Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Az lehet, de itt konkrétan azért kellett arrébb tenni a pályát 5-10 cm-rel, mert a két villamos nem fért el egymás mellett.
Sem a Péterfiai, sem a Piac utcai pályát nem építették át akkor, amikor a KCsV-k jöttek. Ott elfértek. Lehet, hogy a Simonyi úton kisebb volt a vágánytengely-távolság, de ha amúgy is felújításra szorult a pálya, akkor szerintem elvidens volt, hogy megnöveljék az űrszelvényt is, felkészülve a később beszerzendő, szélesebb kocsik fogadására. Ezt is így csináják nagyon sok helyen.
Az lehet, de itt konkrétan azért kellett arrébb tenni a pályát 5-10 cm-rel, mert a két villamos nem fért el egymás mellett. Na már most, ha ide terveznek valamit, akkor ugyebár adott a sínpár távolsága, és....
Oké, legyen a Benga vállalhatatlan, bár nekem jobban tetszenek, mint a CAFkák :D
Más kérdés, hogy olyan jól sikerült, hogy a komplett pályát át kellett építtetni.
Ezt minden normálisabb helyen így csinálják. Szegeden is megtörtént, Budapesten is, még Nagyváradon is reszeltek valami a pályán, pedig az már igazán ótvar egy hálózat.
Ha meg vannak a tervek, miért nem lehetett ezeket gyártatni, akár a dkv-val, vagy más MAGYAR céggel?
Azért, mert mire felszerelsz a mai Magyarországon egy villamos építésére alkalmas gyártósort, és eljutsz egy prototípusig, az kb. 5 év és pár milliárd forint, plusz szakembergárdát is kell kerítened valahonnan. És még mindig csak egy darab villamosról beszélünk.
A Bengáli megmár akkor is vállalhatatlan volt, amikor megépítették. Szerintem teljesen felesleges egy 80 éves konstrukciót a 21. században tovább reszelgetni, főleg úgy, hogy a debreceni Bengáli állomány együttesen két fillért nem ér...
Miből? Egy havi veszteségből tudna venni 7-8 csuklós, teljesen felújított Ikarust!
Évente 1milliárd a veszteség, a buszt megkapja 2-3millióért, a BKV teljes, vázcserés felújítást kb. 6millióból végez el. Miről beszélünk? Ha korrekt a felújítása, és normálisan karban van tartva, akkor 10 évig nem kell hozzányúlniuk. Oké, nem alacsonypadlós, de egy szóló elvisz közel annyi utast, mint egy csuklós volvó, és közel fele annyit eszik.
De felvetek egy másik ötletet is. A HV-nál ott állnak "dögivel" a még működőképes buszok. Mi lenne, ha a dkv és a HV "szövetkezne", és bizonyos összegért a külvárosi részekből (ahol a volvók megdöglenek, mert annyira rossz az út - bár a Nádor utca ezekkel lazán versenyre kel) a HV kisegítő járatokat üzemeltetne? Így a most ott szerencsétlenkedő volvókat lehetne túlzsúfolt, belvárosi vonalakra átcsoportosítani.
Az utas jól járna (tudom, nem szempont), mert több busz teljesítene szolgálatot, így talán felférne a járatokra, a dkv jól járna, mert nőhetne a bevétele (több utas a belső részeken), és a HV is jól járhatna, mert a most apránként elbontásra, és elkótyavetyélésre váró buszok nem a helyet foglalnák, hanem bevételt termelnének.
Tudom, ez megvalósíthatatlan ismerve az önkormányzat, és a vállalatok viszonyát, de...
Elég szégyen ez. Tudod mi a másik? Annak idején Hevessy külön Debrecennek terveztette ezeket a járműveket. (Büszkén emlegette folyamatosan, hogy ide nem jó az átlagos tuja, ide terveztették a járműveket. Más kérdés, hogy olyan jól sikerült, hogy a komplett pályát át kellett építtetni.:) De ja vu, hogy most is ugyanezt csinálják...)
Kérdés1: Ha meg vannak a tervek, miért nem lehetett ezeket gyártatni, akár a dkv-val, vagy más MAGYAR céggel?
Kérdés2: Ha nincsenek meg a tervek, akkor ki hányta el őket, vagy miért nincsenek?
A másik ami zavar, hogy a Bengálikat a dkv készítette, azaz minden dokumentációjának meg kellene lennie. Miért nem lehetett korszerűsíteni? A középső rész "könnyen" akadálymentesíthető lehetett volna (ha jól tudom nincs ott semmilyen gátló mechanikai kialakítás), elektronikát meg olyat raksz bele, amit akarsz... Miért kell nekünk flancolni a nyugati levetett vackokkal, a teljesen alacsonypadlós kialakítású förmedvényükkel, ahol az ember a lábát nem tudja kinyújtani?
Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est!
Tudják ők (a 28-assal együtt), de miből? Jó, persze, van elég busz, de eszükben sincs pluszban futtatni őket.
Viszont a 4-est kivihetnék végre a Vincellérre, azzal is jócskán tehermentesítenék azt a szakaszt. A 3A-t pedig elfelejthetnék. Sőt, talán a 3-as se kéne a temetőig járjon, ott a 2-es, 22-es, 24-es. Annyival is több önjáró troli jutna a 4-esre.
Akkor megnézheti magát a dkv. Már most is rendszeresek az utaslemaradások, ma is 41Y 7:30körül, buszvég, nem egy ember maradt le róla csak azért, mert szóló. Ja, és a Csokonai Színháznál kiürült. Értsd úgy, hogy ülőhely maradt szabadon, amikor kiindult a megállóból.
Ezek a tyúkeszűek mikor jönnek már rá, hogy vissza a 27-est! Ezzel a többi tócós járatot tudnák tehermentesíteni, nem is kicsit...
A dkv megsértette a szerződést már a villamospótlással, legfeljebb meg fogja még egyszer. Ha elfogy a tartalék, akkor egyszerű a helyzet: Nem jár a busz. Ha ez egy két óránként közlekedő járatot érint, akkor annak az utasai pechesek voltak... Nehogy azt higgyétek, hogy a dkvnál, vagy az önkormányzatnál valakit érdekel is ez a dolog?
A kulcsszó, hogy mindegyik KCSV forgalomképes. Ilyen szerintem az utóbbi időben nem nagyon volt, ráadásul kezdenek a tervezett életkoruk vége felé közeledni lassacskán.
Ha meg ritkítja még jobban az 1-est, akkor bashatja, mert már most jelentősen lecsökkentek az utasok rajta. (Ahhoz képest, amennyien kb. 10 éve utaztak rajta, amikor is 3 percenként jártak.) Lassan elég lesz a vonalra a csuklós busz utasbefogadási képessége is...
Egyébként talán a dehíren, vagy a civishíren olvastam kedvenc alpolgármesterünk szösszenetét, aki gondolom nem saját pénzből szemlélte meg a készülő villamosok építését. Azaz a kettó darab prototípusnak 10000km-t kell megtennie, és hol? Hát a Tanítóképző és a Nagyállomás közötti szakaszon. Ha sokat mondok, akkor van 5km ez a szakasz? Oda-vissza ez 1000 forduló. Mégis mikor? Vagy leállítják a normális villamosközlekedést csak azért, hogy ezek a járgányok teljesítsék a kötelező 10k km-t?
De ennél több autóbuszt honnan lehet még keríteni állományi berkeken belül? Járatritkítással? És ha elfogy a tartalék, akkor mi lesz? Dízeles Solarisok fognak járni autóbuszvonalakon? Vagy megint az lesz, hogy a DKV autóbuszt bérel valahonnan, és ezzel a közszolgáltatási szerződés autóbuszokra vonatkozó összes pontját* megsérti?
*Azt nem tudom igazából, hogy a szerződés tartalmaz-e ilyen kitételeket, de anno 2009-ben a tenderkiírásban szerepeltek követelményként, hogy egységes színminta, 100%-ban alacsony padló, légkondícionáló berendezés, utastájékoztató rendszer, illetve 3 évnél nem nagyobb életkor.
1-2 nappal ezelőtt olvastam a Napló BKV-s buszbérlés témájában írt cikkét, és kicsit belém is állt. Nagy Attila úr azt nyilatkozta, hogy a 140 darabos forgalmi állományból (ami valójában 143) 126 darabot adnak ki csúcsidőben, 86 szólót (vagy midit) és mind a negyvan csuklóst. Ez azt jelenti, hogy 14 kocsi a telepen marad (ami valójában 17). És ebből most elszállna 10.
Szerintem elég meredek dolog ez így, mert nem vagyok benne biztos, hogy minden nap megtörténik az, hogy 7 kocsiból legalább 1 telepen marad, de az biztos, hogy egy nap négynél több kocsi meghibásodik. Ez a tartaléknak irreálisan kevés!
Az is kemény, hogy 40 csuklósból 40 utcán van, mert ilyen nincs. És azokkal a kocsikkal mi van, amik hosszabb ideig javítanak, vagy valami? Így máris megcsappan az a 7 darab tartalék, a 4 meg kb. el is fogy...
Látod, ezért volt igaz, amit a korábbi hozzászólásomban írtam. A dkv csak összezavarja az utasokat, szegények már azt se tudják, hogy felszállhatnak-e a járműre, vagy sem. Hisz 18:00 után nincs troli. Ha mégis jött, akkor zavart érzek a zerőben, és az nem jó....
