Arra vagyok kiváncsi, hogy jár-e valaki Szerbia felé Vivaro-Trafic...val?
Én jöttem arrafelé haza tavaly, de a Bp - Románia - Bulgária - törok határ - Bulgária - Szerbia kör vége felé olyan kómás voltam, hogy fogalmam sincs...
2005 vége felé el lehet olvasni, az első, és egyben utolsó "szak"szerviz látogatásomat.
A leg lényegesebb, hogy kicsinyt meghajtogatták az autó alját, mivel nem az emelő résznél, hanem az autó alsó élénél emelték fel. Aztán még meg akarták magyarázni, hogy az autó direkt gyárilag görbe. Ez komoly. Di fer művek specialistája.
Van egy két hely, ahol legalább tudnak köszönni... De szakmai tapasztalata egy jobb szervízben talán egy embernek van, a többi tudja tekergetni a csavarkulcsot. Másra nem alkalmas.
Megfigyelésem szerint a "szakszervízben" a hozzánemértés, és az átverés minden áron működik. Más nem.
Baumgartnernél hallom a beszélgetést:
- Dehát amikor behoztam még ez jó volt.
- Közben elromlott
- De miért kellett az olajcseréhez a hátsó ajtót (kesztyűtartót, vagy valami hasonlót) kinyitni????
- Nézze uram, elromlott és kész.
...............
A másik, ez a fóti renault, jóképességű szerelő letörte a klíma szabályzógombját. Nem kicserélte, hanem gondosan visszahelyezte, és pillanatragasztóval rögzítette, hogy amikor kimegy az ügyfél, és levegőt akar keringetni, már csak akkor tűnjön fel....
Olyan jó ilyen sztorikat olvasni! Emberünk rádöbbent arra, h. egy kis műhely mélyén szorgosan dolgozgató szerelőke, ha nem is maga az Isten, de h. vmi köze van hozzá az tuti! Komolyra fordítva a szót köszönjük sokak nevében a rengeteg tanácsot és segítő hozzáállást! Ismét nem csalódtunk! Így tovább Zsolti (Vargamunka)!
Egyébként a 2.0 Nyíregyházán van egy Hepp József nevű emberkénél, akit villamosság terén igen dicsérnek. Remélem róla is sok szépet fogok tudni írni!
szevasztok leállt a gép az autópályán, parkoló, légtömegmérő stekker lehúz, 2000-től autó húz rendesen, hazaérek, légtömegmérő kikap, átnézés, hát a következő van: az alig 1 éves mérőben a két vékony szál eltörve, a kis két függőleges lábon álló kis fekete fejű alkatrész egyik lába, lerohadva. Két régi méröből csináltam egyet azt beraktam, jó a gép, de 3000 körül olyan mintha húzkodná k visszafelé az autót, tehát mérőt kell vennem újat, az a baj. Tehát kéne nekem mérő nem horror áron. UI. természetesen vargányát felhívtuk aki egyből adta az instrukciókat, azt is figyelembe véve hazaértünk. Visszatérve az előző hozzászóláshoz azt mondta egy ember," kisfiam sosem az az érdekes hogy milyen a doboz kívül, hanam az hogy mi van belül" Üdv. balesetmenteset
Szóval Szia Mindegykinek aki Vivaro, vagy Trafic ketyerével rendelkezik!
Új vagyok a topikban, de minthogy itt ismertem meg valakit aki visszaadta a reményt a fenn említett szemétládák további üzemeltetését illetően, úgy érzem meg kell köszönnöm korrekt és segítőkész hozzáállását!
Cégünk több ilyetén tragaccsal rendelkezik és bevallom ez eddig is akadtak kisebb problémáink velük, de mely munkaeszközzel ne lenne probléma, ami ennyi km fut éves szinten!
Most sikerült belenyúlnunk az egyik Opel Vivaroval a problémák mélyére és amikor már ott tartottam, hogy szadista hajlamaimnak engedve a járgányt körömreszelővel reszelemapró darabokra, ( Csak, hogy minél tovább fájjon neki) jött a "Superhős"!
Ahogy kezdődött:
Folymatosan gyengülő teljesítmény, majd: M0-Duna-híd alapjárat 2-s padlógáz, csak hogy át is menjünk rajta!
Később tragacs megáll és ...... Lelkét nem írok, mert az nincs neki. Se szép szó, se szidalmazás nem segített!
Vontatás, Opel szervíz. Hibaüzenet semmi! Minden létező érzékelő, kapcsoló, vakum szelep leellenőrizve! Minden jó felkáltással bárgyú, magában sem biztos szerelői arc! Arcomon boldogság! Na mi van? Tragacs nem indul! Turbó nyomás nincs! Megjegyzem a turbót decemberben cseréltettük!
