Mindenkinek minden jót! Megint itt vagyok! Sajna már nem leszek olyan aktív hozzászóló, mint voltam, de megpróbálok bentmaradni a sodrásban! :)
v_tibi : A kérdésedre csak annyit, hogy elvileg Nyugat-Európába nem gyártanak a törökök, csak a K-Európai piacot terítik!
Attól függetlenül szürke importtal még mehetnek ki autók! :)))
De nem hiszem, hogy az osztrákok, olaszok vagy németek pont tőlünk visznek autót!
Ha vkinek egy hasonló gép kell, akkor vesz egy lépcsős Megányt. Ott van rá pénz!
Ha lett volna, akkor én is azt vettem volna! (vagy 206-ost) De nem bántam meg a kisautót! Nagyon frankó!
Kb 1 hónapja van nálam. 24053 volt benne, amikor megverttem. Most tartok 27100 körül! :)) Minden nap letekerek minimum 80 - 85km-t. (Pécs - Mohács)
Ha ez így megy, akkor szeptember végén - legkésőbb - vihetem a 30-as szervízre! :(
Ja, és nagy lábbal (pörgetve, gyorsítva 120, 140 (néha többel is), előzgetve, dimbes dombos területen (a 85-ből 15km városban)) max. 6.5 literes fogyasztást produkál. (légkondi nincs)
Volt már 6.3 is. Nem volt még türelmem max 100 110-es tempót produkálni, mert mindig van 1-2 mazsola, aki csak 95-tel megy az úton! :)
Kinek mi a tapasztalata? Mekkora érvágás ez a tulajnak általában?
Ennyit mára a meséből!
Legyetek jók!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!
sza rema
nekem is már lassan 1500 km ota 8V oasisom van, néhány tapasztalat az elejére, csak hogy ne ijedj meg: (nekem új volt:)
ha a legkondit használod és leáll a kocsi elkezd vami csöpögni: ez csak a kondenzviz nem a hütöfolyadék!!!
:)
nem tudom mikor jön meg az uj thalid, de sok türelmet a bejaratáshoz: igen nehéz 3500 fordulat alatt tartani a motort.. de majd ha lejár a bejáratás!!! söt a 3000 km is! akkor már másképp fog húzni!!!
most mennem kell, holnap megyünk az osztrákokhoz raftingturára: majd beszámolok, hogy birta a hegyi terepet!
Hello!
Egy kis korrekció: az Aro csak egy pillanatra tűnt el, és nyilván mozgásban is volt, így miközben a tükröket végigzongoráztam, a fejem mozgásával szinkronban vándorolhaott tova horizontálisan a román csodagép. A kispolák meg nem a tükör, hanem a c-oszlop holtteréből esik ki, és csak akkor, ha uszkve 3 méterre van elgalább mögötted.
A lényeg nem változik: rossz a kilátás a kocsiból.
Váltó: én kicsit "ragadósnak", és pontatlannak tartom: 4-ből 5-be én csak úgy teszem be (bár általában mindíg így kapcsolok) ahogy egy szinkronizálatlan váltós (veterán)kocsival kell gangolni: 1-váltó kitesz üresbe, 2-kuplung felenged, 3-kuplung újfent be, és lehet rakni a következőt. Ez a nevezett két fokozat között nálam elengedhetetlen, mert az 5. fokozat sokszor "elbújik", és ha csak egyszer kuplungolva akarok kapcsolni (és főleg, ha valami okból kifolyólag gyorsan), akkor ez nem mindíg jön össsze, holott a váltó kezelése eddig más kocsiban nem okozott gondot. Visszaváltáskor ugyanez a recept, azzal megfejelve, hogy miközben 1-2 mp-ig üresben van, adni kell egy gázfröccsöt: ez utóbbi metódus 5-ből 4-be visszaváltva már-már elengedhetetlen; sokszor komoly ellenállást tanúsít a 4.fokozatba való visszatételnél, ha üresben nem adok gázfröccsöt.
Utazási komfort: múlt héten lenyomtam egy nap alatt egy Hódmezővásárhely-Salgótarján-vissza derbit, és ilyen 600 kilóméterhez közeli distancia mellett sem éreztem azt a végén, hogy "mostmár nagyon haza kéne érni!" (azt meg, hogy alig több, mint fél tank gázolajból megvolt a túra külön élveztem :-)) A vezetőülés a kategória átlagánál sokkal kényelmesebb, és a futómű is kellmes karakterisztikájú. Ja, én 197 cm vagyok..., és ha kiskanállal is, de tény, hogy beférek "magam mögé". Ami még tetszik: a minden ízében remek kis dízel hangjának meglepő kulturáltsága normális utazósebességnél. Egyszerűen szépen szól, és nagyon csendes (viszont a csipogó indextől hülyét kapok, és attól is, hogy az indexkar a legkisebb ellentétes kormánymozdulatra is visszaugrik: eleve utálom ezt az automatikát, de a táliában különösen kihoz a sodromból).
