Oké, nem is magyarázkodásképp írtam. Igazából, 43 évesen még sajnos kezdő vagyok a témában. Eddig csak digitális környezetben és eszközökkel dolgoztam. De mindig hiányzott valami.. Azt sem tudom, hogyan kell mikrofonozni a leslie szekrényt, + még a 2-3 szintimet, hogy a front keverőbe csak egy left/right jelet küldjek. Mert sajnos olyan körülményekkel is találkozom hetente, hogy örülök, ha ezt a két jelemet tudja kezelni a hely technikusa... Kicsit körbejárom még a témát, nem akarok feleslegesen, tudattalanul költekezni. De köszönöm a javaslatot, tanácsot.
Az a baj, hogy sokszor olyan kis színpadokra kell felpakolnom, hogy még én is alig férek el a 2 billentyűmmel, egy Leslie szekrényt már nem tudok betuszkolni :( És rajtam kívül még áll körülöttem 6 kolléga :) Ezért keresek valami szimulációs megoldást..Ha már az orgonákban nincs igazán használható belső effekt
Valóban jó a 760-as, de a waterfall megtévesztő. Mert nem a fehér billentyű szoknyája hogy van-e vagy nincs a lényeg hanem a mérete, mozgása. És a fekete billentyűi ugyanazok a Roland U20-as keskeny, magas billentyűk, amelyek azért nehezítik a hammondos frazírok előadását. De szokható, elmegy. A VK8 alapú modellezéshez képest a VK7 viszont sokkal rokkosabb a sok torzító, hanxórószimulációs lehetőség, a szabadon állítható keyclick on/off, a leakage erősség állíthatósága miatt. Szóval szimulációból egy Made In Japan zúzáshoz eddig még a VK7 áll a legközelebb szerintem. Másodbillentyűt-szintit rá lehet kötni, de egy vonós és rhodes besegíthet alapból. Persze sokkal jobb hangja van igazi lezlivel. Kis nosztalgia :-)
Igen, én is nézegettem ezt a 760-ast. De lecsúsztam róla. A jövő héten érkezik az egyik hangszerboltba az új VR730-as. Megvárom, kíváncsi vagyok rá (infóim szerint egy feljavított VR09-es). Normális, 76 vízesés mechanikával. Aztán majd kiderül, mennyire tetszik, vagy inkább keressek egy régebbi modellt.
Én 2 hete vadásztam egy zenész kollégának egy VR760 modellt a Rolandtól. 2 órája rakta fel épp a hangszert egy ügyvéd úr mikor bújtam a hirdetéseket. Rock bandában nyomult kedvtelésből ő is zenész barátaival vele. Szerintem nem tudta mit ad el! 260 ezret kért érte úgy, hogy benne volt egy 70 ezres SRX07 bővítő, amin magán is elég combos kis sampling alapú Hammondok vannak. (Onnan tudom, mert nekem is megvan ez a kártya.)
Szóval a cimbora másnap már utazott is érte. Ajándék volt ennyiért és ráadásul egy waterfallos 76 billentyűs, még japánban gyártott, rendesen összerakott, acél házas cucc, sluszpoénként bővíthető (2db SRX slot!!!)
Namost a hangja:
Zongora felejtős, de van hozzá bővítőkártya, ami jó!
1-2 Rhodes is eléggé jól húz belőle színpadon. Nincs benne sok hangszín, de ami van, annak nagy része használható is, mondjuk 80-90%-ban, ami azért nem rossz arány, némely szinti több ezer semmire sem jó nyüszögéséhez képest.
Az virtuál orgonája érezhetően más, mint amit beleraknak ma már sok Rolandba, még zongorákba is és ezt a VK-knál is tapasztaltam, hogy kicsit másképp szólnak, mivel célgépek a feladatra.
Nyilván csodákat nem kell ma várni, nekem jóval puhább a billentyűzete az Electro 3-amhoz képest, de kellemes rajta mind zongorázni, mind orgonálni. Egyedül ami legjobban bánt, a kemény és hangos, szinti szagú perka benne, de egy rock bandába meg lehet pont az kell és hogy a kértyán lévő 400 hangszínt sorszám nélkül, csak +/- alapon nevük szerint lehet görgetni egyesével, viszont van user setup nekik, s az már 1-2 gombnyomás akkor. A drive-al effekt szinten jól meg is lehet vadítani hozzá a soundot, rockossá tenni + még D-Beam infra kontroller is van a cuccban, amivel lehet spring shock és break down (motor leállás) stb. mókázást végezni.
Én azt mondom, normális keyboardot kap vele az ember, igaz csak 1 manualban és ha nem szőrszálhasogatóan csak az originál Hammond soundot várja belőle az ember, meg lehet vele barátkozni mai használt áráért. Adott helyen még jobban is tetszett mint a Nordom, főleg a bővebb effekt lehetőségei miatt. Mondhatni az Electro előszele volt ez hajdanán Rolandéktól, hisz zongora, szinti, orgona szekció hármasa a hangszer, nagyon jó kezelhetőséggel, kézre álló szabályzókkal, gombokkal, kapcsolókkal, azonnali aktiválást és beavatkozást lehetővé tevően használható. Kimenetekben is a profi vonalat képviseli, mert még szimmetrizált XLR csati is van a fő sztereó kimeneten. Bárcsak ma is ilyen alapossággal gyártanának hangszert! Ja és ott van a valós dravbar készlet is benne oldalt!
Részben ehhez is kapcsolódik a következő felvetésem (remélem még nem hozakodtam fel vele):
VB3-at használok próbákon és élőben. Otthon fülessel gyakorolni tök jó. Próbán viszont egészen utálom. Nincs attack, nincs ereje. Ha felhangosítom, elviselhetetlenül visít, torzít, ha leveszem, felismerhetetlen kása. A drawbarok állításától függően hol közelebbinek, hol távolabbinak tűnik a hang. Ha sima 888000000 beállítást használok, olyan, mintha 10 méterről venné valami tesco-s mikrofon a leslie-t (saját szimulációjával használom).
Találkoztatok már ezzel, vagy én csinálok valamit nagyon rosszul?
A hangkártyám stereo kimenetét kötöm rá egyik próbahelyen vonalba, másik helyen a billentyű kombó jobb-bal csatornájába (a kombó egyébként egyhangszórós). Próbáltam már mono-ba is kötni az Elka lesliem-be, attól se dobtam hanyatt magam, bődületes mély és halvány magas jellemzi.
Napok óta hallgatom a Mojo demóit.. Mit nem adnék, ha lenne egyetlen hangszerbolt, ahol ki lehet próbálni. Erősen gondolkodom az electro 5d lecserélésén.
Na ezért a hangzásért kár bekapcsolni a RUN motort! :-D Ehhez jó egy akármilyen klón is.
Vagy, vesz egy preampot a 147-es laci elé és megtekeri. Engem most leginkább Dimiter passzív torzítója érdekel, mert az ő A100-asán nagyon, de nagyon meggyőző volt.
Szinte soha, senki Hammondján nem merül föl a "nekem is ilyen kéne" effektus. Viszont az effektje (vagy a te zengetőd) bogarat tett fülembe. :-)
Én terveztem , és építettem már 4 db rugós zengetőt, a gazdái mind elégedettek vele, ha gondolod, neked is szívesen építek egyet! Választható, hogy a 25cm vagy a 40cm hosszú taggal kéred.