pontosítok. "láncos átépítés" alatt azt értem, hogy egy újabb modellnek az egész olajpumpáját tokkal vonóval balansztengellyel lánccal (vagy vmi fogaskerekes megoldással) stb együtt rakta volna be a porsche buda illetve az M5 350-400 ezer forintért. Ennél azért barátibb százért a donimotors. Természetesen sokallom egy kis "esztergamunkáért", és ugyanakkor olvastam totalcaron, itt ott amott, hogy ezt a tengelyt tízezer körül meg lehet szerezni. Sajnos nekem nem sikerült beszereznem, aztán meg úgyis be kellett volna építtetni. Szóval nem volt olcsó de legalább készen van. Azt mondták a lánc stb újszerű állapotban van. Sosem jártam sokat az autóval, talán ezért 10 évesen is éppen csak 100 ezer van benne. Az egészet megelőző jelleggel csináltattam meg. A következő alkalomadtán a lánccsere lesz.
Igen, én is merengtem ki a fejemből, hogy itt a lánc előbb szokott szakadni. S az csinál nagyon nagy galibát. Persze az hatszög is gond. De ezzel csak egy problémát oldottál meg.
De itt alapvetően két problémáról van szó. Egyik a lánchajtás, másik a hatszögtengely. A kettő nem függ össze. Most nálad a hatszögtengelyt orvosolták, ami lehet, hogy örök életű lesz, de a 2007 előtti modellekre jellemző lánchajtásod megmaradt, a rá jellemző hiba kockázatával.
"Egyébként pl a porsche M5- nél az egyik munkafelvevő is ezt a megoldást javasolta a láncosra átépítéssel szemben."
Ezt nem értem, mit akar jelenteni. A hatszögtengelyes megoldás helyett mit lehet még csinálni? A balansztengelyek teljes kiiktatására gondolsz??
Hátha érdekel valakit megcsináltattam az olajpumpa átalakítást (2.0 pdtdi Passat 2005, BKP) a Donimotors-nál.
Azt a megoldást választottuk hogy új tengely lett esztergálva megfelelő anyagból, a végén vastagabbra hagyva, illetve az
ellendarab a megfelelő méretűre meg lett nagyobbítva. A szerviz vezetője szerint örök életű lesz. Egyébként pl a porsche M5- nél az egyik munkafelvevő is ezt a megoldást javasolta a láncosra átépítéssel szemben. 100 ezer pénz volt.
A modern turbódizel motor működését kell megtanulnod, ez egy átlagos embernek is sikerülhet. Ezután a diagnosztika használatát és melemzését kell megismerned és akkor már alapvető dolgok menni fognak.
Szívócső, mert az a neve. Egyébként nem mindig van benne nyomás.
Nincs olyan, hogy nyomásszelep, nem fúj le sehol, ha sok a nyomás. Az ecu korlátozza a nyomást (különböző eszközökkel: pl. geo, dózis, stb.) map szenzor jele alapján. Ha az ecu korlátozni kényszerül, akkor van vészüzem. Nem írja sehova, csak eltárolja hibának, és nincs teljesítmény.
Ezek nagyrészt le lettek írva, csak Te megkérdőjelezted. Nincs azzal gond, hogy nem értesz hozzá, senki nem született tudással a birtokában, csak ilyenkor meg kell fogadni, el kell fogadni mások tanácsát, javaslatát. ;)
Igyekszel világosan megfogalmazni a kérdésedet olyan dologról, amiről nincs fogalmad. Mi próbálunk értelmesen válaszolni, amiből szinte semmit nem értesz. Szerintem minden oké :)
Persze, hogy nem tudom miről beszélek, azért kérdezek. Igyekszem világosan megfogalmazni a kérdéseimet, ha értelmes választ kapok, megértem miről van szó. Odáig én is eljutottam, hogy szervizbe kell menni, ha valami probléma van, a szervizekkel viszont óvatos vagyok, rosszak a tapasztalataim.
Ilyen fogalmakkal eddig nem találkoztam az autó kapcsán, mint vészüzem, gondoltam kiírja a kijelző, ha ez egy létező, fontos valami. Ezek szerint nem.
Nekem a szívócső is új fogalom egy turbódízel kapcsán, úgy gondoltam a feltöltő után már nincs szívás, csak nyomás. A magas töltőnyomás sem logikus, ha van nyomás szelep a rendszerben.
Én nem vagyok autószerelő, még csak nem is érdekel különösebben az egész kérdés, de kényszerűségből szeretek tisztában lenni azokkal a dolgokkal, amik körülvesznek, ha elmagyarázzák megértem a dolgokat, talán ennél komplikáltabbakat is.
Hátsó féktárcsát és betétet szeretnék cserélni. Van valami trükk amivel visszatudom járatni a munkahengert vagy csak szervízbe tudják gépről ? Előre is köszönöm :)
Mindenki ezt mondja elsőre , mert gyakori probléma .
Attól ,hogy neked nem jelentkezett sosem , még az .
Persze sok kérdés merül fel : felhasználási körülmények , üzemanyag minőség , motor-porlasztó állapota , vezetési stílus , stb..., ezek mind befolyásolják a rendszer ( geo ) elkormozódását ...
Ettől függetlenül bármi lehet, úgyhogy első a hibatároló kiolvasása.
Ezt a videót,most találtam.Az enyémen ugyan ez a jelenség is észlelhető illetve így kezdődött,csak azóta további jelenségek jöttek elő,amit le is írtam.
Mondom, hogy nem tudod, miről beszélsz. A nagyobbik baj az, hogy nem hiszed el, amit jó szándékkal mondanak Neked. Ha normálisan megy az autó, akkor mi a kérdés?!?
Amikor elmegy a teljesítmény, az a vészüzem, vagy inkább limp mód, ami bizonyos feltételek esetén aktiválódik, és újraindítás esetén el is tűnik (a következő hasonló esetig). Nincs más dolgod, mint hogy kiolvastatod első körben (többet nem mondom el).
Ha a kijelző minden eltárolt hibát kijelezne, akkor minden laikust a szívroham kerülgetne. ;)
Nem vészüzemben megy az autó, hanem normálisan. Alkalomszerűen fordult elő a megtorpanás, teljesítményesés, ami az újraindítástól megszűnt. A hibák között több ezer kilométeres normális futással. A műszerfali kijelző sosem jelzett semmit, ilyenkor is eltárol hibakódot?
Nehéz kihámozni a válaszokból a jót, pedig már elhangzott, ráadásul talán az első volt (mica-r?).
Ne turbótakarítást fontolgassa, amíg azt sem tudod, hogy mia hiba. A minimum az, hogy ki kell olvasni a hibatárat. Neadjisten diagnosztizálni, élőadatot nézni...
Sok minden lehet az ok. Lehet ténylegesen a lekormolódott turbógeometria, de lehet lyukas szívócső is, meg még jópár dolog, ami miatt vészüzemben megy az autó.
Mivel nem ismered a működését, ezért ne legyen válasz a lyukas csőre az, hogy újraindításra nem javul meg! Tényleg nem javul meg, a következő hibás működésig megint jól engedi az ecu üzemelni az autót. De ugyanez igaz a turbógeo-ra is.
Tehát: hibatár kiolvasása, és a pontos hiba kód, és a mellé rakott szöveg pontos (!!!) ismeretében sokkal okosabbak leszünk. Ha lehet, akkor vcds-sel legyen kiolvasva, mert néha elég érdekes leírásokat adnak az univerzális kütyük. A hibakód meg nem elég, mert abból nem derül ki, hogy alultöltött, vagy túltöltött. Ha egyáltalán nyomásgondja van...