Kedves mindnyájan! Csongrád városát elkerülő főút mostanában épül. Van-e valakinek infója arról, hogy Csongrádra vasúton érkezik-e útépítési kő vagy egyéb anyag? (aki véletlen nem ismerné az állomást: a szélső vágány mellett hosszú üres terület adott, rakodás céljára)
Kérdéseidre a válasz: mivel az elbocsájtott dolgozók végkielégítését nem a minisztérium, hanem közvetlenül a MÁV fizeti, ezért tacsikutyát sem érdekli ott fönt a döntéshozóknál, hogy azt is ki kell fizetni.
A növekvő munkanélküliség miatti többletkiadásokat viszont már a Magyar Állam fizeti, de ez sem érdekli a döntéshozókat, a lényeg számukra csak az, hogy a Közösségi közlekedés elnevezésű soron 40 milliárddal kevesebb összeg szerepeljen.
Az, hogy az országnak az egész buli mindösszesen kerül majd kb 50 milliárdba, láthatóan senkit sem érdekel.
OFF Az egész országra, sőt talán az egész világra jellemző, hogy a cégek folyamatos "ésszerűsítésekkel", "létszámkiváltó beruházással", stb-vel munkanélkülieket gyártanak, míg az Állam lassan már belerokkan a sok inaktív ember eltartásába.
Az a gond, hogy a vita csak és kizárólagosan az utasszám alapján bonyolódik. A közösségi közlekedés rendszere egészen másról szól, ahol minden szegmensnek (mellékvonalak, csak autóbusszal ellátható területek stb.) meg lenne a helye. Ennek egy tisztességes törvényi alapot kellene biztosítani. Ez nincs meg, mindenki ott garázdálkodhat, ahol akar. Ugyanígy törvény híján nincs értelme a régiós irodáknak sem, mert semmilyen jogkör nincs a kezükbe. Ezek létrehozására sincs jogalap. A mindenkori miniszter megrendelői felelőssége a teljes magyarországi helyközi közlekedés tekintetében egyetemleges marad. Semmilyen hatástanulmány, módszertan, de forráskeret sincsen, amelynek alapján bárki megalapozottan előkészíthetne ilyen döntéseket. Az elmúlt években semmiféle közlekedéspolitika nem készült, egyetlen petákot sem fordítottak a vidéki vasúti közlekedési rendszerek fejlesztésére. Bár a civil szférában már számos olyan tanulmány született, ami a tőlünk nyugatabbra fekvő országok módszerét hivatott a hazai gyakorlatba átültetni, mégsincs semmilyen ráhatása a döntéshozókra.
A képlet általában az szokott lenni, h elcseszett menetrend -> kevés utas -> ki lehet számolni ,h gazdaságtalan -> meg lehet szüntetni. El lehet altatni a tiltakozókat, h majd busszal pótoljuk. Kb. 2-3 hónapig tényleg van buszos pótlás aztán csendben eltűnnek a buszok marad 1-2 és passz, nincs tovább. Aki pedig utazni akar az le van szarva, menjen gyalog vagy vegyen kocsité
Mert elcseszték menetrendet vasúton, így vagy túl korán ér Mezőhegyesre vagy túl későn. A busz meg jó időpontban megy és gyakrabban. A gond ott van, h több busz van mint vonat és a buszok kb. ugyanakkor mennek mint a vonatok. Ezt nem kellene engedni. Járjon akkor a busz mikor vonat nem. Meg ugye mivel nincs közös bérlet ( azt is már rég meg kellett volna oldani) ezért az utasok nagy része a buszra vesz inkább mert az sűrűbben jár és hiába lenne neki jó mondjuk visszafelé a vonat, nem tud vonattal jönni, mert arra nem jó a bérlet inkább megvárja a következő buszt.
"Battonyán addig nem volt gond a vasúttal, ameddig nem volt busz, addig sokan használták, a Volán meg buszt indított és akkor csappant meg az utasszám."
Amig nem volt vasút az érintett településeken a lovaskocsik kihasználtságával nem volt gond, de amikor elkészült a vasút a lovaskocsik utasszáma megcsappant...
Battonyán addig nem volt gond a vasúttal, ameddig nem volt busz, addig sokan használták, a Volán meg buszt indított és akkor csappant meg az utasszám.
Pedig Battonyán és Mezőhegyesen sincs a vasútállomás nagyon rossz helyen.
Körösújfalunál is hasonló a történet, ott a vasútállomás még jobb helyen van, a busz is mellette áll meg. Sokáig egyáltalán nem volt oda járat, a Volán indított. Akkor senki sem szólt a párhuzamosság ellen. A párhuzamosság miatt csak vonatot lehet kinyírni ha busz indul oda, ahová eddig nem járt csak vonat akkor senki sem szól azért, h na de párhuzamosság és ilyet nem szabad.
emlékszem valami déli vonatra, meg arra, hogy munkavégzés után Szegedről nincs vonat Battonyára, meg mintha indult volna pár párhuzamos buszjárat, persze tök véletlenül.
Nem is ezekre a vonalakra gondoltam, hanem az elővárosiakra. Azoknak néhány nagysárgenddel nagyobb a jelentősége :)
Amúgy meg miért kéne minden vonalnak az országos megrendelésűekbe kerülni? Oda csak a fővonalaknak és a tranzitvonalaknak, valamint az elővárosiaknak kellene.
