Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 32438
Isten veled Nyíregyházi kisvasút H.tanya-Balsa és Dombrád szakasza!
hmsoft Creative Commons License 2009.09.15 0 0 32437
Jaroszlavl-Ribinszk vonal, Molot állomás. Mindkét vonatot 2TE116 továbbítja.

hm
Előzmény: v_peti (32436)
v_peti Creative Commons License 2009.09.15 0 0 32436
Hol van ez?
Előzmény: hmsoft (32435)
hmsoft Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32435
Mellékvonali teher-kereszt. :)
(Na jó, annyira nem mellékvonal, viszont kifejezetten fővonalnak sem nevezhető.)

hm
koller andor Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32434
Ma is tanultam valami újat.:-))
Előzmény: Törölt nick (32433)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32433

Francokat.

Csak azt mondta, hogy mindkét ágnál vannak olyan költségkomponensek, melyek a másiknál nincsenek. Ezért hülyeség a csak fogyasztás alapú összehasonlítás. De ettől a teljes összehasonlítás (határköltség alapú összehasonlítás) továbbra sem lehetetlen...

Előzmény: koller andor (32432)
koller andor Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32432
Dehogynem.

Igaz akaratlanul vagy véletlenül tette, de ez mindegy.
Előzmény: Törölt nick (32431)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32431
Ilyet ő nem mondott :)
Előzmény: koller andor (32429)
M47-1239 Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32430

Egy igaz vers egy Vervunhive nevű filmkatalogus.hu-s fórumozótól:


A fórumozók között egyre több a skizó,
Nem segít már rajtuk sem a Medve sem a Mizó.
Kobakjuk rektekében csak sötétség van,
Sajnos egyre több itt az elvakult fan.
Nyálcsorgatva gépelnek sok ökörséget ide,
Egy szekér elé fognám őket, s azt mondanám GYÍ TE!

 

:-)

 

 

Néha igaz amit a vers mond, sajnos...

koller andor Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32429
Most mondtad ki, hogy a két közlekedési ágat, költség oldalról nem lehet összehasonlítani!:-))))
Előzmény: DJ. Bakter (32427)
gbeatle Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32428

"Azért a tömeg csak számít valahol..."

 

Igen. Továbbá a jóval kisebb emelkedők/lejtők. Meg az, hogy a vonatnál a gördülési ellenállás kb. egyhetede a buszénak.

Előzmény: DJ. Bakter (32427)
DJ. Bakter Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32427

Maga a vontatási energia Flirtnél biztos olcsóbb, de a többi (pálya, felsővezeték, a jármű ára, stb.) drágább. Amúgy pedig vicikről volt szó, nem csatolt Flirtes fővonalról. Ott pedig szóló Bz jár. Persze azt nem hiszem el, hogy a Bzmot + 2 Bzx ugyanannyit fogyaszt, mint egy Ikarus (vagy egy szóló Bzmot). Azért a tömeg csak számít valahol...

Előzmény: Törölt nick (32426)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32426
Biztos?

Lehet, h néha az, de nem mindenhol sztem.

Egy elővárosi vonalon pl. ahol dupla Flirt megy 80%-ban kihasználva ott pont, h a vonat olcsóbb. Ugye villanyáram olcsóbb mint a dízel. Másrészt egy dupla Flirtnyi utashoz mennyi busz kéne?

De egy vicinálison is előfordulhat, h mondjuk egy 3 részes Bzmot megy vagy egy Uzsgyi. Akkor pedig már a vonat olcsóbban jön ki, mert buszból kéne legalább 2, vonatból leég egy, a fogyasztás meg ugyanannyi Bzmot és Ikarus esetén mert ugyanaz a Rába/MAN motor pöfög mind a kettőben.
Előzmény: DJ. Bakter (32425)
DJ. Bakter Creative Commons License 2009.09.14 0 0 32425
Az miért is baj, hogy egyező a két jegy ára? A busz üzeme ugyanis olcsóbb; akkor miért is kellene a jegynek drágábbnak lenni?
Előzmény: Rbatka (32421)
Rbatka Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32424
Ugyan mi a története annak, hogy egyre kevesebb vonat közlekedett?
Hogyan is lett megegyező a busz és vonatjegy ára?
Előzmény: setra415HD (32420)
Állomásfőnök Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32423
Nyugi van, fórumozni csak nyugodtan, szépen...
Rbatka Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32422
Ugyan mi a története annak, hogy egyre kevesebb vonat közlekedett?
Hogyan is lett megegyező a busz és vonatjegy ára?
Előzmény: setra415HD (32420)
Rbatka Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32421
Ugyan mi a története annak, hogy egyre kevesebb vonat közlekedett?
Hogyan is lett megegyező a busz és vonatjegy ára?
Előzmény: setra415HD (32420)
setra415HD Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32420

Miért nem inkább arra a kérdésre válaszolsz, hogy ki kényszeríthette az utasokat, hogy buszra üljenek?

