Neked nem lefelé áll a kipufogócsöved???
Nekem szerencsére fekete a lökhárítóm, úgyhogy nem látszik a korom, de szerintem nem is nagyon kormol.
Szerintem ha rögtön letörlöd, semmi baja nem lesz.
dCi ügyben egy nagy kérdésem lenne.
A lökhárítón rendszeresen vastagon áll a korom. (Pláne hegymenetnél :) Szerintetek ez hagyhat végleges nyomot a fehér lökhárítón, vagy egy kipufogóvéget vegyek (no nem a diszkópatkány-feeling miatt).
Kipufogó végnél van ötletek, hogy miként lehetne úgy elvarázsolni, hogy az hátrafelé álljon és ne a lökhárító sarkánál legyen?
teebor, nem tudom, hogy tudod-e, de én a gépet csak hosszú távon (városon kívül) használom, sok motorfékkel (ekkor 0-át fogyaszt) és kevés fékezéssel, de így is dinamikusan. Múlt héten volt benne eggy padlógázas autópálya, ekkor felszökött a fogyi 4.5L/100km-re. Most, hogy bejött a kánikula és a rendes úton járok, lement 3.8L/100km-re, ha utánaszámolok (ezt a legtöbbször megteszem), akkor is ez jön ki. Nincs benne semmi trükk, a pénztárcámon is érzem a jó diesel fogyasztást, ráadásul a szlovák benzin is olcsóbb 30-40Ft-tal, én mindig náluk tankolok.
A kormányciripelési ügy engem is érdekelme.
Tulajdonképpen mikor és milyen formában jelentkezik a dolog? Kormányforgatáskor, vagy anélkül is? Én még nem tapasztaltam semmi hangot. (~1000 km-t tettem meg eddig)
Claudius,
Szerintem a kormányt ne nagyon "tuningold" házilag, mert légzsákból kifolyólag nem nagyon fogják tolerálni a szervizben ha kiszúrják az "idegenkezűséget". Inkább kéredzkedj be a szervizbe amikor szétkapják és csináltasd meg velük a trükköt, nehogy később baj legyen. Én is sk szoktam szerelni, de ezt nem vállalnám be. :(
Más: A szélvédő melletti baloldali gumicsík elhagyott:(
Igaz, kb 120 - 130 km/h val robogtunk éppen, erős jobbról fújó szélben, na de akkor is! Szerencsére megtaláltam az út szélén és visszapattintottam, de úgy vélem nem fog ártani egy kis ragasztó, végig a felfekvő felületeken elhelyezve. Ahol a felső gumicsíkhoz illeszkedik ott bizony nem valami erős a ragaszkodás, így alá tudott kapni a szél és onnantól már húzta le a többi részét is. :-(( Asszem konstrukciós hiba lehet, mert mintha valaki már panaszolt volna hasonlót.
Ugyanakkor a fogyasztásom 5,4 liter/100 km volt, ami a három személy + csomagok és a 100 alatt csak ha feltartanak tempó melletti jónéhány pörgetős (5500 - 6200 rpm) előzéssel egy 8V benzines motortól szerintem egész jó. :-))
Ez nekem is feltunt, figyeltem (most is hetente nezem) az olajszintet. Tul vagyok a bejaratason, most ~5000km van az autoban es ugyanugy a maximumon van az olajszint.
7500-nal le fogom cserelni az olajat Elf Excellium LDX 5W-40 tipusura.
Én ehhez azt kérdem: Tud -e valaki olyan helyet, ahol lehet kapni olyan célszerszámot, amivel levehető a kormány burkolata? A kilincs csavarját le lehet venni a Stihl boltokban kapható csavarhúzóval, de a kormányburkolóhoz az nagy.
RENAULT tulajdonosok figyeljetek!!! Bármilyen típusú Renault típusú személygépkocsiba csatlakoztatható VDO (Philips leányvállalata) típusú cd-tárak kaphatók. 6-os ill. 10 lemezes. Vadonat új, karcmentes állapotban, garantáltan még egyszer sem volt beszerelve! Minden tartozékkal ( lábak + kábel + csavarok)!
24.999Ft ill. 29.999Ft -os áron. 1 év garancia!
Sziasztok!
Tegnap este egy ráérő félórámban olvasgattam a szerviz könyvet és egy valami szöget ütött a fejembe. (majd kihúzom) Azt irják, hogy a bejáratás alatt nagyon figyelni kell az olajszintet, mert természetes, hogy ilyenkor jobban fogyasztja az oiltot. Nálatok volt ilyen? És kb. hány kilóméter után kellett utántölteni? És pontosan milyen oilt vettetek (benzines Nati esetén)? Mert ugyan irnak ott olajfajtákat, de nem egyértelmü...