Légkondi, pollenszűrő: meg kell várni amíg letellik a garancia, és akkor lehet bontott alkatrészekért rohangálni, és beépíteni azokat, bár igaz, hogy a bontókban egyenlőre legfeljebb törött táliák vannak, de egy pollenszűrő más forrásból is beszerezhető. Olyan nincs, hogy valamit "nem lehet belerakni". Jobb keresni egy olyan szakembert aki ezt elvállaja, és nem kell a márkaszervízre támaszkodni feltétlen, mert néha nagyon rá lehet fizetni arra, ha csak a hivatalos forrást tekintjük egyedüli alternatívának, úgyanis a T. ügyfelet itt is sokszor hülyére szokás venni, de ez egy külön történet.
Üdv: poén
A tolatóradar nálunk már fél éve "megérett"; igaz csak kínai (Brees), de ez is müxszik többnyire. Azóta engem egyszer már tutira csak ez óvott meg a csattanástól; s az Asszonypajtás sem görcsöl, ha csinálnia kell egy Y-t.
Nálam a külső tükrökkel semmi gond; de a belsőnek hatalmas a holttere!!! Sávváltás csak sűrűn nézegetett külső tükörrel!!
Egy kicsit off topic, de márkatárs és hát ne legyünk szemellenzősek...
Szóval a héten sikerült beletennem 1600 Km-et egy Renault Megane II. 1.4 16V-be. Kölcsönzői autó (ezekkel járok dolgozni vidékre).
Kezdem a csomagtartóval. Nem túl nagy és lépcsőzetesen kell pakolni bele. Értsd belülre a magasabb tárgyak, kívülre az alacsonyabbak. Azért sikerült két méretesebb nyomtatót beletenni. A vezetőülésben nem volt gerinctámasz, olyan homorú volt, hogy az a bizonyos púpos is kényelmesen tudna benne ülni.
A kormány és az ülés mindenfelé állítható volt, ezért kényelmesen el tudtam helyezkedni. Az első ajtókban és a könyéktámaszban hatalmas fedett tárolók, nagyon praktikusak. A manuális légkondi nem nagyon erős, lassan hűti le az autót. A tükrökben jól lehet látni, villannyal vezérelhetők. A futómű tetszett, gyorsan lehetett vele kanyarogni és kényelmes is volt. A motor nem volt túl dinamikus, a 9X LE kicsit kevés ehhez a kasztnihoz. A váltó nem tetszett, bár pontosan működött, de néha jókat recsegett és amikor az egyes sebességekbe akartam tenni, olyan érzésem volt, mintha át kellett volna törni valamit. Sehol nincs a Thalia kellemesen kluttyogós váltójához képest. A műszerfal és a középkonzol jól kezelhető, de egy darabig keresnem kellett a ventillátor kapcsolóját. Meglett, beleintegrálták a fűtéstekergető gombba. Jól felszerelt autó volt, sötétben magától felkapcsolódott a lámpa, lábtér világítás, fedélzeti kompjuter, ami a szokásosokon kívül kiírta, hogy mennyi km. van a köv. szervízig és hogy hány liter üzemanyagot használt el az autó.
A gázpedál viszont nagyon közel van a középkönzölhoz, néha csak a lábujjammal tudtam nyomni. (általában száguldozásokkor :-)) És a legborzasztóbb!! Amikor az esőztető berendezést után akartam tölteni a NEM rögzített tartályfedél beesett a motortérbe. Talán még most is ott van. Ilyen autóval még nem találkoztam, aminek az ablakmosó tartályának fedele nem volt valamihez odarögzítve.
Summa summárum ez egy jó autó kisebb hibákkal. Kicsit németesre sikerült itt-ott, ami szerintem felesleges. Amit a németektől át kell venni az a pecizitásuk és nem a stílusuk. Családi autónak nem alkalmas, inkább a kombi egy jó nagy dízel motorral.
Na jó hétvégét!
Alizé!
Most hivtam fel a szfvári rönyo szervizt, ottan azt mondták, ha nincs légkondi akkor nem lehet felrakni utolagossan pollenszürőt, majd megnézem a főnököm kocsiján (az övé légkondis)és ha szerintem mégis lehet akkor sikítok.
