Csak egy kérdés, nem kötözködni akarok, de a tiéd éjkék( az van metálban), vagy a királykék( ami nem metál) és nekünk is ez van.Ezt szokták még indigó kéknek beazonosítani.
Igen, az en autom a sima 1.4 8V.
Meg nem irtam fogyasztasi adatokat, mert nem igazan volt alkalmam tobbszor mereseket vegezni, valamint mert az elso 3000km-en - az auto konyve szerint - nem az igazi teljesitmenyt nyujtja.
No meg mint a Forma1-ben nem akartam folosleges sullyal terhelni az autot es csak kiveteles alkalmakkor tankoltam tele az 50 literes tartalyt. :)))
Komolyra forditva a szot, ezen a hideg telen a fogyasztas varosban 10 es 11 liter kozott volt (Kolozsvar eleg kicsi varos, mire bemelegszik a motor mar celba is erek).
Varoson kivul volt egyszer egy meresem: 6.2L/100km viszont ez meg az elso 3000km-ben, es az utszakaszon volt ket oriasi hegy meg egy 50km-es nagyon megrongalodott utszakasz ahol max harmasban lehetett haladni.
Klimas fogyasztast meg egyaltalan nem mertem mert csak 1-2 hete kapcsoltam be eloszor.
Viszont ahogy elnezem, a fogyasztasom alacsony szinten fog maradni; nehany honapja a Roman rendorseg bevasarolt egy halom modern radarkeszuleket es nagyon sokat hasznaljak oket. Valosaggal raszaltak az autosokra (egy 4-500km-es uton 10 radarral talalkozol). Tervezem, hogy beszerzek magamnak egy radardetektort, nalunk csak a hasznalata tilos, arulni szabad, igy uton utfelen 150-200$-er mar eleg jo keszulekeket lehet vasarolni (adnak AFA-s szamlat, el lehet szamolni a cegnel :). A hasznalatrol ...
P.S. Mitől "sárkány" a thalia? Jó, nem túl szép, de mégis?
Asszem anno Krike és Harrypoti emlegette először így a dCi-t, legalábbis itt a fórumon. Talán valóban hasonlít egy kicsit Süsüre, őt is akkor szerették meg, amikor megismerték a benne rejlő kívülről nem látható nemes erőt.
Nemreg mertem le hogysmint van a benzinszint figyelmezteto lampa felvillanasaval. Kigylladt, mentem vele meg vagy 30 kilometert varosban es utana befert 42,5L benzin. Ezek szerint az 1.4/8v Thalianak olyan 40 liternel kezd pislogni, es telik meg kb 100km varosi kozlekedesre vagy 150km orszagutira.
Szerintem a lampa tipustol fuggoen maskor villan fel; azt hiszem, hogy bizonyos km megtetelere allitottak, mert a dCi sokkal kevesebb uzemanyaggal megteszi a fent emlitett tavokat.
Bár a legközelebbi aktualitás messze van, de azt tessék figyelembe venni, hogy a sárvédő gumi és a hólánc együttes használata sárkányainknál előírás szerint TILOS! Aki sokat jár pl. sielni akár tavasszal-ősszel is, annak mérlegelni kell ezt. A hátsó sárvédő könnyen fel-le tehető, de az első macerásabb.
Korcsimorcsi !
Gyorsan nyugodj meg. Risztó; SECALARM.hu , Trax.hu. Az előbbi legdrágábbja ~36.200.- és az autó élettartamára szóló garncia jár hozzá. A TRAX tavaly decemberi legdrágább kiszerelése ~23.000.- . Erre 3 év gari van. Ha nincs aki beszerelje, keress bátran.Hóláncot 18.000-nél csak olcsóbbat tudok, de zuhanj rá a HOMASITA honlapjára, ott annyi van, hogy el is adnak. Igaz ott is van 18-ért, de olcsóbban is. A légterelőt ma megkérdezem, de gyanús, hogy 10 alatt van.A tolatóradar SECALARM.hu 26.900.- , de valaki már tett be itt nalunk 13.000-ért, -ha jól emlékszem-.
Csomagtartószervíz.hu alatt GOMBOS féle utángyártott csomik vannak. Lehet náluk kapni használtat, fel is újíttathatod etc. Ezt személyesen még nem tapasztaltam, úgy hallottam. NEON tetőcsomagtartók a XIV. ker. Jerney u 5-ben. 221-2146, 06 30 9429-509. Itt mindent kapsz, amit a tetőre rögzíthetsz. A sebváltózár meg MUL-T-LOCK. Tillik ez az eredeti, a többi cuculista utángyártás (DEFEND,DIAMOND,TYTAN/DIPOL). Az ára beszerelve 39.000 + áfa. De biztos, hogy egyes cuccok még olcsóbbak, mint amit én tudok.
Mármint a második, nem? A klíma szereti harapdálni a naftát, szvsz ha folyton be van kapcsolva, kb. 10%-a a fogyinak erre megy. A hűsítőt sem adják ingyen ...
Megtörtént az első tankolás 854km megtételével a giverny-zöld IMD... rendszámú házi sárkányunkba, 45,72L üzemanyagfelvétel mellett! Használat 60 / 40% arányában volt kb. és szinte 80-85%-ban klímával!Lehet ezek nem jó adatok????????? Nem sok ez a fogyasztás egy kicsit???
Ja nevetni fogtok de tényleg volt egy szegény ember az úton aki marmonkannából döntötte az üzemanyagot, csak nálunk tele volt a kocsi......!
És a csomagtartóban sem volt hely!!!
