Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32469

Tisztelettel ugyan, de nem értek egyet ezzel az eszmefuttatással:

szerintem a jövő korszerű közösségi közlekedési rendszereiben a kötöttpályás eszközök fontos szerepet fognak betölteni.

Na jó, azt sem állítom azért, hogy az autóbusz-közlekedés el fog tűnni, a két közlekedési mód valszeg párhuzamosan fog fejlődeni.

Előzmény: Carpy (32467)
Gulper Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32468
"-a vasutat felváltja a közúti közlekedés,"

Nem tudom benne vagyok-e a kettőben, de ez maximum csak ebben a topikban igaz.
És itt is csak részben.
Előzmény: Carpy (32467)
Carpy Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32467
Válasz mindkettőtöknek:

A technikai fejlődés és a hatékonyság javulása kéz a kézben jár, egymást idézik elő. A két tényező egyszerre idézte elő, hogy ahol erre a feltételek adottak voltak, fokozatosan
-a gyaloglást felváltotta a szekér,
-a szekeret felváltotta a vasúti közlekedés,
-a vasutat felváltja a közúti közlekedés,
-a közúti közlekedést felváltja majd valami más.
Ilyen perspektívából kell szemlélni a folyamatot, és sokmindent megértetek.
Gulper Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32466
Ismerős mesélte, hogy szerinte Franciaországban nagyjából így van.
Van a TGV hálózat, amire a buszok hordják rá az utasokat.
Előzmény: Törölt nick (32465)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32465

A gőzüzemű vasút terjedésével a szekereknek és postakocsiknak az lett a feladatuk, hogy ráhordjanak/leosszanak a vasútra/vasútról.

Ma az autóbuszokat illeti e nemes feladat.

Na meg hogy olyan relációkban elszállítsák a jónépet, ahol nincsen vaspálya.

Erre valók, nem többre...:-)

 

Előzmény: Carpy (32461)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32464

"Van erre jó válasz?"

 

Valószínűleg nincs.

De azért azt is nézni kell, hogy a vasúton az utast milyen járművel viszed: szóló Bz-vel vagy ugyanazt az utasmennyiséget mondjuk 4 kocsis Csörgős ingával (láttam már ilyet).

Aztán az sem mindegy, hogy mennyi az adott vonal üzemeltetési költsége:

pl. az egyik vonalon mindenütt klaszikus kétközpontos állomások vannak egy forgalmista két bakter felálással, míg egy másikon a keresztezési helyeket már rugósították (pl. 75 vagy 78a), kevesebbet kell a drága személyzetből fizetni...

 

Szóval nagyon sok tényezős, sok változós függvény ez, kétlem, hogy bárki egykönnyen fel tudná vázolni...

Előzmény: Törölt nick (32463)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32463
A "párhuzamos "utaslenyúló" autók, sőt, teherautók forgalmát" azért nem számolnám bele, mert azt nem az állam rendeli meg, nem közszolgáltatás.

"Anno, amikor építették az "utaslenyúló" vasutat, vajon mennyire számolták a párhuzamos földúton a szekérforgalmat?"
Míg a szekérforgalom felváltása vasúttal, a technikai fejlődés eredménye volt, addig a vasút felváltása busszal, egy kényszerű körülmény, melynek oka a pénztelenség.

"És nekem is lenne egy kérdésem: szerinted mennyi a "vasúti feladat" kategóriát elérő közforgalmú utasszám?"
Nem tudom. De nálam okosabb emberek sem tudják. Sztem senki sem tudja. Van erre jó válasz?
Előzmény: Carpy (32461)
Dtomesz Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32462
A párhuzamos "utaslenyúló" autók, sőt, teherautók forgalmát nem kéne számítani?

Azért megválogathatnád, hogy mit akarsz nevetségessé tenni... (magadat, vagy a többieket)
- tudjuk, hogy KIRÁNDULO kolléga az állam által szubvencionált közösségi közlekedésre gondolt, és nem az autók, sőt, teherautók forgalmára
Az viszont igaz, hogy akik a vasúttól elpártoltak, azok közül sokan autóra szálltak, és nem buszra (pláne nem teherautóra). Persze, ha a teherforgalomra gondolunk, de ebben a szegmensbe (szerintem) a mobilitás exponenciálisan nőtt, és a vasúti infrastruktúra még inkább lemaradt, mint a személyszállításban.
Előzmény: Carpy (32461)
Carpy Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32461
"Kisforgalmú vasútvonalakon az utasszámlálást úgy kellene végezni, hogy nem csak a vonaton utazó embereket, hanem a párhuzamos utaslenyúló Volán-járatokon utazókat is meg kellene számolni. Ezáltal kiderülne, hogy a vonal (viszonylat) közforgalmú utasszáma eléri a "vasúti feladat" kategóriát."


