókolom !
Örömmel(?) tudatom az egybegyűltekkel, hogy megnyitottam saját különbejáratú kis állatkertem. Még nem tom, hogy a sokak által ismert tücsökcsalád 1 prominens tagja költözött e be, vagy 1 sün gondolta a kormányt ideális fészeknek és annak tüskéi karistolják e tekergetés közben a műanyagot. Viszont másokkal ellentétben elégedett vagyok a szellőzéssel. A fűtéssel is, hűtéssel is.
Csúcsban bekapcsoltam a klímát és igen kis fokozaton is lefagyott a mejjem.
Van nálam egy Választék és Árak katalógus a tavvaly 11. havi tartozék árakkal. Ebben a csom. védőtálca (Clio!!) 17190.-, a Scénic 28790.-. Namost, a HOMASITA kft-nél típusspecifikus tálcát, áttetszőt, vagy feketét lehet rendelni 6,5 pénzért kb. Légterelő - nem itt - 5000.- a 20.475 helyett. Rönyó gumiszőnyeg 7.400.- . Az általam ismert szőnyegcsináló tip.spec. nem gumi szőnyeget 5.700.- áron adta és korántsem a legolcsóbb anyagot választottam. Levehető vonóhorgot 22.000 ft-ért találtam.
Ez egy egészen nagy kisautó - ebből a szemszögből érdemes figyelni és hasonlítgatni a többihez.
Kiváló törésteszt, nagy hely, jó motor, csendes, gyors haladás (bár lehetne hosszabb is az az ötödik), precíz (szervo-)kormány, tényleg erős fékek, jó felszereltség, kényelmes ülések, kellemes vezetni; 2M2-ért (tavaly) sokkal kevesebb kompromisszumot kellett kötni, mint a Suzukinál meg a hasonlóknál (különben olcsóbb volt a Swift Sedan-nál), de tudni kell róla, hogy bizonyos szögekből elég idétlen a külseje, és rosszabb a meghibásodási mutatója.
Nem mintha az enyémmel a fűtőventillátoron kivül lett volna valami baj (27e km)...
Talán az, hogy ennyi pénzért ilyen jól felszerelt, korszerű és biztonságos autót nem lehet kapni.(1,4 16V-98 LE, törésteszt:****, a diesel 4,7-es fogyasztása, stb...)
És nekem pl. tetszik is.
A szervizkönyv otthon, egy fiókban figyel :-))
Amúgy is ellentmondásos a dolog, hiszen, ha van Assistance kártyám, akkor azt azért kaphattam meg, mert bemutattam az autót az előírt időben egy márkaszervizben. Ha külföldre megyek akkor esetleg magammal viszem, de a kocsiban biztos nem hagynám akkor sem.
Van még egy, a kulcshoz hasonló probléma: a szervízkönyv. Az assistance szolgáltatáshoz ugyanis előírják a szervízkönyv bemutatását, ezért célszerű a kocsiban hordani. Viszont az első oldalára előzékenyen felírták a rádió kódját, amit viszont a rádiótól minnél távolabb kellene őrizni. Ti a kocsiban tartjátok?
A váltó mozgása, ahogy mondtátok, abból ered, hogy a terhelés változik. Két variáció van: amikor a lendület húzza az autót és a motor pihen, ill. amikor a motor húzza az autót (és a lendület pihen). Ezek egymással ellentétes állapotok, és a motor a lágy felfüggesztésen másként helyezkedik el mindkettőben - a kettő közti mozgás adja váltáskor a szelíd, de csúnyácska koppanást, löttyenést.
Ha azt akarjuk, hogy ne mozogjon, akkor úgy kell váltani, hogy a terhelés ne változzon (legalábbis ellenkező irányúra).
Ez azért nehéz, mert bármilyen könnyen is jár a Thaila kuplungja, háklisabb, mint sok más autóé, mert ugyan jól csúsztatható, de csak egy bizonyos szintig lehet "ráereszteni", utána a teljes fogás hirtelen, milliméteres pedálelmozduláson belül következik be...