Ugyebár lenyilatkozták, hogy ha itt vannak az új villamosok, akkor a Bengálik mennek a kukába. Az új villamosok nem járhatnak az 1-es vonalán. (Szintén valamelyik nagyokos nyilatkozta, az indok az, hogy a Pálma előtti kanyart nem lesznek képesek bevenni.) A most 10-12 éves KCSV-k, amiből összesen van 11db idővel egyre többet fognak állni műszaki gondok miatt. Ha tartani akarják ezt a menetrendet, akkor egyszerűen nem lesz elég KCSV hozzá! 45 perc a kör most, 5 perc követéshez kell 9 jármű... Ha meg ritkítják, akkor akár le is állíthatják őket, mert olyan kevés utas lesz rajtuk, hogy szóló busz is elég lesz...
Egyébként van egy olyan megérzésem, hogy a 2-es villamos elkészülése után egy éven belül a villamospótló autóbuszok is rendszeres vendégek lesznek városunkban...
Szerintem meg addigra nem marad annyi busz. Tök mindegy, így is - úgy is bajban lesznek. De maguknak keresték...
Egyébként van egy olyan megérzésem, hogy a 2-es villamos elkészülése után egy éven belül a villamospótló autóbuszok is rendszeres vendégek lesznek városunkban...
Sztem Balesetveszélyes az M3-ason és M35-ösön lévő kátyúk 130-nál! Pályadíjat azt tudnak szedni, de kátyúkat javítani nem megy! Több helyen ki van rakva a 80-as tábla, és kb. ennyi amennyit a közútkezelő képes. Nos, a városban a tavaly és tavaly előtt felújított elvileg garanciális utak is úgy néznek ki, mint egy ementáli sajt! Szégyen!
Dél körül a 3-ason trolipótló járt. Nem arról volt szó, hogy csak hétvégén, meg 6 után van pótlás? Ennyire csehül állnak a kedvenc párosaink, hogy így próbálják még inkább leamortizálni azt a kevés megbecsülést, amit városunk tömegközlekedő polgárai táplálnak irántuk?
Ha igen, akkor van egy korszakalkotó ötletem!
Felejtsük el ezt az egész troliközlekedést, így könnyebb lenne megszervezni, hogy mikor kell egyáltalán kiállni velük a garázsból. Minek ide troli, hogy N.A is megmondta valamelyik nap, hogy az itk nyugodtan viheti a buszait Pestre, hisz a 140-ből van jópár, ami áll a garázsban.
Ha folyamatos lenne a pótlás, akkor nem kellene a garázsban állniuk ezeknek a remek autóbuszoknak, hanem róhatnák a köröket a 2,3,4 vonalakon. Mennyivel jobb business lenne, nem igaz? Így végre a vezetékből le lehetne kapcsolni az áramot, az a rengeteg veszteség is megszűnne, ami így keletkezik.
Sőt! Ez az egész felsővezeték rendszer olyan illúzió- és városkép romboló, bízzuk rá a bodzagyűjtő recycling matadorokra, éjszakánként úgy eltűntetik a városból, hogy nyoma se marad! Szóval ez is megoldva! Mi maradt még?
Maradtak még a járművek. Természetesen erre is van egy remek ötletem! Ha az itk képes volt 300milliót adni pár ZiU-ért, meg Bengáliért, akkor pár 10milliót csak megérne nekik az összes troli, nem igaz? A dkv is jól járna, mert nem kell tárolni őket, az itk is jól járna, mert pesten úgyis trolihiány van, vihetnék oda egyből. Még talán a dkv-itk barátság is helyre állna ekkora bombaüzlet hírére!
Sőt, a pestiek se győznének hálálkodni ennek a remek városnak, és társaságnak, hogy milyen nagylelkűen kisegítette őket!
Kihagytam még valamit? Ja persze. Az utasok. Velük úgyse kell foglalkozni, a lényeg az, hogy csengessék ki a sok-sok lóvét a pénztárba minden hónapban. Nem fér fel a buszra? Kit érdekel, gyalogoljon, az úgyis egészségesebb!
Mielőtt valaki felkapná a vizet eme kis eszmefuttatásomra, szeretném megjegyezni, hogy csak irónia volt! De az ötlet jogdíjas, ha a dkv megvalósítja, akkor tartani fogom a markom!
Szerintem az egyik legdurvább a Klinika megállóhelyen a Temető irányába. Még nem láttam a kátyút, de tegnap az egyik sofőr gyorsan ment bele a kátyúba, és azt hittem felborul a busz, ma pedig nagyon óvatosan és lassan ment a busz a megállóba és pont a kátyúban állt meg. Azt hittem el sem fogunk tudni indulni. Nagyon gyorsan meg kellene csináltatni azt a kátyút is, mert szerintem balesetveszélyes....