Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

inglisvumenke Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3104
OFF
Szió! :))
Újra neten...? :))) Találkozunk valamikor? Csörögj majd rám, jó?
ON
Előzmény: harrypoti (3103)
harrypoti Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3103
Milyen olaj került bele? Nekem 5w-40-est ajánlott Rendes Béla az olajos topicból.
Előzmény: ecoma (3098)
harrypoti Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3102
Próbáld meg színes polírpasztával.
Előzmény: iMre (3097)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3101
Gyap!

Ezen az emelkedőn csodálkozok. No meg 750 km után? Anno az osztrák utakon pont ez volt nálam az erőssége (kb 3-4ekm futásteljesítmény után), csak egy kicsit oda kellett lépni és a többiek távolodtak a tükörben az emelkedőn.
Az alapjárat 13ekm után is ugyanúgy kb 850 1/min-nél van, viszont klímával kicsit feljebb ugrik, de stabil.
Szerintem meg fogod szokni, mert ha jól sejtem, még nem jártál üz.a.kútnál. ...az az többi négy személy nem az út szélén stoppolt marmonkannával?

Előzmény: Gyap (3091)
harrypoti Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3100
dCi-hez hasonló "tünetek" jelentkeznek az én sárkányomnál is, hamarosan orvoslom. :))
Előzmény: Köny (3077)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3099
Poén!

Tudnál egy képet feldobni a kipöfögőről?

Előzmény: poén (3090)
ecoma Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3098
Szia Harry!

Cserélj olajat 15e-nél mindenképp! Én megtettem és a szerelő szerint nem lett volna ajánlatos megvárni a szervízciklus végét, mert rendesen sűrűsödött az olaj. Azt nem mondta, hogy az olaj vagy a motor az oka.

ecoma

Előzmény: harrypoti (3076)
iMre Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3097
Sziasztok.

Nagyon kellemetlen latvany fogadott egyik delutan, valami "joakaro" vegighuzott egy kulcsot/szeget az auto egesz jobb felen, kezdve a benzintartaly dugojatol ... az elso sarvedo jelzolampajaig.
Nem ment a lemezig a karcolas sehol de az indigokek auton vegig latszik a feher alapozo.
Lehet ezt valami csodapasztaval orvosolni, vagy a fel autot lefestik majd?

KISPIPI Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3096
A mosást én csak és kizárólag magam végzem. Nem viszem mosóba, mert nem merem. Óvatosan, bő vizzel előbb feláztatva, majd puha szivaccsal subick. Igy még mosószer se kell bele, ha nem nagy a kosz. Az ablaküvegre spray, majd vileda. Lehet kapni jó sparytot. A Platinumon én is gondolkodom. (csak nekem ez nehezen megy, mert évente kétszer szoktam, és az idei norma már teljesitve..)
Egyébként annyi tervem van; még mindig nem graviroztattam a rendszámot az üvegekre, pedig kellene, még mindig nem készitettem el a mechanikus pedálzárat, pedig megvan az elképzelés... borzasztó! Meg kell emberelnem magam, és munkához látni.
Jó thalicskázást!
Előzmény: zsuga666 (3093)
zsuga666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3095
Hajrá, hajrá !
Örülök, hogy örülsz. Legyen Neked sok örömöd Benne.
Előzmény: Heller (3092)
zsuga666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3094
Üdv Gyap !
Na ez az ! Pontosan ezért szokott rohamom lenni, hogy ezek a ..., miért nem pakolják bele a 80 lovast. Egyébkéntileg + azért laposodik kicsinyég a topic, mert szart vettünk. Csak vezetni kell és élvezkedni. Tök gagyi.
Előzmény: Gyap (3091)
zsuga666 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3093
Korcsimorcsi
Én azt találtam ki, hogy gépi mosóba az vigye, akinek nincs lehetősége manualice sk elkövetni a gyakorlatot. Lehet, hogy ez már betegség, de még ezt a PLATINUM nevezetű csodakencét is megrendeltem, mert a házunkban 1 polgár ész nélkül zabáltatja a galambokat. Ha végre megérkezik, majd jól beszámolok.
Előzmény: korcsimorcsi (3087)
Heller Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3092
HELLÓ ZSUGA666!!!

