sok sikert a kermiztetéshez. en is ilyenekröl álmodozom, hogy mjad egyszer igaza lesz a kisembernek, és jól beolvashatok a renyonak... de valahogy mindig ki tudják dumálni az embert!
na minden jót!
kori
2002.11-hóban vettem egy thalia dci-t. 15000km van benne. A kocsival alapvetően elégedett vagyok.
Én elég gyorsan vezetek ahol lehet sztráda 150-160 egyéb út 120-140.
Fogyasztás nyáron 6~6.2 klimával vagy anélkül mindegy, télen 7 liter. (sokaltam, megnézettem, majd elmesélem érdekes történet).
10000km-nél többek ajánlására lecseréltem az olajat MOBIL 5W-40-es full szintetikus olajra, ezt a mutatványt nem a renaultnál csináltattam mert azok azt mondták, hogy 10w-40-es olaj+szürő 17000.- én jobb olajjal gyári szűrővel 12500.- ért megoldottam.
Pécsen vettem a kocsira első sárvédő gumikat 5200.-ért, nem sajnáltam mert azóta eső után sem sáros a kilincs.
Természetessen az én autóm is füstöl, mivel sarkifény metál ezért ez igen bosszantó, megnézettem kaposváron azt mondták, a computer szerint minden rendben, de szerintük se kellene füstölnie. Levittem pécsre ök is ugyanezt mondták + volt egy öttletük hogy a trafic-nál és a kangoo-nál előjött az hogy a kipuffogógázt az égéstérbe visszaforgató szelep elkokszosodott (valami lehetetlen francia neve van). kiszedték megtisztították, füst maradt, nem értem hogy cimborám clió dci-je miért nem füstöl, ugyanott tankol mint én? a renult a szar üzemanyagra hivatkozik, nem értem az egyik autóban jó az üzemanyag a másikban nem.
Megoldás: vettel egy szép lefelé forduló kipuffogó véget.
Az öttlet: Mivel a topic-ot olvasva azt láttam hogy nem vagyok egyedül (szerintem típushiba (nem vagyok autó szerelő)), ha volna köztünk egy jogász fel lehetne lépni közössen a renaultal szemben, hogy oldja meg a problémát.
A másik csúcs dolog nem tudom járt-e már valaki igy, a kesztyűtartó nyitásának végállás határolója (műanyag bizbasz a kesztyűtartó bal oldalán) eltört, felhivom a helyi renault-ot azt modja ez garanciális probléma, én rendeltetés szerűen használom naponta kétszer ki-be csukom. a müanyagon egyértelműen látszak a fáradásos törés a (közepe fehér) mi ez ha nem garanciális probléma, nem kellett volna bután megtervezni, most megyek hozzájuk személyesen és nagyon elkerítem őket, ha nem csrélik ki garba, akkor kermiztetem, bár nincsenek illúzióim a kermivel.
Gumitálca sokféle minőségben lehet. Én pl. közel 13 ezer pénzért vettem a csomagtartóba valót. Vegyszerálló félkemény anyagból, peremezetten, csúszásgátlóra buborékosított felszínnel. Agrárszakos + horgászőrült lévén nem csak bőröndöt szoktam hurcolászni, hanem mindenféle maszatforrásokat is. (olaj, vegyszer, csontkukac, kutyaeledel, stb)Egy kis mosószer + slagozás után szag és koszmentes a csomagtér.
Er-Go: Mindenki a várható igénybevétel alapján válassza ki a tálcáját. A legolcsóbb lehet a legdrágább, ha "átereszti" a szennyet a kárpitra!!!!!!!
Hi Korl !
Már éppen akartam kérdezni " nem volt gyanús,hogy minden utadba eső benzinkútnál teletöltötted a csodát ? - de látom korrigáltad a fogyasztást. Így azért már OK.
kösz a biztatást a 6000es fordulatról, akkor már más is hallgatta a thali-szuperszonikus hangot!! :))
az utolag beszerelt klimárol nem tudok, de a motorra ránézve olyan, mintha semmit se kellett volna "buherálni": elöre megfurt furatokon rögzül az egész a vezéröszíj tájékán... a cikisebb rész talán inkább a levegöcsatornáknákl lesz az utastérben...
ha sopronban jársz nyugodtan keress meg, és vess egy pillantást a motortérre...
Bár nem tőlem rendelted meg a CD-TÁRat, de én a következő tanyácsolom neked tapasztalatból: A kesztyűtartóba semmiképp ne ragd, válaszd az anyós ülés alatti helyet vagy a csomagtartót!
VDO CH 0600- 6 lemezes digitális CD-TÁR, vadonat újonnan, minden tartozékkal stb. 25.000 Ft
VDO CH 0400- 4 lemezes CD-TÁR műszerfalba szerelhető vadonat újonnan minden tartozékkal stb. - 24.000 FT
mindkét CD-TÁR olvassa az írt lemezeket vezérli a kijelzőt és akormányvezérelhetőséhet is tudja!
