Csak azt mondta, hogy mindkét ágnál vannak olyan költségkomponensek, melyek a másiknál nincsenek. Ezért hülyeség a csak fogyasztás alapú összehasonlítás. De ettől a teljes összehasonlítás (határköltség alapú összehasonlítás) továbbra sem lehetetlen...
Egy igaz vers egy Vervunhive nevű filmkatalogus.hu-s fórumozótól:
A fórumozók között egyre több a skizó, Nem segít már rajtuk sem a Medve sem a Mizó. Kobakjuk rektekében csak sötétség van, Sajnos egyre több itt az elvakult fan. Nyálcsorgatva gépelnek sok ökörséget ide, Egy szekér elé fognám őket, s azt mondanám GYÍ TE!
Maga a vontatási energia Flirtnél biztos olcsóbb, de a többi (pálya, felsővezeték, a jármű ára, stb.) drágább. Amúgy pedig vicikről volt szó, nem csatolt Flirtes fővonalról. Ott pedig szóló Bz jár. Persze azt nem hiszem el, hogy a Bzmot + 2 Bzx ugyanannyit fogyaszt, mint egy Ikarus (vagy egy szóló Bzmot). Azért a tömeg csak számít valahol...
Egy elővárosi vonalon pl. ahol dupla Flirt megy 80%-ban kihasználva ott pont, h a vonat olcsóbb. Ugye villanyáram olcsóbb mint a dízel. Másrészt egy dupla Flirtnyi utashoz mennyi busz kéne?
De egy vicinálison is előfordulhat, h mondjuk egy 3 részes Bzmot megy vagy egy Uzsgyi. Akkor pedig már a vonat olcsóbban jön ki, mert buszból kéne legalább 2, vonatból leég egy, a fogyasztás meg ugyanannyi Bzmot és Ikarus esetén mert ugyanaz a Rába/MAN motor pöfög mind a kettőben.
Az a nagyon érdekes, hogy ezek elég alacsony lakosságszámú tanyák. A műholdfelvételről látszik, hogy pont a Nagynyír és Klábertelep környékén helyezkednek el a legritkábban az épületek, tehát a legkisebb lakosságszámú tanyákról kell majd a legtöbbet gyalogolni, és nem a legnagyobbakról.
Az utasszámadatok alapján is ezeken a helyeken a legkisebb az utasforgalom (néhány fő/nap). Úgyhogy, ha innen kell sokat gyalogolni, az nem jó, de elfogahtaó még (arra viszont ezek az utasszámok édes kevesek, hogy egy vasútvonal fennmaradását indokolják).
Az viszont már egyáltalán nem OK, ha sokszáz, vagy többezer lakosú településekről napi jóval több embernek kell ugyanezt.
Igen, leírtad a lényeget. Éppen ezen okok miatt hagytam fel én is a semmire sem jó "bus-vonat-busz-vonat..." vitával. Amíg nincsenek ezek a dolgok leszabályozva, addig megy a szabadrablás a személyforgalom piacán.
Ráadásul mindig azokat rúgják ki, aki tényleg dolgozik, az aktatologatókat sosem.
Mint az ismert viccben mikor a kannibálok szigetére települ a nagyvállalat és 2 hónapig semmi gond, de akkor eltűnik egy takarítónő, akit keresni kezdenek, mert nem végzi a dolgát, a kannibálokat is előveszik, de ők csak széttárják a kezüket. Miután távoztak a törzsfőnök jól lebassza a csapatot, h ennyire hülyék vagytok, két hónap alatt megettük a komplett manager és igazgatói osztályt és fel se tűnt senkinek, erre ti megesztek valakit, aki dolgozik?
Ha csak az aktatologatókat meg a tanácsadókat meg az összes alibi munkát végzőt elküldenék máris több pénz lenne, és meg se éreznék a hiányukat. Vagy pedig ha eljön az az idő, h már egy vasútvonal sem maradt, ami nincs bezárva akkor is milliárdos meg 10 milliárdos veszteségek vannak és kiderül, h nem a személyszállítás maga generálta a veszteséget hanem a vízfej.