Szerencsés ember !
Az én nőtársam a 7 végén állandójan az órát kukkolta, hogy miért is megyünk ilyen lassan. Hijába magyarázom, hogy az 1. olajcseréig nem óhajtom hajtani. Jól be vagyok sz.., most mékolja a jogsit.
Amerre én járok van egy autópálya felhajtó, ahol 40-es tábla van kitéve. Ladával, Dáciával annó ha nem lassítottam le erre a sebességre, már tolta a fenekét kifelé. Suzukival 50 fölött már kapaszkodni kellett a kormányba. Thaliával azért megyek csak 70-el, mert az asszony a múltkor már csúnyán nézett.
Hello!
Igazad van, és tulajdonképpen ezek apróságok ahhoz képest, hogy ebben az árkategóriában mikkel kellmegbirkózni, milyen kompromisszumokat kell kötni -kivétel a kilátás témaköre, mert az azért minden autótól elvárható, hogy az ember kilásson belőle. Amúgy elég sokféle kocsit vezettem már a cuclista éra csodáitól a golfon át a toyota rav4-ig bezáróan, és azért nem vészes a helyzet, nem utálom én ezt a kocsit, sőt alapjában véve meg vagyok vele elégedve, és ahogy mondtam a motor meg maga a csoda -főleg ennyiért.
T. poén !
Teljesen érthetőek az általad kifogásolt dolgok, főleg annak fényéban, hogy mely és milyen autókat vezettél, szeretsz. Azonban szembe kell nézni azzal, hogy tizenévek után, cucilista szférában készült járművekhez szokva ez 1 teljesen más fíling. Ha igazán könnyő szervót akarsz érezni, ülj be egy '85-ig készült ámerikai hajóba és lehet, hogy újravideózod a véleményed a thalicskáéról. A C oszlopok engem is zavarnak, de ennek legjobb orvossága, - amit magam is előszeretettel gyakorlok - hogy tükörből tolatok, felhazsnálva az összeset, ami rendelkezésemre áll. Eddig még nem sikerült semmit és senkit lezúzni. Persze ez változhat. Az orr látványának hiánya sem zavar, mert nem nagyobb, mint az előző kedvencemé. A holttérrel meg eddig nem volt szerencsém találkozni. Ellen Berger, számomra a legmeglepőbb az a kocsiban, hogy csaknem u.a. az érzeményem vezetés közben, mint mikor a nagy ámerikai vasakkal közlekedtem, jóllehet teljesen más kaliber.
Nekem ennek ellenére nem tecc az itália úttartása, mert több alkalommal (x2) normális tempónál történő előzésnél, általam ezerszer bejárt úton minden áron keresztbe akart fordulni, és ellejtette a kacsatáncot, amit annyira én azért nem szeretek. Amúgy gumi terén igazad van, mert az átvételkor betonkemények voltak az abrocsok (jóval a gyári érték fölé voltak fújva), és a korrekció érezhető javulást hozott, de nekem továbra is billegősnek tűnik a kocsi, pedig nem vagyok egy gyorshajtó típus. A kormányt meg túl könnyűnek tartom.
Kilátni kilátok előre, azzal nincs gond, hanem annak örülnék, hogyha az orrát látnám, és nem csak érzésre kellene vele lavíroznom. A tolatóradaron még nem gondolkodtam, de ez sokat nem is segítene az én gondomon, vagyis azon a részén a kilátás-problémának, ami engem zavar. Ugyanis ha sávváltáskor hátra nézek (ami nem árt, mert van a tükröknek egy platós ARO-t elrejteni képes holttere! -tapasztalatból mondom) jobban szeretem ha a mögöttem lévő utat, és a forgalmat látom, mintsem azt az irdatlan c-oszlopot, és terebélyes segget.
Az úttartásre vonatkozó megjegyzésed "rossz poén"; legalábbis teljesen ellentétes az én tapasztalataimmal. Mind a munkám, mind a hobbim révén nagyon sokat járok mellékutakon, esetenként földúton is. A dCi nagyon jól veszi a kátyúkat, s nem ijed meg a buckáktól sem! Ugyanakkor magas építése ellenére "telicsomagtartóval" sem rakoncátlankodik, 120 - 130-s tempónál kanyarogva sem! Igaz a gyári (és nyári) goodyear gumikkal kissé billegősebb,pattogósabb mint a téli Kleberrel volt. Nagyon fontos a guminyomás beállítása és ellenőrzése. (Én ö...r, például vagy 200 km-t 2,8-s "trélernyomással" autóztam a téligumi lecserélées után a GT-2-vel. No ekkor volt hinta-palinta!!)
Ami a kilátást illet, előre tökéletes; hátra pedig 15 ezer pénzért beinstalláltam egy Brees tolatóradart (sajnos eredeti Thalicshoz nincs). Így már az asszonypajtás is mer tolatni.
Üdv. Mindenkinek !
Tegnap 10.00 óra óta én is boldog Thalia /1,4
16V Oazis/ tulajdonos vagyok.
25 éves Lada korszak után váltottunk.
