Üdvözlök mindenkit!
A héten veszem át a dci-s Thaliámat. Tetszik a fórum, sok ötletet olvastam eddig és nincs mocskolódás.
GOLF4 től rendeltem CD tárat. Az a kérdésem, hogy mit ajánlotok, hova szereljem, szereltessem. A legkézenfekvőbb a kesztyűtartó, de akkor hova teszem a kesztyűmet?
Hi !
Csökkencsünk kőccséget! Mivelhogy majd minden 7en Bfüredre kell mennyek, így aki arra esik, annak szívesen elviszek bármit, ami belefér a vasba. Így nem kelletik a m.ker. péztárcáját tömkönni fölöslegesen.
Ha valaki érdeklődik sárfogó gumi iránt, pénteken vettem Fóton (Békési) egy pár hátsót, gyári csomagolásban 5079 Ft-ért. Igazából többre számítottam, mert nem akartam kompromisszumot kötni, ragaszkodtam elképzelésemhez a Renault feliratot illetően. Otthon, igényesen kb 1 óra alatt felszerelhető (gyorsan 20 perc alatt is megoldható). Így együtt a krómozott kipufogó toldattal már sokkal komolyabb kinézete a kocsinak hátulról (ami szerintem esztétikailag a gyenge pontja volt a járgánynak - nekem a feneke olyan pucérnak tűnt eddig).
Hali Korl!
Ha előzésnél 90 - 100 km/h körül visszarakom 3-ba és haddszaladjon akkor az 5500 - 6000 körüli fordulat mindig összejön, eddig nem tiltakozott :-))
Egyébként így szokott 6,5 l körül fogyasztani, hogy az országúti utazó tempó 100 - 120 km/h, előzés meg a fentiek szerint. Ja, és ez 1,4 8V.
Utólag rakatott már be valaki klímát? Anno nem volt rá keret, a közeli jövöben talán meg tudnám finanszírozni, de igazából nem tudom, hogy van-e értelme... (a hűtés miatt mindenképp, csak valahogy nem dob fel, hogy közben szétbuherálják azt autót)
Hi Zsuga666!
Az lehet, hogy a Homasita kft-nél annyi, de ez az ár amit én irtam az hivatalos márkakereskedöi ár, ez van eszi nem eszi nemkap mást(fehérváron).
Szombaton vettem végre hátra is 2 hangszorót(Phillips 2 utas 3000Huf/pár) utolsó darab azért ennyi(ezért szeretek az Auchanba járni,így vettem CD írót 4*4*24-est 4000Huf-ért)gyerekek a két hangszórót (berakni már beraktam)5000 Huf-ért kötötték be garanciával.A kábel ára 200Huf/méter 7 métert mértek ki.
Hozzá kel tenni jó nagyot buffanik van mögötte 510 L üreg :-))))
További jó Thalicskázást.
Nagya
Tisztelt Renault tulajdonosok! VDO CH 0600-ás 6-os digitális CD-TÁR(ak) kapható(k)! Minden tartozékkal = lábak + kábel + csavarok, vadonat újonnan, garanciával. Kapható még a műszefalba szerelhető VDO CH 0400-ás 4-es CD-TÁR, szintén vadonat újonnan és garanciával.
6 lemezes CD-TÁR ára: 24.997 Ft
4 lemezes CD-TÁR ára: 23.997 Ft
Üdvözlettel: Horváth Ákos
akosakos@mailbox.hu
06-30/253-70-46
A hétvégén jöttem meg az olasz nyaralásból. ! személy+ campingezési csomagokkal telepakolva jórészt autópályán haladva 6,5 l volt a fogyasztásom. (1,4 16V) Ez ugye nem rossz?
... (folytatas) ... En csakis a sajat megnyugvasomer csereltem le ilyen koran - hasonszoru motorral felszerelt autom 20.000 km-el elkezdett kopogni hideginditaskor (igaz, hogy a kopogas tobb mas okbol is jelentkezhetett, de az olaj okot igy kizarom).
Nem kestel el az olajcserevel. Oszinten, nem tudom hogy lehet eligazodni ezeken a javasolt olajcsere periodusokon, mas-mas orszagban kulombozo csereperiodust hirdetnek es valojaban a szervvizkonyvden megint eltero ertek van ... Renault marketing(?) logika.
Thievery!!
Nem!nem késtél még le semmiröl, ha megnézed a szervizkönyvet ott láthatod ,hogy az esedékes olajcsere 30 000km/vagy 2 év.
Az elöbb lecserélt olaj csakis a te saját megnyugvásodat szolgálja.
Ha márkaszervizben csináltatod kb 20 000huf-ba kerül.Ha félhivatalossan(márkaszervizes szerelő saját garázsában) a feléből megúszod.
A márkaszervizek 10w-40-es félszintetikus MOBIL olajat használnak.(legalábbis aztat mondják)
az ausztriai raftingturán a fogyaqsztást forditva osztottam-szoroztam be! (km/l helyett l/km) hát ezért tünt olyan soknak a 13 liter!!!