Kérlek gondolkozz el két dolgon:
A párhuzamos "utaslenyúló" autók, sőt, teherautók forgalmát nem kéne számítani?
Anno, amikor építették az "utaslenyúló" vasutat, vajon mennyire számolták a párhuzamos földúton a szekérforgalmat?

És nekem is lenne egy kérdésem: szerinted mennyi a "vasúti feladat" kategóriát elérő közforgalmú utasszám?
Előzmény: Törölt nick (32447)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32460
Helyesbítés:
"Baján" helyett "Zalában" írandó.

Elnézést a bajaiaktól :)
Előzmény: Törölt nick (32449)
hmsoft Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32459
Na igen. Egyrészt a vasúti bizniszben vastagon érintett cég reklámszlogenjéről van szó. Másrészt, ahol ez ki volt írva, ott a vasút ideje nem eljött, hanem folyamatosan tart, és úgy tűnik, eltart még egy darabig, amíg bárki is veszélyeztetni kezdi a trónusát.

Viszont a funkciók terén már nem lehetünk maradéktalanul boldogok, hiszen míg a nagytávolságú, nagytömegű teherszállítás változatlanul ezerrel dübörög, az elővárosi forgalom csökkenéséből az utóbbi húsz évben talán egyedül Moszkva maradt ki úgy-ahogy, a többi város kisebb-nagyobb, de inkább nagyobb mértékben, megszenvedte. A helyi személyszállítás alapvetően szociális kategória, "jólvan vazze, menjen, de meddig?" jelleggel. A távolsági személyszállítás egyelőre még népszerű, a magasabb kocsiosztályok nullszaldósak vagy egyenesen nyereségesek. A darabárus teherforgalomnak viszont annyi, és a kisebb cégek jellemzően közúti szállításra tértek át. Összességében azonban még mindig több olyan piaci szegmens maradt, ahol a vasút helyzete stabil, mint Európában.

hm
Előzmény: Törölt nick (32458)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32458
Hol?
(kétféleképpen értelmezhető):

1.: Melyik országban?
2.: Országon belül milyen funkcióban? (teher-személy, helyi-helyközi-távolsági)

Szerintem hogy ez a felirat igazzá váljon, várnunk kell még kb 20 évet.
Előzmény: hmsoft (32457)
hmsoft Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32457
"Eljött a vasút ideje".

hm
Előzmény: Törölt nick (32456)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32456
Első szót nem ismerem, a második csak dereng :(
Szabad a gazda :)
Előzmény: hmsoft (32455)
hmsoft Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32455
Biztos vagyok abban, hogy ilyen intézkedés hatására a falvak, majorok, tanyák elnéptelenedési üteme felgyorsulna.

Egyetértek, és a magam részéről szintén nem támogatom a közösségi közlekedési formák teljes leépítését az egyes területeken.

Ugyanakkor bújkál bennem a kisördög, amely arra figyelmeztet, hogy voltaképp bármilyen folyamat a maga nemében "természetesnek" tekinthető. Régebben is néptelenedtek el falvak, sőt, egész tájegységek, és ez a jövőben sem zárható ki. Például Oroszországban jártamban-keltemben egyenesen csodálkozom, hogy az aprófalvas vidékek egy része még létezik. Lefogadom, hogy ott pár évtizeden belül nagy területeken teljesen eltűnnek a kistelepülések, az embereket a városok összegyűjtik, mint a mágnes, és szép nagy, kietlen vidékek keletkeznek. Erre viszont egy sötétzöld környezetvédő elégedetten bólintana: igen, a területegységre vetített környezetszennyezés csökkent (gócokba gyűlt).

