Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Én be is szarnék szerintem. :-) De valami azt súgja hogy ha ki is adnák, az nekünk erősen a kuporgatós kategória lenne. Tehát minimum 30 rongy. Az is mekkora egy gép. Az pont azért lenne érdekes hogy mekkora kuriózum volt az a gép, mára meg pláne elfeledetté vált. Hiszen a Gr. B-ről szerintem senkinek nem a BX 4TC ugrik be elsőnek hanem a fütyörészős vasalódeszkás Quattro, a 205 T16, Delta S4, 037, meg ilyesmi. 1 szó mint 100, énszívesen megnéznék egy 1/18-as BX 4TC-t. Vagy a másik nagy notórius B-s 6R4-et. Jaaaaj....... 1/43-ban van nekem kettő, de nincsen nap hogy ne tévedjen rájuk a tekintetem.
Zoli bá' ezeket a képeket a carmodel-net-ről szedtem le. Én a miénken kívűl más modelles fórumot nem olvasok, minek? De ezt is csak szerintem mi olvassuk akik ide járunk, de jó ez így. :-)
Milyen MKII-őd lett? Mondtam hogy nemsoká meglesz, rászóltam. :-) BMW is lett akkor...... Most már csak tényleg egy fasza vitrin kell.
A WRC történéseirőlismételten lemaradtam, általában rá pár napra tudom pótolni a dolgokat, addig is Atiből táplálkozom. Hirvonen eléggé bebetonozta magát, de míg a Focus-szal néha meg-meg tudta csípni egy-egy gyors erejéig Loeböt, ezzel a Fiestával már nem megy neki.
Frici perece jó nagy volt Miki. Az erdészek kifordították a fákat pályafelírás után hogy ne vágják le a kanyart és a gyorson jött a meglepetés.....esély nem volt észrevenni...
Mik ezek az SG-s képek Miki :) ? Képzeld, újra van MK2-m :) !!!!!!!!!!!!! Börzén visszacsréltem !!!!!!!!! Illetve összejött a BMW rally autó csere is, erre nem is számítottam. A vitrint tele pakoltam, már csak 1 polcot kell vágatni bele és kész....a többi polcot már telepakoltam :)
Beszarok rajta !!!!!!!!!!!!! Akkora öröm ! Le sem tudom venni róla a szememet. Majd ha teljesen kész, akkor lefotózom ! Következő börzét kihagyom, sok volt ez nekem idegileg :)
Ja, úgyis egy kutya mind. Legszívesebben porig égetném a mocskos parlamentet. Amikor telt ház van.
Még a múltkor találtam három ilyen érdekességet, ( legalábbis nekem az ) amik akár kitűnő rallyautó alapok is lehetnek. ( kiváve a Golf ) Egykori sportos utcai gépek, ezek már aranyárban mennek ha jó állapotúak. Citroen BX Sport 1985-ből, és Peugeot 104 ZS2 1979-ből, és Golf I Kabrió Sportline. Ahogy tudom ezekben a Gti motor volt, és rettenetesen ment. De a két francia is rendesen lépegetős autónak számított. Aki régen látta legalább egy epizódját a Klinika című NSZK filmsorozatnak, ( :-)))) ) az tudja, hogy a kis szőke buzi Udo ilyennel járt, csak az fehér volt és nem GTi lámpás. Ahogy emlékszem. Amúgy meg a gyártó az Otto-Mobile ( szóval nem fííím ) az a 74 Euró szerintem vastag értük.
Gyerekek képzeljétek el, kaptam egy email-t Orbán Viktortól. :-))) Valami konzultációra invitál. Menjen már az is bús kúrva anyjába.................. Már csak arra lennék kíváncsi hogy ilyen reklám szarokhoz és hasonlókhoz, honnan tudják az ember e-mail címét. Bár'......... Ma már minden tudnak mindenkiről.
Ati köszi a tömör összefoglalást! Olvasom hogy Turánék meg borultak egyet. Bazzz..... Ez a Norbis dolgot én se nagyon értem, de hát kell a reklám szegény szerény, visszahúzódó srácnak. Pöcsöm köze van egy rally futamhoz? Még ha valami hasonló műfajban menne, de az a pályavonatozás............ Amúgy megfigyeltem hogy már megjelentek a Norbi divatdrukkerek. Akiknek halvány lila fingjuk nincs hogy eszik-e vagy isszák a WTCC-t, csak most a Norbit éltetni a trendi. Várjunk még....... Nagy lóról lehet nagyot taknylni á'la Talma. Az is már csak a bugyuta reklámokba kell, meg celebkedni a sok kereskedelni TV-s nyomingerrel.
