Turbós dolgokhoz pár szó ha megengeditek. Normál használatban valóban nincs gond (itt azt értem, hogy a garázsig vezető uton nem 130-al mentek) ami gond az valóban a tartos haladás, vagy gyors haladás utánni megállással van (pl autóp. ha megálsz tankolni stb.) ugyanis szegény turbó pörög mint az örült és ha leállítod a járgányt akkor a turbó kenése is megáll de kb 1 percig még lazán pörög (kenés nélkül). Általában ezért javasolják, hogy ilyen esetben a megállást követöen hadjuk alapjáraton járatni még egy percig durván.
Ha minden igaz jövő hét kedden újra a Thaliások táborába tartozok, egy 1,5 dci zöld, ALIZE /OAZIS ha valaki így jobban ismeri / változatú autóval! Így hamarosan élesben tudom mondani a különbséget a benzines és a dízel között!!!!! Csak remélem ez kicsit tovább fog tartani mint az elöző!!......
Akkor ok: nincs pálya a közelben, taposni meg nem szoktam. Nyugis, szabálytisztelő sofőr vagyok -még kuplungozni is kétszer szoktam, vissza meg ugyanez, plusz üresben gázfröccs, szóval nálam a gép kímélve van. Néha kihúzatom, mert azért az jót tesz, de százharminc-száznegyven fölé még nem is nyomtam, holott 9000 km mellett már nyugodtan lehetne padlózni. -Trabis reflexek...
Háát erről nem írt az újság, de a kollégákkal itt arra jutottunk, hogy valsz. az azonnali eldobása nem ajánlott a gépnek erőteljes taposás után. A pálya is csak akkor gond, ha közvetlenül mellette laksz. A tükör símán hajtható. Igaz, ált. amit be szeretnék hajtani, az be is hajlik.o)
A tükör pofozásról jut eszembe:
(ritkán szoktam ide írni, de azt hiszem ezt érdemes elolvasni)
Kb. fél éve a 33-ason Debrecenből kifele megyek nagyjából 110-el. Ekkor jön szembe egy régi Astra, ő sem lassan. Elég közzel mentem a csíkhoz, hát összeakadt a tükrünk!
Az Astrának tőböl letört, nekem lepattant a búrkolata, kipattant az üveg, viszont nem tört el sem a ház (csak behajlott), sem a tükör (megfogta a fűtés drótja), sem az ablak. Lényeg a lényeg, hogy csak új búra kellett rá.
Azóta sem hallottam olyanról, hogy 110-el ütközött valaki és megúszta 15e forintból :)
Először én sem tudtam, milyen lesz, de minek pofozni? Határozottan (esetleg két kézzel) meg kell fogni, és befordítani. A hirtelenkedés csak koptatja a felületeket.
Amúgy jól bírja a gyűrődést: múltkor alaposan nekimentek (akkora sebességgel vágódott be, hogy azt hittem, szétesik), de csak egy elég mély karcolás keletkezett rajta, semmi más.
Ebből csak két dolgot nem értek (én az 1.4/8V oszlopokat nézem, és persze a 14-es kerekeket):
- hogy lehet egyforma vagy majdnem egyforma az első/hátsó guminyomás (nem középmotoros autó ez...),
- az 1,9-es és 1,8-as nyomást (ált. használat, vagyis egy-két ember, néhány csomag); szerintem akkor már nagyon lapos.
(Furcsa az is, hogy a 16-szelepes autónál annyival több kell bele. Vajon hány kiló a különbség?)
Majd meglátjuk, ha elkopik, egyelőre jónak tűnik. Az is igaz, hogy elég trehány vagyok, és 2.2/2-ről indulva úgyis lecsökken az adott értékre vagy alá, mire megint felfújom...
Köszi a válaszokat ! 25 évig Lada tul. voltam és ott a váltóáttételtől kezdve az egyes fokozatokba megtehető emelkedők %-ig minden le volt írva, valószínü ezért hiányoltam./Nem cserélném vissza !!/
Még 1 kérdésem lenne, be lehet-e hajtani mindkét tükröt ? Az előttem szóló ilyenről írt.
Kis erővel már próbáltam, de nem sikerült.
Nem vagyok 1 müszaki zseni és nem akarom letörni.
Üdv!
Köszi a választ! A régebbi karburátoros kocsikat elég jól ismerem, különösen az 50-es, 60-as évekből valókat, de én egy síma injektorra is gyanakodva nézek. Mondjuk, jobb is, mert ezeket a mostani autókat nem igazán az otthoni bütykölésre találták ki -ami nem feltétlen pozitívum, de mit lehet tenni.
Ez a leállítás előtt célszerű járatni-infó nagyon jónak tűnik! Mennyi az annyi? Az, ha hagyom kegyegni a motort amíg kinyitom a garázsajtót, kitámsztom azt, behajtom a jobboldali tükröt (egy lendületes taslival -így a legjobb; persze érzéssel pofozom...), -tehát kb egy perc-, és utána begurulok, és akkor állítomn le a kis kerregőt az elég, vagy célszerű két-három min.-t pluszban ráhagyni? Augusztusban lesz egy éves a kocsi, és mondjuk a garancián túli turbó-javítás bizonyosan nem százhúsz forint, és szeretném a gixereket elkerülni.
