Poiuztre!
Kösz az infót Augusztus 22.-én lejár az 1-év elötte viszem agy átnézésre(assistance,+ átrozsda)majd én is kérek egy ilyen aktiválást.Valszeg veszek egy ablaktörlő garniturát sajnálnám a gyárit még egy télen keresztül.
Na olyan 1000 km után benyomások a Thalia-ról. Az autót kellemes vezetni, de egy kicsit zavar a magas üléspozíció, mert lesegetni kell a szélvédő felső pereme alatt. A rugózási komfort nagyon jó, az utcánkban lévő macskaköves szakaszt nagyon békésen teljesíti az autó. A csomagtartó mérete bámulatos, de sok kicsi csomagot kell összeállítani, mert kicsi a luk rajta és a "zsanérok" is belógnak. A fogyasztás altalában 140-es autópálya menettel, kevés országút, közepes budapesti menettel, általában légkondival és minimum két személlyel, csomagokkal 5,16 l az olcsóbbikból, amit én jónak értékelek. Könnyen irányítható, manőverezhető autó, de érdemes tolatásoknál figyelni, mert magas a fara és a C oszlop sem vékony. A tükröknek méretes holttere van, a jobboldaliban egyszer egy egész Scenic is elbújt. Vettem is rögtön egy domború belső tükröt, így valamivel jobb, de most előre nem látok ki jól :-). Az első ülések csak akkor kényelmesek (szerintem), ha púpos az ember, vagy (mint és)valamilyen deréktámasz-pótlékot tesz be. 185 cm magas vagyok. Elől kényelmesen elférek, de mögém csak kisgyermekeket lehet beültetni. Szerintem ebben az autóban négy átlagos felnőtt (175 cm) nem tud kényelmesen utazni hosszútávon. De hát ez egy kis autó! A kormányról távirányítható rádiótól oda vagyok, csúcsszuper. Azért a gyári hangszórókat kicserélném, mert kicsit dobozhangúak, de annyira nem vagyok ínyenc, hogy költsek is rá. Amióta megvettük beleköltözött egy CD-váltó és egy seb.váltó-zár. Megkérdeztem a zárbeszerelő embert arról a bizonyos csavartkitekeriéskettesbenelmegyvele dologról, mire megmutatta, hogy egy fémlemez felcsavarásával (a Defend-Lock-nál legalábbis) ki lehet ezt küszöbölni. Remélem igaza van.
Summa summárum egy két kis(!)gyerekes családnak ez az autó nagyon jó választás, amennyiben sok kis bőrönddel, táskával rendelkeznek és nem akarnak mosógépet szállítani az autóban.
Gyakran járok felétek, s látom, hogy Debrecenben is népszerű a Thali. Ami a kérdésedet illeti három érv a casco mellett:
1)Casco nélkül maximum privát hitelre tudsz kocsit venni; a bankok ilyen részaránynál is elvárják a cascot!
2)Pocsék dolog kocsi és pénz nélkül maradni; ha netán lenyúlják meddig kellene egy újabb vásárlásra várnod Önerőből?
3)Én a biztosítást is az üzemeltetési költségekhez sorolom; többek között azért is lett a MI THALICSUNK dCi, mert az üzemanyagköltség különbsége fedezi a casco árát. (átlag havi 2000 km körül gurulok)
Az önrész stratégiánk: 100-150 pénzt össze tudok kapni, ha baj van; de két - három millkót nem!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Augusztus elején veszem át a Thalicskát, és nagyon gondolkozom azon,hogy kössek-e cascot.A kocsi árának a felét fogom befizetni és a maradékot 4 évig fizetem ha kötök cascot,ha nem akkor 3 év alatt tudnám kifizetni.Debrecenben lakom,garázsban áll majd az autó,évi 10000 km-t megyek vele.És ha javasoljátok a cascot ,akkor azt milyen önrész/százalékban kössem? Előre is köszönöm!
Az utólsó mondatodban nagy-nagy igazságok rejtőzhetnek!! Bár bölcs ismerősöm szerint nem kell rosszidulatot feltételezni ott, ahol a hülyeség is elegendő magyarázat.
