természetesen nem általában "félek" az itt-ott gyártott autóktól, csak az astra az egy konkrét példa arra, hogy el lehet cseszni (nem véletlenül volt az ára 2 milla alatt), állítólag.
1. valami volt a papíron erre vonatkozólag, de ez gondolom minden új autónál megvan
2. tényleg ilyen sz*r a gyári? svájci ismerősnek van clio-ja, azt már próbálták többször elvinni, egyszer sem sikerült. talán abban másmilyen van
3. kp-i zár, hát igen, az belefér még
4. na azt pont "kértem" bele (az ajánlatba), bár sosem volt szervós kocsim, pont most kölcsönben van egy szervós nálam, és kedvelem
5. ABS igazad van, nem vettem észre, hogy nincs benne az alapárban, mert amúgy a többi biztonsági dolog benne van (dupla légzsák, 3 db 3 pontos öv hátul, övfeszítő, stb)
Mazda6 ügy. Több helyen olvastam már mazda6 diesel tesztet, mindenki egyértelműen dícsérte az autót, és mindenkinek egyöntetűen 8 fölötti átlagfogyi jött ki. Szerintem is igencsak sok 1 jó dieseltől.
Pl. az utolsó generációs 626-os a ditd motorral jóval kevesebbet, kb. 6 lityit nyel be, igaz kisebb és könnyebb a karosszéria. Továbbá gondolom, hogy a 2ezres benzines vegyesen (vagy akár ennél a 150-nél) mondjuk bekap 10et is.
Kérdés, a hdi is második generációs cr diesel nem??
Szó se róla, minden szubjektív :-))
De hidd el, egy jól megtervezett mechanikus áttételezéssel sem sokkal nehezebb tekerni, persze a szervó mindig kényelmesebb.
(bár anno a 31 éves Opelemnek egy jólirányzott gömbfejcsere után egyujjal tekerhetően könnyű lett a kormánya, előtte én is szervóért sóhajtoztam ;-))
Azt se felejtsuk el, hogy amikor a forint eorodott az eurohoz kepest, akkor meg Te jartal jobban, a szerencsetlen exportor meg rosszabul. De ez mar (gazdasag)politika.
Bár nem én írtam, de nekem sem létszükséglet a szervokormány - van benne, elfogadom, de külön nem kérném.
Sőt, ha lenne benne ABS és kikapcsolható lenne, akkor azt meg biztosan kikapcsolnám.
Kedves Fifty és minden aggódó!
Nyugi! A finanszírozás mindíg egy hosszabb távú döntés, a gazdasági folyamatokban pedig mindíg vannak rövid hullámzások. Ugyebár mi a fizetésünket forintban kapjuk, és az lenne a biztos, ha a törlesztések is stabilan forintban lennének. Ennek viszont az ára (kamata) magasabb, ugyanis a hazai tőke költsége drágább. Az alacsonyabb kamat érdekében vállalunk némi kockázatot, ami vagy bejön, vagy nem, de ezt majd csak a futamidő végén tudjuk értékelni, hogy végül is többet fizettünk-e vagy sem.
>Gondolom nem én voltam az egyetlen olyan balek, >aki euró/egyéb valuta alapú hitelt vett fel.
Hát nem, ha igy folytatodik a kedves fentiek gazdaságfellendítő akciója, akkor én csödbe megyek, nem adnak annyit Thaliámért amennyi fedezné a kölcsönöm tőkerészét, a kamatokról nem is beszélve, pedig vásárláskor letettem 800k-t.
Nah ennyit a gazdaságról.
Múlt héten elvittem Natalie-t szervizbe, merthogy induláskor alacsony fordulatszámon kotyogó hangot adott (vmi a motortérből). A szerviz nem talált semmit, volt valakinek hasonló élménye? (amúgy 8000km van benne és 1.4 16V, lehet eddig azért nem volt mert nem használtam a klímát? És klímával nagyobb gázzal kellene indulni?)