Az első 110 km meggyőzött,hogy jól választottunk.
2 felnőtt + 1 gyerek felállásban igencsak kényelmesen utaztunk.
Holnap ismét 1 hosszabb útra készülünk, melyet már alig várok.
Pécsett 60.000 Ft. volt az üzembehelyezés.
Mindenkinek Kellemes Ünnepeket és jó locsolkodást kívánok.
Üdv mindenkinek!
Tavaly nyár óta talicskázik a család (1.5 dci, világos olajzöld), amit 20 év Trabizás előzött meg. Nos, az NDK masinához amióta nem lehetett eredeti alkatrészt szerezni azóta rengeteg baj volt, így nem volt annyira keserves a búcsú, de azért nagyon hiányzik (feeling terén verhetetlen).
No, de a kocsiról! Szerintem az árkategória legjobbja, és ennyi pénzért nemigen van ehhez fogaható (ezzel suzukisok vitatkoznak, de szerintem azon a ráncfelvarrások ellenére erősen kiütközik, hogy bő húsz éves konstrukció), főleg a motor nagyon jó (télen, csak városban 5,9...), de lévén hozzám az öregebb vasak állnak közel (Volga M21 -másfél tonna tömör acél az ötvenes évekből; egy "picit" más világ) nem tudott a szívemhez nőni. Az úttartása, a kormányzás nem tölt el elégedetséggel (kitaposott, vályús úton életveszélyes), és az hogy nem látok ki belőle hátra, az orrát meg nem látom (szerencsére elég rövid) meg egyenesen dühít. Ja, és a szokásos dízelmotoros műsor: langyos motorral néha csak negyedik, ötödik kísérletre indult -amíg meg nem gyógyították a szervízben.
Szóval -főleg a motor kapcsán- állítom, hogy nincs ennél jobb a kategóriában, de őszintén szólva nem tudon elképzelni, hogy ez a kissé bugyuta kinézetű autó tizenöt-húsz évesen is üzembiztosan fog működni, mert nem mondhatnám, hogy túlméretezték volna az anyagokat benne (ami jót tesz egy kocsinak az életartam szempontjából), és azt sem, hogy az alkatrészek olyen hű de jó minőségűek lennének. Osztályzat: kategóriájában:5; abszolút értékben csak 3.
Üdv!
Ha ellenben sebesség, gyorsulásmán vagy, vegyél 1.4 16V-t:o)
7-8 között fogyaszt, egyes áttétele kicsit rövid, kettes, hármas nagyon hasít, 150-160-as utazója van. A tesztben jelzett "nagy sebességnél bántóan hangos motor" valóban jelentkezik, 170 felett... Aki annyival akar utazni, az vegyen 1.6-os Dynamique-t:o)))
Mi nagyon élvezzük. Ja és nem igaz, hogy városban a légkondi nagyon megfogja. Talán 45-nél nem tanácsos még négyest rakni, de amúgy pöpec. Erős, és nagggyon jól megy.
Akinek még nincs, de Thaliaval, Clioval, Lagunaval stb. rendelkezik és abban gyári a rádió az upgrade-l-heti rendszerét az általam tiszta szívből ajánlott, nem utángyártott, nem bóvli, hanem gyárilag is ezen típus van beépítve, 6 lemezes CD-váltó csomagot, kábellel, tartozékokkal, újonnan.
Én még nem láttam magam mögött ködöt, egyszer azért szívesen mennék magam mögött...Bár a múltkor az M7-esen sötötben padlógáz 5-ösben nyomultam az emelkedőn és láttam némi füstöt a mögöttem lévő autó lámpájának fényében.;o)
Nem kell aggódni, nálam is van gyári ködfejlesztő :)))))
Az a titka a dolognak hogy időnként meg kell hajtani a kicsikét, mert hajlamos az elkormolódásra, és esetleg a tartós szüttyögéstől a turbó hatásfoka is csökkenhet, tehát lehet tisztíttatni.Én hetente egyszer bemutatom az utakon, hogy mit tud a kicsike, és tudok okozni meglepetést vele :))
Túl az első 1000 km-en minden OK. A kérdés az, hogy normális-é az, hogy 3-ba vissza meglépem, -merhogy előznék - no erre eltűnt mögöttem a sor a szmogban. Az is igaz, hogy az utóbbi 700-at csak városban 2500 alatt tettem +. Kivétel nagyritka előző kikerülések.
Mindenkinek igaza van! A korábban említett oldalról(http://www.micar.net/carnet/MODELOS/Renault/Clio/datos.html) levett adatokból készült diagram alapján látszik, hogy a Clio II 1.5dCi 65LE-s és 80LE-s motorja más váltóval készül. Az 1000 fordulathoz tartozó sebességek (km/h):
Ha szabad ilyet mondani, akkor egy túrót lomha az 1,2, csak nem úgy kell indulni vele mint általában a dízeleknél szokás. Ha be van járatva, és meleg a motor, akkor bátran oda kell lépni vele, padlóig le, és győzzél kapaszkodni.Én igaz erősebb, de ez itt annyit nem számít szerintem 3500-ig szívtelenül kipörgetem 1,2 -ben, és beindul mint a golyó.Szóval semmi baj vele, sőt, pont az alsóbb fokozatokban üthetik a dízelek a benzineseket.