A küszöb fólia 7993 huf brutto,öntapadós clió felirattal.Csomagtér tálca 9000+áfa.
Gyerekek mi van Csiribingyóval?!?!
Már régen irt a topicba,egésszen hiányolom.
Kellemes hétvégét Jó Thalicskázást!!!
Mennem kell ideadták a fájrontkulcsot!
Nagya
Nemcsak az allergia miatt jó a pollenszűrő, hanem azért is, mert a nagyobb szennyeződéseket is kiszűri, így azok nem rakódnak le a klíma hőcserélőjén, rontva annak hatásfokát, ezért időnként ki kell takarítani. Egyébként a szűrő 5.200 Ft, a fedél 170 Ft, a gond az, hogy az itteni szervíz szerint nem lehet utólag átalakítani, mert nem olyan a hőcserélő háza. Megnéztem, és szerintem nem reménytelen a dolog, csak egyenlőre nem merem a fedél helyét kivágni, hátha mége lehetséges az átalakítás.
Ma megesett az elso olajcsere (1,4/8V). 7500km van az autoban es Castrol GTX5 Magnatec SAE 10W-40, AP SL kerult bele. Kicsit meglepodtem mikor ez az amugy kicsi motor majdnem 4L olajat benyelt (3,8L).
Egy erdekes dologra figyeltem fel a Szervizkonyvben (amibe a revizios pecseteket utik): az en konyvem 5 nyelvu: francia, torok, angol, roman, bolgar. En romaniaban elek, ugyhogy a roman reszt olvasgattam; nalunk a benzines Thaliakat 15.000 kilometerenkent kell bevinni teljes reviziora. Mindegyik nyelvnel kulon lapszamozas van, mindegyik nyelvnel a 16. oldalon van egy figyelmeztetes: amennyiben az autot tulnyomoan varosi kozlekedesben hasznalja, sok hideginditas, ... ajanlott, hogy az olajat 10.000 kmnel cserelje. Ezt irja a roman fejezetben! Az osszes tobbinel 7.500 kilometert ajanl. Erdekes, romania nem a jo uzemanyagarol hires es megis nekunk tobbet ajanlanak.
A fenti magyarazat a logikaja amiert en 7.500kmnel lecsereltettem az olajat.
Ha masnal is ilyen tobbnyelvo Szervizkonyvet adtak, erdekes lenne utananezni, hogy mit ajanlanak kulombozo nyelveken.
Erdeklodtem a pollenszuro irant a szervizben: allitolag egy Thaliaba sem tesznek, de megvan a helye, lehet rendelni szurot es szurofedot; kb. 10.000ft a beszereles es az alkatresz osszesen.
Kerdeztem, hogy eldugulhat-e valami ha nincs, bejon a kosz, levelek, ... stb. azt mondtak semmi gond, nyugodtan lehet nelkule jarni, ezt csak az allergiasoknak talaltak ki, regebb mind enelkul voltak es jol mukodtek; ez csak egy uj divat, a vevore raakasztani, ha kell ha nem.
Kellemes hetveget mindenkinek,
Imre
Kollégák!
Teszteltem Blackbird által ajánlott viamichlen útvonaltervezőt, az itinerek tényleg jók, de az utazási idők túl rövidek. Kedvenc horvátországi relációimat vizsgálva kb a valós eljutási idő 3/4-ét adja. Ajánlom még figyelmetekbe a reiseplanung.de oldalt is!
Üdv!
Kora ifjuságomban az akkori Magyar Néphadsereg 188 cm-t mért, de ezt azóta sem sikerült reprodukálni. De akkortájt ugyanez a a nemes szerv a súlyomat 70 kg-ban határozta meg. Azóta amennyiven csökkent a magasságom, annyival nőtt a csípőm kerülete. :-)
Én a jobb oldali tükröt mindig úgy állítom be, hogy az autó egy picit látszódjék benne. És akkor bizony van holttér.
Lehet állítani és zsuga666-nak igaza van, valóban a legalsó üléspozíciót használom. A görnyeteg tartás sokat javult, amióta el kezdett fájni a derekam. Hiába na öregszünk!! :-)
Üdv mindenkinek!
Mi is 2002. augusztusában vettük át a Thalicsot, és még nem hívtak szelepcserére, se közvéleménykutatásra.