BOCSI A KÉSLEKEDÉSÉRT, DE AUTÓKÁZOK, MEG MÁS KIEGÉSZÍTŐKET INTÉZTEM: RIASZTÓ+VÁLTÓZÁR+REJTETT KAPCSOLÓ MEG ÜLÉSHUZAT. ÉJSZAKÁRA A PRKOLÁS MEGOLDVA, CSALÁDI HÁZ UDVARÁBAN PIHEN A KICSIKE.
A FÖLÖTTÜNK LAKÓ SZOMSZÉD SZAKSZERVÍZ MUNKATÁRS, VELE LETTEM HIRTELEN JÓBA, HOZZA A GYÁRI CUCCOST KEDV. ÁRON ÉS BE IS SZERELI. HASZNÁLNI KELL AZ AUTÓT ELSŐ PERCTŐL FOGVA ÉS NEM KÍMÉLNI, EZT Ő MONDTA, NAGY KÁRT AMÚGY SEM TUDNÉK TENNI BENNE. 2 ÉV A GARANCIA, HA VMI GOND LENNE VELE, JÖJJÖN CSAK ELŐ IDEJÉBEN.
14 16V -1500 KM, 7-ES ÁTLAGRÓL LEGUTÓBB 6.7-RE CSÖKKENT AZ ÁTLAGFOGYI ÉS MÉG CSÖKKENNI FOG. KLÍMA MEGY RENDESEN, ORSZÁGÚT 130-140, NEM MEGY 7 L FÖLÉ!!!, IGAZ VÁROSBAN TUDATOSAN ODAFIGYELEK MAGAMRA.

SEGÍTSÉGEDET, SEGÍTSÉGETEKET KÖSZI MÉG1X

ÜDV. HELLER

Gyap Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3091
Üdv Minenkinek !

Nos akkor az első 750 km és az ígért eltérés a két motor között!

Nagyon jó, kellemes és a motort kivéve mindenben megegyező az előzővel, hiszen a kényelem a biztonság a menet teljesítmény, kanyarodáskor, fékezéskor, egyszóval szuper!
És egészen a mai napig a gyengéje ki sem derült számomra, hiszen a már említett "gyengébb" 1-es 2-es fokozat /mivel még bejáratós az autó nem is merem jobban tesztelni / egy nagyon jó 3-4-5-ös fokozat kárpótol! De ma a 2/a úton Rétságig 5 személlyel kicsit kevésnek éreztem a 65LE a 98-al szemben!! Az emelkedőknél néha nem úgy ment a kocsi mint a másik, de azt hiszem ez a kis probléma mint már sokan írtátok a fogyasztásban meghálálja magát!!! Kicsit magas motorhang és magasabb alapjárati fordulatszám ami nekem zavaró, mert még sosem volt dízel autóm!
Röviden ennyi!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

Üdv: Gyapi

poén Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3090
Üdv!
Tennék néhány észrevételt az ezen az oldalon található témák kapcsán:
-kormoz a kipuffogó: valóban. A törölgetésről mindenkit lebeszélnék, mert amellett, hogy macerás, nagyon finom a cucc, és kenődik, mint a veszedelem, de ennek ellenére karcol is, és ama osztályon felüli minőségű műanyag hosszútávú formatartó mivoltáért sem tenném tűzbe a kezem, ott a cső végénél. Azt sem javasolnám, hogy rajta hagyja bárki is a lerakódást. A megoldás: a szervízben hegesztettek fel nekünk egy kb 10 centis hajlított toldatot a kipuff.cső végére, így a kormolás-gixer megoldódott. Ja, a beavatkozás gratis volt, és nem is feltűnő.

-mosó: 1-1,5 évig várni kell, míg a fényezés rendesen megszárad, addig én csak a bő (!) víz + hab + méretes szivacs (ha lehet legalább kettő darab), esetleg puha rongy, szarvasbőr szettet ajánlom, és a kíméletes házilagos mosást -persze csak ha van rá idő, és lehetőség. Kézimosó esetleg, fél év után, de a gépit felejtsétek el!

-olajcsere: az elsőt nem érdemes 30 ezerig kitolni: nagyon meghálálja a gép a 20 ezernél abszolvált olajcserét és kontrollt, és lehet ugyan, hogy gond nélkül kibekkeli a 30 ezret, de nem érdemes kísérletezni. Egyetlen baj a dci-vel, hogy nincsenek mérvadó szervíztapasztalatok, mert még elég friss konstrukció a motor. Az első csere után, érdemes kikérni a szervizesek véleményét, és a későbbi használat során figyelni az olaj szintjét, és állagát, de gyanúm szerint nem ildomos 20-25-nél tovább kitolni a továbbiakban sem, bár lehet, hogy bírni fogja, és a többinél már lehet a gyári ütemhez igazodni, de az elsőnél semmi esetre sem javasolnám a 30E kivárását az eredeti olajjal.

Egy kérdés: tapasztalt olyat valaki, hogy ötösből a négyest nehezen akarja venni? A négyesnél megakad néha. Ilyenkor a veterán-style segít: kétszer kuplung, közte üresben gázfröccs. Sokszor megszokásból is ífy gangolok, de most háromszor sem akarta az igazságot a rendes metód használata mellett, és azért ez nem hinném, hogy normális dolog lenne. Arra gondoltam, hogy talán nem lassultam vissza eléggé, de szerintem hetven körül csak be kéne venni a négyet is.
Jó talicskázást!

