Régóta olvasgatom a fórumot, 2005-ben készült szellem kastélyom is a fórumban irt hibákat sikeresen produkálta, tehát ő is egy átlagos trafic.
Mivel nem napi olvasója vagyok a fórumnak így sok régebbi írást is most olvasom, egy ilyenre reagálnék mely a cégautóval és az adóval foglalkozik! Hisz a cipő, hasonló melyben én is járok.
Könyvelés és adó szempontjából a 9 személyes cég üzemeltetésében lévő személygépkocsi, nem személygépkocsi, bár a forgalmi engedélyben és a törzskönyvben így szerepel. Hivatkozás: http://www.kocsikft.hu/konyvelo.html
Szja-törvény 3. számú melléklet IV. fejezet; 11. számú melléklet III. fejezet :
A személygépkocsinak minősül a négy, illetve három gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, azzal, hogy idetartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű és a gázüzemű személygépkocsi, a versenyautó és az önjáró lakóautó is. Személygépkocsinak minősül továbbá az a vegyes használatú, 2500 kg-ot meg nem haladó megengedett együttes tömegű olyan gépjármű (nagy rakodóterű személygépkocsi) amelynek a rakodótere gyárilag kialakítva kettőnél több utas szállítására alkalmas, de kézzel egyszerűen oldható ülésrögzítése révén a felhasználás szerinti terhek szállítására bármikor átalakítható a válaszfal mögötti rakodótér, ideértve azt az esetet is, ha az ülés eltávolítására visszafordíthatatlan műszaki átalakítással került sor. Az előzőek alapján tehát a vezetővel együtt több mint nyolc fő szállítására alkalmas (mikrobusz, transzporter, autóbusz), valamint a 2500 kg-ot meghaladó együttes tömegű vegyes használatú tehergépjárművek nem számítanak személygépkocsinak. Tehergépjárműnek számít, ha a járművet gyárilag úgy alakították ki, hogy átalakítva sem alkalmas kettőnél több utas szállítására. Ilyenkor az együttes tömegre vonatkozó feltételt nem kell vizsgálni. Ha azonban a jármű alaptípusa szerint kettőnél több utas szállítására is alkalmas lett volna, akkor a 2500 kg-ot el nem érő együttes tömeg esetén személygépkocsinak minősül abban az esetben is, ha oly módon távolították el például a hátsó üléseket, hogy azokat már utóbb sem lehet visszaszerelni, és ha ennél fogva valójában nem alkalmas már kettőnél több utas szállítására.
"A Firestone vanhawk-ot meg gyűlölöm!! Viszonylag újak, de olyan nyúlós túlkormányzott a gép, hogy tiszta életveszély. Nem a nagy futófelület minta miatt."
Ez nekem is meg volt még régebbi T4-esemen. Nagyon rossz volt.
Jelentem, ma reggel is vacakolt igy hát gondoltam kicsit megporgetem, akkor legalább megy. Hát 5-10 kilométer 3000-3800 as fordulaton és utána már semmi baja nem volt. Tökéletesen megy, mint az elött....
De azért megnézetem komputerrel milyen hibák vannak benne.
Nem akarom elkiabálni, de ma ha minden igaz, ma visszakapjuk a Piros gépet.
Amiről Vargányával televonyítottunk, bejött, valóban csoportkábel hiba volt.
Ember azt mondta, van egy csatlakozó, ami jól el van dugva,- ha nincs elektromos rajza az autóról, nem biztos, hogy megtalálta volna- ez volt eloxidálva. 1-2 henger befecskendezés kör. A Próféta szóljon belőle.
Tegnap járatta az autót, nem jelentkezett a hiba.
Rendes szívás volt neki, mert amikor levittük, nem indult. Másnap reggel sem, aztán utána következő nap meg pöcc-röff. Aznap délután megint nem ment. Szeszélyes, mint egy nő.
Végre Csipesz is kipróbálhatja élesben az új gumijait. (Continental Vanco-2)
Ez is megér egy misét.
Tudtam, hogy nyári gumi kell a Csipesz autójára, nosza irány a NET.
Marso: 60.550 darabja: Na neeeeeeeeee! (hozzáteszem, hogy már náluk is akciós, 39.200/db
Gagyit nem akartam, mert fontos, hogy haza is érjen, ne csak elmenjen reggel.
A Firestone vanhawk-ot meg gyűlölöm!! Viszonylag újak, de olyan nyúlós túlkormányzott a gép, hogy tiszta életveszély. Nem a nagy futófelület minta miatt.
Hali. Nos lehet hétfőn ismét szaladok egy kanyart a balos földön. Ja sikerült e már felrakni a DDT. A masterom még mindig dadog alapjáraton, lehet ha lenne időd meg nézhetnéd...