Tank: Nálam nem igaz az, hogy sárgalámpa (nem piros? :-) ) felgyulladásakor 45-46 l fér bele. Nekem a rekordom 41,5 l, pedig volt már, hogy 60 km-t is megtettem világító üzemanyagszint-jelző lámpával. Persze tudom, ez nagyban függ attól, hogy mennyire mélyen nyomom bele a csövet, stb...
Úgy tudom, hogy minden 10-ik szervízlátogatót hívnak fel közvéleménykutatás céljából. A minden 10-ik országosan számítódik, nem egy márkakereskedésen belül.
poén !
Engem és v__tibort is visszahívtak szelepcserére, bár semmi gondunk nem volt, nem ersztettek a kerekek. Mi is tavaly augusztusban vettük át a Thalicsot. Egy topiktárs írta még 2002. októberében, hogy ugyanezért visszahívták, ő is 2002. augusztusban vette át ( 1675-ös hozzászólás ). Érdekes, hogy mi csak most kerültünk sorra.
mellesleg jegyzem meg:
amikor a barinöm és tesója ELSÖ alkalommal beszálltak a thalimba (anyosülésre es mögé) a két fej szinte ugyanakkor koppant az ajto felsö élébe... vicces (különösen hogy ikertesók... :)
Poén!
Nem t,om nekem sincs a tükörrel semmi bajom, úgy van beállítva, hogy a kocsi feneke éppen hogy látszik benne igy holtért nem veszek észre, a belső tukörbe még látszik a másik autó feneke mikor az orra megjelenik a külső tükörben.A mögötted lévö oszlophoz viszont csatlakozom, nagyon érik egy tolatóradar!
Az én autóm is tavaly augusztusi, de eddig még semmilyen értesítést sem kaptam szelep ügyben!!!
Zsuga666!
Nagyon rossz érzés ám MINDEN 1000km-nél tankolni
:-)))).Egyébként amikor a üzemanyag szintjelző eléri a fél alatti első vonalat akkor megy bele 25-26 liter, sárga lámpa bevillogáskor 45-46 liter ez saját tapasztalat(Meg aztán benzinkutja válogatja).
Örömmel hallom, hogy kényelmes önnek a Thalics vezetőülése. Bár méreteiből adódoan ( sejtésem szerint ) Ön a legalsó pozíciót használja, de ismervén az Ön görnyeteg tartását, teljesen el tudom képzelni, hogy keleti kényelemben vezet :-)
Skacok ! Én valamit nagyon nem jól csinálok, mert az istennek sem találom azt a feneette holtteret. Fux ! Kora ifjúságában Ön még min. 187 cm volt!? Egyébként sem én sem Dr. Wolf, kiskorú, 105 kilós barátom sem találta kényelmetlennek az 1. üléseket. Hanem a hátsók! Na, ott már többen lefejelték a kapaszkodót. Nem örültek. Sajnos nem tudok teljesen korrekt adatokat, mert nem tankoltam telis-tele, de 980 km van a számlálóban és most gyulladt ki a visszajelző. Ezt sikerült 90%-os autopálya, országút használattal elérni. Azért remélem, hogy még hazáig elgurulok, hacsak nem krepált be az üzemanyagjelző. Utána telenyomatom, hogy kb tuggyam mennyiből csináltam eztet.
Engem rohadtul zavar: a tolatás tükörből még megy (bár az ami pont mögtted van, és egy méternél alacsonyabb semmiképp sem látszik, és ha ez a valami történetsen egy betonoszlop...:-(( ). Tükrök: csúcsforgalomban, sávváltáskor célszerű hátranézni, mert van akkora a holttere a tükröknek (tegnapi, friss tapasztalat), hogy egy kicsinek semmiképp sem nevezhető platós Aro remekül el tud bújni benne. Hátranézve a besorolásnál persze észrevettem, de csak azért mert még nem szoktatott le teljesen a drabális c-oszlop a forgolódásról, holott majdhogynem értelmetlenné teszi; ha nem nézek vissza, csattanok. Viszont a c-oszlop holtterébe egy kispolszki remekül elfér: ennek se örülök. Igaz, ha a tükröt is nézed, meg hátra is fordulsz mindent látsz, de könnyebb lenne az életem, ha mindkettő teljes értékű tájékozódási módként funkcionálna külön-külön is.
Ez ügyben nem hívtak, de a kocsit annál inkább: kicserélték a kerékszelepeket, konstrukciós hibára hivatkozva (tavaly augusztusi átvétel). Nem nagy ügy: egy óra alatt megvan az egész.