:))))
a helyes fogyasztás a 8V klimas thalim esetében ausztriai hegyvidék padlogázzal, meg autopálya 3 ember +cucc+ klima
összesen 600 km:
Sziasztok!
Kicsit lecsúsztam a topic olvasásáról és a beszámolókról. Most jöttem haza két hetes Hollandiai utazásról. Nagyon elégedett vagyok a thalicskával. Nem igen látni Thaliát arrafelé. Igenigen megbámulták... Mentem mint az állat. A németeknél 180 at is mentünk, és még volt a pedálban. Végig klímával 7.5 ös átlagot produkált.Hazafelé 5en jöttünk+ Egy kis méretű kuta+hordozó, meg egy teknôs+doboz. Nagyon megpakoltuk a kicsikét. Itthon nagyon elkényeztettem.
KÉRDÉS:
10 000 Km-t most értem el...
(1.6 16 szelepes ALIZÉ)
És igaz e hogy 7500 nál kellett volna olajat cserélnem???
MOST NAGYON ELKÉSTEM????
MILYEN olajat javasoltok??? CSAK márkaszervizben lehet cserélni???
Bocs a hülye kérdésekért...
A hétvégén jöttünk haza 2 hetes olasz nyaralásból. Összesen 1.424 km-t mentünk, 101,2 l benzin fogyott el, ami 7,1 l-es átlag. Az autó 1,4 16V, 3 hónapos- 4.000 km van benne. Oda-vissza végig légkondival mentünk és benne van 1 velencei kirándulás -Lignano - Punta Sabbioni között az utolsó 5-6 km-t lépésben /vagy állva/ tettünk +. Valamint hazafelé az autópályán a fizetős kapunál /Monfalcone/ beleszaladtunk egy 4 km-es kocsisorba - amit 1 óra alatt tettünk +. Az autópályán 130-140 között haladtunk. A kocsiban 3-an utaztunk és dugig tele csomagokkal /kajával/. Mindent figyelembe véve nem tartom rossznak a fogyasztást. Indulás előtt 1 nappal kisebb sérülés keletkezett a kocsin. A csomagtartó lecsukása után a lábamra esett a rendszámtábla megvilágítólámpa műanyag búrája. Csak szigetelőszalaggal tudtam helyreállítani. Nem tudom ez garanciális hibának számít ?
Szerintem a váltóddal valami gond van, ha így kell váltogatni. Nekem semmi gond nincs vele, sőt sokkal jobbnak tartom, mint akár a Suzuki Swift, akár az Opel Astra ( F ) váltóját. ( Ezekkel van hosszabb távú tapasztalatom. )
lassan 2500-ik km-nél vagyok a 8V thaliámmal, épp most jöttem meg a hétvégi rafting turáról ausztriabol: kb 700 km oda vissza: autopályán oda átlag 150 vissza 120 + hegyi szerpentinek padlogázzal... (töb kocsi ment egyött, tartani kellett a sebességet!)
na ki mit tippel a fogyasztásra?! (dizelesek kérem nem reagálni!!!)
na ki találja ki?
elárulom, hogy aki 13. 4 (tizenháromésfélliter) közelében tippel az nyert!
kissé megdöbbentett!
egyszermeg alig figyeltem és egy vissazkapcsoláskor majd 6000 -ig is kipörgetttem a mocit... valaki csinált már ilyet? vagy ez netalán táliás REKORD!?!?!?
csöváz mindenkinek!
PS: a raftingolást pedig mindenkinek ajánlommmm!!!! :)
Megint mentem a hétvégén a Thalia-val egy jó hatszáz kilómétert és már mertem vele haladni. Szerintetek meddig illik pörgetni ezt a kis dízel motort? Úgy vettem észre, hogy ötödikben száznegyvennél még nem pörög 4000-ret. Egyszer egy előzésnél harmadikban elérte a négyezret, de máskor nem. Egyesben 2000, kettesben 2500 felé pörgetni szerintem felesleges, metr mintha elerőtlenedne a motor. De negyedikben nagyon megy az autó.
Én pesti vagyok és talán életemben először mentem múlt héten a Te Mohács-Pécs "gyorsaságidat". Nagyon klassz útszakasz! Szegedről igyekeztem Pécsre, azért kellett arra mennem.
Mindenkinek minden jót! Megint itt vagyok! Sajna már nem leszek olyan aktív hozzászóló, mint voltam, de megpróbálok bentmaradni a sodrásban! :)
v_tibi : A kérdésedre csak annyit, hogy elvileg Nyugat-Európába nem gyártanak a törökök, csak a K-Európai piacot terítik!
Attól függetlenül szürke importtal még mehetnek ki autók! :)))
De nem hiszem, hogy az osztrákok, olaszok vagy németek pont tőlünk visznek autót!
Ha vkinek egy hasonló gép kell, akkor vesz egy lépcsős Megányt. Ott van rá pénz!
Ha lett volna, akkor én is azt vettem volna! (vagy 206-ost) De nem bántam meg a kisautót! Nagyon frankó!