Volt ma bent egy cimbi a műhelyben, ő mesélte hogy mi volt a Forma 1-en. Vettel-hez nem sok közük volt a többieknek ahogy hallom........... Ő már VB. Ennyi. A másik Red Bull-osról annyit, hogy lehetne már annyi esze hegyhátnyi tapasztalattal, hogy ne menjen bele padlón a Parabolicába első szárny nélkül. Meg is érdemelte a sorsát. Alonso azért csak megvédte a Ferrari becsületét Monza-ban, 3-ik lett. Mondjuk ez elég sovány vigasz nekik. Most amúgy éppen miért vinnyognak megint a kisfiúk? :-) Áááá röhej az egész. Hülye torzfejű Liuzzi hogy a rákba akart megállni fél oldalával a füvön. Az is mit keres még ott Istenem............
Latvala végig vezetet,majd csapat utasításra átadta a győzelmet Hirvonennek,hogy életben tartsa világbajnoki reményeit.Hát ennyi.Tőle ennyire futja.
Bezzeg a power stagen már önerőböl képtelen volt pontot rabolni Loebéktől....
Ideje lenne már kirakni vagy egyiket vagy másikat,és egy Tanakot oda vinni,mert erre a két Finn fiúra nem lehet csapatot építeni.Ez a véleményem.
IRC:
A válaszokat megkaptuk.
A profizmus győzött a becsukott szemű pályaismerettel szemben.
És amit folyamatosan hangoztattunk,az IRC mezőny is minden gyors után elmondott.
A pályák túl gyorsak,a mesterséges lassítókat csak méregették,Loix kivételével ilyennel nem sokan találkoztak.Hungarikum.
Mikkelsen elesett,pedig megérdemelte volna a győzelmet,de amit Neuville amit ment....tyűűűűűűű.0,8 tized lett a vége Kopecky javára.
És igen,ezért van létjogosultsága itthon az N vagy R4-nek akik 200 fölött döngetnek,egy 160-170-es tiltású S2000-rel szemben.Asi ismét bajnok.
Titkon reméltem hogy egy Bútor a PH sportos 207-el akár még szakaszt is nyerhet,de ilyen meglepetésekben nem volt részünk.Frici tudott velük egy tempót menni,de az ő sztorija más kérdés.Sajnos.
Mindenesetre reméljük jövőre lesz folytatás.
Bár a prológon ez a Michelisz dedikálás,meg Norbi név ordítása a mikrofonba.......
Nem hiszem hogy annak akkor ott lett volna a helye és ideje.A WTCC-n a ringen sem hiszem hogy Janika nevét üvöltötte volna mindenki.
F1:
No adott a DRS zónának Schumacher.
Most meg hogy támadják már egymást,azt méregetik,ki,hol,és mennyi helyet hagy a másiknak.
Nagy izgalmakat nem hozott Monza,a Vettel magabiztosság kezd már nyomasztó lenni.
Ati köszi az infókat! Én le fogok maradni minden hétvégi sporteseményről mert nem leszek itthon, csak vasárnap este jövök haza. Ausztráliában eső???? Pedig az ott nem nagyon jellemző azon a részen ahol a futamot tartják. Na a Forma 1 meg........ Pont azt a futamot nem látom amelyik valami normális pályán zajlik. Hát ha a Ferrari-k Monzában nem alkotnak valamit, akkor az már tényleg nagy szégyen lesz nekik. Márpedig a szabadedzések eredményei alapján a Red Bull-ok a leggyorsabbak, én simán nekik adom a futamgyőzelmet. A dobogó maradék fokáért pedig a McLaren-Ferrari fog "harcolni" a boxutcában. Ez a DRS zóna meg egy akkora röhej, a buzi nyitható szárnyas agymenéssel együtt..... Ezt kellett megérni hogy Monzában ( ami az autó-motorversenyzés egyik szentélye ) ez follyon "autóversenyzés" gyanánt. Kár hogy ez már nem látják a nagyöregek mert behugyoznának a röhögéstől, vagy inkább szerencse hogy nem látják...............
A Mecseki shakedown időket figyelve,Guy Wilks volt a leggyorsabb,ő tudott a legjobban alkalmazkodni,de messze a legtöbbet ő ment kihasználva a lehetőséget.
De Mikkelsen és Magalhaes is szépen egyenletesen gyorsult.
A mieink közük Frici volt a leggyorsabb.
Messzemenő következtetéseket ebből persze nem lehet levonni,de annyi látszik,hogy ismeretlen pálya ide vagy oda,ezek a srácok nagyon gyorsak.
Érdekesség,hogy Herczig skodáját Magyar motívumokkal látták el,szerintem nagyon király!
Zoli:
Ami feltünt a shakedown videón,hogy Michna nem a tesódék gépével megy,hanem a Kordáék S12B subaru WRC-jével.
Az IRC rajtol,az F1 ismét legendás pályára megy,ahol két DRS zóna is lesz,illetve a WRC mezőny Ausztráliában van.
