Akkor nem is olyan sok, amit én írtam, mert ez tényleg full Bp., full dugó +klíma... Ráadásul néha nem tudok ellenállni, ha hármasban még elindul a sárkány...
És annyira megértek mindenkit, aki élvezi, hogy emelkedőn azért jók vagyunk ám... :)))
Tegnap éjjel a tök üres városban mentem V. ker.-ből III.-ba, tehát viszonylag(!) hosszú táv, és nem nyomtam egyáltalán, és reggeli BC szerinti 6,1 l/100km 5,5-ig esett....
Kicsit megnyugodtam, már azt hittem kezd elbújni valami gázolajivó szörny a kocsiban... :)
Üdvözlet minden új és régi-új klubtagnak!
Lehet hogy én voltam csak túl óvatos, de ahogy Gyap említetted, én 700 km körül igencsak kíméltem még a jószágot. Az ominózus 2/A emelkedő nálam úgy nézett ki, hogy 100-zal nekifutottam,és a gázpedál tovább nyomása nélkül hagytam lecsökkenni 80-ra. Ekkor visszatettem négyesbe (ami ugyebár nem mindig sikerül elsőre)és 70-80-nal felmásztam az emelkedőre. (Vigyorgott is a Suzukis, aki padlógázzal 90-nel elhaladt melettem, de sebaj, jössz még erre a jövő héten is! -gondoltam.) Talán ennek is köszönhető, de az első 1500 km-en 4,3-ra jött ki a fogyasztás vegyes használatban.
Kedves V-Tibor! Most már ugye rendelkezel az összes áttételi adattal. Kiszámoltad-e, hogy ha a legintenzívebben akarunk gyorsulni, milyen sebességnél (illetve motorfordulatszámnál) kell az egyes sebességek között kapcsolni? Azaz ha precíz akarok lenni, készítettél-e kerékkerületi nyomaték/sebesség jelleggörbét. Azt hiszem, ez sokunkat érdekelne!
11.000 km van most a dCi-Thalicsunkban; mindíg 700 - 800 km megtétele után "telitankolok".
A fogyasztás 4,8 - 5,6 között változott, a megtettút 60 - 70%-a országút, vagy sztráda, + klíma.
Tapasztalataim szerint elsősorban a gyakori kigyorsítás növeli a "számlát". Egyenletes 130 -140 tempóban sztrádázva kevesebb fogy; mint 100 -120 átlaggal; állandó előzgetés (rágyorsítás) mellett matricát spórolni.
Nekem telikocsival sincs gondom az emelkedőkön, sőt itt szoktam pazarékolni a naftát; mivel nem tudok ellenállni a "rágyorsítás emelkedőn" élvezkedésnek!
Gyógyszertári alkohol OK., zsíprobléma is. De hogy jön ide a pálinka?! Merhogy annak azért nem elhanyagolható cukortartalma van. Bár segíthet abban, hogy az izzó a helyén maradjon. Namost, ha valami alkoholtartalmú ablaktisztító folyadékkal kísérletezem letisztítani állandóan hordott szemüvegem, az nagy valószínűséggel pöpec lesz. Ezzel szemben gyakorta érte kicsiny látüvegemet égetett szeszes atrocitás és utána nem győztem sikálni. Plussz úgy vonzotta a koszot, hogy nocsak. Tessen engemet felvilágosítani.
Üdv!
Olvasgatva a forumot azon agyalok, hogy ennyivel több a dizeles Talicska, mint a benzines, vagy nem aktivak a gazdik?
Tavaly augusztus óta van egy 1.4 16v Taligám, 14 ezer van már benne, semmi gond vele:-))
Sajnos az említett esetben a hiba Önben van, s nem a készülékében!! NÉGYBŐL ÖTBE VÁLTVA VÉGIG KISSÉ JOBBRA KIFELÉ KELL TOLNI A VÁLTÓKART.
Kis odafigyelés esetén néhány nap alatt megtanulja az asszonyember keze is a mozdulatot.
Addig is érdemes kissé óvatosabban felengedni a kuplungot; Nati nagyon utálja, ha 3.-ban motorfékest játszanak vele!!
Vígasz: akik olyan kocsiból ültek át, ahol jobbra ki > előre volt a lükverc, MIND kínlódnak eleinte! Az a fránya tudatalatti!!