Kb 1 hónapja van nálam. 24053 volt benne, amikor megverttem. Most tartok 27100 körül! :)) Minden nap letekerek minimum 80 - 85km-t. (Pécs - Mohács)
Ha ez így megy, akkor szeptember végén - legkésőbb - vihetem a 30-as szervízre! :(
Ja, és nagy lábbal (pörgetve, gyorsítva 120, 140 (néha többel is), előzgetve, dimbes dombos területen (a 85-ből 15km városban)) max. 6.5 literes fogyasztást produkál. (légkondi nincs)
Volt már 6.3 is. Nem volt még türelmem max 100 110-es tempót produkálni, mert mindig van 1-2 mazsola, aki csak 95-tel megy az úton! :)
Kinek mi a tapasztalata? Mekkora érvágás ez a tulajnak általában?
Ennyit mára a meséből!
Legyetek jók!
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!
sza rema
nekem is már lassan 1500 km ota 8V oasisom van, néhány tapasztalat az elejére, csak hogy ne ijedj meg: (nekem új volt:)
ha a legkondit használod és leáll a kocsi elkezd vami csöpögni: ez csak a kondenzviz nem a hütöfolyadék!!!
:)
nem tudom mikor jön meg az uj thalid, de sok türelmet a bejaratáshoz: igen nehéz 3500 fordulat alatt tartani a motort.. de majd ha lejár a bejáratás!!! söt a 3000 km is! akkor már másképp fog húzni!!!
most mennem kell, holnap megyünk az osztrákokhoz raftingturára: majd beszámolok, hogy birta a hegyi terepet!
Hello!
Egy kis korrekció: az Aro csak egy pillanatra tűnt el, és nyilván mozgásban is volt, így miközben a tükröket végigzongoráztam, a fejem mozgásával szinkronban vándorolhaott tova horizontálisan a román csodagép. A kispolák meg nem a tükör, hanem a c-oszlop holtteréből esik ki, és csak akkor, ha uszkve 3 méterre van elgalább mögötted.
A lényeg nem változik: rossz a kilátás a kocsiból.
Váltó: én kicsit "ragadósnak", és pontatlannak tartom: 4-ből 5-be én csak úgy teszem be (bár általában mindíg így kapcsolok) ahogy egy szinkronizálatlan váltós (veterán)kocsival kell gangolni: 1-váltó kitesz üresbe, 2-kuplung felenged, 3-kuplung újfent be, és lehet rakni a következőt. Ez a nevezett két fokozat között nálam elengedhetetlen, mert az 5. fokozat sokszor "elbújik", és ha csak egyszer kuplungolva akarok kapcsolni (és főleg, ha valami okból kifolyólag gyorsan), akkor ez nem mindíg jön össsze, holott a váltó kezelése eddig más kocsiban nem okozott gondot. Visszaváltáskor ugyanez a recept, azzal megfejelve, hogy miközben 1-2 mp-ig üresben van, adni kell egy gázfröccsöt: ez utóbbi metódus 5-ből 4-be visszaváltva már-már elengedhetetlen; sokszor komoly ellenállást tanúsít a 4.fokozatba való visszatételnél, ha üresben nem adok gázfröccsöt.
Utazási komfort: múlt héten lenyomtam egy nap alatt egy Hódmezővásárhely-Salgótarján-vissza derbit, és ilyen 600 kilóméterhez közeli distancia mellett sem éreztem azt a végén, hogy "mostmár nagyon haza kéne érni!" (azt meg, hogy alig több, mint fél tank gázolajból megvolt a túra külön élveztem :-)) A vezetőülés a kategória átlagánál sokkal kényelmesebb, és a futómű is kellmes karakterisztikájú. Ja, én 197 cm vagyok..., és ha kiskanállal is, de tény, hogy beférek "magam mögé". Ami még tetszik: a minden ízében remek kis dízel hangjának meglepő kulturáltsága normális utazósebességnél. Egyszerűen szépen szól, és nagyon csendes (viszont a csipogó indextől hülyét kapok, és attól is, hogy az indexkar a legkisebb ellentétes kormánymozdulatra is visszaugrik: eleve utálom ezt az automatikát, de a táliában különösen kihoz a sodromból).
Légkondi, pollenszűrő: meg kell várni amíg letellik a garancia, és akkor lehet bontott alkatrészekért rohangálni, és beépíteni azokat, bár igaz, hogy a bontókban egyenlőre legfeljebb törött táliák vannak, de egy pollenszűrő más forrásból is beszerezhető. Olyan nincs, hogy valamit "nem lehet belerakni". Jobb keresni egy olyan szakembert aki ezt elvállaja, és nem kell a márkaszervízre támaszkodni feltétlen, mert néha nagyon rá lehet fizetni arra, ha csak a hivatalos forrást tekintjük egyedüli alternatívának, úgyanis a T. ügyfelet itt is sokszor hülyére szokás venni, de ez egy külön történet.
Üdv: poén