Na de, hétfőn az anyába feltettem egy képet, most ismét felteszem ide. Az Expo1520 kiállításon a Bombinak volt egy szabadtéri standja, ahol zenés műsor meg belépőjegy-sorsolás és egyéb hülyeségek mentek a nyílt napon. De nem ez a fontos, hanem a felirat a homlokzaton. Ha sikerül lefordítanod, szívet melengető szöveggel leszel gazdagabb. :)

hm
Előzmény: Törölt nick (32453)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32454
OFF
Maga meg kapott egy levelet:)
Előzmény: Törölt nick (32452)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32453
Nem tartanám jó ötletnek, ha a közösségi közlekedés (legyen az busz vagy vonat) teljesen megszűnne bizonyos relációkban. Biztos vagyok abban, hogy ilyen intézkedés hatására a falvak, majorok, tanyák elnéptelenedési üteme felgyorsulna.
(tudom, hogy a jelenlegi hatalom számára ez a cél, de mi, közlekedésiek legalább ne támogassunk ilyen országromboló eszmét)
Előzmény: hmsoft (32451)
hmsoft Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32451
nem csak a vonaton utazó embereket, hanem a párhuzamos utaslenyúló Volán-járatokon utazókat is meg kellene számolni

Az ötlet kiváló, de terjesszük ki teljesen, számoljunk mindenkit, aki adott A és B között utazik. Aztán ahol kijön, hogy az összes utazó közül az államilag támogatott eszközökön mittudomén, 10% alatti az összlétszám, akkor ott minden állami támogatású közlekedési mód leépítendő, függetlenül attól, hogy az vonat, busz, vagy mindkettő, vagy valami harmadik dolog.

hm
Előzmény: Törölt nick (32447)
Rbatka Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32450
Nem is kéne utast számolni, ha a Start minden jegykiadó gépe tudná, hogy honnan hová adja a jegyet, és nem csak azt látná, hogy x-nek / x helyen dől a lé. Ja és még azt, hogy az ingyenességet mágneskártya igazolja. Hosszú távon ez az olcsóbb.
Előzmény: Törölt nick (32446)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32449
Baján tiltják a gondolkozást?
Előzmény: G.Gömb (32448)
G.Gömb Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32448
Szerintem ne gondolkozzál tovább... :-))
Előzmény: Törölt nick (32447)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32447
Ja, és eszembe jutott még:
Kisforgalmú vasútvonalakon az utasszámlálást úgy kellene végezni, hogy nem csak a vonaton utazó embereket, hanem a párhuzamos utaslenyúló Volán-járatokon utazókat is meg kellene számolni. Ezáltal kiderülne, hogy a vonal (viszonylat) közforgalmú utasszáma eléri a "vasúti feladat" kategóriát.

Ha meg nem éri el, akkor a vasút mehet a levesbe, bezárható, mert a viszonylat buszos feladat.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (32443)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32446
Külsősök, vagy vasutasok számolnak?
Előzmény: looksharp (32442)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32445
Valószínűleg a mostani utasszámlálásnál is ki van adva a számlálóbiztosoknak, hogy a csoportos utazásokat nem szabad beleszámolniuk, mert nem tükrözi a vonal valós utasforgalmát (mármint h nem mindennapos utazás).
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (32443)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32444
Ez majd attól függ, hogy a Pisti mögül fújó hátszél mit szeretne. Káoszt és csodás (kormányváltó) hangulatot, mint tavaly karácsony előtt vagy pedig békét.
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32443
Megint a szerda déli vonatok forgalmát számolják, jó magyar szokás szerint?
Vagy úgy megy, mint az alábbi esetben?

-Hol vagyunk?
-Tököm tudja.
-Hányan szálltak fel, és le?
-Nem tudom egy párat láttam, írjunk be kettőt.
Előzmény: looksharp (32442)
looksharp Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32442
Utasszámlálás van.
Előzmény: Törölt nick (32439)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32441
Az a pusztítás után van. Most még csak a vihar előtti csend van. Van egy érzésem, hogy ősszel lesz itt még adok-kapok egy kis sztrájkkal megfűszerezve.
Előzmény: Törölt nick (32440)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32440
Csend van és hullaszag.
Előzmény: Törölt nick (32439)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 32439

Mi a helyzet a mellékvonali fronton?

fegyverszünet van?.....

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!