Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dCi Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3194
Hát nem tudom, egy kissé nem egyszerűsítetted túl a magyarázatot??? :-)
Előzmény: IOA (3190)
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3193
Elsore teljesen elszurtam, masodikra pedig igen miniatur lett, bocs! :-)
Szoval kb igy nezne ki, mondjuk ez egy Dodge Viper, nem Thalia, de ez most mellekes.
Előzmény: R5TL (3192)
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3192
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3191
.

.

IOA Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3190
V_Tibor!
Köszi az ábrákat, tetszenek, ilyesmire gondoltam. Ha csak a váltási pontokat keressük, elég az 1000 fordulathoz tartozó sebességek arányával szorozni/osztani a görbéket. (A vonóerő ugyanis a nyomaték/erőkar: a teljesítmény csak azt mondja meg, mekkora fordulatszámnál tudja ezt produkálni, tehát a számunkra most érdektelen.)Ha már pontos kerékkerületi nyomatékot akarunk, ismerni kell a sebváltó és a difi áttételét is.

Elnézést, ha valakit megbotránkoztatok, de ha a dízeles és a benzines közötti különbségről kérdeznek úgy egyszerűsítem le a témát, hogy az 1.5 dCi egy olyan 1.6 16V motor, melyet csak 4000-ig engedünk pörögni.

Előzmény: v__tibor (3189)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3189
Arról nincsenek nyomaték adataim, a sebességek egy kicsit mások a Thaliahoz képest ua fordulaton (2962 hsz), de szerintem a jellege hasonló lehet (majd egyszer itt kiderül).
Előzmény: RLK (3184)
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3188
A vizszintes tengelyen a sebesseget, a fuggolegesen a kerekeken mert _vonoerot_ kell abrazolni. Tudom ajanlani ehhez a CarTest nevu progit, amelyik ezt szepen ki is rajzolja. Ott latszik, hogy az 1-es & 2-eshez tartozo gorbek (de talan meg a 2&3 is) tenyleg nem metszik egymast, ergo csak azert kell valtani, mert mar letilt. Ja, ezt foleg v_tibornak szantam.
Előzmény: Az Utolsó Európai (3186)
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3187
Igy van, ezert kell pl. az egyest tiltasig huzatni. :-)

ps. A benzinesrol beszelek.

Előzmény: v__tibor (3185)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3186
Én annyit tennék hozzá, hogy ha a vonóerő prezentálása a cél, akkor ebbe az ábrába kell a fordulatszám is. Pusztán a nyomaték ugyanis nem mond el mindent a vonóerőről, a teljesítmény beszédesebb.
Mert hiába látjuk, hogy mondjuk 150-nél a dCi nyomatéka 130 Nm felett van, a benzinesé meg 120, ez nem jelenti azt, hogy a dízelnek itt nagyobb a vonóereje - ugyanis ehhez a sebességhez a benzines esetében jóval nagyobb fodulatszám tartozik, ami esetleg nagyobb teljesítményt - vonóerőt - jelenthet.
Közelebb állna a valósághoz, ha a nyomaték és a fordulatszám szorzatát mutatnák a görbék (így csak egy konstans maradna ki a teljesítményt előállító képletből).
Előzmény: v__tibor (3181)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3185
1->2-be valtasnal az 1-es sokkal rovidebb attetele miatt a kereken mert nyomatek meg 6000 felett is tobb, mint ua. sebesseg eseten 2-ben

... és ebben az esetben a görbék sosem fogják egymást metszeni, egyik a másik alá fog kerülni, szvsz.

Előzmény: R5TL (3182)
RLK Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3184
Üdv Mindenkinek!

V__tibor, ha nem túl nagy gond, lehetne egy ilyesmi diagrammot a 82 lovas dCi-ről is?
Tudom, hogy a Thalia-sárkányokban olyan nincs, és itt Ti vagytok többségben, de szívesen megnézném...
Köszi, ha van egy kis időd...
Rob

Előzmény: v__tibor (3181)
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3183
Szoval, oszd le (szorozd fel) az egyes gorbeket a megfelelo seb. fokozathoz tartozo attetelekkel, akkor kapsz helyes eredmenyt!
Előzmény: R5TL (3182)
R5TL Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3182
Akkor helyesbitek:
A kereken mert nyomatek jatszik, nem a fotengelyen mert! Ezert aztan termeszetesen magasabb fordulaton kell valtani, nem ott, ahol Te szamoltad, hiszen pl. 1->2-be valtasnal az 1-es sokkal rovidebb attetele miatt a kereken mert nyomatek meg 6000 felett is tobb, mint ua. sebesseg eseten 2-ben, hiaba nagyobb esetleg a motor nyomateka.
Előzmény: v__tibor (3181)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3181
IOA!

