Ez nem vád volt, legfeljebb cink.
De komolyan, elég sok cimbi va renault-os, clió megan stb. eddig nem sokan dicsérték őket, az enyémhez hasonló tapasztalatok miatt.
Na mindegy most csak annyi a bajom, hogy cincog a kormány csak eddig lusta voltam megcsinálni, ja meg hogy elütöttem egy borzot, és gajra tette a bal oldalon a sárvédőben lévő műanyag betétet, és még örülhetek hogy nem bontotta le a szervómat, meg löhárítót. :-( Hű de boldog vagyok. Ez a szárny projekt után úgy hiányzott, mint ablakos tótnak a hanyatt esés.
Akkor már 3-an vagyunk :-). Én mondjuk csak hétvégente vagyok Kaposváron mert Bp-en dolgozom.
Egyébként nincs ismerős, így nem "vádolhatsz" elfogultsággal.
Én a pécsi tulajdonosban nem vagyok biztos, szekcső kaposvár az stimmel.
Azt elfelejtettem, voltam marcaliban szervízben csak (füstölés) ize végett... :-) Ott dolgozik egy Úr aki 3 hónapig kint tanult a renaultnál, sok érdekes dolgott mesélt, pl. hogy hogyan veszed észre ha a prolasztó csúcsokkal baj kezd lenni, stb...
DCI te mázlista vagy, hogy itt ilyen kiszolgálást kaptál, ezzel tovább erősítetted bennem azt a meggyőződést, hogy ha szar szolgáltatást kap az embert, ne nyelje le, hanem szóljon. Bár az is szent meggyőződésem, hogy valami spanod van itt :-) különbem...
Én Kaposvári vagyok és itt vettem mind a két THALIÁMAT.Nagyon megvagyok elégedve a géppel.MEg eddig a szervizel is ,igaz kétszer volt csak dolgom velük.Lehetne valami találkozott szervezni itt Kaposváron.Rengeteg THALIÁt látni az utakon.
Ha segítenél a szervezésel sikerülne is.
Talibe részvételére is nagyon számitanék,láthatnám a hátsó szárnyat életben is.
Meg elmondhatná a szerviz tapasztalatokat,mert szerintem nagyon jó átlát az ügyeskedökön.
Kaposvári vagy? Én is ott vettem és szervizeltetem. Nekem betettek ülés és kormányvédő fóliát a szervíznél. A meglepő az, hogy a pécsi, kaposvári és szekcsői márkakereskedés ugyanazt a tulajdonost jelenti így nem értem, hogy miért lenne ekkora különbség a 2 között.
Voltam Trier-ben a rally vb-n. 3e km 3 nap alatt és 5,2 / 100km. Mivel Thalia WRC még nincs, így az alábbi rövid összefoglalóval kívánok mindenkinek balesetmentes közlekedést:
Most jövök a renault szervíből. Hogy írjak valami jót is róluk. Éppen nem volt munka ezért 4 ember kezdte el csinálni az autómat, tisztán mint a f1-ben. A fékpedált ha felengettem nyikorgott hátul, valami. Kicsi állítás a betéteken és már jó is.
A kesztyűtartó műanyag bizbaszát szóba hoztam ismét. Mondtam a munkafelvevőnek, hogy továbbra sem értem hogy miért nem garanciális az a bizbasz ha egyszer fáradásos törést szenvedett. Azt mondta, hogy ez nem az ő kompetenciája panaszkodjak a renault hungáriának, mond telefon számot is. De mondom továbbra sem értem, akkor a renault hungária hozzáállását, valamit elbasz eltervez és én fizessem ki, nem a 650.-ról van szó hanem az elvről. Erre Ő, nem tehet semmit de inkább vesz nekem egy ilyet csak haggyam békén. Mondtam neki, azt már nem. Mikor nekiálltak az autónak, azért vetett rá egy pillantást, majd a raktárból hozott egy új bizbaszt, és odaadta az egyik szerelőnek, hogy rakja be. Közben beszélgettünk és egy érdekes dologra derült fény amit megint nem értek, a bizbasz kapcsán, ha az autódban elkezd nyikorogni az ékszíj, mint időnként az enyémben, és ez kórós lesz akkor hiába az a tény hogy 120000km a szervíz élettartalma egy szíjnak, és csak mondjuk 20000km-et futott nem garanciálís, fizetni kell a szíj árát. Nem értem miért, én majd 120000km-nél fizetem ha elötte elromlik akkor az hibás volt. Nem értem, nem értem, úgy tűnik, addig kellesz egy cégnek amig kiimádkozzák a zsebedből a kocsi vételárát. Utánna már nyűg vagy, és árrés rontó tényező a garanciális problémáiddal. Én eddig ilyen hozzáállást a problémákhoz nem tapasztaltam sehol pedig volt több új autóm. Ezek 2év múlva nem akarnak eladni nekem új autót, úgy tűnik.