P.S. Mitől "sárkány" a thalia? Jó, nem túl szép, de mégis?

BlackBird Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3089
Egyébként látszik rajta a kefék nyoma.
BlackBird Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3088
El. Úgy okoskodtunk, hogy OK, hogy féltjük az autót, de (remélhetőleg) hosszú élete során még annyiszor fogunk rákényszerülni... Igazából ez olyan "újcipő" effektus, tudod, amikor nem mered összepiszkolni meg vigyázol rá mint a szemed fényére...aztán eltelik néhány hónap, és máris más a dolog...:) Szóval szerintem nem olyan veszélyes az a karcolás, szvsz simán kaphatsz ennyit egy hanyagabb kézi mosóban is.

Más: a fényezést a mosáson kívül is rengeteg sérülés éri. Ilyen pl. a felvert apró kavicsok, akár a nagy sebességgel eltalált bogarak kitinpáncélja (!) stb, stb. Ha kinnt tartod, akkor a madárürülék is komolyan marja a lakkozást, és akár 1 nap is eltelhet, mire észreveszed. Szóval a napi használatban úgyis számtalan apró sérülés éri, néhány év múlva, ha teljesen csillogón akarod látni az autót, úgyis políroztatni kell.

Előzmény: korcsimorcsi (3087)
korcsimorcsi Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3087

és mégegy kérdés

ti az új kocsit el mertétek vinni autómosóba?

egy automosós srác azt mondta nekem : ha egyszer más lemosatom gépivel, akkor kissé bekarcolódik, akkor el kell vinni fényez?höz professzionális polírozásra, akkor megint szép lesz (egy darabig)

ti hogy csináljátok?

korcsimorcsi Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3086
köszi szépen v_tibor & zsuga!!!

a www.homasita.hu tényleg jó kínálattal rendelkezik: ajánlom mindenkinek!

majd ha jól körüljárom a kocsit igyekszem éles szemmel meglesni a hibákat... benézek a a kerekek alá fényezést megnézni, beíndítom a motort: megnézem ciripel-e a kormányszervo stb.... :)

majd jelzek mi lesz...

asszem meg fogom kérdezni a kegészít?k árait a márkakereskedésben (Sopron) és összevetem a HOMASITA árakkal...

kösz mégeccer

Előzmény: zsuga666 (3085)
zsuga666 Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3085
Hi !
Miután a bíbicnek semmi sem drága; ne izgulj. Ha a kocsid benne van a szalonban,-mint az enyém volt- akkor miután kigurultak vele, szaladgáld körül, mint a juhászkutya. Tillik az enyémet láttam, mielőtt elvitték vizsgázni és akkor tökéletes volt. Miután visszahozták, kénytelenek voltak 1 ugyanolyan színűről lekapkodni az első lökhárítót és áttenni az enyémre, mert két bazi karc lett rajta. Sárvédő nagyon hasznos, mert szereti magára, oldalra is felcsapkodni a szmötyit. Csom.tálca van színtelen és fekete, igen hasznos, mert kb 5 centis pereme van.(HOMASITA kft 6500 ft körül) Kiveszed, kiöntöd, lesikálod, vissza. Ha adnak gumiszőnyeget fogadd el. Szövetből olcsóbb Rönyós van az ETELE tér környékén. Nekem hiányzik még az első ajtókra a légterelő, mert előző járműveimhez képest - úgy érzem - jobban bevág a szél.
Előzmény: korcsimorcsi (3081)
KISPIPI Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3084
Hi!
Én mindenképp javaslom, hogy a gumiszőnyeget és a csomagtartó müa. tálcát szerezd meg. Üléshuzat is jó ha van. De talán egy riasztó, vagy valami egyéb védelem mindennél fontosabb. A kocsi-kisérő lapot nekem önként és dalolva adták a kezembe, még kérnem se kellett. Én Egerben vettem a Natit! Korrektek voltak igazán. Még 10-15 lityi benzintet is belehernyóztak a tankomba.
Jó thalicskázást!
Előzmény: korcsimorcsi (3081)
dCi Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3083
Szia Köny,

Bár Harrypoti a megszólított azért én is válaszolok. Nekem is ua a Cliom mint a Tied és 26e-nél vagyok. 15e után én is tapasztaltam, hogy a motor hangja dízelesebbé válik, különösen alapjárat 2-es fokozatban (pici gázzal) - ahogy itt a pesti dugókban dívik - volt már zavaróan erős a rángatás és kopogás. 22e-nél lecseréltettem az olajat (amiből tintát is csinálhattak volna olyan fekete volt) ami után ez utóbbi dolog megszünt és sokkal csendesebbé vált a motor. Mivel a teljes olajcsere 18 ezer körül van, ezen olyan sokat nem lehet szerintem spórolni.