Szóval ennek a funkciónak az életre keltése Egerben:
0)probléma ismertetése a helyszínen = 2 perc
1)beállás a szerelőcsarnokba = 1 perc
2)Thalics összekapcsolása a szervíz diagnosztikai számítógépével = 2 perc
3)a monitor szakértő tanulmányozása, gombok nyomogatása = 3 perc
4)Thalics lekapcsolása a "köldökzsinórról" =1 perc
5)a működö funkció bemutatása és ismételt kipróbálása = 5 perc
6)Köszönés és eltávozás a szervízből = 1 perc
Csókási József volt a munkafelvevő, és Rozinka Gábor nézte át az autót. Tényleg ti itt állíttattátok be? Akkor tudják, hova dugják a modelljüket, basszus. Még jó, hogy áramlik az információ a szerelők közt. Vagy jattért be tudták volna állítani vajon? Aaaarrrrhhhhhh....
Az a helyzet, hogy már a kocsiban ültünk, amikor eszünkbe jutott, hogy nem láttunk, de ezek szerint mi voltunk a vakok. Az automatikus visszazárást mi is ott állíttattuk be, szerintem a tiédnek is tudnia kell. Melyik munkafelvevő mondta azt, hogy nem lehet beállítani?
A legrosszabb az az egészben, hogy házilag nem tudsz hozzányúlni, mert az autó vezérlésére kell rácsatlakozni a szerviz számítógépével és ott lehet kiválasztani a megfelelő opciót...
Esetleg be kellene kéredzkedni a szerelőállásba és megkérni őket, hogy legalább próbából nézzétek végig együtt a menüt, hátha mégis tud ilyet az autó - leglább ők is tanulnak :-) bár ez inkább :-(
Nagya2:
Nem az automata központizár bezáródásról beszélek, ami egy bizonyos sebesség fölött aktiválódik, hanem arról, hogy ha bezárod a kocsit, majd a zsebedben véletlenül megnyomódik a gomb, és kinyílik az ajtó, akkor talán 20 mp múlva visszazár magától.
Kukucs: köszi az infót, szóval akkor ők nem tudják jól. De hát hiába érveltem az indexes fórummal :-)
Az automata központizár bekapcsolása:
Bekapcsolt gyujtás mellett bekapcsolni az ajtozárást,ÉS NYOMVA TARTANI MíG NEM TUTUL.A kikapcsolás ugyanígy.
Az ablaktörlő hossza Black 11 hozzászólása szerint (2003.06.20.-án 3502-es)450mm/510mm
További jó Thalicskázást:
Nagya
Hello! Én viszont láttalak Téged, és Alizét is, de amikor észrevettelek, már kifelé mentél a szalonból. Én a fotelben ültem, és újságot olvastam. Az assistance mellé kértem még olaj- és olajszűrő cserét, így kutya drága lett, 21400 HUF. Ráadásul nem kapcsolták be a véletlen nyitás utáni ajtóvisszazárást sem, mondván "ez a modell nem tudja". Akinek a "modellje tudta", az hol aktiváltatta? (Sajnos nincs idő visszakeresni)
Na, egyelőre ennyi...
Sziasztok,
Meg tudná mondani valaki, hogy a jobb oldali ablaktörlő milyen hosszú? Ma reggel sikerült egy kicsit elszakítani a külső végét, még használható, de szeretném kicserélni amint lehet. Pont ma délután megyünk is bevásárolni nagy-nagy bótba és remélem, hogy ott tudok venni, csak megmérni nem tudom már addig.
Előre is köszi
kukucs33
Poiuztre! Nem láttalak a Molnár szervizben reggel (7.40 körül). Engem visszahívtak (meg még egy bizonyos alvázszám tartomány Thalicsot) garis kerék szelepcsere ügyében, s ha már ott voltam összekötöttem a korrábban szándékozott váltózár beszereléssel (Defend Lock), ugyanis a Balcsit csak így merem innen délvidékről megközelíteni. Ezt még valszeg kiegészítem a Harrypoti-féle pedálzárral is. Harry! Tudnál a "zárról" kódszámot megadni?
Felhívtam a szalont, és azt mondta a munkafelvevő, hogy kötelező az átvizsgálás az assistance meghosszabbításához. Na, erre jól be is jelentkeztem szerda reggel 7-re. Majd beírom a tapasztalataimat. Remélem, csak jók lesznek! :-)
Így fejből nem tudom, de az anno kapott assistance füzetben benne kéne elvileg lennie. Vannak még a meganosoknál (www.meganeklub.hu "jogi kérdések" rovatban) hivatkozások a különböző kiadási dátumok alapján az assistance füzet soraira, de az Megane-okra van írva. A renault oldalán (www.renault.hu) feltételnek csak a kötelező karbantartások vannak megjelölve (ez viszont mindig az aktuális kiadású modellekre stimmel szvsz).