Az ídő eltolódás miatt itt már javában zajlik a verseny.
Az éjszaka leesett eső megtréfálta a mezőnyt.
Loeb dobott egy tetőt,de szuperrrally-val folytatja,már közel 20 perc a hátránya.
Ez a vb és Ogier szempontjából egy hatalmas esély,azonban a kisebbik Seb az SS6-on szintén eldobta a vasat!
Hogy pontosan mi történt nem tudom,ő még az eredményjelzőről is eltűnt.
Jelenleg a két gyári ford felváltva futják a legjobb időket,és Hirvonen vezet 9mp-el.
Jobban örülnék ha Latvala nyerne,Mikko saját erőböl úgysem tud a citroenekkel mit kezdeni,Latvala meg legalább néhány szakasz győzelemig,de most is el tudta kenni a szájukat.Mondjuk messze még a vége a 26 szakaszból a 8-as rajtolt az imént,még bármi lehet....
Zoli bácsi most már nem győzök elhatárolódni tőled! :-)))) Hát kinézed ezt belőlem hogy ilyet teszek ártatlan ( na persze vhehhe :-))) ) teremtésekkel??? ;-))) Egyébként a lépcsőhátú A6-ba ugyanannyi csaj befér mint az Avant-ba. Már utánaszámoltam. :-) Mire való a csomagtartó.......... ;-)
Zoli ez a Calberson #4-es dolog ismerős, egyszer már Atival én is beszéltem róla. :-) Gondolom így a legegyszerűbb feljegyezni a listába, a többi meg úgy is le van fosva. Meglegyen, aztán helló. Egyébként én személy szerint az ELF #9-es autót választanám a 3 közül, pedig ez is tele van mindenféle hibával, ahogy Zoli már említette. :-) Most kellett felnőtt fejjel megtudnom hogy ezek nem összkerekesek voltak, csak hátul hajtott. :-) Egyébként ez az 57 Eurós ár, sok ebay-es műkincskereskedőt picsán fog rugni, éppen ideje volt hogy az UH ismét kihozza ezt a modellt, mert veszettül el voltak már szállva az árak, felnyomták az égig a kalmárok. Most már annyiba kerül amennyit ér valójában.
Egyébként valami fantaszikus homológ gép az az Escort. És ezért pénz akar kapni, ezért a nagy rakás káneszmirkóért? Ez tényleg csak, nyúlketrecnek vagy tyúkülőnek lenne jó, hogy legyen hova szarni a kotlóknak. A helyébe elvinném a vasasba leadni.
Erről még nem hallottam hogy nincs benne váltó (S4) . Lehet már szekvenciális volt és a kormányon kell keresni :) ? Sajnos nekem nincs ilyen HPi-m, de ennek ellenére is a lgszebbnek ezt a gyártót tartom.
Miki, ne tudd meg mit röhögtünk össze ezen már Atival ! Tudod, a "nagy" gyűjtők így nevezik :)
Kiadták nem régen bizony. Az utcaival kezték és rögtön rá kihozták újra arally verziót is. Szép gép nagyon, persze ez is az akkori kornak megfelelő akkori technikával. Ne értsétek félre, egyáltalán nem fikázásból írm, csak hogy azt kell várni tőle. Szerintem egy pokoli nagy gép ! Szp színes az ülése meg minden. Az UH nagyon nem figyet a részletekre, mert nem fért bele a motor előre, így betuszkolta irreális modon az ülések mögé a motort. Biztosan nem volt jó így az autó egyensúlya , de valahol hajott ez a 2-3 ajtós FRANCIA gép ! Én nagyon szeretnék amúgy egy ilyet. Ha ebből sem veszel Miki akkor Atival tökön szúrlak ! Sorra adják ki a szádnak megfelelő gépeket.
Az Audit amúgy nem adnám el a helyedben, sok csaj befér hátulra. De miért is adnád el ? Lássuk csak az okokat.
(Az egyetemen több lány beszélget :) :
- Sziasztok lányok, fergeteges éjszakám volt.....
Tényleg mesélj ?
- Találkoztam egy fiúval, elcsábított, és arra ébredtem hogy az arcában ülök...a többit nem is mesélem. Forgatott-pörgetett és kiszívta ( szó szerint ) minden erőmet.
- Tényleg ? Nekünk is pont ilyen éjszakánk volt pár napja ? Nem jó dumája meg egy Audija van a srácnak... ?
...pár nap múlva...
Sokat látott, keveset futott kombi Audi sürgősen eladó, vagy cserélhető bármilyen autóra, csak sötétített ablaka legyen. Csinos csajok ermészetben is fizethetnek :)
Az imént hívott az egyik cimbim, hogy menjek fel a netre, a carmodel kezdőlapjára, mert van ott pár gép ami érdekelhet. Nézem, hát ott van 3 féle verzióban az UH R5 Turbo-ja, valami egész kellemes 57 Euróért. Mert eddig én a 35-40 ezres Ebay-es darabokhoz voltam szokva. Elkezdték őket újra gyártani? Mert akkor ez is új hír nekem. Mondom hogy mostanság nem vagyok képben... Hmmm........... Mind Ragnotti gépe, 80',81',82'-es évekből.
