Tudom, azért írtam, hogy nem mondom, hogy 8,8 mert benne vannak a bevezető szakaszok is!
Csak azt írtam, hogy meglepő, hogy 180-nál kb. nincs különbség a két autó között, annak ellenére, hogy a dci átlag 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt, ez vitán felül álló tény!!! :-))
Csak megjegyzem, hogy a pillanatnyi fogyiról beszéltem, az átlag 6,3L/100km volt, ami nekem nagyon sok, mert ilyen időben, hétköznapi használattal csak 3,8-3,9 az átlagom (Dorog-Komárom, hétvég Pest). Amúgy LUKI, én még mindig nagyon ajánlom neked a dCi-t, lassan 30000km van az enyémben, és már bizonyított, gyors, jól megy és keveset fogyaszt, a felszereltségéről nem is beszélve. Párszor megfordult már a fejemben a Megane II., de nem hiszem, hogy 3-4 éven belül cserélek.;o)
Én letéptem a Megane-al viszonylag megpakolva Miskolcra és vissza kb. az általad említett tempóban, 8,8 lett. Igaz még egy pár kilométert beletettem városban is, de az főleg dugó volt. Miután nekem a bevezetőszakaszok is benne vannak én nem mondom, hogy 8,8, de 10 fölött valszeg a szóban forgó autópályatempónál sem eszik, különben több lenne az átlag, miután Miskolcra szinte végig pálya van már.
Azért nem szállok vitába, Te tudod, hogy a kis dci az egyik kedvenc autóm, de nem hittem volna, hogy ennyit is képes benyelni, bármilyen körülmények között.
Amúgy képzeld "odahaza" :-) írtam, hogy most Bp-Gödöllő-Bp-Zalaegerszeg-Bp útvonalon, kicsit visszafogottabb tempó mellett (országút 100/120, pálya 140/150 6,3 lett a fogyasztásom. Király. Egyszerűen nem fogyott. :-))) Az autópálya kb. 270 km volt a tankban.
Szerintem az 1,4 16V benzines ilyen tempónál minimum 13-14 litert bekap. Sajnos az előző Cliomban nem volt fedélzeti, szóval nem tudom bebizonyítani...Valaki esetleg?
Szombaton döngettem a dCi-vel az M7-en, a BAH csomópontnál benyomtam a gázpedált padlóig és csak Zamárdinál engedtem fel. Nos, végig bírta a 180-at, sok helyen felkúszott a mutató 190-re miközben 10,5 litert fogyasztott 100km-en. Mondanom sem kell, hogy jóformán nem volt ellenfelem, csak egy Jaguár és egy Porsche 911-es előzött meg, a Porsche ment vagy 250-el...Az autóm végig stabil maradt, a fordulatszám megállt 4000-nél, kellemes sportos hangja volt. Másnap tettem egy Balaton kört (210km), tegnap meg haza, igaz csak 110-es. nyugis tempóban. A tankom még így is több mint a feléig van, nemhiába írtam, hogy a dCi=utak királya...:o)
Tegnap a Natival rámentem egy csikosra bordázott útszakaszra, melyen nem volt útstabil a Natim. De tudomásul veszem a paramétereket és tovább szeretem. A C-oszlop miatt a holtterem elég nagy. De ezt is tudomásul veszem, és a Natit tovább szeretem. A Ladához képest hatalmas előrelépés. És ha vannak (lesznek) hibái, akkor én megkérdezem: Miért, nekünk nincs hibánk?
Szerencsés ember !
Az én nőtársam a 7 végén állandójan az órát kukkolta, hogy miért is megyünk ilyen lassan. Hijába magyarázom, hogy az 1. olajcseréig nem óhajtom hajtani. Jól be vagyok sz.., most mékolja a jogsit.
Amerre én járok van egy autópálya felhajtó, ahol 40-es tábla van kitéve. Ladával, Dáciával annó ha nem lassítottam le erre a sebességre, már tolta a fenekét kifelé. Suzukival 50 fölött már kapaszkodni kellett a kormányba. Thaliával azért megyek csak 70-el, mert az asszony a múltkor már csúnyán nézett.
Hello!
