köszi a mosós hozzászólásokat asszem kézileg mosom majd (már érik a "slag indul fürdoszobából- hálószoba ablak ki- 1 emelet le a kocsiig- típusú házi autómosó terve :)
talán legtöbbetek számára már nem aktuális , a vásárlás elött állóknak néhány ár a rönó gyári kiegészít?kr?l---
>Nekem forditva van: olykor a négyesből akar nehezen menni az ötösbe! Nem tudom miért... Visszafelé nincs bajom, az könnyen adja magát... :) Nekem ilyenem nem volt, viszont a váltót úgy en bloc elég pontatlannak, "ragadósnak" tartom, és az ötös néha "elbújik", és csak határozott mozdításra "kerül elő".
Az autómmal az első tankolás óta 570 km-t mentem -nagyrészt lakott területen kívül - az üzemanyagszintjelző lassan odaér a piros mezőhöz /benzines a kicsike /. Szerintetek mikor kell tankolnom, ha beleér a pirosba vagy ha majd a lámpa is kigyullad ? Ha kigyullad a lámpa még mennyi benzin lehet benne, amit ki is tud szippantani ? A hétvégén 1 hosszabb útra megyünk, akkor meglesznek az első fogyasztási adatok is.
Amikor mi voltunk a szalonba minden színt megnézhettünk, ha nem Thalia, akkor más típust.
Nálunk a többség /2 hölgy !!!/ a cseresznyepiros mellett döntött. Nekem mindegy volt.
Az valóban nehéz döntés lehet, ha színkártyáról kell színt választanod, melynek mérete talán 10 x 20 cm.
A színem tintekék metál (IGU-...). Nem sok van errefelé, az utam mindennap a kereskedés mellett visz, talán egy vagy kettő ilyen sötétkék autó jött ki a szalonból tavaly augusztus óta. A színről jut eszembe: az az érzésem, hogy itt az új tulajok csak olyan színből mernek rendelni, amit akkor az udvaron látnak, itt legjellemzőbb a hárs meg a sarkifény, esetleg fehér. A tintakéket mi egy kicsit vakon rendeltük, de tetszik, giverny-zöld még a telepen szvsz nem is állt (kivéve egy Megane II).
Bocsi, ez kimaradt:
Potenciális beszerzési helyek még a nagyobb barkácsáruházak is.
Valamint van a Thule, ami szebb és biztos jobb is, de k.... drága :(.
Hali :-)
Tetőcsomagtartóm: valami olasz fajta, négy db láb + két db keresztrúd külön csomagban (csak a Clio van rajt feltüntetve, de az kell nekünk is), beszerzés helye: CORA, de láttam más hipermarkecokban is, ára 10 - 12 ezer körül az egész együtt. Bizonyos szempontból jobb, mint a gyári, mert hosszabb a keresztrúd, így szélesebb a cucc, így több bicaj fér fel :-). Összeszerelni egyszerű (a leírása elég jó), csak a keresztrudak íveltségére figyelj, mert kicsit púposnak kell lennie, ami a rögzítés közben kisimul. A tető élénél az ajtó felső részének takarásában van négy pukli, azok fölé kell felrakni.
A kerékpártartó(k) erre kerül(nek) fel, a legegyszerűbbnek darabja 2-3 ezer körül lehet manapság (sokkal biztos nem drágább) ebből három kényelmesen, négy kis ügyességgel feltehető. Hozzáférhetőség: hipermarkecok és bringaboltok. A tető max. terhelhetőségére tessen ügyelni, mert csúnya a horpadt tetőlemez! :) (egy átlagos bringa 12-13 kiló legalább, de inkább nehezebb)
A mérések nagy része azért 30-40 liter tankolása után történt ám.:) Persze az általam megadott értékek egyből megugranak, ha esetleg hajtósabb kedvemben vagyok. Néha tényleg nehéz megzabolázni a kicsikét. :)))
Milyen színben pompázol? Az egyém sarkifény.
Más...
Van valakinek olyan tetőcsomagtartója, amelyen kerékpárokat lehet szállítani? Az ára, a beszerzés helye és a felszerelés módja érdekelne.
Ja, így már érthető, ez a tipikus mérési hiba, bárkivel megeshet: kis mennyiségből nagy átlagot számolni. Ha jól emlékszem ezt az értéket Te már említetted annak idején itt, ha nem akkor bocs.
Én mindennap az 5-ös déli részén járok, lehet, hogy találkoztunk már?
Szia v_tibor!