Összegezve:
Az egész mutatvány 15 percet tartott, elégedett vagyok. Bár aggályosak ezek a dolgok, félek lesz még konfilktus.
Lett ket darab pot gumicsikom a szelvedo oldalaira (az amelyik olyan gyanusan van odafogva es volt akinek elszallt nagy sebassegnel).
Most csereltettem ki a repedt szelvedot es teljesen uj gumit tettek az ablak kore.
Szelvedo volt sima, amilyennel a gyarbol jott az auto, volt olyan amelyiknek a tetejen van egy 10cm szeles kekes-zoldes napvedo sav, es volt az atermikus, mint a Meganoknak. En a kozepsot valasztottam, a napvedoset; meg egy automon sem volt ilyen de fel ora autokazas utan maris praktikusnak talalom.
A szamla erteke ~65.000ft, ... az Allianz dolga.
Kérdezz meg másokat is a kaposvári szervízről, bátran.
A szárnyal kapcsolatban egy kis szines történet ami szintén a kaposvári szervízt dícséri, meg az én hülyeségemet.
A történet úgy kezdődött, hogy amikor vettem a kocsit, az árába belealkudtam egy szárnyat, amit a renaultnál ~60000.-re tarottak. Örültem mint majom a farkának, hogy milyen jó üzletet csináltam, (csak itt jegyzem meg, hogy nagyon érdekes volt olvasni, hogy kinek menyibe került az autó.) Én a szárny felett még az üzembehelyezést is lealkudtam 20000.-re. A kocsit már gyönyörű szárnyal vettem át. Ez egy póféklámpa nélküli viszonylag lapos szárny volt, nem igazán ilyet szerettem volna de ingyé jó. Tel múlt az idő kb. 1 hónappal ezelőtt azt vettem észre, hogy onnan ahol a szárny és a csomagtartó érintkezik eső után rozsdás víz folyik le a lökhárító felé. Megnéztem alapossabban, a rögzítő csavarok is rozsásak lettek. Amiket már én cseréltem le az átvétel után kadmiumozottra, mert eredetileg tesco gazdaságos azonnal rozsás csavarok voltak. Na most nem vot mese szárny le, megnézni mia baja. Ahol a szárny felfekszik a karosszériára ott 2x tenyérnyi rozsa folt éktelenkedett a csomagtartón. Elő a kegyszereket először finoman izopropil alkohol, nem megy, lakkbenzin, nem megy, 1 polir paszta ami elég brutál, siker. Nézem a szárnyat, mozgatom lötög benne a víz. A tanult renault-sok elfelejtették körbe le tömiteni felszerelés előtt a szárnyar. Felhivom a renyot, a kereskedő srácot, közlöm vele hogy mi a bajom, megértő beszél a szervízzel, hallom a telefonba a szervizes, azt mondja, majd legközelebb nem vállalunk ilyen munkát. Késsz. Ilyen nincs, de mégis van. A kereskedő gyerek, hogy mentse a mundért azt mondja menjek le gyeztetett időpontban kaposszekcsőre. Kösz ezt már nem. Tudtam, hogy mi a baja a szárnynak, gondoltam majd ÉN.
Állt benne a víz kirázogattam, és már jöhet is a vissza rakás,de. Gondoltam, hogy ki kellene valamivel tömíteni a szárnyat ha már üreges, purhab az jó lesz, de az tágul, volt egy beömlő nyilás a talpon az egyik oldalon, gondoltam csinálok egyet a másikon és ha majd tágul a hab akkor ott kifolyik. Ez jó is volt csak arra nem gondoltam, hogy a lyukaknál fog elösszőr beszáradni. Egyszónak is száz a vége, varrás mentén úgy szét repedt a szárny, hogy csak na.
Gondolj-gondolj, hm, hm, felhívtam a kereskedő srácot elmeséltem neki mekkora ökör vagyok, és arra kértem, hogy adja meg a szállító telefon számát, megadta. Beszéltem vele megkérdeztem, lehet-e ezzel valamit csinálni és ha nem mibe kerül egy másik szárny. Van 2 féle sima és pótféklámpás 20000.-+áfa, 25000.-+áfa, nincs mese venni kell. elmentem hozzá, megmutattam neki a szárnyat elmeséltem a történetet, teljesen kiakadt, mert minden szárnyhoz adnak egy szerelési utasítást ami leírja, hogy körbe kell tömíteni, sőt a tömítő ragasztót is adják hozzá.
