Szia BLC!
Nem reklám, mert semmi közöm a Buzna Kft.-hez azon kívül, hogy az én dCi-mbe is ők csináltak cuccot, ami hibátlan lett, de hívd Őket fel, és mindent megtudhatsz, ami érdekel... www.buznakft.hu
Vagy nézz át az Autólopás topicba, ha még nem jártál arra, na, ott sok minden infó, amit a nagyrabecsült topictársaktól be lehet szerezni aranyat ér... :)
Más:
Látom hogy épp a hátsó löki kormolódásáról volt itt szó.. Mennyire kormolódik? Csak azért kérdem, mert minap szép, telitalpas gázadással való elinduláskor -nem szoktam kínozni, de muszály volt-, épp a tükörbe nézve akkora fekete koromfelhőt pillantottam meg, amit én hagytam ott, hogy majdnem megijedtem, mert egy 220 éves diesel mercinek is becsületére vált volna...
Ezen kívül alapból felkészülnek rá az autótolvajok, kicsi a tudása, és ha hatástalanították a riasztót (Cobra kb 1-2 perc max), akkor már a központi zárral legalább nem kell bajlódniuk, és már indul is a kocsi.
Végül is a Renyós csak el akarja adni, mert hegyekben áll a cucc.
Renault gyárit nem tudom milyen típusú, de azt mondta a csavókám a renaultnál hogy nem kell szétfaragni az autót és meg van a helye! Ahova illik, csak ha meg urángyártottat rakok bele, akkor tuti megfúrjak a karosszériát a motorházon belül szerintem. Anno így tették bele az Opelembe.
Na meg a gyárinak az-az előnye, hogy a kulccsal is nyílik (kp. záras) így nincs még más is, ami fityeg a slusszkulcson
Ha arra a Cobra szutyokra gondolsz, amit beleraknak, az felejtős, ne pazarold rá a pénzt.
Rakass bele AMAX-ot (u.a. mint Enforcer vagy mi)többet tud, és rengeteg modul van hozzá.
tefi!
Én úgy veszem észre hogy 120 az a határ ami alatt igazából mindegy, hogy hogy megyek az átlag a 6.5 környékén van 120 tól fölfele meg igazából minden 10 km/h emelés kb 1 liter plussz 100 km-enként. Egyébpként ezért járok vele én is 120-ig általában de néha nem számít a benzin és akkor kicsi tempo belefér (autópályán) de ez a ritkább.
A sportlégszűrőtől jobb hangja lesz a gépnek, tehát nagy eséllyel jobban is fogod nyomni neki, nagyobb fogyasztás.A LE többlet az jelentéktelen, viszont nyomatékban a szűrő, és a gyertya is észrevehető változást hozhat, dinamikusabb gyorsulás, megjelennek a sportos vezetési stílusjegyek, tehát megint nőhet a fogyasztás :))))
Ja, és asszem 10000 km-ként tisztítani kell a sportlégszűrőt :)))
De hogy ne gondold, hogy lehurroglak, én is hasonlóban töröm a fejemet az " új " autómon.
De hát a tunningnak ára van.
Sziasztok!
Megjöttem egy parádi üdüléstől. Ott sok szerpentines utat jártunk végig, és ugye sik vidékek is voltak. A fogyasztás: 6,08 l/100 benzinből. Ez jónak mondható. EGY KÉRDÉS: Most egy esküvő kapcsán menyasszony szállitó lesz a Natalia, és feldiszitik. Azt mondják, hogy tapadókorongokkal erősitik fel a diszitést. Szerintetek a tapadókorongok ártanak a lakkozásnak????
NETH !
Mivel még 1.000 km alatt voltam ezek az adatok 110-120 km/h sebesség között /autópályán/ jöttek, oda-vissza végig légkondival 4 személlyel. Most már 1.200 km-nél tartok, 1 kicsit majd jobban pörgetem, nehogy ellustuljon a kicsike. Ahogy írod azonban jobban járok ha 120 alatt maradok !!
sziasztok!
az alábbi részletet a renaultclub.hu -oldalon olvastam a tuningolásról
szerelt már valaki közületek sport-légszüröt 1.4 8V ill 16V thaliába? és jobb gyertyákat?
"A direkt és sport légszürö sz?rö a motor teljesítményét 6-7 LE-vel növeli meg.
A direkt és sport sz?r?k árai típustól és gyártótól függ?en változnak kb. 10-17 ezer Ft körül mozognak. Ajánlom a piacvezet? amerikai K&N sz?r? családot, amelyek elég jó áron kaphatók és kiváló min?ség?ek. De megemlíthet? még J&R típus családot és Green fantázia nev? sz?r?ket is.
- A második lépés a gyújtó gyertya kicserélése. A gyári ill. kommersz gyertyák h? érétke és szikrája sokkal gyengébb a speciális sport gyertyákéinál. Ezen gyertyák speciális kiképzésénél és anyagánál fogyva (lásd kép) nagyobb és egyenletesebb szikrát biztosítanak gyujtáskor, ezáltal el?segítve a tökéletesebb égést. Sajnos az ára többszöröse a kommersz gyertyáknak viszont élettartamuk 3-4 szerese annak. Egy BRISK Premium Sport gyertya 1800-2000 Ft/db áron kapható.
Fontos! A megfelel? típusú gyertyát kell kiválasztani a motorunkhoz!