Egy ket honapja irtad, hogy a kormanyciripelest egy szervizben sikerult elharitani (zsirozas a kormanykozep muanyag fulei valamint amibe ezek beakadnak koze); tartos a megoldas vagy azota ujra ciripel a tucsok?
hi there!
immár én is új thalia fan vagyok. köszi mind az összes eddigi hozzászólásokat : elolvastam ?ket! júlusi átvétel után majd személyes tapasztalataimról is beszámolok (1.4 8V oasis +abs) ciao
Sziasztok! Szinte muszájnak érzem, hogy hozzászóljak Köny fogyasztási adataihoz. Neki ugyebár a 85 pacis cliója van, fedélzeti computerrel, stb. Nekem csak egy átlagos 65lovas dCi talicskám van... A múlt héten tettem meg egy Budapest-Hollandia-Németország-Budapest (a részletes itinert nem írnám le) körutat. Kb. 4000Km. Végig autópálya, 120-130-as tempóval, nem telepakolt géppel, 2 átlagos személlyel, klímával, gyakorlatilag úgy, hogy felváltottam ötösbe, semmi hirtelen gyorsítás, lassítás, visszaváltás, stb. Így tudtam elérni egy szerintem reálisan ideális 4.4-4.7 közötti fogyasztást. A teljes út átlaga 4.5 volt. Szerintem teljesen jó, mert a bejáratás alatt is ennyit tudott hozni. Egyszer tényleg szívesen elautóznék Könnyel egy tank gázolajat, mert miután olyan sokszor és sok helyen kifejtette ezt a fogyasztást (úgy, hogy állítólag kétliteres benzineseket hagy ott, mint eb a szaharát), hogy mostmár tényleg érdekel, hogy a fedélzeti gép nem tud számolni, ő nem tud számolni, vagy bennem ill. az én gépemben hol van elrejtve a kismanó, aki gázolajat iszik reggel kávé helyett...
Viszont ezen a 4000km-s turnuson kurvára élveztem a kocsit! :O) Nagyon jó kis gép ez. (8 hónapos, 25eKm)
Az egy perc akkora idő volt, hogy azt próbáltam árnyalni, hogy miért nem forog addig. Újra elolvasva azt, amit írtam, valóban úgy tűnik, hogy a "nem tud forogni leállítás után" az bizony azt jelenti, amit kijavítottál, nagyon helyesen. Azt hozzá kellett volna tennem, hogy "nem tud forogni leállítás után mondjuk egy percig, mert sokkal hamarabb leáll."
Asszem akik követik a kis eszmecserénket, baromi kigyúrtak lesznek turbóból:o) Nekem meg ráadásul egy atmoszférikus 1.4 16V jutott, úgyhogy turbó témát jegelem egy jó darabig:o))
Pontosítok: (bár az azonnali leállást még véletlenül sem említettem)
A turbó egy varázsütés és egy perc közti intervallumban áll le azután, hogy nagy fordulaton pörgették a motort. Tapasztatom szerint (Toyota Supra 3.0, Citroen XM 2.1 turbo) a turbó leállása mintegy tíz-tizenöt varázsütésnyivel történik a motor leállítása után:o) Ez ahhoz nem elég, hogy a tengely megégjen, de cserébe az történik, hogy a (bármilyen jó) motorolaj rásül a forgórészre, és megette a fene az egészet. A dci-nek sem árt (sőt), ha az autópályás tankolás előtt járatják egy-két percig.
Kedves Zsolti ki agrármérnök ugyan, de az autókat imádja!
Ha szerinted egy több 10e pörgö turbó varázsütésre megáll, ám legyen. (lehet, hogy nem volt még turbós autód?)
(igaz én nem vagyok agrármérnök csak a kompresszorokhoz, ventillátorokhoz, pneumatikához, hidraulikához és számíástechnikához értek lehet, hogy rosszul tudom?!)
Mondandód második része tökéletesen korrekt. Hűtés és kenés miatt kell járatni.
Bár szerintem egy egyszerű 65LE "soft" turbós tália is hálás lesz ha nem azonnal álítják le.
Ez aranyos:o)
A turbó a légbeömlést segíti elő. Namármost ha leállítod a motort, van hova pumpálni a kompresszor oldalon a levegőt? Nincs. Ha forogna, vákumot csinálna a turbina oldalon? Igen. Tud a turbó forogni a leállítás után? Nem.
A turbó nem pörög tovább hanem szimplán baromi meleg. Ha azonnal leállítod a motort, a kenőanyag, ami a precíziós tengelyt keni, turbina oldalon úgy besülhet, hogy még. (hősokknak hívják). De ez a Thalicska 65 lovas softturbós motorjánál aligha fog előferdülni:o)
A 120 lovas Megane II tulajdonosokat inkább inteném óvatosságra.