A szárnyamat javítani nem tudta, megnéztem a lámpásat sokkal jobb, mert kicsit robosztusabb és így jobban fest az autón. Új fényezettlen szárnyal usgyi festőhöz, (autó-color). Árajánlat 32000.- felszerelve. Döbb.... Alkudozás, még alkudozás, meg még ... 24000.- az se kevés.
Ja-ja, megtaláltam!!!! Hát, mit mondjak, ezen nehéz lett volna műszaki vizsgán manuális olajszintellenőrzést végezni. Na, mind1, ott a műszerfal.
OFF:
Egyébként figyelitek, hogy ez a hanyadik 3739es hozzászólás?
A hátsó szárnyat hol és mennyiért vetted a Thaliádra?Ennyire rossz a tapasztalatod a Kaposvári szervizre.Nekem is oda kell majd vinnem
a sárkányt.Eddig semmi gondom a gépppel pedig ez a második Thaliám.1.4 16v oázis.
Nyugodj meg minden dízel kormol, ezért találták ki a részecskeszűrőt, amit a drágább pözsókba és citromokba már beépítenek, és volt a totalcaron egy hír, miszerint a rönó is kifejlesztette a sajátját, amit nemsokára szériában is alkalmaz, persze csak a nagyobb ( és drágább ) modelleknél.
Az teljesen természetes, hogy kormos a lökhárító, akit zavar egy lefelé hajló kipuff véggel megoldhatja a kérdést, bár erre a gyár is gondolhatott volna.
Hi Rema.com
Hogy mondjak valami biztatót:HAJRÁ REMA.COM
Szorítok neked az uj thalicshoz!
A Dízel Thalicson nem lehet eltéveszteni az oljpálcát annyira szembeszökő helyen van.
BLC
Szerintem ez nem normális, hogy nincs szakaszos ablaktörlés.Javaslom a "szakműhely" meglátogatását.
Érdekes az enyém nem szabályoz le 5.-ben, már láttam 4500-as fordulatot és 175km-s sebességet is, viszont mint mondtam a fogyasztás nem annyira szép csak ha lassan megyek, de nem megyek :-).
Én is szeretem az azutómat vettem rá pótfáklámpás hátsó szárnyat nagyon jót tett a kocsi arányinak, igy nem tünik olyan csúnyának a segge, holnap lefotózom úgy hogy a szárny is és a kipuffogó vég is rajta legyen, bár azt nem tudom, hogy lehet ide képet beillszteni. A kormolást ne úgy képzeld el hogy bodor füst száll a kocsiból, hanem úgy hogy lemosod az autót és pl. a sarkifény metál kb. 1hét alatt a kipuffogó körül, felett kormos lesz a lökhárító alja, szoktam nézni a márkatársak autóit ha mögéjük kerülök, és szomorúan látom, hogy nem vagyok egyedül. Magát a kormolást legegyszerübben úgy tudod megnézni, hogy pl. álló helyben ad egy közepes gyors gázfröccsöt és amikor a fordulat visszafelé megy akkor jön a füst mint a fergeteg. Ebből az következik, hogy lámpánál induláskor kormolja a lökhárítót. Multkor állt elöttem egy új VW passat tdi két kipuffogóval és elindult a lámpánál, hát szépen füstölt az enyém csak jelenthet neki, akkor elgonlokoztam, hogy ha ezt kapja az ember 8-10millióért akkor én mire verem magam.
És még egy fontos dolog nekem ez elött nem volt dizel autóm, amikor észre vettem hogy kormol, én úgy mentem oda a szervíhez, hogy nem tudom hogy hibás-e az autóm, nézzék meg. Ők mondták, hogy szerintük sem normális, viszont amint már írtam nem oldották meg sehol.
Az olajcsere nem muszály, de pl. 120000 után az enyémből fekete olaj jött le. szerintem ártani nem árt, csak ne a renauiltnál csináltasd, ot drága. Ha eljön a 30000-s szervíz én vinni fogm az olajat, mert amit a renault 5000.-ért ad az simán beszerezhető 3200.- x4 az már durva.
bocs a bő léért. fojt köv.
Ja a kipuffogó vég, 14 cm-hosszú a Unix nagyker.-ben rendeltem jó drága ha jól emlékszem 5600.- de van rá 18 hónjap garancia :-))
Üdv mindenkinek.
