Én annyit tennék hozzá, hogy ha a vonóerő prezentálása a cél, akkor ebbe az ábrába kell a fordulatszám is. Pusztán a nyomaték ugyanis nem mond el mindent a vonóerőről, a teljesítmény beszédesebb.
Mert hiába látjuk, hogy mondjuk 150-nél a dCi nyomatéka 130 Nm felett van, a benzinesé meg 120, ez nem jelenti azt, hogy a dízelnek itt nagyobb a vonóereje - ugyanis ehhez a sebességhez a benzines esetében jóval nagyobb fodulatszám tartozik, ami esetleg nagyobb teljesítményt - vonóerőt - jelenthet.
Közelebb állna a valósághoz, ha a nyomaték és a fordulatszám szorzatát mutatnák a görbék (így csak egy konstans maradna ki a teljesítményt előállító képletből).
V__tibor, ha nem túl nagy gond, lehetne egy ilyesmi diagrammot a 82 lovas dCi-ről is?
Tudom, hogy a Thalia-sárkányokban olyan nincs, és itt Ti vagytok többségben, de szívesen megnézném...
Köszi, ha van egy kis időd...
Rob
Akkor helyesbitek:
A kereken mert nyomatek jatszik, nem a fotengelyen mert! Ezert aztan termeszetesen magasabb fordulaton kell valtani, nem ott, ahol Te szamoltad, hiszen pl. 1->2-be valtasnal az 1-es sokkal rovidebb attetele miatt a kereken mert nyomatek meg 6000 felett is tobb, mint ua. sebesseg eseten 2-ben, hiaba nagyobb esetleg a motor nyomateka.
Miután bele ültetted a bogarat a fülembe, megpróbálkoztam a nyomaték-sebesség görbe megszerkesztésével. Az alapadatokat (1000 ford.-hoz tartozó sebességek) a neten találtam a már említett helyen (Clio 1,5dCi és 1,4 16v adatokat abszolválhatónak tekintem a Thaliára is). Mivel ez egy próbálkozás, ha valaki szakértőbb a témához, és ezt rossznak találja, nyugodtan helyesbíthet, sőt ...
Íme az 1.5 dCi (65HP) és 1.4 16v (98HP) kalkulációja:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
***RENAULT*** ! ! ! ! ÓRIÁSI AKCIÓ! ! ! ! VDO CH0600- ás típusú 6- os digitális cd- tár eladó! Minden tartozékával ( lábak + kábel + csavarok)! Ezüst színben! Vadonat újonnan!1 év Garanciával! VDO rádiókhoz illetve RENAULT személygépkocsikhoz is tökéletesen passzol!
24.999Ft
Üdvözlettel: Horváth Ákos
06-30/253-70-46
akosakos@mailbox.hu
Ezek jók egy új geptől az enyem is 6.5-7 között ivott az elején. Most elmegy 6-10 attól függ milyen nehéz a jobb lábam. A 10-et egy debreceni út során produkáltam igaz hogy lakott területen kívűl 130-140 az M3-on 170-nel mentem. Egyebkent 120-ig jarva 6.5 kornyeken mozog.
RENAULT tulajdonosok figyelem!!!
VDO CH 0600-ás típusú 6 lemezes digitális CD-TÁR(ak) kaphatók! Vadonat új, 1 év garanciával, minden tartozékkal ( lábak + kábel + csavarok )! Bolti ára 80-100e Ft között mozog. Bármilyen típusú RENAULT szgk.-ba beszerelhető és a kormányról is lehet vezérelni! Garantált minőség!
24.999Ft
Üdvözlettel: Horváth Ákos
06-30/253-70-46
akosakos@mailbox.hu
Megvannak az első fogyasztási adataim /1,4 16V./
587 km után /ebből 200 városi/ 39,3 l benzin-
6,7-es átlag. Ma voltunk 1 hosszabb úton - M7-es oda-vissza + lakott területen kívül- 586 km -38 l benzin- 6,48 l-es átlag. Mi a véleményetek, ez jónak számít 1 új gépnél ?
Ugy nez ki csatlakozom a Thalia csoporthoz :) lassan tulaj leszek en is.
Kerdes: Mik a Thalia szerviz intervallumjai, ja es a Renault Assisnatce-ert kell fizetni ?
Ha meg en leszek az uj tulaj azt le kell e jelentenem nekik ?
1 eves Thalia 1,4 16v expression(2002 apr.) kb.10.000 km, sotetszurke szinte meg a gyari allapotban...i.ar: kb. 2-2,1 M
akit erdekel hivjon: 06305760973
Persze benzines motornál nem merül fel ez a kérdés, ott a tökig nyomás működik. Azonban mivel a dízeles nyomatéki görbéje 4000 felé már meredeken esik, elképzelhető, hogy a két sebességhez tartozó jelleggörbe metszi egymást, és akkor érdemes hamarabb felkapcsolni.