Igazad van, és tulajdonképpen ezek apróságok ahhoz képest, hogy ebben az árkategóriában mikkel kellmegbirkózni, milyen kompromisszumokat kell kötni -kivétel a kilátás témaköre, mert az azért minden autótól elvárható, hogy az ember kilásson belőle. Amúgy elég sokféle kocsit vezettem már a cuclista éra csodáitól a golfon át a toyota rav4-ig bezáróan, és azért nem vészes a helyzet, nem utálom én ezt a kocsit, sőt alapjában véve meg vagyok vele elégedve, és ahogy mondtam a motor meg maga a csoda -főleg ennyiért.
T. poén !
Teljesen érthetőek az általad kifogásolt dolgok, főleg annak fényéban, hogy mely és milyen autókat vezettél, szeretsz. Azonban szembe kell nézni azzal, hogy tizenévek után, cucilista szférában készült járművekhez szokva ez 1 teljesen más fíling. Ha igazán könnyő szervót akarsz érezni, ülj be egy '85-ig készült ámerikai hajóba és lehet, hogy újravideózod a véleményed a thalicskáéról. A C oszlopok engem is zavarnak, de ennek legjobb orvossága, - amit magam is előszeretettel gyakorlok - hogy tükörből tolatok, felhazsnálva az összeset, ami rendelkezésemre áll. Eddig még nem sikerült semmit és senkit lezúzni. Persze ez változhat. Az orr látványának hiánya sem zavar, mert nem nagyobb, mint az előző kedvencemé. A holttérrel meg eddig nem volt szerencsém találkozni. Ellen Berger, számomra a legmeglepőbb az a kocsiban, hogy csaknem u.a. az érzeményem vezetés közben, mint mikor a nagy ámerikai vasakkal közlekedtem, jóllehet teljesen más kaliber.
Nekem ennek ellenére nem tecc az itália úttartása, mert több alkalommal (x2) normális tempónál történő előzésnél, általam ezerszer bejárt úton minden áron keresztbe akart fordulni, és ellejtette a kacsatáncot, amit annyira én azért nem szeretek. Amúgy gumi terén igazad van, mert az átvételkor betonkemények voltak az abrocsok (jóval a gyári érték fölé voltak fújva), és a korrekció érezhető javulást hozott, de nekem továbra is billegősnek tűnik a kocsi, pedig nem vagyok egy gyorshajtó típus. A kormányt meg túl könnyűnek tartom.
Kilátni kilátok előre, azzal nincs gond, hanem annak örülnék, hogyha az orrát látnám, és nem csak érzésre kellene vele lavíroznom. A tolatóradaron még nem gondolkodtam, de ez sokat nem is segítene az én gondomon, vagyis azon a részén a kilátás-problémának, ami engem zavar. Ugyanis ha sávváltáskor hátra nézek (ami nem árt, mert van a tükröknek egy platós ARO-t elrejteni képes holttere! -tapasztalatból mondom) jobban szeretem ha a mögöttem lévő utat, és a forgalmat látom, mintsem azt az irdatlan c-oszlopot, és terebélyes segget.
Az úttartásre vonatkozó megjegyzésed "rossz poén"; legalábbis teljesen ellentétes az én tapasztalataimmal. Mind a munkám, mind a hobbim révén nagyon sokat járok mellékutakon, esetenként földúton is. A dCi nagyon jól veszi a kátyúkat, s nem ijed meg a buckáktól sem! Ugyanakkor magas építése ellenére "telicsomagtartóval" sem rakoncátlankodik, 120 - 130-s tempónál kanyarogva sem! Igaz a gyári (és nyári) goodyear gumikkal kissé billegősebb,pattogósabb mint a téli Kleberrel volt. Nagyon fontos a guminyomás beállítása és ellenőrzése. (Én ö...r, például vagy 200 km-t 2,8-s "trélernyomással" autóztam a téligumi lecserélées után a GT-2-vel. No ekkor volt hinta-palinta!!)
Ami a kilátást illet, előre tökéletes; hátra pedig 15 ezer pénzért beinstalláltam egy Brees tolatóradart (sajnos eredeti Thalicshoz nincs). Így már az asszonypajtás is mer tolatni.
Üdv. Mindenkinek !