Üdvözlettel: Horváth Ákos
akosakos@mailbox.hu
06-30/253-70-46
Üdvözlök mindenkit!
A héten veszem át a dci-s Thaliámat. Tetszik a fórum, sok ötletet olvastam eddig és nincs mocskolódás.
GOLF4 től rendeltem CD tárat. Az a kérdésem, hogy mit ajánlotok, hova szereljem, szereltessem. A legkézenfekvőbb a kesztyűtartó, de akkor hova teszem a kesztyűmet?
Hi !
Csökkencsünk kőccséget! Mivelhogy majd minden 7en Bfüredre kell mennyek, így aki arra esik, annak szívesen elviszek bármit, ami belefér a vasba. Így nem kelletik a m.ker. péztárcáját tömkönni fölöslegesen.
Ha valaki érdeklődik sárfogó gumi iránt, pénteken vettem Fóton (Békési) egy pár hátsót, gyári csomagolásban 5079 Ft-ért. Igazából többre számítottam, mert nem akartam kompromisszumot kötni, ragaszkodtam elképzelésemhez a Renault feliratot illetően. Otthon, igényesen kb 1 óra alatt felszerelhető (gyorsan 20 perc alatt is megoldható). Így együtt a krómozott kipufogó toldattal már sokkal komolyabb kinézete a kocsinak hátulról (ami szerintem esztétikailag a gyenge pontja volt a járgánynak - nekem a feneke olyan pucérnak tűnt eddig).
Hali Korl!
Ha előzésnél 90 - 100 km/h körül visszarakom 3-ba és haddszaladjon akkor az 5500 - 6000 körüli fordulat mindig összejön, eddig nem tiltakozott :-))
Egyébként így szokott 6,5 l körül fogyasztani, hogy az országúti utazó tempó 100 - 120 km/h, előzés meg a fentiek szerint. Ja, és ez 1,4 8V.
Utólag rakatott már be valaki klímát? Anno nem volt rá keret, a közeli jövöben talán meg tudnám finanszírozni, de igazából nem tudom, hogy van-e értelme... (a hűtés miatt mindenképp, csak valahogy nem dob fel, hogy közben szétbuherálják azt autót)
Hi Zsuga666!
Az lehet, hogy a Homasita kft-nél annyi, de ez az ár amit én irtam az hivatalos márkakereskedöi ár, ez van eszi nem eszi nemkap mást(fehérváron).
Szombaton vettem végre hátra is 2 hangszorót(Phillips 2 utas 3000Huf/pár) utolsó darab azért ennyi(ezért szeretek az Auchanba járni,így vettem CD írót 4*4*24-est 4000Huf-ért)gyerekek a két hangszórót (berakni már beraktam)5000 Huf-ért kötötték be garanciával.A kábel ára 200Huf/méter 7 métert mértek ki.
Hozzá kel tenni jó nagyot buffanik van mögötte 510 L üreg :-))))
További jó Thalicskázást.
Nagya
Tisztelt Renault tulajdonosok! VDO CH 0600-ás 6-os digitális CD-TÁR(ak) kapható(k)! Minden tartozékkal = lábak + kábel + csavarok, vadonat újonnan, garanciával. Kapható még a műszefalba szerelhető VDO CH 0400-ás 4-es CD-TÁR, szintén vadonat újonnan és garanciával.
6 lemezes CD-TÁR ára: 24.997 Ft
4 lemezes CD-TÁR ára: 23.997 Ft
Üdvözlettel: Horváth Ákos
akosakos@mailbox.hu
06-30/253-70-46
A hétvégén jöttem meg az olasz nyaralásból. ! személy+ campingezési csomagokkal telepakolva jórészt autópályán haladva 6,5 l volt a fogyasztásom. (1,4 16V) Ez ugye nem rossz?
... (folytatas) ... En csakis a sajat megnyugvasomer csereltem le ilyen koran - hasonszoru motorral felszerelt autom 20.000 km-el elkezdett kopogni hideginditaskor (igaz, hogy a kopogas tobb mas okbol is jelentkezhetett, de az olaj okot igy kizarom).
Nem kestel el az olajcserevel. Oszinten, nem tudom hogy lehet eligazodni ezeken a javasolt olajcsere periodusokon, mas-mas orszagban kulombozo csereperiodust hirdetnek es valojaban a szervvizkonyvden megint eltero ertek van ... Renault marketing(?) logika.
Thievery!!
Nem!nem késtél még le semmiröl, ha megnézed a szervizkönyvet ott láthatod ,hogy az esedékes olajcsere 30 000km/vagy 2 év.