A héten hármasban próbáltam keresni, hol szabályoz le. 4500-nál még pörgött volna tovább, de 120-nál nem akartam gyorsabban menni.
Nem, még nem készítettem. Nem én voltam, aki nagyon számolgatni akart, csak neten talált (remélem hasznos és valós) adatokat szolgáltattam. De azért majd elgondolkodom egy ilyen görbe szerkesztésén is. Mindenesetre az eddigi tapasztalataim szerint (diesel) érzésre kb. úgy a leghatékonyabb a gyorsulás, amikor váltás után valamivel 2000 fölé esik vissza a fordulat.
Megelőztek a válaszadásban !! A pálinkát végszükségben ajánlották, ha nincs alkohol. A "pálesz" is leszedi a zsírt az izzóról és utána azt már száraz ruhával le lehet törölni. Én még nem próbáltam, mert nem volt rá szükségem.
Akkor nem is olyan sok, amit én írtam, mert ez tényleg full Bp., full dugó +klíma... Ráadásul néha nem tudok ellenállni, ha hármasban még elindul a sárkány...
És annyira megértek mindenkit, aki élvezi, hogy emelkedőn azért jók vagyunk ám... :)))
Tegnap éjjel a tök üres városban mentem V. ker.-ből III.-ba, tehát viszonylag(!) hosszú táv, és nem nyomtam egyáltalán, és reggeli BC szerinti 6,1 l/100km 5,5-ig esett....
Kicsit megnyugodtam, már azt hittem kezd elbújni valami gázolajivó szörny a kocsiban... :)
Üdvözlet minden új és régi-új klubtagnak!
Lehet hogy én voltam csak túl óvatos, de ahogy Gyap említetted, én 700 km körül igencsak kíméltem még a jószágot. Az ominózus 2/A emelkedő nálam úgy nézett ki, hogy 100-zal nekifutottam,és a gázpedál tovább nyomása nélkül hagytam lecsökkenni 80-ra. Ekkor visszatettem négyesbe (ami ugyebár nem mindig sikerül elsőre)és 70-80-nal felmásztam az emelkedőre. (Vigyorgott is a Suzukis, aki padlógázzal 90-nel elhaladt melettem, de sebaj, jössz még erre a jövő héten is! -gondoltam.) Talán ennek is köszönhető, de az első 1500 km-en 4,3-ra jött ki a fogyasztás vegyes használatban.
Kedves V-Tibor! Most már ugye rendelkezel az összes áttételi adattal. Kiszámoltad-e, hogy ha a legintenzívebben akarunk gyorsulni, milyen sebességnél (illetve motorfordulatszámnál) kell az egyes sebességek között kapcsolni? Azaz ha precíz akarok lenni, készítettél-e kerékkerületi nyomaték/sebesség jelleggörbét. Azt hiszem, ez sokunkat érdekelne!
11.000 km van most a dCi-Thalicsunkban; mindíg 700 - 800 km megtétele után "telitankolok".
A fogyasztás 4,8 - 5,6 között változott, a megtettút 60 - 70%-a országút, vagy sztráda, + klíma.
Tapasztalataim szerint elsősorban a gyakori kigyorsítás növeli a "számlát". Egyenletes 130 -140 tempóban sztrádázva kevesebb fogy; mint 100 -120 átlaggal; állandó előzgetés (rágyorsítás) mellett matricát spórolni.
Nekem telikocsival sincs gondom az emelkedőkön, sőt itt szoktam pazarékolni a naftát; mivel nem tudok ellenállni a "rágyorsítás emelkedőn" élvezkedésnek!
Gyógyszertári alkohol OK., zsíprobléma is. De hogy jön ide a pálinka?! Merhogy annak azért nem elhanyagolható cukortartalma van. Bár segíthet abban, hogy az izzó a helyén maradjon. Namost, ha valami alkoholtartalmú ablaktisztító folyadékkal kísérletezem letisztítani állandóan hordott szemüvegem, az nagy valószínűséggel pöpec lesz. Ezzel szemben gyakorta érte kicsiny látüvegemet égetett szeszes atrocitás és utána nem győztem sikálni. Plussz úgy vonzotta a koszot, hogy nocsak. Tessen engemet felvilágosítani.
Üdv!
Olvasgatva a forumot azon agyalok, hogy ennyivel több a dizeles Talicska, mint a benzines, vagy nem aktivak a gazdik?
Tavaly augusztus óta van egy 1.4 16v Taligám, 14 ezer van már benne, semmi gond vele:-))