Sziasztok!
A múlt héten kaptam egy levelet az assistance-tól, hogy küldjem vissza a mellékelt adatlapot az elvégzett karbantartásokkal kiegészítve. De valamiben nem vagyok biztos: az Assistance meghosszabbításához el KELL vinnem évente szervízbe a kocsit, vagy sem? Mert írják azt is, hogy "Kérjük, akkor is küldje vissza a lapot, ha az elmúlt évben nem kellett karbantartáson megjelennie...". Help! :-)
Örülök, hogy ismét látlak Heller ÚR !
Többet kellene tunni erről a fékbehúzós esetről, hogy véleményezhessem, de nem garis gond, ha vki állandójan kipörgő kerekekkel indul és 5000 alatt elkopik a gumija. Asse, ha behúzott kézifékkel Budapest-Győr távolságokat teszünk meg (ilyen is volt).
A küszöbről; jómagam is csak Clio-s felirattal láttam, ezért nincs még. Ezek a rafinált utángyártók már igazán magukhoz kaphatnának.
Remélem, hogy nem lesz igazad. Megkukkoltam a hasonló felépítésű Magányt, de nem dobtam el magam tőle. Leginkább a csomagterétől. Spec. tljesen oda-vissza bírnék lenni egy 5ajtós változattól.
thalia 1.4 16V: nem szoktam külön mérni, általában teli tankot nézek. mostanában kis sincs kapcsolva a klima, budapest+dugók+néha vidék: nehéz lábbal 7,7-7,9, több vidék (90-110km/h)6,9, ha a vidékben pálya is van, meg a lábam is nehéz (110-140km/h)7,5 litert nyel be.
szerintem is az az egészséges (fogyasztáson is látszik!) ha 2500 környékén rakod feljebb, 2000 alatt pedig mind a teljesítmény, mind a fogyasztás erősen romlik.
most közeledek a 15e km-hez, tényleg be lehet vinni ingyenesre? a szervizekben minden kérdésre csak a 30e-t mondogatják.
Még egy hónap és megjön végre a Thaliám.Már nagyon várom, mert közben sikerült eladni a kis Cliómat,csak nagyor sz@r kocsi nélkül:((Addig is olvasgatom a fórumot és irigykedem rátok:))
Üdv:rema.com
Tud-e valaki olyan Thalia-ról, amelyikben van pollenszűrő? Ezt azért kérdezem, mert van most egy szórólap a márkakereskedőnél, hogy átvizsgálás, mosás és 5 liter ablakmosó folyadék 1750 Ft, illetve egyes kopó alkatrészek, ( fékbetét, pollenszűrő, ablaktörlő ) kedvezményes cseréjére van lehetőség. A pollenszűrőnél fel van sorolva a Thalia is, ezért rákérdeztem, hogy az enyémben ( 1.5 dCi Alizé ) van-e. Nem tudtak egyértelmű választ adni, majd közösen megnéztük és kiderült, hogy nincs és nem is lehet belerakni, mivel más kialakítású a klíma hőcserélő műanyag háza, mint a pollenszűrős kivitelé ( pl. Clio ). Ha valakinek van olyan infója, hogy valahogy mégis meg bele lehet tenni, vagy tud pollenszűrős Thalia-ról jelentkezzen.
Hello Joe.
En az 1.4 8v valtozattal minimum 2500 fordulatnal szoktam felfele valtani. Tobb helyen azt olvastam, hogy a tul alacsony fordulatszamon valo gurulas ugyanugy jobban koptatja (nincs olyan jo kenes) a motorot mint a tul magas fordulatszam. A 2500 ford/perc nem tunik magasnak.
Nem volt alkalmam egeszen pontos fogyasztasi mereseket vegezni varosban - mindig kozbejon egy kis orszagut is - de varoson kivul klima nelkul olyan 5,6 litert "iszik" (100-120as tempo).
Fogyi: koszonom a megnyugtato valaszokat. Egy kicsit meglepodtem a gyari(?) adatokon, bar biztosan lehet ugy vezetni, hogy osszejojjon a majd 10 liter.