Tehát a jelenséget úgy lehet lecsillapítani, ha váltáskor, amikor összefékezi az ember a két oldalt, mindig a motor húz, az a gyorsabb, hiszen váltás előtt is az volt a helyzet - így nincs terhelésváltás (vagy mi is rá a szép szó).
És ez a másik nehézség: pontosan csak egy kicsit több gázt adni, jobban felpörgetni a motort, mint amivel az adott váltásnál a futómű (felőli oldal) forog, és elég gyorsan összeereszteni, de az utolsó pillanatban kicsit mégis kitartani, mert emlékszünk: hirtelen szűnik meg a csúszás, és ha elszúrjuk, koppanni fog, "durva" lesz a váltás...
Annál több gyakorlás szükséges hozzá, minél magasabb fordulatnál, gyorsabb váltásnál játsszuk el a fentieket. Sok hónap után még mindig előfordull, hogy "durván" váltok, persze, ezt inkább csak én veszem észre, elég jelentéktelen.
Ismerve, mások többnyire hogyan vezetnek, elhiszem, hogy egyeseket idegesít. Én nem tartom hibátlannak a Thalia kuplungját, bármennyire is dicsérték. Persze, rossznak sem. Viszont nyugodtan autózom, ezért nem zavar. Gyors, stabil, kényelmes, ha a zajok eléggé fel is jönnek az útról. Ennyi pénzért...
Ami zavar, az a rohadt, tetves, csúszócsapágyas fűtőventillátor: már kicserélték, de az új is ugyanúgy nyikorog, szinte az első perctől kezdve, viszont természetesen csak időszakosan, hogy a szervizben sose tudjam megmutatni, mennyire szemét. Nem túl hangos, de a fejem mindig megfájdul tőle, nyáron pedig nincs mese, mennie kell - a szellőzés sem erőssége a Renault-nak.
Igen, tudok ilyenről. Szerencsére nem velem esett meg, hanem az egyik céges renyóval és a kolleganőm volt a szenvedő alany. A problémát a kulcsban levő elektronika elszállása okozta és nem oldotta az indításgátlót, így szegény nem tudta beindítani a verdát. A vicc az, hogy egy kicsit felkészült tolvajnak ez ugye nem okoz fejtörést. Végül a kulcs "megjavult" pár próbálkozás után (fordítva bedugni volt az Assistance telefonos javaslata) és mégiscsak el tudott indulni. Utána bevitte a szervizbe ahol megbütykölték, de azóta hosszabb útra hordja magával mindkét kulcsot.
Olvastam valahol, (már nem tudom hol), hogy érdemes magunkkal hordani mindig a tartalékkulcsot, mert ha a másik "elromlik", akkor se legyen kellemetlen helyzet. Én nem tudom, hogy ez reális félelem-e, ti tudtok olyan esetről, hogy egy kulcs elromlott volna (mondjuk kivéve, ha az úthenger ráment)? Előfordulhat, hogy a kulcs meghibásodik?
Egy honappal ezelott irtad, hogy a kormanybol eredo tucsokhangot sikerult egy szervizben megszuntetni.
Jo volt a megoldas vagy ujbol hallatszik a tucsok?
Fel kell tenned egy webszerverre és arra itt hivatkozva beszúrni. A www.tar.hu-n pl. elhelyezheted létrehozva egy saját mappát, s ott találsz a beszúráshoz html-sulit is vagy itt:
Szívesen raknék fel, mert már ledigifotóztam, csak a számtech. ismereteim hiányosak, hogy hogyan tudnám felrakni a képet.
Ha ebben kapok kis segítséget, felteszem.
Egyébként a szín valóban nem olyan, mint a prospektusban, vagy az Interneten.. (Szebb:-))
A katalógus szerinti giverny-zöld? Fel tudnál róla tenni egy képet (a szín miatt). Csak a veszprémi szalonban láttam még ilyen Thalicsot, ott nagyon tetszett (ekkor már a mi tintakék-metálunk gyártás alatt volt, s a rendeléskor "vakon" ezt a színt nem vállaltuk be).