Ami a biztonságot illeti, megkérdeztem a kereskedőtől mi van akkor ha szereltetek riasztót de nem náluk?? A válasz csak annyi volt a belső computerhez nem szabad nyulni, mert akkor elvész a garancia...! Talán 5-6 nap múlva szerelik a risztót és egyébb ketyeréket, úgy max 43-45000 környékén, ez ügye mégsem 70E??!!!!
köszi a mosós hozzászólásokat asszem kézileg mosom majd (már érik a "slag indul fürdoszobából- hálószoba ablak ki- 1 emelet le a kocsiig- típusú házi autómosó terve :)
talán legtöbbetek számára már nem aktuális , a vásárlás elött állóknak néhány ár a rönó gyári kiegészít?kr?l---
>Nekem forditva van: olykor a négyesből akar nehezen menni az ötösbe! Nem tudom miért... Visszafelé nincs bajom, az könnyen adja magát... :) Nekem ilyenem nem volt, viszont a váltót úgy en bloc elég pontatlannak, "ragadósnak" tartom, és az ötös néha "elbújik", és csak határozott mozdításra "kerül elő".
Az autómmal az első tankolás óta 570 km-t mentem -nagyrészt lakott területen kívül - az üzemanyagszintjelző lassan odaér a piros mezőhöz /benzines a kicsike /. Szerintetek mikor kell tankolnom, ha beleér a pirosba vagy ha majd a lámpa is kigyullad ? Ha kigyullad a lámpa még mennyi benzin lehet benne, amit ki is tud szippantani ? A hétvégén 1 hosszabb útra megyünk, akkor meglesznek az első fogyasztási adatok is.
Amikor mi voltunk a szalonba minden színt megnézhettünk, ha nem Thalia, akkor más típust.
Nálunk a többség /2 hölgy !!!/ a cseresznyepiros mellett döntött. Nekem mindegy volt.
Az valóban nehéz döntés lehet, ha színkártyáról kell színt választanod, melynek mérete talán 10 x 20 cm.
A színem tintekék metál (IGU-...). Nem sok van errefelé, az utam mindennap a kereskedés mellett visz, talán egy vagy kettő ilyen sötétkék autó jött ki a szalonból tavaly augusztus óta. A színről jut eszembe: az az érzésem, hogy itt az új tulajok csak olyan színből mernek rendelni, amit akkor az udvaron látnak, itt legjellemzőbb a hárs meg a sarkifény, esetleg fehér. A tintakéket mi egy kicsit vakon rendeltük, de tetszik, giverny-zöld még a telepen szvsz nem is állt (kivéve egy Megane II).
Bocsi, ez kimaradt:
Potenciális beszerzési helyek még a nagyobb barkácsáruházak is.
Valamint van a Thule, ami szebb és biztos jobb is, de k.... drága :(.
Hali :-)
Tetőcsomagtartóm: valami olasz fajta, négy db láb + két db keresztrúd külön csomagban (csak a Clio van rajt feltüntetve, de az kell nekünk is), beszerzés helye: CORA, de láttam más hipermarkecokban is, ára 10 - 12 ezer körül az egész együtt. Bizonyos szempontból jobb, mint a gyári, mert hosszabb a keresztrúd, így szélesebb a cucc, így több bicaj fér fel :-). Összeszerelni egyszerű (a leírása elég jó), csak a keresztrudak íveltségére figyelj, mert kicsit púposnak kell lennie, ami a rögzítés közben kisimul. A tető élénél az ajtó felső részének takarásában van négy pukli, azok fölé kell felrakni.
A kerékpártartó(k) erre kerül(nek) fel, a legegyszerűbbnek darabja 2-3 ezer körül lehet manapság (sokkal biztos nem drágább) ebből három kényelmesen, négy kis ügyességgel feltehető. Hozzáférhetőség: hipermarkecok és bringaboltok. A tető max. terhelhetőségére tessen ügyelni, mert csúnya a horpadt tetőlemez! :) (egy átlagos bringa 12-13 kiló legalább, de inkább nehezebb)
A mérések nagy része azért 30-40 liter tankolása után történt ám.:) Persze az általam megadott értékek egyből megugranak, ha esetleg hajtósabb kedvemben vagyok. Néha tényleg nehéz megzabolázni a kicsikét. :)))
Milyen színben pompázol? Az egyém sarkifény.
Más...
Van valakinek olyan tetőcsomagtartója, amelyen kerékpárokat lehet szállítani? Az ára, a beszerzés helye és a felszerelés módja érdekelne.
Ja, így már érthető, ez a tipikus mérési hiba, bárkivel megeshet: kis mennyiségből nagy átlagot számolni. Ha jól emlékszem ezt az értéket Te már említetted annak idején itt, ha nem akkor bocs.
Én mindennap az 5-ös déli részén járok, lehet, hogy találkoztunk már?
Szia v_tibor!
A 3,7 lityi is teletankos mérés volt egy 2-300 km-es utat követően. Az esetek 90%-ában családdal autózom, illetve felénk az utak minősége és terheltsége (pl. Szeged-Kecskemét) miatt csak 90-100 km/h a biztonságosan autózható sebesség. Az első 6 ezer km-ig rendszeresen mértem a fogyasztást, ezt követően már csak alkalomszerűen. No persze ha magam vagyok, szaggatom ám a betont..:))))
Egy alkalommal 170-et mutatott az óra (csak rövid ideig), de autópályán általában 130-150 közötti sebességgel autókázom. (150-nél szinte teljesen "eltűnik" a motorhang.:))
Kecskeméten a hétvégén volt autókiállítás és a kínálatot látva minden elfogultság nélkül mondhatom, hogy jól választottam!!
Na szóval.... imádom a kicsikét!:))))))