Izzóügyben olyat tanácsoltak,hogy gyógyszertári alkoholos /tiszta szesz/ vattával v. ruhával kell a megfogott halogénizzót tisztítani. Ha nincs megfelel a pálinka is, az a lényeg, hogy az emberi kézen lévő zsírt leszedje az izzóról.
Nos, izzócsere...
Jött is az Assistant+ (mellesleg Kedvesem intézte, és elmondta a hölgynek, akivel telefonon egyeztetett, hogy pontosan mi is a probléma -ami ugye azért nem gigantikus-, viszont a pasinak, aki odaérkezett, halvány fogalma sem volt arról, hogy mihez is kellene kezdenie, azt mondta, hogy Neki csak egy címet adtak...), és nem szedte szét az elejét, csak a már itt is említett műa. takarófedelet szedte le, így persze jobban hozzáfért a lámpatokhoz, majd 15 perc kotorászás után meglett a csere.
Legközelebb kicsit bártabb leszek így bontás ügyileg... Csak hát új még a kicsike, nem akartam bántani... :)
Egy érdekeset azért mondott a Kedvesnek, hogy mindegy, hogy összefogdosta-e a halogénizzót, vagy sem, ugyanolyan jó az. Plusz, mivel nem tudta, milyen problémához jön ki, nem is volt nála izzó, így persze egyetlen lehetőség maradt, ez pedig a gyári készletben lévő már összetaperolt volt...
Na, ennyi a "kaland"...
Más: Kinek hogy produkál a dCi (tudom, már megint a fogyasztáskérdés....)?
Nekem Budapest full város + full dugó + állandó klíma = 5,9 - 6,1 l/100km. Szerintetek sok ez?
Sziasztok.
Ma vettem eszre, hogy a bal elso ajtonal a gumibetet ami kozepen kijon bemegy az ajtot megallito fem rudacska (nem epp rudacska :) belul szet van szakadva. Nem mintha nagy jelentosege lenne, de egy meg a Daciamon is tobbet tartott mint 5 honap.
HELP !!! Én 160.000-ért vettem a 95-ös Laguna V6-hoz gyönyörü ---- 16"-os ALUfelniket --- ), a Laguna II-es 10 küllös légnyomás-jeladós változatát, azután felgumiztattam 205/55/16-os Kléber spéci gumival +80.000 Ft, kb. 2000 km-t mentem, de most hogy eladtam az autót a megmaradt a szett, mert a vevö sokallta a 120-at a komplett garnituráért. ---- Rákérdeztem hogy mire jó még --- szóval ---- ötlyukas (pl. 3.0-s) Laguna, Espace, Safrane, és Avantime-ra. Mérete 5x 108 x 60. Ha kell valakinek, akkor telefonáljon, megegyezünk, 06309405989 gyönyörű vele az autó megnézheted: www.swisscar.hu/laguna.htm
Szia, köszi …. És a gyári „elfordulós” kerékőr is megvan hozzá …
Megvolt a 30000km-es szervíz. 33000Ft-ba került, és következőket cserélték: olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő. Az autó másfél óra alatt kész volt, sajnos nem lehettem mellette, így azt sem tudom, hogy milyen olajat tettek bele...De a szervíz óta vígabban pöfög a kis dCi!
Ha jól tudom a gyári ajánlottat teszik bele. Elf 10W-40 Turbodiesel.
Az enyém 2002 júliusi dCi Clio.
A kis gumi kupakkal gyűlt meg a bajom, de rájöttem, hogy nem kell ráfeszíteni, hiszen szépen visszamegy a helyére. A második csere ezért volt alig 1 perc. Tényleg a műanyag dobozos oldalon van a kisebb hely, de így is éppen befért az izzó szétszerelés nélkül is.
Hát én tuti nem szereltetném szét az elejét egy izzócsere végett.
Krike sajnálom, remélem idővel sikerül megint a táborunkhoz csatlakozni
Az már tuti 2 literes Clio lesz, ha törik, ha szakad :)))
A műanyag fedél könnyen lepattintható, és csak az ott futó kábeleket takarja, aztán simán vissza lehet rakni.