 

Lehet, hogy épp maga a MÁV volt a bűnös?

Előzmény: koller andor (32416)
setra415HD Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32419

Pedig azt hittem nagyon egyszerűt kérdeztem.

Tévedtem...

Előzmény: Dtomesz (32407)
bakterbódé Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32418
Aha...! Te meg akkor is az asszonyt választod ha utál mint a rühes kutyát, és nem a barátnődet akitől mindent megkapsz amire szükséged van...
Előzmény: A Gyula (32398)
setra415HD Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32417
Pedig még azt hittem nagyon egyszerűt kérdeztem. Tévedtem...
Előzmény: Dtomesz (32407)
koller andor Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32416
Itt nem akarod feladni? (mert ideje lenne!)
Előzmény: setra415HD (32400)
koller andor Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32415
A 2930.-ra pont azokon a megállóhelyeken szálln(t)ak fel a legtöbben, ahol szerinted nincs utas.:-))

Máriavároson száll le a többség.
Előzmény: Törölt nick (32413)
koller andor Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32414
Egyelőre nem érkezett kő vasúton, de még nem is tart ott az útépítés, hogy szükség lenne rá. (egy kisajátítási vita miatt)
Előzmény: Törölt nick (32408)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32413

Az a nagyon érdekes, hogy ezek elég alacsony lakosságszámú tanyák. A műholdfelvételről látszik, hogy pont a Nagynyír és Klábertelep környékén helyezkednek el a legritkábban az épületek, tehát a legkisebb lakosságszámú tanyákról kell majd a legtöbbet gyalogolni, és nem a legnagyobbakról.

 

Az utasszámadatok alapján is ezeken a helyeken a legkisebb az utasforgalom (néhány fő/nap). Úgyhogy, ha innen kell sokat gyalogolni, az nem jó, de elfogahtaó még (arra viszont ezek az utasszámok édes kevesek, hogy egy vasútvonal fennmaradását indokolják).

Az viszont már egyáltalán nem OK, ha sokszáz, vagy többezer lakosú településekről napi jóval több embernek kell ugyanezt.

 

Előzmény: koller andor (32395)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32412
Fedvény: az útépítés MINDKÉT helyszínén.
Előzmény: VT22 (32411)
VT22 Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32411
...sőt, akár nyíltvonali rakodás is kivitelezhető az útépítés helyszínén.
Előzmény: Törölt nick (32408)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32410
Igen, leírtad a lényeget. Éppen ezen okok miatt hagytam fel én is a semmire sem jó "bus-vonat-busz-vonat..." vitával.
Amíg nincsenek ezek a dolgok leszabályozva, addig megy a szabadrablás a személyforgalom piacán.
Előzmény: Dtomesz (32404)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.13 0 0 32409
Ráadásul mindig azokat rúgják ki, aki tényleg dolgozik, az aktatologatókat sosem.

Mint az ismert viccben mikor a kannibálok szigetére települ a nagyvállalat és 2 hónapig semmi gond, de akkor eltűnik egy takarítónő, akit keresni kezdenek, mert nem végzi a dolgát, a kannibálokat is előveszik, de ők csak széttárják a kezüket. Miután távoztak a törzsfőnök jól lebassza a csapatot, h ennyire hülyék vagytok, két hónap alatt megettük a komplett manager és igazgatói osztályt és fel se tűnt senkinek, erre ti megesztek valakit, aki dolgozik?

Ha csak az aktatologatókat meg a tanácsadókat meg az összes alibi munkát végzőt elküldenék máris több pénz lenne, és meg se éreznék a hiányukat. Vagy pedig ha eljön az az idő, h már egy vasútvonal sem maradt, ami nincs bezárva akkor is milliárdos meg 10 milliárdos veszteségek vannak és kiderül, h nem a személyszállítás maga generálta a veszteséget hanem a vízfej.
Előzmény: Törölt nick (32406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!