Az én 2002-es 1.9DTI vivaromnak a jelenlegi problémája a következő: kisebb szervizeknél is rá szoktunk nézni arra a k..va okos agyára, hogy tárolt e valami hibát. Most azt írta, hogy "általános izzítás vezérlő hiba" ez mi lehet, amikor izzítás van a kocsin (ezt kivett gyertyákkal rádugtam a csatira, adtam a kaszniról testet és gyújtáson 7-10mp izzít). Átettem egy másikból a vezérlő elektronikát és így is írja a hibát. Amint kitöröljük egyből visszaírja a hibát. Megtisztítottam az akku sarukat és felöntöttem a folyadékot normál szintre, utána ki tudtuk törölni és indítás után sem rakta vissza. Másnap ránéztünk, megint benne volt a hibakód. Lehet azért akku hiba? Mennyire eshet le a feszültség indításkor? Amit nem értek, hogy 3 perce járó motornál is beírja törlés után. Miért izzítana még akkor is?
személyes tapasztalataim az ügyben, amikor nekem is menet közben kivillant az izzítás lámpa, akkor több hibát is írt a computerbe. Az izzító lámpa kivillanása a motorelektronika hibáját is jelentheti. Érdemes átnézni az izzítógyertyákat, légtömegmérőt, turbo nyomás szabályzót és az EGR szelepet. Nekem a gyertyákat, turbo nyomás szabályzót és a légtömegmérőt cserélnem kellett (kb 80 e FT), az EGR szelepet pedig minden második olajcserénél tisztíttatom. Korábban olvastam itt a fórumon, hogy időnként érdemes áttisztítani a turbo nyomás szabályzó csöveit is, mert azt is bekokszolja.
1, a kocsim nehezen indul föleg hidegbe, a kulcs elinditása után 1-2 másodpercig kivilan az izzitólámpa azt elalszik. nagy hidegben ezt megcsinálom 10 szer és még utánna is elég sokat kell inditózni hogy elinduljon de ha elindult vagy ha meleg a kocsi utána ha leálitom pöc röff beindul.
2, régebben ritkábban de mostanába egyre gyakrabban azt csinálja hogy elhagya a kocsit az ereje, és csak 2800-2900 fölött kezd el húzni a motor valamennyire de ma is pl az autopályán nem tudtam 90 fölé menni a kocsival. és oda is ugy gyorsul mint a csiga. remélemem holnapra megjavul mert néha helyreszokott állni+ menet közben többször kigyullad hoszabb rövidebb ideig az izzitós lámpa...
Köszi. Próbáltam kreatív lenni, azért flexeltem le egy négyszögletű vas rudat, de 6szögletű imbuszt azért már nem akartam szétbarmolni, azt meg nem tudtam, hogy boltban van eleve ilyen fej. Majd megnézem akkor. De ha a semmiről beszélek, akkor legközelebb csak lépd át a hozzászólásom! :P
De. De, ha valami idióta méteres toldással húzta rá előtted, akkor szopás. előtte kalapáld meg a csavart, vagy ez egyszer még szerelővel lazíttasd meg, később meg figyelsz, nehogy erősen húzd meg.
Márkaszervízben elkértem a mikimausztól a méteres collos csövet, amivel a szemem előtt húzta meg, hogy akkor ezt most meglazíccsuk, és szépen ráhúztam a rendes szerszámjával. Idióta barom.
Ki is mondtad a választ : egy négyszögletű szerszám. Elmész a szerszámboltba és veszel egy ilyen fejet, de ha sajnálod rá a bénzt akkor egy jó minőségű 12-es pipa imbuszt flex segítségével átalakítod és kész. Legyünk már kicsit kreatívabbak! Nem kell a semmiről beszélni.
Mesterek! Áruljátok már el nekem légyszi, hogy az olajleeresztő csavart mivel lehet leszedni? Azt hittem a zafirámhoz hasonlóan torx imbusz lesz, aztán látom, hogy csak egy négyszögletű szerszám kéne hozzá. Egy L alakú vas rúdat le is köszörültem méretre, de inkább elhajlik, mint a csavar adná meg magát. :-/ Köszi.
Mi a véleményetek, érdemes sárfogót szerelni Traficra? (Most vettük az autót, még nincs vele tapasztalatom...) A korábbi (személy)autóinknál a kerék nagyon felverte a sarat az első ajtóra, ezért ott hasznos volt. Az utcán szaladgáló Trafic-okon és Vivaro-kon viszont még egyszer sem láttam sárfogót, mégsem voltak sárosak.