Szegediek ! Titeket is fölhivott a Renault Hungaria és a SzondaXosz! A renault Molnarral kapcsolatba kerdezett. Meg vagyok elegedve vele meg stb. Milyen lett a kotelezo szerviz, megcsinaltak e, amit bevallaltak, és a kiszolgálás megfelelt?
A vegen: Adataim kiadom vagy nem es koszonik a segitseget. Tovabbi jo RENAULT-zast. :)
Mas: 1 honapja varok az ASSISTANCE kartyamra mint hiaba semmi reakcio! Pedig minden rendbe! Mas is ennyit vart?
Sokszor olvastam hogy a THALIA c oszlopa vastag és zavaró a tolatáskor.Kérdezném hogy miért,mert engem nem zavar.Én tükörből tolatok mindig és akkor nem is látszik.
Láttál ott Thalicsot? Tavaly októberben osztrákiában meg az azzurriknál is ottjártunkkor igencsak megfordultak a tekintetek a sárkányom után, ami persze egy kis büszkeséggel töltött el ...
Éppen most értem haza egy 10 napos Olaszországi autós körútról, sajna látom, hogy már nem tudok jó tanácsokkal szolgálni. Azért leírom a tapasztalatokat (először olaszo., aztán az autó)
Szóval sajna nem a thaliccsal voltunk, így az autóval csak az itthonai tapasztalatokról tudok beszámolni. Olaszországi úttal kapcsolatban azonban a következők hasznosak lehetnek:
Útvonaltervezéshez nagyon ajánlom a www. viamichelin.com oldalt, fantasztikusan jó itinert lehet nyomtatni, mi mindenhová ezzel mentünk, és nem bántuk meg...
A sebességekről:
A sebességhatárok ugyanazok, mint nálunk (ha jól emlékszem), de semmiképpen se próbáljátok betartani, ha a forgalom nem úgy akarja...az olasz autóvezetési stílus ugyanis horror. A főváros pl. kriminális, itt a fő szabály: ha beteszi egy másik autó eléd az orrát, akkor hagyni kell, mert _biztosan_ bejön. Másodszor: ne lepődj meg azon, ha az egysávos kanyarodósávban agy autópálya-felhajtón jobbról-balról közrefognak. Harmadszor: bármikor is kanyarodsz balra, akármilyen nagy úton, elindulás előtt _mindenképpen_ nézz a bal tükörbe, mert nekünk 10-ből 8-szor (!) ott termett egy robogós, aki nem egyszer _jobbra_ kanyarodott, kersztbe előtünk....Szóval nagyon óvatosan az olaszokkal!!! Egyébként minél délebbre utaztok (gyakorlatilag Róma alatt már minden délere van), annál kevésbé divat szabályosnak lenni. (ezt egy olasz ismerős mesélte, de úgy is volt.) Terracinában (Róma és Nápoly közt) 5 napig a megállni tilos tábla után parkoltunk (másokkal egyetemben), közben kétóránként lopós autók és rendőrök húztak el az autók mellett, ügyet sem vetve rá. Viszont nagyon fontos, hogy általában a "józan ész" elvét követik, tehát attól még, hogy a tábla tiltja, nyugodtan parkolhatsz, ha 1. nem akadályozod a forgalmat, 2. nem kapubejáró előtt állsz, 3. pláne nem orvosi rendelő előtt állsz meg. Láttuk, hogy egy olasz épphogy megállt a rendelő kapuja előtt keresztbe, és már pakolták is az autóját...
Szintén olasz ismerős mondta azt is, hogy ha neadjisten mégis megbírságolnak, akkor nyugodtan tépjük szét a cetlit, mivel a délvidéken nincs számítógépesítve a rendszer, szóval no para...azért erre hálisten nem került sor. (Mármint, hogy megbírságoltak volna)
Bocs a hosszúért, akkor a gépsárkányról is egy pár szót:
1.4 16v, kléíma nélkül, (mert nincs benne, hehe) óra szerint 190et mentem az M5-ön, de szvsz még gyorsulhatott volna, ha hagyom. (Két személy + csomagok)
A fogyasztás:
Budapesten dinamikus használat mellet 7-8.5 között nyel be. Autópályán szintén dimakusan 120-150 között 6-7 liter, érdekes volt viszont, hogy Szegeden, sokkal nyugodtabb közlekedési morálban, nyugodt stílussal városban is csak 6-7 litert evett.
Milyen felszereltségű a Thalicsod? Azért kérdezem, mert a leírásod alapján ( rádió, klíma ) lehet állítani ennél a felszereltségnél a vezetőülés magasságát.