Miután bele ültetted a bogarat a fülembe, megpróbálkoztam a nyomaték-sebesség görbe megszerkesztésével. Az alapadatokat (1000 ford.-hoz tartozó sebességek) a neten találtam a már említett helyen (Clio 1,5dCi és 1,4 16v adatokat abszolválhatónak tekintem a Thaliára is). Mivel ez egy próbálkozás, ha valaki szakértőbb a témához, és ezt rossznak találja, nyugodtan helyesbíthet, sőt ...
Íme az 1.5 dCi (65HP) és 1.4 16v (98HP) kalkulációja:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: IOA (3162)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.20 0 0 3180
A felhatalmazás után íme Poén sarkifény Sárkányának korommentesítője:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: v__tibor (3176)
H.Ákos Creative Commons License 2003.05.19 0 0 3179
***RENAULT*** ! ! ! ! ÓRIÁSI AKCIÓ! ! ! ! VDO CH0600- ás típusú 6- os digitális cd- tár eladó! Minden tartozékával ( lábak + kábel + csavarok)! Ezüst színben! Vadonat újonnan!1 év Garanciával! VDO rádiókhoz illetve RENAULT személygépkocsikhoz is tökéletesen passzol!
24.999Ft
Üdvözlettel: Horváth Ákos
06-30/253-70-46
akosakos@mailbox.hu
NETH Creative Commons License 2003.05.19 0 0 3178
Ja és mindezt szlovák benzinnel.
NETH Creative Commons License 2003.05.19 0 0 3177
tefi!

Ezek jók egy új geptől az enyem is 6.5-7 között ivott az elején. Most elmegy 6-10 attól függ milyen nehéz a jobb lábam. A 10-et egy debreceni út során produkáltam igaz hogy lakott területen kívűl 130-140 az M3-on 170-nel mentem. Egyebkent 120-ig jarva 6.5 kornyeken mozog.

ui.: az enyim is 1.4 16V

Előzmény: tefi (3174)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.19 0 0 3176
Igen, megkaptam. Ha működik a tar.hu-n a feltöltés, felteszem a fórumra is.
Előzmény: poén (3173)
H.Ákos Creative Commons License 2003.05.18 0 0 3175
RENAULT tulajdonosok figyelem!!!
VDO CH 0600-ás típusú 6 lemezes digitális CD-TÁR(ak) kaphatók! Vadonat új, 1 év garanciával, minden tartozékkal ( lábak + kábel + csavarok )! Bolti ára 80-100e Ft között mozog. Bármilyen típusú RENAULT szgk.-ba beszerelhető és a kormányról is lehet vezérelni! Garantált minőség!
24.999Ft

Üdvözlettel: Horváth Ákos
06-30/253-70-46
akosakos@mailbox.hu

tefi Creative Commons License 2003.05.17 0 0 3174
Megvannak az első fogyasztási adataim /1,4 16V./
587 km után /ebből 200 városi/ 39,3 l benzin-
6,7-es átlag. Ma voltunk 1 hosszabb úton - M7-es oda-vissza + lakott területen kívül- 586 km -38 l benzin- 6,48 l-es átlag. Mi a véleményetek, ez jónak számít 1 új gépnél ?
poén Creative Commons License 2003.05.17 0 0 3173
Kükdtem a képeket a kipufogóról -megkaptad őket?
Előzmény: v__tibor (3167)
BLC Creative Commons License 2003.05.17 0 0 3172
Hello all!

Ugy nez ki csatlakozom a Thalia csoporthoz :) lassan tulaj leszek en is.
Kerdes: Mik a Thalia szerviz intervallumjai, ja es a Renault Assisnatce-ert kell fizetni ?
Ha meg en leszek az uj tulaj azt le kell e jelentenem nekik ?

eMeF Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3171
ELADO!!!

1 eves Thalia 1,4 16v expression(2002 apr.) kb.10.000 km, sotetszurke szinte meg a gyari allapotban...i.ar: kb. 2-2,1 M
akit erdekel hivjon: 06305760973

M.Ferenc

krike Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3170
5000 felett egy picivel szabályoz le, 130 a vége 3-ban.
Előzmény: IOA (3169)
IOA Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3169
Persze benzines motornál nem merül fel ez a kérdés, ott a tökig nyomás működik. Azonban mivel a dízeles nyomatéki görbéje 4000 felé már meredeken esik, elképzelhető, hogy a két sebességhez tartozó jelleggörbe metszi egymást, és akkor érdemes hamarabb felkapcsolni.
A héten hármasban próbáltam keresni, hol szabályoz le. 4500-nál még pörgött volna tovább, de 120-nál nem akartam gyorsabban menni.
Előzmény: v__tibor (3167)
Köny Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3168
Leghatékonyabb a gyorsulás? Ennek egy egyszerű titka van, tökig kell nyomni a gázt minden fokozatban...4000 fölé úgysem pörög az 1.5dCi...
Előzmény: v__tibor (3167)
v__tibor Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3167
IOA!

Nem, még nem készítettem. Nem én voltam, aki nagyon számolgatni akart, csak neten talált (remélem hasznos és valós) adatokat szolgáltattam. De azért majd elgondolkodom egy ilyen görbe szerkesztésén is. Mindenesetre az eddigi tapasztalataim szerint (diesel) érzésre kb. úgy a leghatékonyabb a gyorsulás, amikor váltás után valamivel 2000 fölé esik vissza a fordulat.

Előzmény: IOA (3162)
tefi Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3166
Megelőztek a válaszadásban !! A pálinkát végszükségben ajánlották, ha nincs alkohol. A "pálesz" is leszedi a zsírt az izzóról és utána azt már száraz ruhával le lehet törölni. Én még nem próbáltam, mert nem volt rá szükségem.
Előzmény: zsuga666 (3159)
RLK Creative Commons License 2003.05.16 0 0 3165
Szia Köny,
Utóbbi, ua., mint a Tied (ha jól emlékszem).
Előzmény: Köny (3164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!