Tegnap 10.00 óra óta én is boldog Thalia /1,4
16V Oazis/ tulajdonos vagyok.
25 éves Lada korszak után váltottunk.
Az első 110 km meggyőzött,hogy jól választottunk.
2 felnőtt + 1 gyerek felállásban igencsak kényelmesen utaztunk.
Holnap ismét 1 hosszabb útra készülünk, melyet már alig várok.
Pécsett 60.000 Ft. volt az üzembehelyezés.
Mindenkinek Kellemes Ünnepeket és jó locsolkodást kívánok.
Üdv mindenkinek!
Tavaly nyár óta talicskázik a család (1.5 dci, világos olajzöld), amit 20 év Trabizás előzött meg. Nos, az NDK masinához amióta nem lehetett eredeti alkatrészt szerezni azóta rengeteg baj volt, így nem volt annyira keserves a búcsú, de azért nagyon hiányzik (feeling terén verhetetlen).
No, de a kocsiról! Szerintem az árkategória legjobbja, és ennyi pénzért nemigen van ehhez fogaható (ezzel suzukisok vitatkoznak, de szerintem azon a ráncfelvarrások ellenére erősen kiütközik, hogy bő húsz éves konstrukció), főleg a motor nagyon jó (télen, csak városban 5,9...), de lévén hozzám az öregebb vasak állnak közel (Volga M21 -másfél tonna tömör acél az ötvenes évekből; egy "picit" más világ) nem tudott a szívemhez nőni. Az úttartása, a kormányzás nem tölt el elégedetséggel (kitaposott, vályús úton életveszélyes), és az hogy nem látok ki belőle hátra, az orrát meg nem látom (szerencsére elég rövid) meg egyenesen dühít. Ja, és a szokásos dízelmotoros műsor: langyos motorral néha csak negyedik, ötödik kísérletre indult -amíg meg nem gyógyították a szervízben.
Szóval -főleg a motor kapcsán- állítom, hogy nincs ennél jobb a kategóriában, de őszintén szólva nem tudon elképzelni, hogy ez a kissé bugyuta kinézetű autó tizenöt-húsz évesen is üzembiztosan fog működni, mert nem mondhatnám, hogy túlméretezték volna az anyagokat benne (ami jót tesz egy kocsinak az életartam szempontjából), és azt sem, hogy az alkatrészek olyen hű de jó minőségűek lennének. Osztályzat: kategóriájában:5; abszolút értékben csak 3.
Üdv!
Ha ellenben sebesség, gyorsulásmán vagy, vegyél 1.4 16V-t:o)
7-8 között fogyaszt, egyes áttétele kicsit rövid, kettes, hármas nagyon hasít, 150-160-as utazója van. A tesztben jelzett "nagy sebességnél bántóan hangos motor" valóban jelentkezik, 170 felett... Aki annyival akar utazni, az vegyen 1.6-os Dynamique-t:o)))
Mi nagyon élvezzük. Ja és nem igaz, hogy városban a légkondi nagyon megfogja. Talán 45-nél nem tanácsos még négyest rakni, de amúgy pöpec. Erős, és nagggyon jól megy.
Akinek még nincs, de Thaliaval, Clioval, Lagunaval stb. rendelkezik és abban gyári a rádió az upgrade-l-heti rendszerét az általam tiszta szívből ajánlott, nem utángyártott, nem bóvli, hanem gyárilag is ezen típus van beépítve, 6 lemezes CD-váltó csomagot, kábellel, tartozékokkal, újonnan.
Én még nem láttam magam mögött ködöt, egyszer azért szívesen mennék magam mögött...Bár a múltkor az M7-esen sötötben padlógáz 5-ösben nyomultam az emelkedőn és láttam némi füstöt a mögöttem lévő autó lámpájának fényében.;o)
Nem kell aggódni, nálam is van gyári ködfejlesztő :)))))
Az a titka a dolognak hogy időnként meg kell hajtani a kicsikét, mert hajlamos az elkormolódásra, és esetleg a tartós szüttyögéstől a turbó hatásfoka is csökkenhet, tehát lehet tisztíttatni.Én hetente egyszer bemutatom az utakon, hogy mit tud a kicsike, és tudok okozni meglepetést vele :))