Zsolti, aki agrármérnök ugyan, de az autókat imádja.
Zsolti
Én majd egy másik zöld dCi-ből integetek, ha talákozunk a sztrádán!
Ha nem integetnek a zöld dCi-ből, akkor az nem én vagyok!!
SOHA SENKINEK NE MOND, HOGY "NA LÁTOD VAN MÁSIK"!
EGYÉBKÉNT GONDOLJ ARRA A JÓ ÖREG HADI TÖRVÉNYRE, HOGY LEGBIZTONSÁGOSABBAN ELBÚJNI AZ AKNÁK ELŐL EGY AKNATÖLCSÉRBEN LEHET; MERT KÉTSZER UGYANODA MÉG VÉLETLENŰL SE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KÍVÁNOM, HOGY EZ THALIÁBAN IS ÍGY LEGYEN!!!!!!!
MEGJEGYZÉS TURBÓ ÜGYBEN:
PROFI SZERELŐ SZERINT "FULLGÁZOS" HAJTÁS UTÁN ALAPON KELL EGY-KÉT PERCIG HŰTENI (KENNI!!!!) A TURBÓT.
Szerintem túl van parázva ez az egész turbo dolog. A hétköznapi TD autókban kisnyomású és többnyire változó geometriás turbo van. Ennek az a célja, hogy nagyjából egyenletes eloszlást adjon a turbo teljesítménynövelő hatásának (nincs turbolyuk, de a turbokitores sem egetrengeto) Azaz közel egyenletes igénybevételnek van kitéve a turbo, és a feladatához mérten túl is van mértezve. Többek között ezért is könnyű akár 30-35%-os teljesítménynövelést kinyerni az ilyen turbos autokbol. Szoval ha akarod porgesd meg ameddig akarod az autopalyas kiallas utan, de akkor sem lessz gaz ha azonnal lekapcsolod.
Turbós dolgokhoz pár szó ha megengeditek. Normál használatban valóban nincs gond (itt azt értem, hogy a garázsig vezető uton nem 130-al mentek) ami gond az valóban a tartos haladás, vagy gyors haladás utánni megállással van (pl autóp. ha megálsz tankolni stb.) ugyanis szegény turbó pörög mint az örült és ha leállítod a járgányt akkor a turbó kenése is megáll de kb 1 percig még lazán pörög (kenés nélkül). Általában ezért javasolják, hogy ilyen esetben a megállást követöen hadjuk alapjáraton járatni még egy percig durván.
Ha minden igaz jövő hét kedden újra a Thaliások táborába tartozok, egy 1,5 dci zöld, ALIZE /OAZIS ha valaki így jobban ismeri / változatú autóval! Így hamarosan élesben tudom mondani a különbséget a benzines és a dízel között!!!!! Csak remélem ez kicsit tovább fog tartani mint az elöző!!......
Akkor ok: nincs pálya a közelben, taposni meg nem szoktam. Nyugis, szabálytisztelő sofőr vagyok -még kuplungozni is kétszer szoktam, vissza meg ugyanez, plusz üresben gázfröccs, szóval nálam a gép kímélve van. Néha kihúzatom, mert azért az jót tesz, de százharminc-száznegyven fölé még nem is nyomtam, holott 9000 km mellett már nyugodtan lehetne padlózni. -Trabis reflexek...
Háát erről nem írt az újság, de a kollégákkal itt arra jutottunk, hogy valsz. az azonnali eldobása nem ajánlott a gépnek erőteljes taposás után. A pálya is csak akkor gond, ha közvetlenül mellette laksz. A tükör símán hajtható. Igaz, ált. amit be szeretnék hajtani, az be is hajlik.o)
A tükör pofozásról jut eszembe:
(ritkán szoktam ide írni, de azt hiszem ezt érdemes elolvasni)
Kb. fél éve a 33-ason Debrecenből kifele megyek nagyjából 110-el. Ekkor jön szembe egy régi Astra, ő sem lassan. Elég közzel mentem a csíkhoz, hát összeakadt a tükrünk!
Az Astrának tőböl letört, nekem lepattant a búrkolata, kipattant az üveg, viszont nem tört el sem a ház (csak behajlott), sem a tükör (megfogta a fűtés drótja), sem az ablak. Lényeg a lényeg, hogy csak új búra kellett rá.
Azóta sem hallottam olyanról, hogy 110-el ütközött valaki és megúszta 15e forintból :)
Először én sem tudtam, milyen lesz, de minek pofozni? Határozottan (esetleg két kézzel) meg kell fogni, és befordítani. A hirtelenkedés csak koptatja a felületeket.
Amúgy jól bírja a gyűrődést: múltkor alaposan nekimentek (akkora sebességgel vágódott be, hogy azt hittem, szétesik), de csak egy elég mély karcolás keletkezett rajta, semmi más.