A 3,7 lityi is teletankos mérés volt egy 2-300 km-es utat követően. Az esetek 90%-ában családdal autózom, illetve felénk az utak minősége és terheltsége (pl. Szeged-Kecskemét) miatt csak 90-100 km/h a biztonságosan autózható sebesség. Az első 6 ezer km-ig rendszeresen mértem a fogyasztást, ezt követően már csak alkalomszerűen. No persze ha magam vagyok, szaggatom ám a betont..:))))
Egy alkalommal 170-et mutatott az óra (csak rövid ideig), de autópályán általában 130-150 közötti sebességgel autókázom. (150-nél szinte teljesen "eltűnik" a motorhang.:))
Kecskeméten a hétvégén volt autókiállítás és a kínálatot látva minden elfogultság nélkül mondhatom, hogy jól választottam!!
Na szóval.... imádom a kicsikét!:))))))
Ezen az emelkedőn csodálkozok. No meg 750 km után? Anno az osztrák utakon pont ez volt nálam az erőssége (kb 3-4ekm futásteljesítmény után), csak egy kicsit oda kellett lépni és a többiek távolodtak a tükörben az emelkedőn.
Az alapjárat 13ekm után is ugyanúgy kb 850 1/min-nél van, viszont klímával kicsit feljebb ugrik, de stabil.
Szerintem meg fogod szokni, mert ha jól sejtem, még nem jártál üz.a.kútnál. ...az az többi négy személy nem az út szélén stoppolt marmonkannával?
Cserélj olajat 15e-nél mindenképp! Én megtettem és a szerelő szerint nem lett volna ajánlatos megvárni a szervízciklus végét, mert rendesen sűrűsödött az olaj. Azt nem mondta, hogy az olaj vagy a motor az oka.
Nagyon kellemetlen latvany fogadott egyik delutan, valami "joakaro" vegighuzott egy kulcsot/szeget az auto egesz jobb felen, kezdve a benzintartaly dugojatol ... az elso sarvedo jelzolampajaig.
Nem ment a lemezig a karcolas sehol de az indigokek auton vegig latszik a feher alapozo.
Lehet ezt valami csodapasztaval orvosolni, vagy a fel autot lefestik majd?
A mosást én csak és kizárólag magam végzem. Nem viszem mosóba, mert nem merem. Óvatosan, bő vizzel előbb feláztatva, majd puha szivaccsal subick. Igy még mosószer se kell bele, ha nem nagy a kosz. Az ablaküvegre spray, majd vileda. Lehet kapni jó sparytot. A Platinumon én is gondolkodom. (csak nekem ez nehezen megy, mert évente kétszer szoktam, és az idei norma már teljesitve..)
Egyébként annyi tervem van; még mindig nem graviroztattam a rendszámot az üvegekre, pedig kellene, még mindig nem készitettem el a mechanikus pedálzárat, pedig megvan az elképzelés... borzasztó! Meg kell emberelnem magam, és munkához látni.
Jó thalicskázást!
Üdv Gyap !
Na ez az ! Pontosan ezért szokott rohamom lenni, hogy ezek a ..., miért nem pakolják bele a 80 lovast. Egyébkéntileg + azért laposodik kicsinyég a topic, mert szart vettünk. Csak vezetni kell és élvezkedni. Tök gagyi.
Korcsimorcsi
Én azt találtam ki, hogy gépi mosóba az vigye, akinek nincs lehetősége manualice sk elkövetni a gyakorlatot. Lehet, hogy ez már betegség, de még ezt a PLATINUM nevezetű csodakencét is megrendeltem, mert a házunkban 1 polgár ész nélkül zabáltatja a galambokat. Ha végre megérkezik, majd jól beszámolok.
BOCSI A KÉSLEKEDÉSÉRT, DE AUTÓKÁZOK, MEG MÁS KIEGÉSZÍTŐKET INTÉZTEM: RIASZTÓ+VÁLTÓZÁR+REJTETT KAPCSOLÓ MEG ÜLÉSHUZAT. ÉJSZAKÁRA A PRKOLÁS MEGOLDVA, CSALÁDI HÁZ UDVARÁBAN PIHEN A KICSIKE.
A FÖLÖTTÜNK LAKÓ SZOMSZÉD SZAKSZERVÍZ MUNKATÁRS, VELE LETTEM HIRTELEN JÓBA, HOZZA A GYÁRI CUCCOST KEDV. ÁRON ÉS BE IS SZERELI. HASZNÁLNI KELL AZ AUTÓT ELSŐ PERCTŐL FOGVA ÉS NEM KÍMÉLNI, EZT Ő MONDTA, NAGY KÁRT AMÚGY SEM TUDNÉK TENNI BENNE. 2 ÉV A GARANCIA, HA VMI GOND LENNE VELE, JÖJJÖN CSAK ELŐ IDEJÉBEN.