A Thalia alapjaban veve egy keletre gyartott auto, a fejlodesben levo, de meg szegeny orszagoknak volt kitalalva ahol a csaladok zomenek nincs penze nagy autora, de egy jokora csomagtarto azert szukseges, ...
A keleti orszagok godros utjaira volt tervezve a magas epitese is inkabb mint autopalyas szaguldozasra.
Az, hogy hol szerelnek ossze egy autot, szerintem manapsag mar nem relevans, a Megane egyes valtozatait egesz Europanak Torokoeszagban, az Oyak Renault-nal gyartanak.
Az utolagos kozpontizar szereles, egyaltalan az ajtoban valo matatas a Thalianal razos lehet - szo szerint -, az ajtoburkolat nem ugy van felfogva mind a nemet autoknal, csavarok es muanyag kipattinthato kapcsok (sokszor ki-be pattinthato kapcsok), hanem csavarok es szilikon. Azt gyarilag jol odafogtak, ragasztottak hogy ne rezegjen, pattogjon, stb., szerintem meg egyszer olyan jol nem lehet visszatenni.
Mindezt egy riaszto-hifi szerelo ismeros mondta.
nos , mielött elhinnéd, hogy egy új autó annyiba kerül , mint amennit kiirnak rá, had' mondjam el az én történetemet.
1. a listaárhoz hozzájön a forgalombahelyezési dij is (50-70 ezer) (ezt csak a szerzödéskötéskor szokták megmondani)
2. mivel (és erről az itteni hozzászólásokalapján is értesülhettél) a gyári immobilájzer SEMMIT sem ér rögtön beszereltethetsz : váltózárat: 50 ezerért, riasztót 20-50 ezerért...+ kormányzár 20ezer
3. bizonyos dolgokról nem szabad lemondani egy uj kocsinál: ilyen pl a központi zár (45 ezer): enélkül a fél életedet a "pöckök" le és felhuzáásával, és a "vajon bezártam e minden ajtót " dilemmával fogod tölteni, ami elég gáz.
(+ a thalcskánál a kulcsjuk k. alacsonyan van az ajtón...)
4. szervókormány sem kell? jó ezt megértem.
5. ABS : erröl NEM SZABAD LEMONDANI!
szóval én a kezdeti PRIMA lelkesedésemböl a végére a 2.565.000 árig kellet hogy elmenjek
szóval.... gondoldd meg.
a thalia még igy is a legolcsobb kocsi a kategóriájában
üdv:
Kori
Ez nem csak a Thaliások nyűge; de egyre nagyobb sz*-nak látszik!
Gondolom nem én voltam az egyetlen olyan balek, aki euró/egyéb valuta alapú hitelt vett fel a járgány megvásárlásához. Most aztán -utólag- alapos "áremelést" sikerült összehoznia és a nyakunkba varrnia a monetáris kormányzatnak.
Van valami menekülési ötlete a bankárlelkű márkatársaknak?
Sziasztok rönyósok!
Tudna nekem valaki segíteni?A légzsák és övfeszítő visszajelzője szórakozik velem egyfolytában.(aztat jelzi,hogy az utasoldali légzsák ki van kapcsolva,mikor nincs)Már ezzel a problémával egyszer visszavittem a kocsit a szervízbe,de ott természetesen a lefuttatott tesztek szerint semmi probléma nem volt.Ezután egy hónapra megszünt ez a hibajelenség,de kb.2 hete ismét elkezdődött.A típushibák-nál is megemlítik,de az elhárítás résznél alkatrész cserét javasolnak.Nem tudja valaki,hogy milyen alkatrészt kellene kicserélni?Mert természetesen ilyen problémáról a szakszervízben nem hallottak még.
Onnan jövök:), minden passzol, csak furcsán alacsony az ára (a lengyelo-ban gyártott astra classic miatt félek az ilyesmitől)
No de ne legyünk pesszimisták:)
IOA!
R5TL adataiból az látszik, hogy a végáttátel ugyanaz és a váltó más áttételű (ahogy azt R5TL megadta kb stimmel az általam számított teljes áttételekkel), és mostmár tudom így a diffi áttételt is.