Érdekelne ez az utánaszámolás. Nekem amíg a chip kártya tartott, a lámpa kigyulladásakor ua.-kút-ua.-töltőpisztoly-első-kattanásig módszerrel sikerült a legpontosabban mérni. És így átlageredményt kaptam az addig megtett mindenféle útra. Neked ez az átlag teljes tankra vonatkozik?
teljesítmény: 98 LE
gyorsulás: 10.5-től 11.7-ig (valahol 11 sec körül lehet pontosan)
Végsebesség: 186 km/óra
Fogyasztás: vagy 40 hozzászólás óta taglaljuk:o)
Városban 8 liter, országúton: 6.5. Összességében 7.4-re jött ki, vidéki kollégáknak vegyesben is 7 alatt jött ki, nekünk (Pest) nem:o)
Erről a visszazárás sztoriról nem hallottam, engem is érdekelne.
A márkakereskedőnél van szóróanyag minden általuk forgalmazott típusról. Asszem magasabb és szélesebb, mint az A4-es lap, nomeg szép fényes. Mindenik végeben ott vannak a főbb műszaki adatok a járműről. Amelyikre az van róva: Thalia, na az a tiéd. :o) Ha ez nem járható: www.renault.hu
kukucs33, poén !
Köszönöm ! Ez a Dabas nagyon tetszetős a 10-es árkülönbözet miatt-ból kifolyólag. Hanem ey a MUL-LOCK-os motortérzár 1 nagy találmány.
POén !
Igen, az a büdös! Aztat hallottam még, hogy főleg hosszabb út után ildomos kicsit még járatni a gépet leállítás előtt. Jelentősen nyújtja a turbó élettartamát. Ez a kis dobozos őrülteknél jelentkezik problémaként elsősorban, akik 2 uccányit nyomják majd eldobják a gépet és ezt csinálják egész nap. Áll elég hamar bekakál tőle a szerkezet.
Lassan 1 hete TH. Tulajdonos vagyok. Eddig 240 km-t mentem és minden OK. Nagyon megszerette a család. A hozzá adott könyvben viszont semmilyen teljesítmény adatokat nem találtam- gyorsulás, végsebesség, fogyasztás – lehet, hogy selejtes könyvet kaptam ?
A könyvben és itt is olvastam, hogy némelyik típusnál ha távirányítóval kinyitod a zárakat, de nem nyitod ki valamelyik ajtót, akkor visszazár – melyek ezek a típusok ? Nekem 1.4 16V Oasis van.
Még 1 kérdésem van, hogyan tudtok ide ilyen szélesen írni ? nekem aut. ilyen keskeny.
Üdv!
Tudja véletlenül valaki mitől ilyen egetverően büdös a dci kipufogógáza?
A katalizátor v. mi?
(Bocs, ha már volt tárgyalva a kérdés, de egy egyszavas válasz is boldoggá tenne -nem volt időm átolvasni a topicot.)
Hali,
Köszi a CLEAN tippet, a neve után azt gondolom ez valami ablakmosó féle cucc lehet, tehát még illik is a profilba :-))
Sárfogó gumit Dabason tavaly ősszel 4 ezer valamennyiért vettem előre, a hátsót apám hozta valamikor korábban, asszem tán Budakalászról, az 6 ezer körül volt (drágállottuk is). A pesti kereskedésekben egységesen 8-9 ezer körüli árakat mondtak egy párra akkkoriban. Lehet viszont autósboltban is kapni utángyártottat, csak nagyon kell figyelni, mert az első és a hátsó felfogatási szisztémája teljesen más, nehogy végül ne tudd feltenni oda ahova szánod.
Azt hiszem a szervízben lehet ilyenhez jutni, renyó felirattal, műanyagból, jó áron. Mi tavaly utólag tettük fel, mert a talicska erős hajlandóságot mutat arra, hogy összecsapja magát. Nézzél szét egy ilyen márkaszervízben.
Kedveskéim !
Abban szeretném tiszteletteljesen segítségeteket kérni, hogy áruljátok mán el, ha tuggyátok, hogy hunnajd lehetne NORMÁLIS áron sárfogó gumihoz jutni. Az sem baj, ha rá van föstve a cég neve. Csak azért zaklatok itt mindenkit, mert 24-én beestem a kereskedésbe, ahol az autót vásároltam és ott majd 15 pézt akartak érettük kérni. Mondtam, hogy nekem jó a mezei is, nem kérem az aranyozottat, de furcsán néztek. Nem tudom eldönteni, őket sütötte meg a nap, vagy már megest én rugódzkodtam el ettől a szép új világtól.
Amúgy meg a 3,8L/100km átlagfogyasztás nem csalás, nem ámítás, csak tudni kell jól vezetni. Bárkinek meg tudnám mutatni a fedélzeti computer adatait egy meleg nyári napon...
Az első fogyasztási adataim: tisztán városi közlekedés némi klímával: 7,0 l, túlnyomórészt országúti (városon kívüli) közlekedés: 6,1 l.
Az autó 1,4 16V Oasis.
Ezek kb. reálisak? Mik a tapasztalatok, bejáratás után esetleg csökkennek ezek az értékek?