Ha meg ezek a vonalak fontosak lesznek az adott régiónak, akkor meg regionálisan is meg fogják rendelni. Ha pedig nem, akkor így jártak.
Hát, szépen elindult a fantáziád ismét, csak kár, hogy a közép-magyarországi régió az, ahol hosszabb távon is legfontosabb lesz a megfelelő vasút szerepe...
Ezt ki mondta neked? Ugyan mondd már meg. Mert lehet, hogy így van. A fővonalakon; csak az a baj, hogy ez a vici topik.
Egyébként sajnos hetek óta nem beszéltem már Valakivel*, ellenben személyesen (meg privátban) szeretnék veled beszélni, bár tudom, te ezt nem akarod...
*ebből most megállapíthatod, hogy hosszú távú paranoiám van
Hát, szépen elindult a fantáziád ismét, csak kár, hogy a közép-magyarországi régió az, ahol hosszabb távon is legfontosabb lesz a megfelelő vasút szerepe...
Ezt ki mondta neked? Egyébként lehet, hogy így van, csak a fővonalakon, ez meg tudomásom szerint a Vici topik.
A személyes részét meg én személyesen/privtban szeretném veled megbeszélni, bár gondolom nem vagy hozzá partner (vagy ki tudja?). Különben nehogy azt hidd, hogy én állandóan Vele beszélek ám. Hetek óta még csak egy levelet sem váltottunk, nem is tudom mi van.
Hát, szépen elindult a fantáziád ismét, csak kár, hogy a közép-magyarországi régió az, ahol hosszabb távon is legfontosabb lesz a megfelelő vasút szerepe...
De nem baj, ezt a paranoiás gondolatmenetet már valakitől megszokhattuk. Te is szorgalmasan tanulod, ahogy látom :))
végkielégítést nemcsak a leépített veziges létszámnak, de a megszűnő mellékvonalakon dolgozó forgalmista, váltókezelő, jegyvizsgáló és mozdonyvezetői létszámnak is kell fizetni.
Ez országos szinten szerény becsléseim szerint több ezer főt érinthet, összességében talán 7-8 ezret is, ha nem többet.
Ezt a költséget számolta-e valaki?
És azt, hogy milyen hatással lesz a sok elboicsájtás és a megnövekvő munkanélküliség a társadalmi-gazdasági stabilitásra, ill. a ballibsi irányzat egyre inkább a béka feneke alatt lévő népszerűségi indexére????
Harmadik kérdés:
mi lesz a megszűnő mellékvonalkról felszabaduló gördülőállománnyal?
Zömében Bz-kel, de orosz motorból sem fog kelleni annyi?
Majd a kormány beküldi őket a kohókba, aztán a GDP-be elszámolják a pozitív oldalon, hogy jé, (rövid időre) megugrott a kohászat termelése?
Ez esetben ugyanis a vonatok csak a régióhatárig közlekedhetnének, tehát a 75-ösön Váctól Szokolyáig, a 78a-n Aszódtól Acsa-Erdőkürtig. A Bz-k honállomása és vontatási telepe viszont Balassagyarmaton van....
Még érdekesebb a kérdés, ha megfordítjuk a dolgot és azt mondjuk, hogy az É-Mo Régió rendel vonatot, de a Közép-Mo Régió az autóbuszra szavaz.
Ez esetben a vonatok sziugetüzemben fognak közlekedni Balassagyarmattól Berkenyéig és Galgagutáig, nem csatlakozva az országos hálózathoz????
Szóval vannak itt még érdekes, nyitott kérdések...
Ha a Közép-Magyarországi Régió RKT vezetői a vonatot merik választani, akkor még azon a héten megszűnik a munkaviszonyuk, és egy új, dinamikus, problémamegoldó képességgel rendelkező csapat jön a helyére.
Nem mondtam egy szóval azt sem, hogy szűnjön meg a Kerekegyháza-Hetényegyháza-Kecskemét buszjárat.
De neked még véletlenül sem gyanús, hogy adott 130 db buszjárat, és 4 vasúti? Gondolom nem: jól tudod, hogy itt a vasútállomások több kilométeres környékén nem hogy potenciális utasok nincsenek, de még házak sem, ellenben a buszmegállók több ezer ember lakhelyéül is szolgálnak egyúttal.
És olyan esetben mi lesz, ha egy mellékvonal két különböző régió területét is érinti, akkor melyik fog rendelni rá menetrendet?
Vagy mi van akkor, ha az egyik érintett régió rendel rá vasúti közlekedést, de a másik azt mondja, hogy neki nem kell? Akkor a vonatok csak az adott szakaszon fognak közlekedni, ami üzemtani szempontból azért elég nagy marhaság...
Hogy konkrét példával is dobálózzak:
a 75 és 78a vonalaknak a déli szakasza a Közép-Magyarországi Régió, az északi szakasza az Észak-Magyarországi Régió területén fut. Mi lesz, ha pl. a Közép-Mo régió kéri továbbra is a vasúti közlekedést, míg az É-Mo Régió inkább autóbuszt rendel?