Krike! A "A LE többlet az jelentéktelen, viszont nyomatékban a szűrő, és a gyertya is észrevehető változást hozhat" mondathoz egy kis kiegészítés: a motor által leadott P teljesítmény (LE azaz kW) és az M nyomaték (Nm) szorosan összefügg: P=M*2*pi*n , ahol "n" a fordulatszám 1/sec-ben megadva. Tehát pl a korábban felrajzolt, vagy katalógusokban feltüntetett kW és Nm görbék egymásból számíthatók. Ha tuningolunk a pacikon, a nyomaték is "tuningolódik".
Azért nem akarok okostojást játszani, csak a teljesség kedvéért.
Szeretnék érdeklődni, hogy a mostanában 1,99 millióért kapható Thalia lényegét tekintve ugyanaz a Thalia-e, ami nektek is van (persze magnó, légkondi, stb nélkül), vagy ez valami keletre gyártott modell.
Köszi
Nalam (1,4/8v)a homerseklet mutatoja normalis helyzetben a 4. pontnal all. Ha meleg van, vagy lassu haladas akkor felmegy az 5. ponthoz de onnan magasabbra nem mehet mert bekapcsol a ventilator is lehuti a 4. pontig. En eddig 2x hallottam: megallaskor mikor kiszallok az autobol, de szerintem meg jo nehanyszor mukodesbe lepett viszont nem hallatszik be az autoba mert szep csendesen forog.
Amikor motorleallitas utan, kiszallaskor mukodik akkor beinditom meg egyszer a motrot, hogy a lehutott folyadek erjen el a szenzorhoz es az adja ki a leallito utasitast a ventilatornak (5-10 masodperc)
V Tibor!
Visszatérve a már-már elfelejtett diagrammra, találtam 1.4 16V áttételeket:
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I.3,37; II. 1,86; III. 1,32; IV. 1,03; V. 0,79; H. 3,55. Végáttétel: 4,07. (auto2)
Vajon a dCi mennyiben különbözik? (Lehet, hogy csak a végáttétel más.)
Nekem szerencsére az elmúlt meleg napokon sem kapcsolt be hosszabb úton sem. Igaz még csak 1,5 hónapos. Nekem is ott van a mutató félálláson ! Nem hinném,hogy ilyen rövid úton a tiédnek be kéne kapcsolni !! Valóban jobban jársz, ha visszaviszed.
Lenne egy kérdésem a benzines Thaliát birtokló márkatársakhoz.
Nektek ilyen külső hőmérsékletnél már bekapcsol a hűtőventillátor?
Kb 1-2 hete vettem észre, hogy leállás után megy a ventillátor ( még járó motornál és leállítás után is).
Csak az az érdekes, hogy a vízhőmérséklet mutató ugyanúgy a skála közepén van mint eddig bármikor, még télen is.
Különösebben nem zavarna hisz az a dóga, csak furcsa nekem, hogy ma reggel is pedig nem volt kánikula 6 km Pesti menet után ( nem dugóban ) is bekapcsol.
De országúti menet után is előfordul.
Mellesleg múlt héten volt vízpumpacserén mert szivárgott. :-(
Vissza is viszem holnap, csak elötte kiváncsi voltam nálatok is van-e ez.
Így jön le a gyártósorról ... kicsit mozog, néha meg kell igazítani, esetleg egy pöttyintés (neutrális, tehát nem ecetsavas) sziloplaszttal rögzíthető.
Érdekes dologra lettem figyelmes, és igazából nem tudom / mert a másik thalicskámon nem figyeltem /mire vélni a dolgot, és Jan42 kocsijának fényképén sem láttam jól pedig nagyítottam.... az első szélvédő két felső oldalán a gumicsík csak nekem nincs össze zárva vagy nektek sem???????????????????????????????????????????????????????????????????
Szép lenne, ha már valaki próbálkozott volna a SÜSÜkémmel........!!!
Reggel lefotózom mire gondolok ha valakinek nem volna érthető miről beszélek, feltéve ha nem szakad az eső!!