De mivel Te szinte mindig hosszú utakat mész, lehet Nálad nem "öregszik" annyira az olaj.

Előzmény: Köny (3077)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3082
Hi!

A szőnyeget és a sárvédőt mindenképp javaslom, a többi kihasználtság függő. Az átvételkor valaki korábban javasolta, hogy létezik minden járgányhoz egy vmiféle ún. kisérőlap, azon a gyártósorra kerüléstől a ker.-hez való érkezésig elvileg (!!!) minden eseménynek szerepelnie kellene, és állítólag ezt jogod van megtekinteni, csak a kereskedők nem szívesen mutatják meg. Feltételesen azért írtam, mert ez az info nekem eső után köpönyeg volt ...
Sok sikert!

Előzmény: korcsimorcsi (3081)
korcsimorcsi Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3081
sziasztok!
julusra érkezik a thaliam (1.4 8V) szerinetetek mit érdemes a következ?k közül a márkakeresked?nél illetve a TESCOban (ill. hasonló heleken) megvenni?

sz?nyegek,
sárvéd?gumi a kerekekhez,
tet?csomagtartó

???

ill. van még egy kérdésem:

ha pl. találok valami hibát az átvátelkor (pl: a már említett kavicsfelver?dések) akkor mi a teend?: NE VEGYEM ÁT???
ha jegyz?könyv készül, és átveszem akkor már úgyse adnak semmi engedményt , nemigaz?

izgulok egy kissé... :)

zsuga666 Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3080
Jut eszembe !
Ez a daragíje, gaszpagyin Heller hozzájutott a jó kis járművéhez, oszt eltűnt, mint az aranyóra. Asse monta; jónapot!
zsuga666 Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3079
Szia Köny !
Pont ma nézegettem az olajat. 2500-nál már szép setét színe vagyon. Jövő héten majd jól lecserélem, oszt kitaposom a lelkét.
Előzmény: Köny (3077)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3078
Hi!

A 3,7-et is "teletankkal" sikerült abszolválni? Dögunalom lehetett a kb 1200-1300 km 90-nel végigdöcögni. Hosszabb utakon (néhány száz km) többször megfogadtam, hogy nem megyek csak 90-100 körül, de az út előrehaladtával majd elaludtam, s egy picivel dinamikusabban kellett mennem. Ez így volt a régi Favoritnál is, a Thalicsnál meg pláne, mivel egy-egy előzéshez nem kell kapcsolgatni, és a sebesség is kevésbé érezhető a felhúzott ablaknál klímával. Nekem tisztán országúti "teletankot" csak bejáratás alatt sikerült megtenni (a legjobb esetben 4,6 liter/100km). Nem szoktam rodeózni, de nem is vagyok öreguras. Minden tiszteletem a fogyasztás-rekordereké, akik meg tudják állni, hogy (motoros nyelven szólva) ne húzzák meg egy kicsit a fülét a gépsárkánynak. Azért a szinte tiszta városit is kb 5,1-5,3 körül teljesítem. Jó ez is nekem, főleg hogy a paríron a városi 6 lityi.

Előzmény: harrypoti (3076)
Köny Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3077
Szia harrypoti!

Nekem most 28500km van a dCi Cliomban (82LE), hétfőn viszem szervízbe elöször. Szeretnék bent lenni olajcserénél, látni akarom, hogy milyen az olaj, majd leírom tapasztalataim. Egyébként miből érzed, hogy "fárad" az olaj?

Üdv.

Köny

Előzmény: harrypoti (3076)
harrypoti Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3076
Fogyasztás

Szintén egy 65 pacis dCi-t hajtok, a mért adatok a következők:

-városban nyáron 4,5 liter, télen 5 liter,

-országúton 90 és 110 között 3,7-4,5 , télen 4,5- 5 lityi,

-autópályán 130-140 között 4 fő/teli puttony + alkalmi klíma használat= 4,5-4,8 liter ( ez szintén egy holland út tapasztalata:)).

Ezek "teletankos" mérések voltak.

Olajcsere

Cserélt már valaki olajat a thalicskában(dízel)?
Nekem soknak tűnik az a 30 ezer km, mivel már most, 14000 megtétele után "érezhető" az olaj fáradása.

Előzmény: teebor (3052)
harrypoti Creative Commons License 2003.05.08 0 0 3075
Gyap,
Nagy-nagy gratula az öngyújtós sárkányhoz!:))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!