14 16V -1500 KM, 7-ES ÁTLAGRÓL LEGUTÓBB 6.7-RE CSÖKKENT AZ ÁTLAGFOGYI ÉS MÉG CSÖKKENNI FOG. KLÍMA MEGY RENDESEN, ORSZÁGÚT 130-140, NEM MEGY 7 L FÖLÉ!!!, IGAZ VÁROSBAN TUDATOSAN ODAFIGYELEK MAGAMRA.
Nos akkor az első 750 km és az ígért eltérés a két motor között!
Nagyon jó, kellemes és a motort kivéve mindenben megegyező az előzővel, hiszen a kényelem a biztonság a menet teljesítmény, kanyarodáskor, fékezéskor, egyszóval szuper!
És egészen a mai napig a gyengéje ki sem derült számomra, hiszen a már említett "gyengébb" 1-es 2-es fokozat /mivel még bejáratós az autó nem is merem jobban tesztelni / egy nagyon jó 3-4-5-ös fokozat kárpótol! De ma a 2/a úton Rétságig 5 személlyel kicsit kevésnek éreztem a 65LE a 98-al szemben!! Az emelkedőknél néha nem úgy ment a kocsi mint a másik, de azt hiszem ez a kis probléma mint már sokan írtátok a fogyasztásban meghálálja magát!!! Kicsit magas motorhang és magasabb alapjárati fordulatszám ami nekem zavaró, mert még sosem volt dízel autóm!
Röviden ennyi!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Üdv!
Tennék néhány észrevételt az ezen az oldalon található témák kapcsán:
-kormoz a kipuffogó: valóban. A törölgetésről mindenkit lebeszélnék, mert amellett, hogy macerás, nagyon finom a cucc, és kenődik, mint a veszedelem, de ennek ellenére karcol is, és ama osztályon felüli minőségű műanyag hosszútávú formatartó mivoltáért sem tenném tűzbe a kezem, ott a cső végénél. Azt sem javasolnám, hogy rajta hagyja bárki is a lerakódást. A megoldás: a szervízben hegesztettek fel nekünk egy kb 10 centis hajlított toldatot a kipuff.cső végére, így a kormolás-gixer megoldódott. Ja, a beavatkozás gratis volt, és nem is feltűnő.
-mosó: 1-1,5 évig várni kell, míg a fényezés rendesen megszárad, addig én csak a bő (!) víz + hab + méretes szivacs (ha lehet legalább kettő darab), esetleg puha rongy, szarvasbőr szettet ajánlom, és a kíméletes házilagos mosást -persze csak ha van rá idő, és lehetőség. Kézimosó esetleg, fél év után, de a gépit felejtsétek el!
-olajcsere: az elsőt nem érdemes 30 ezerig kitolni: nagyon meghálálja a gép a 20 ezernél abszolvált olajcserét és kontrollt, és lehet ugyan, hogy gond nélkül kibekkeli a 30 ezret, de nem érdemes kísérletezni. Egyetlen baj a dci-vel, hogy nincsenek mérvadó szervíztapasztalatok, mert még elég friss konstrukció a motor. Az első csere után, érdemes kikérni a szervizesek véleményét, és a későbbi használat során figyelni az olaj szintjét, és állagát, de gyanúm szerint nem ildomos 20-25-nél tovább kitolni a továbbiakban sem, bár lehet, hogy bírni fogja, és a többinél már lehet a gyári ütemhez igazodni, de az elsőnél semmi esetre sem javasolnám a 30E kivárását az eredeti olajjal.
Egy kérdés: tapasztalt olyat valaki, hogy ötösből a négyest nehezen akarja venni? A négyesnél megakad néha. Ilyenkor a veterán-style segít: kétszer kuplung, közte üresben gázfröccs. Sokszor megszokásból is ífy gangolok, de most háromszor sem akarta az igazságot a rendes metód használata mellett, és azért ez nem hinném, hogy normális dolog lenne. Arra gondoltam, hogy talán nem lassultam vissza eléggé, de szerintem hetven körül csak be kéne venni a négyet is.
Jó talicskázást!
P.S. Mitől "sárkány" a thalia? Jó, nem túl szép, de mégis?