Kedves Gyapi!
Nem akarok ünneprontó lenni és tényleg nem heccelésből mondom, de ha olyan helyen tárolod a kocsit, ahol fennáll az eltulajdonítás veszélye (és úgy tűnik, ezen a téren neked igen csak kijutott a balsorsból), olyan típust kéne választani, ami eleve kevésbé kelendő. Nézted már például a KIA Riót?
Kedves Gyap !
Győzzön + téged a Győzike.:-) Nekem is másfél decis az oázis. Megy, nem eszik, kényelmes -ezt Te is tudod - és valóban lomha az 1,2. Nem nagyon, de benzines társaink szoknak rendesen tipródni mögöttem a zebránál. Aztán, anélkül, hogy taposnám, többnyire elmaradnak. Ha sebesség, gyorlsulásmán vagy, felejtsd el. Hiszen pont ez a lényeg. Nem nyomod, nem eszik. Viszont benne van a lehetőség, ha előzni akarsz, nem jössz zavarba.
És a kútnál ugye...
Több mint 3 hónapos huzavona után a Január 15-én eltűnt kicsi ALIZE autóm ellenértékének egy részét a héten átutalja a bank! Ja és mennyit!!! Hát valami eszméletlen keveset!!!
Na de lássuk a a számokat!!!
Az autót 2002.10.13- án vásároltam 2.515.000,- Ft-ért plusz az üzembe helyezés + váltózár!
A biztosító mivel már van becsült eurotax ára az autónak és volt benne: klíma. elektromos ablak, metál fény stb... de a 2 hónap alatt megtett 5000 km miatt valamicskét levont, 2.510.000,- Ft-ra értékelte az autót! Szerintem a körülményekhez képest korrektnek mondható?!
Na de jönnek a a mínuszok! Jár az autó után a biztosítónak 10% önrész / ez még rendben is volna / de ki kell fizetni a biztosítási évfordulóig esedékes összeget ami nem kis összeg már így együtt! 2.510.000,- - 251.000,- -110.017,- =2.148.983,- Ft utalás ment a banknak! A felvett hitel összeg 1.630.000,- Ft volt! Befizetve 4 havi részlet kb 160.000,- Ft ami sajnos kevésnek bizonyult mert a bank nem a rendőrségi lezáráskor fejezi be a hitel törlesztésének igényét így még 2 hónapot behajt abból a pénzből amit a biztosító fizetett! Így sikeresen utalnak a számlámra 483. 515,- F-t! Így ez lett a vége! Nem kevés buktával a végén! Ez van!
Na de akkor lássuk az alternatívákat! Kocsit kellene venni! Körbe is jártam a dolgot és elég szépen emelkedett a kedvencem ára! Nagyon kacérkodom az 1,5 DcI-vel! Bár a próbavezetés nem igazán győzött meg!!! Az 1-es, 2-es kicsit lomhának lassúnak tűnik, igazából a 3-as 4-es 5-ös sebesség ami erőssége az autónak ja és a fogyasztása! Bár már többször olvastam és minden nap olvasom a fórumot de nem tudok dönteni!!!
Várom a segítségeteket és a meggyőző véleményeket akar az 1,5 DCI OAZIS akár az 1,4 16V 98 vagy 75 LE OAZIS-sal kapcsolatban!! Sürgős lenne mert a héten vagy max a jövő hét elején dönteni kellene!
Várom a válaszokat akár mailban is kg.aladin@freestart.hu!!
A kulcshoz.
Ha valaki azzal a problémával küzd, hogy csak többszöri nyomkodásra nyit és csak az autóhoz közel, annak egy plusz tápkábel elvitele ajánlott a vevőhöz. (szervíz)
Amiről írtam, az 1 antracitszürke szövet szönyeggarnitúra rönyó felirattal a szőnyegen és a gumibetéten. Normál gimiszőnyeget ennek töredékéért is lehet szerezni.
Nekem az autócsere szükségességét az indokolta, hogy a Suzukim már a 9. évébe lépett. Mérlegelve a típus gyártásának leállását és a közelgő EU csatlakozást úgy ítéltem meg, hogy a jövő évben már csak roncsautóként lehet beszámíttatni. Eredetileg új autót azért nem akartam venni, mert most kicsik a gyerekek, ezért még nem utazunk túl sokat (max. 10e km/év). Az ideális családi autó pedig a Xsara Picasso (maxi ár/érték arány), de ha nem használom ki, az értékvesztésen folyamatosan bukok. Miután megtudtam, hogy egy hasonló felszereltségű Thaliához 2/3 áron hozzájutok, ez a kérdés már nem zavart.
Nekem az eredeti rönó gumiszőnyeg került 5000 Ft-ba, szalonban, számlával. Kifejezetten thalicsba ( és clióba ) való, nagyon sötét szürke, úgy néz ki a kocsi vele, mintha gyárilag benne lenne.