Ajánlás gumicsöveket ki kell tisztítani, de csak két hét múlva tudják elkezdeni a szerelést!
Tragacs vontatás másik szerelőhöz, mivel néhány cső kifúvatása nem kíván szakszervízt! Hiba megállapítás: A katalizátor eldugult, ezért nem mén a turbó! Kiégetés! Gumicsövek kifúvatása, összerakás! Túrbónyomás éledezik! Boldogság mint illúzió! Tragacs indul, de hibaüzenet, hibaüzenet hátán! Teljesítmény inkább nem írom! Harmadik szerelő! Hibamegállapítás:Porlasztó csúcsok gagyik, nagynyomású gagyi! Szerelés! Szakemberhez cipelés! SzakMber 30.000 levesz, minden tökéletes vigyorral alkatrészek átnyújt, ajtó becsuk! Szerelő szerel: Tragacs indul! AGR szelep hiba! (Januárban gyári Pierburgra cseréltük!) Mint kiderült a szelep szára az elektromágnes felőli - nem szétszedhető - részén leszakadt! Megjegyzem azóta tudom, hogy a Románoknál gyártják, így még az értetlenkedésre sem maradt esélyem! Boldog vagyok megy a tragacs! 130 km! Na nem ez nem a végsebesség, hanem a megtett táv! Tragacs orrán szályán ömlik a korom, 200 méterenként gyújtás levesz, rátesz! Hazajutok 60 km távolságból! Leállítás után 2 másodperccel már nem indul önindítóval, csak húzásra!
Kétségbe esés! Topik olvasás!
Mit veszítek, megpróbálom. Irány Vargamunka!
Ijedten konstatálom, hogy a jelzett címen a kezdő sufni tuningosok műhelye kandikál ki a földből! Megfordulni sincs időm, megjelenik a szerelő! Mielőtt köpni vagy nyelni tudnék, már folyik belőle a szó és mondja, hogy szerinte a gép motorja jó, de szarok a porlasztó csúcsok, a hangja alapján probléma lehet az AGR szeleppel és a túrbónyomás vákumszabályzó elektronikája sem tökéletes!
Kétkedve fogadom megállapításait, főként a porlasztó csúcsokkal kapcsolatosan, de ha már elcaplattam idáig és beleérzett az AGR szelep problémába, hát nézze át!
Döbbenet: Most vagy Ő Merlin, vagy kémei vannak szanaszét az országban! Mint kiderült a porlasztóim közül 3, a négyből kakukk!
(Megerősítette a szakMber akihez hirtelen felindulásból visszavittem! Mint kiderült a nagyérdemű semmit nem csinált, csak átmosta a szart tisztító folyadékkal!)
AGR csere! Gumicsövek leszed és érdekes van köztük olajtól és kosztól eldugult!
Mivel a gép chip tuningolt félő, hogy az elektronika babrálása nem tesz jót neki.
Ismét döbbenet: Mber aki a sufniból lépett elő tudja mihez kell nyúlni és még azt is, hogy hogyan! Nemtudom mi egyebet művelt még, de a
Tragacs azóta megkapta az autó tituliust tőlem és lőn csoda működik és nem is akár hogyan!
Nem állítom, hogy Ő a legolcsóbb szerelő, de azt számítva, hogy mennyit költöttem kóklerokra, ha egyből hozzá hozom a gépet olcsóbban megúszom! Persze ha az Mber tudja hogy elesik, akkor inkább nem áll fel!
Egyszóval: Cégünk a kötelezően garanciális szervízelésen kívül, a továbbiakban nem kér sem az opel szakszervízekből, sem más szerelőkből!
Mi ezentúl csak Vargamunkával javíttatunk!
Köszönjük neked "Isten", hogy megadtad nekünk a mindennapi Vargamunkánkat! :-)
Természetesen komoly a kérdés és köszönöm a segítséget. Még biztosan fogok más dolgokat (lehet, hogy hülyeségeket is ) kérdezni ugyan is most vettem ezt az autót, én is ismerkedem vele!
Hali! Na elhoztam a gépet! Állítólag (azon kívül h. a gázolajszűrő tömítését sikerült odacsípnem) a befecskendező fejeken az elektromos csatlakozókkal volt vmi. A gázolajszűrőben én lehetek a ludas, de megmondom őszintén már tiszta gázolaj volt ott minden és fel sem tűnhetett a szivárgás. Holnap Mc-Kecskemét-Bp-Mc, szorítsatok! :))