Én a Kankkunen Safari-s gépét választanám gondolkodás nélkül. Ha már HPI akkor egy kis érdekesség. Ugyebár nekem is van egy HPI Delta S4-esem. Még a múltkorában, tüzetesebb szemrevételezés alkalmával észrevettem hogy az autó belsejében hiányzik a sebességváltókar. Utánanéztem és kiderült hogy nem csak az enyém ilyen, hanem az összes HPI S4. Egyszerűen kispórolták belőlük. Gondolták hogy körbe van sötétítve a gép, aztán úgysem veszik észre?? Érdekes dolog ez............. Mondjuk én edzett vagyok, mert láttam már prémium kategóriás modelleknél is csuda dolgokat, tudjátok mikre gondolok.
Zoli, pedig csak Karácsonyra lesz 1/18, vagy még akkor sem. Nem szarozok, betartom most, fontosabb a motor, meg a kocsival is kezdeni kéne valamit, egyenlőre csak haveri körben hintettem el hogy talán eladnám vagy cserélném. Na azóta kaptam már pár ilyen-olyan ajánlatot. :-)))) Ideális családi autó, Quattro felnikkel, cseppet ültetve, enyhe sötétítés, sportos apukáknak. :-)))) Persze szarér-hugyér nem adom oda, annyira nem életbevágó.
Azt én is látom már régebben hogy ügyesen csináljátok a modellbizniszt, tudjátok hogy én soha nem voltam, meg nem is leszek egy nagy modellbizniszes. Nem nagyon érdekel az üzletelés, nem foglalkoznék vele úgysem. De ti ügyesek vagytok! A "befektet, megforgat" dolog se menne nekem, mert ami modelleim vannak, ezek közül már egy sem eladó, szó szerint. Örülök hogy egyszer meg tudtam szerezni őket. :-))) Motorok közt is van sok ami már a világba sincs, vagy nagyon-nagyon ritkán tűnik fel ebay-en esetleg aranyáron. Azt is észrevettem, hogy elég kevés valóban hozzáértő 1/24-es MotoGP modellgyűjtő van, tehát aki tudja is hogy pl. mit árul amikor azt írja hogy "Yamaha YZR-OWK / Kenny Roberts modell eladó". Tehát nem csak egy "motort" lát benne, hanem kajakra tudja meg érdekli hogy mi az. Most is pl. ott van fent a vaterán egy Sz.Z által árult 4 darabos Protar 1/22-es szett, Rossi gépeiből összeállítva, potom pénzért, de szó szerint. Ebay-en ezért ölnék egymást, tutira 10 rongy közelébe menne a licit vagy túl is szárnyalná, láttam már ilyet. Én csak azért nem csapok le rá mert megvan mind a négy.
Szóval értitek............
Amúgy egyetértek azzal amit írsz Zoli. Jól van ez így. Vannak a modellektől sokkal fontosabb dolgok.
Nehéz lenne választani Miki ezek közül. Aszfaltosan sem semmi ahogy ül ez az Integrale. És simán korhű, a Legacyn is ott figyel a Cromodora felni. A HPi-nél nincs szebb 1:43-as rally kategóriában szerintem. Csak az árával van egy kis bibi.
Karácsony még messze van Miki ! Vegyél egy Escortot :) !!!!!!!!!!! A110=Porsche :) Ez tetszik ! Inkább a beszerzést ne bízd a csajokra mégsem .
Ha minden jól megy akkor talán a héten kész lesz a vitrinem. Eladtam megint jó pár 43-ast, ezt a hobbit nekünk már csak így lehet finanszírozni basszus. Nem sírok, mert szerintem gyönyörűen fognak mutatni. Elvileg most csere-berélek egy 2002-es BMW-t 1:18-ban, de majd hiszem ha látom. Nekem ennyiből könnyebb mint nektek, hogy pesti vagyok....
Amúgy még annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy Ati 131-es gépe is gyakorlatilag nem annyiba került mint amennyibe, mert ő is próbálkozik, befektet, megforgat, és a nyereségből tesz félre amiből pár hónap alatt lesz egy izzadós gép :) Én is ezt próbálom csinálni kisebb-nagyobb sikerrel. Időnként kesergünk, elegünk lesz, de aztán csak van valahogy....ez ennek a szépsége. Nem pipálunk, nem listázunk, csak szeretjük ezt az egészet. A lista a fejünkben van és ára alapján húzzuk le az oda nem illő gépeket :) Így már sokkal könyebb válogatni :)