Éreztem ém, hogy jobban szét kellene szedni, és könnyebben menne... Legközelebb megpróbálom, elmondásotok alapján úgysincs messze a következő.... :)
Sajnálom, hogy meg kell válnod a sárkánytól krike.... :( Gondolom Te még jobban! Sebaj! majd veszed később picivel az új szériát jövőre... :))))
- a clio-tól családi okok miatt kell megválnom, és az anyagi keretek jelenleg ezt a gépet teszik lehetővé.
- az izzócsere először valóban rémálomnak tűnik, de a második már csak max 2 perc. a Klímás oldal volt nekem a könnyebb, a másikon meg le kell szedni a takaró műanyagot, és könnyebb úgy cserélni.Én már a 3. izóót taposom :))
Hát, dCi, jó Neked... Vagy ügyesebb vagy mint én, és ez azért könnyen előfordulhat, vagy Zsugának van igaza, bár nem tudom, hogy a Tied mikori, és különbözik-e a mienktől valamiben.
A jobb oldalon egyébként én könnyebben hozzáfértem volna, pedig ott vannak a légkondi csövei, de a bal oldalon nem ment, mert épp, hogy odafértem, mivel ott meg valami biztidoboz van, egy szép műa. borítással.
A gyári pótkészletben nekem is Tungsram van, remélem jobb lesz. Bár a Kedvesem picit hozzáért a halogénizzó burkolatához, mert nem tudhatta, hogy nem lehet, és miért is kellett volna tudnia, de remélem bírni fogja. Most kihívjuk az Assistance+ -t, megnézzük, hogy csinálják, és kap egy másik izzót is esetleg az összefogdosott helyett... Kíváncsi vagyok... :)
RLK
Az sem mindegy, hogy mikori kiadású. Ha jól sejtem a tiéd kissé bonyolultabb, mert igen kevés a hely. Ezért is tart 10 percig a szervízben. Tillik; felemelik, lökhárító le izzó ki-be, vissza.
Nekem 7 hónapos korában 1 hét eltéréssel égtek ki a tompított izzóim, most Tungsramot használok.
Az első csere kb 5 perc volt, mivel a légkondi csövei miatt nehezen fértem hozzá, de a túloldal már nem volt 1 perc sem. A hely ugyan kicsi de szerintem elég egyszerű a csere.
Az első Thalin kaptuk azt a tanácsot, hogy ne fáradozzunk hasonló kis problémákkal: vegyük igénybe az Assistance+-t, mert ezt a szolgáltatást többek között ezért „is” találták ki.
A vendéglátónk -a dabasi márkakereskedő- maga is elismerte, hogy nem egyszerű az izzó cseréje, de egy szakképzett szerelő max. 10 perc alatt elvégzi.
Én inkább csak olvasok, de most írok is, mert feliratkoztam a fényszóróizzósok táborába tegnap este.
A Kicsikét (ugyan dCi Clio) a Mikulás hozta pontosan, és eddíg bírta a bal oldali tompított fényszóró izzó... Igaz én reflex szerűen felkapcsolom a világítást, ha elindulok.
Cserélt már valaki ilyet benne? Nekem rémálom volt. Kijönni is ügyeskedéssel kijött, de visszatenni, "fordítani fél fordulatot" az istennek sem. Nem is kicsi a kezem, de nem is nagyon lehet hozzáférni...
Már ott tartottam, hogy kiborítom a lámpatestet, de nem engette magát könnyen, úgyhogy nem próbálkoztam vele tovább, mielőt bajt csinálok.
A könyve igazából túrót sem ér, pedig otthon, saját kézzel is ki kellene tudni cserélni egy izzót, és ráadásul elég vállalkozó szellemű vagyok, és nem ilyedek meg semmilyen ilyesmi szerkezettől. Ez előtt volt 2 R5 GTT-m, azon sokmindent én csináltam segítséggel...
Nos? Mégiscsak béna voltam, vagy Nektek sem ment könnyen?
Bocs a hosszúságért, de nem hittem el, hogy nem akar összejönni....
Üdv:
Rob
A Clionál és Thaliánál is három féle kék lehet: ebből mindkettő gépnél van királykék (nem metál) és nautilus kék (metál), de az éjkék (metál) csak Clionál és a tintakék (metál) csak Thaliánál. A Thalicsom tehát tintakék (metál), a megrendelőn is ez szerepelt, a forgalmiban viszont leegyszerűsítve mélykék van beírva.