Az elöbb lecserélt olaj csakis a te saját megnyugvásodat szolgálja.
Ha márkaszervizben csináltatod kb 20 000huf-ba kerül.Ha félhivatalossan(márkaszervizes szerelő saját garázsában) a feléből megúszod.
A márkaszervizek 10w-40-es félszintetikus MOBIL olajat használnak.(legalábbis aztat mondják)
az ausztriai raftingturán a fogyaqsztást forditva osztottam-szoroztam be! (km/l helyett l/km) hát ezért tünt olyan soknak a 13 liter!!!
:))))
a helyes fogyasztás a 8V klimas thalim esetében ausztriai hegyvidék padlogázzal, meg autopálya 3 ember +cucc+ klima
összesen 600 km:
Sziasztok!
Kicsit lecsúsztam a topic olvasásáról és a beszámolókról. Most jöttem haza két hetes Hollandiai utazásról. Nagyon elégedett vagyok a thalicskával. Nem igen látni Thaliát arrafelé. Igenigen megbámulták... Mentem mint az állat. A németeknél 180 at is mentünk, és még volt a pedálban. Végig klímával 7.5 ös átlagot produkált.Hazafelé 5en jöttünk+ Egy kis méretű kuta+hordozó, meg egy teknôs+doboz. Nagyon megpakoltuk a kicsikét. Itthon nagyon elkényeztettem.
KÉRDÉS:
10 000 Km-t most értem el...
(1.6 16 szelepes ALIZÉ)
És igaz e hogy 7500 nál kellett volna olajat cserélnem???
MOST NAGYON ELKÉSTEM????
MILYEN olajat javasoltok??? CSAK márkaszervizben lehet cserélni???
Bocs a hülye kérdésekért...
A hétvégén jöttünk haza 2 hetes olasz nyaralásból. Összesen 1.424 km-t mentünk, 101,2 l benzin fogyott el, ami 7,1 l-es átlag. Az autó 1,4 16V, 3 hónapos- 4.000 km van benne. Oda-vissza végig légkondival mentünk és benne van 1 velencei kirándulás -Lignano - Punta Sabbioni között az utolsó 5-6 km-t lépésben /vagy állva/ tettünk +. Valamint hazafelé az autópályán a fizetős kapunál /Monfalcone/ beleszaladtunk egy 4 km-es kocsisorba - amit 1 óra alatt tettünk +. Az autópályán 130-140 között haladtunk. A kocsiban 3-an utaztunk és dugig tele csomagokkal /kajával/. Mindent figyelembe véve nem tartom rossznak a fogyasztást. Indulás előtt 1 nappal kisebb sérülés keletkezett a kocsin. A csomagtartó lecsukása után a lábamra esett a rendszámtábla megvilágítólámpa műanyag búrája. Csak szigetelőszalaggal tudtam helyreállítani. Nem tudom ez garanciális hibának számít ?
Szerintem a váltóddal valami gond van, ha így kell váltogatni. Nekem semmi gond nincs vele, sőt sokkal jobbnak tartom, mint akár a Suzuki Swift, akár az Opel Astra ( F ) váltóját. ( Ezekkel van hosszabb távú tapasztalatom. )
lassan 2500-ik km-nél vagyok a 8V thaliámmal, épp most jöttem meg a hétvégi rafting turáról ausztriabol: kb 700 km oda vissza: autopályán oda átlag 150 vissza 120 + hegyi szerpentinek padlogázzal... (töb kocsi ment egyött, tartani kellett a sebességet!)
na ki mit tippel a fogyasztásra?! (dizelesek kérem nem reagálni!!!)
na ki találja ki?
elárulom, hogy aki 13. 4 (tizenháromésfélliter) közelében tippel az nyert!
kissé megdöbbentett!
egyszermeg alig figyeltem és egy vissazkapcsoláskor majd 6000 -ig is kipörgetttem a mocit... valaki csinált már ilyet? vagy ez netalán táliás REKORD!?!?!?
csöváz mindenkinek!
PS: a raftingolást pedig mindenkinek ajánlommmm!!!! :)
Megint mentem a hétvégén a Thalia-val egy jó hatszáz kilómétert és már mertem vele haladni. Szerintetek meddig illik pörgetni ezt a kis dízel motort? Úgy vettem észre, hogy ötödikben száznegyvennél még nem pörög 4000-ret. Egyszer egy előzésnél harmadikban elérte a négyezret, de máskor nem. Egyesben 2000, kettesben 2500 felé pörgetni szerintem felesleges, metr mintha elerőtlenedne a motor. De negyedikben nagyon megy az autó.
Én pesti vagyok és talán életemben először mentem múlt héten a Te Mohács-Pécs "gyorsaságidat". Nagyon klassz útszakasz! Szegedről igyekeztem Pécsre, azért kellett arra mennem.