A teljesítményt 1-2 LE-vel növeli, viszont dinamikusabb és egyenletesebb gyorsulást érhetünk el. Léteznek a BRISK termékein kívül más ?nevesebb? gyártók termékei is de ezek elég borsos összegekbe kerülnek és kimagasló min?ség különbség nincs a két gyártó között.
A fent felsorolt motor tuningolási eljárások viszonylag kevés pénzb?l oldhatóak meg és biztosak lehetünk, hogy a motort semmilyen káros behatás nem fogja érni. Ha ügyesen vezetünk akár jelent? fogyasztás csökkenést is elérhetünk ;-)
"
várom a tapasztalatokat!
még a régmúltban írt valaki valamit a sebváltózárakról: egész pontosan arról, hogy milyen könny? öket feltörni. arra is emlkékszem, hogy mintha a clio-kban lenne valami védölemez, ami a váltót védi alulról, ez nem növelné a biztonságot? be lehet szereltetni thaliába?
Elsore teljesen elszurtam, masodikra pedig igen miniatur lett, bocs! :-)
Szoval kb igy nezne ki, mondjuk ez egy Dodge Viper, nem Thalia, de ez most mellekes.
V_Tibor!
Köszi az ábrákat, tetszenek, ilyesmire gondoltam. Ha csak a váltási pontokat keressük, elég az 1000 fordulathoz tartozó sebességek arányával szorozni/osztani a görbéket. (A vonóerő ugyanis a nyomaték/erőkar: a teljesítmény csak azt mondja meg, mekkora fordulatszámnál tudja ezt produkálni, tehát a számunkra most érdektelen.)Ha már pontos kerékkerületi nyomatékot akarunk, ismerni kell a sebváltó és a difi áttételét is.
Elnézést, ha valakit megbotránkoztatok, de ha a dízeles és a benzines közötti különbségről kérdeznek úgy egyszerűsítem le a témát, hogy az 1.5 dCi egy olyan 1.6 16V motor, melyet csak 4000-ig engedünk pörögni.
Arról nincsenek nyomaték adataim, a sebességek egy kicsit mások a Thaliahoz képest ua fordulaton (2962 hsz), de szerintem a jellege hasonló lehet (majd egyszer itt kiderül).
A vizszintes tengelyen a sebesseget, a fuggolegesen a kerekeken mert _vonoerot_ kell abrazolni. Tudom ajanlani ehhez a CarTest nevu progit, amelyik ezt szepen ki is rajzolja. Ott latszik, hogy az 1-es & 2-eshez tartozo gorbek (de talan meg a 2&3 is) tenyleg nem metszik egymast, ergo csak azert kell valtani, mert mar letilt. Ja, ezt foleg v_tibornak szantam.
Én annyit tennék hozzá, hogy ha a vonóerő prezentálása a cél, akkor ebbe az ábrába kell a fordulatszám is. Pusztán a nyomaték ugyanis nem mond el mindent a vonóerőről, a teljesítmény beszédesebb.
Mert hiába látjuk, hogy mondjuk 150-nél a dCi nyomatéka 130 Nm felett van, a benzinesé meg 120, ez nem jelenti azt, hogy a dízelnek itt nagyobb a vonóereje - ugyanis ehhez a sebességhez a benzines esetében jóval nagyobb fodulatszám tartozik, ami esetleg nagyobb teljesítményt - vonóerőt - jelenthet.
Közelebb állna a valósághoz, ha a nyomaték és a fordulatszám szorzatát mutatnák a görbék (így csak egy konstans maradna ki a teljesítményt előállító képletből).
V__tibor, ha nem túl nagy gond, lehetne egy ilyesmi diagrammot a 82 lovas dCi-ről is?
Tudom, hogy a Thalia-sárkányokban olyan nincs, és itt Ti vagytok többségben, de szívesen megnézném...
Köszi, ha van egy kis időd...
Rob
Akkor helyesbitek:
A kereken mert nyomatek jatszik, nem a fotengelyen mert! Ezert aztan termeszetesen magasabb fordulaton kell valtani, nem ott, ahol Te szamoltad, hiszen pl. 1->2-be valtasnal az 1-es sokkal rovidebb attetele miatt a kereken mert nyomatek meg 6000 felett is tobb, mint ua. sebesseg eseten 2-ben, hiaba nagyobb esetleg a motor nyomateka.
Miután bele ültetted a bogarat a fülembe, megpróbálkoztam a nyomaték-sebesség görbe megszerkesztésével. Az alapadatokat (1000 ford.-hoz tartozó sebességek) a neten találtam a már említett helyen (Clio 1,5dCi és 1,4 16v adatokat abszolválhatónak tekintem a Thaliára is). Mivel ez egy próbálkozás, ha valaki szakértőbb a témához, és ezt rossznak találja, nyugodtan helyesbíthet, sőt ...
Íme az 1.5 dCi (65HP) és 1.4 16v (98HP) kalkulációja:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
***RENAULT*** ! ! ! ! ÓRIÁSI AKCIÓ! ! ! ! VDO CH0600- ás típusú 6- os digitális cd- tár eladó! Minden tartozékával ( lábak + kábel + csavarok)! Ezüst színben! Vadonat újonnan!1 év Garanciával! VDO rádiókhoz illetve RENAULT személygépkocsikhoz is tökéletesen passzol!
24.999Ft
Üdvözlettel: Horváth Ákos
06-30/253-70-46
akosakos@mailbox.hu