1,4 16V Thalicskám van.2 éves,és csak 11000Km van benne.Még komolyabb probléma nem volt vele.
Tényleg nem érdemes a nívópálcát nézegetni.A műszerfal visszajelzés jónak tűnik.
Azért én is kivettem egyszer a pálcát és csak egy speciális hosszú fogóval tudtam visszarakni nagy nehézségek árán.
Egy kerdes: Nekem az ablaktorlo bajuszom 4 allasu! (gondolom mindenkie)
0.allas: kikapcsolt ablaktorlo
1.allas: szakaszos torles 2min sacc/kb
2.allas: folyamatos
3.allas: gyors
Na most nekem az 1-es allas nem nagyon akar menni, mint ha nem lenne! Oda kapcsolom es semmi reakcio!!!
Mi lehet a bibi vagy csak 2-es 3-as allas van ?
Én is 1,5 dCi, tavaly novemberi, 16000 km és nyomom Neki rendesen!
JÓ AUTÓ, NAGYON SZERETJÜK, (EDDIG) ÚGY ÉRZEM MEGÉRTRE AZ ÁRÁT!
Kesztyű- (és pohár)tartó műanyag tartókütyüje kb. egy hónapja kidöglött, a közepénél eltört, mint egy sokszor hajtogatott drót.
Olajcsere még nem volt! ??? muszály lenne ??? A szervíz a 300000 km-t emlegeti.
Kormolás alig van (a kipufogó feletti fenéken fehér ronggyal meglelhető némi maszat), de a kipufogóvég érdekelne a designe miatt is. Típus és méretjavaslat???
Füstölés >> zéró.
A fogyasztást csak télen bejáratós korában sikerült 5,6 l/100 km fölé vinni; nyáron még 5,4 volt a maximum klímával együtt. (Pl.:Eger - Rédics oda-vissza; 760 km, ebből kb 500 sztráda >>140/150; a többi 120/130 = 39,8 lityi Schell extra)
A Te adataid kirívóan nagyok.
150-nél, még hat alatt van a fogyi; a 160 meglophat, mert 4250 ford körül(~162,5 km/ha)a fordulatszámot az elektronika leszabályozza; innét már csak a "semmibe" visz a gázpedál taposása.
Egri szervíz korrekt, egy másik műanyag bizb.. cseréje gariban gond nélkül; tolatóradar felinstallálása kp.-ért > szintén. Lehet motiváló tényező, hogy a megyében másik két rönyó szervíz is fungál!
Kis értékért nagy balhé nem üzlet; mert mi van ha a gari után a szavatosságról kell alkudozni??
Ne kermizz, hanem cserélj szervízt!! Aki belőlünk él az szolgáljon ki tisztességgel!
16v-ben szemből egy picit balra van a motor feléd eső részén(ha jól emlékszem), teljesen hozzáférhetetlen helyen, igen mélyen. Én még sohasem próbáltam megnézni kézzel az olajszintet, a mérő megbízhatónak tűnik. (Egyébként anno az átvételkor felvetettem a problémát a rönyósoknak, hogy tudnillik én csak akkor érem el a nívópálcát, hogyha lebontom az autó orrát, mire közölték, hogy "ja, azt nem is kell nézegetni". Lehet, hogy gyárilag csak a kupakot rakják rá, úgyse nézi meg soha senki alapon?;)))
Az a baj, hogy renault szervíz és renault szervíz kiszolgálási minősége között van nagy különmbség.
Volt új Daewoo lanos-om ott a szervíz mivel az autó olyan volt amilyen, mindig korrekt volt olyasmit is jóváírtak garanciába amit nem is kellett volna. Volt új Toyota Yaris-om is érdekes a szervíz ott is korrekt volt, volt új opel astram ...
Ennek a részemre hosszú távon az a tanulsága, hogy feliratkozom azok sorába akik azt mondják, hogy mármit csak francia autót ne.
ha benzines és 8V akkor az autóval szemben állva balra, a motor szélvédő felőli oldalán egy sárga karikát keress - nekem ilyen van, ezt tudom :-))
ha benzines és 16V akkor azért van a kijelző a km órában, mert kissé hozzáférhetetlen a mechanikus ellenőrzés eme eszköze - ilyet még nem láttam
ha dízel akkor meg fogalmam sincs
viszont a kezelési útmutatóban vannak kis rajzos képek, ahol elég jól meghatározzák a keresett objektum helyét :-))
Sziasztok!
Pár 100 hozzászólással régebben volt szó róla, hogy mi minden műanyag a Thalicsban (tanksapka, sárvédők, nívópálca,...) Elég láma kérdés, és szinte szégyellem is feltenni, de én tavaly augusztus óta nem találtam meg a nívópálcát a kocsiban :-((( Ciki, de hol van???? Van egy vékony cső, ami akár erre a célra is szolgálhatna, de annak kb. 5 perc alatt sikerült levenni a kupakját, és nem volt benne semmiféle pálca.... Hova tűnt a nívópálca? :-)) De most komolyan....
Hi Talibe!
Mint egy régebbi hozzászolásomban jeleztem semmi kulönös csak amikor a főtengelyszimmering megadta magát akkor a szerviz hozzányult a motortartóbakhoz is(csak ha leszedik lehet hozzáférni a vezérműszijhoz)leszedték a gumi oldalán lévő leffentyűt ezáltal nagyobb lett a hézag.Törvényszerüen a nagyobb hézag miatt 2 hónap mulva átment harkályba.Szakszervizben történő javítás: megkenték zsirral(nem szilikonnal)ami nekiállt enni a gumit ergó 2hónap ujra harkály, kenés, harkály,végre kicserélték.
Leffentyű nem levesz szilikonzsirral megken azóta kuss van.
Röviden ennyi.
Nagya
A motortartóbakkal mi volt a gond, és hogy jelentkezett? Csak hogy tudjam. A Renault Hungáriát felhívom. Nagyon mérges vagyok a kaposvári szervízre.
A kormány cincogást, hogy kell elhárítani?
Hi Talibe!
A fehérvári rönyonál eddig elég korrektül kezelték a panaszaimat,(motortartobak)a csomagolással sem volt gondom,és a munkafelvevő pultnál NAGY táblára ki van irva hogyasszongya:
Ha problémája van és nincs megelégedve a szervizzel nyugodtan forduljon a RENAULT HUNGÁRIA vezérképviselethez.
Szerintem a szerviznek is érdeke, hogy a kuncsaft visszajárjon, és ezt úgy lehet elérni, hogy korrektul bánunk az ügyféllel.
További jó Thalicskázást!!!
Nagya
A fogyasztás stimmel apámnak kölcsön adtam a kocsit elment 250km-t 4.02 volt a fogyasztás, ha én is tudnék menni 90-el nekem is annyi lenne.
A madzag esetében nem az árral van a bajom hanem az eljárással.
De lehet ezt fokozni kb. 1 hónapja azt csinálja a kocsi, hogy ha rálépek a fékre megállás céljából és felengedem a féket nyikorog valami, elösször azt hittem hogy a pedálnál van valaminak zsírbetegsége.
Tegnap alapossabban megvizsgáltam a kérdést, a hátsó fékdob környékéről jön a nyikorgás. Ma felhivom a kaposvári szervízt, mondom nekik, hogy mit tapasztaltam erre a munkafelvevő azt modja hogy a dobban lévő vissza nyomó rugó nyikorog biztos, mondom neki szerintem is, erre azt mondja, hogy ha a renault sem tudott vele mit kezdeni akkor ő sem fog tudni. Ekkor eldobtam az agyam, mondom neki nem úgy vettem az autót, hogy nyikorgott, csinálják meg, erre nagy kegyessen holnapra beírt.
Ez egy agyrém itt kaposváron, amit szervíz csinál, mintha a garanciális munkák nem hoznának nekik a konyhára.
Arról nem beszélve hogy leviszem az autót akkor olajos redvás ruhában beleülnek, pécsen még a kormányt és a fékkart, is folpakba csomagolták mielőtt beleültek.
Csak nem értem, hogy ha van az adott városban szervíz miért kell nekem pécsre vinnem, azért hogy korrektül kiszolgáljanak, de ha már igy van akkor a renault álja számlát ne én.
Hi Talibe!
Szerinted a kesztyütartó madzagért érdemes kermiztetni?? 690Huf áfássan az egész(nekem a rögzitő pöcök esett ki, csak pöcök nincs az egészet komplett vettem)
A fogyasztási esetedre azért nagyon kiváncsi lennék,szerintem a többiek is.
A füstölés nekem csak ha sokat megyek városban akkor jön elő, de csak az első talpaláskor utána már nyomhatom neki nem füstöl.A kipufogó vég nekem is bejött(olaszt ne vegyetek a kromon már megjelent a filoxéria)
A fogyasztás 2 bites klimával(melegem van leengedem az ablakot)fifti város közut(60/110 km/h)4,2-4,5l télen max 6l volt.