Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A roncs állapotú PV 3 vagonjaim számára eljött a Boldog Feltámadás ideje. Ehhez tevékenyen hozzájárult a kényszerű körletelhagyási tilalom, ami megnövelte a rájuk fordítható szabadidőmet. A korábban elkészült BCmot motorkocsikhoz támadtak fel személyvagonok képében. Remélem valamikor feliratok és utazási komfort jelölő számok ( 2. és 3. osztály ) is fognak rájuk kerülni. A sógornőmtől már lassan egy hónapja, hogy megrendeltem . Az alvázak teljesen átalakultak az egyedi gyártású kerékzsámolyok felhasználásával. Aki még vissza tud emlékezni- hajdanán Gergő feltett ide több csomagot, amikben hagyatékból hozzákerült különféle alkatrészeket ajánlott megvételre. Nos egyet megvettem, amiben éppen ezek a zsámolyok is voltak . Egy nagyon régi Ezermesterben megvannak az elkészítésükhöz szükséges rajzok is. Amennyiben valakit érdelek, akkor felteszem ide.
Egy eredeti állapotú (ritkábban előforduló) PV Pannónia teherkocsit ajánlanék egy zöld színű PV Pannónia személykocsiért cserébe. A teherkocsi festése kopott, de eredeti, minden lépcső és ütköző megvan, a kuplungok működnek. Cserébe egy zöld színű Pannónia személykocsit kérnék (piros és kék megvan) lehetőleg jó állapotban (kopott, de nem rozsdás).
Ha valakit érdekelne a csere írjon a gabfy[kukac]freemail[pont]hu címre!
Kb. fél éve adtam el, de aki megvette tőlem, árulja az összes PV sínét. Kérdezd meg tőle, mert lehet, hogy az is eladó: szabo_sandor kukac upcmail.hu A családnév és a keresztnév között a kötőjel a betűk aljánál van.
Az a helyzet, nem félek a villanytól, de ezekkel a dolgokhoz nagyon amatőr szinten értek. Csak kísérletezek sokszor. Ha nem működik, akkor másképp próbálom, legfeljebb a szemetesben landol az alkatrész, de az alanyra vigyázok. Hát ezért ilyen a bekötés.
feltételezve az egyenáramú üzemet, -- hiszen különben minek lenne Graetz a mozdonyban --, az irányfüggő világítási ágakat szerintem a sinfeszültségre, vagyis a Graetz bemeneti, "váltó" lábai közé kell kapcsolni. Egyik irányú menetben, vagyik egyik polaritáson az egyik ág vezet és világit, a másik irányú menetben, a másik polaritáson pedig a másik ág.
Ezt viszont az LED-eknek önmagukban nem szabadna vezérelniük a záróirányú feszültség káros hatása miatt, hanem szükség lenne még egy-egy soros diódára is, mintha izzók volnának.
A Zener-ek ebben nem tudnak segíteni, mert azokat pont fordítva kell bekötni, hogy csökkentsék a LED-ek üzemi feszültségét.
Szerintem így bekötve záróirányban pont nem esik rájuk feszültség. Bocs! Vagyis az egyikre. A dióda híd "-" kimenetén mindig "-" van. Ha a másik (föld) oldalon is "-" van, akkor az ide bekötött LED-en nem esik semmilyen záróirányú fesz. Ez már nem igaz a diódahíd váltóáramú bemenetére kötött LED-re. Azon tényleg a teljes sínfesz megjelenik záróirányban. Azt át kellene kötni a diódahíd "+" lábára.
Gondolom Nixon rajzán a föld a teset jelenti, vagyis a nem szigetelt kerékérintkező potenciált.
Kösz a rajzot! Biztos, hogy a pontosan így van? Hova van kötve a föld pont, ahová a LED-eket kötötted? Hány voltosak a Zener-ek? Mindenesetre, ha úgy működik, ahogy feltételezem, akkor az éppen nem világító LED túl magas zárófeszültséget kap, ami előbb vagy utóbb tönkre fogja tenni. Üdv! S.
Az első két képen látható a II. generációs Előre váltó. A harmadikon a Pannónia váltó. A negyediken az általam kétkomponensű poliésztergyantából öntött Előre válltószívek vannak az eredeti Előre váltószív két oldalán. Az utolsó képen a szilikongumi öntőforma van. Ebbe öntöttem ki az átlátszó váltószíveket. A termelékenység növelése miatt három öntőformát készítettem és összesen 20 ml. gyanta kellett egyszerre a háromba Két öntőforma eladó, mert már kiöntöttem az összes Pannónia váltómba való mennyiséget. A poliésztergyanta összekeverése és kiöntése csak jól szellőztetett helyen, vagy a szabadban ajánlott. Most a kis hat négyzetméteres fűtött műhelyemben erre nem vállalkozok, ezért inkább eladok két öntőformát 2000Ft/db áron. Ez csak jelképes ár, ami egyáltalán nem fedezi a szilikonkaucsuk és az elkészítésükre fordított munkám árát.
Kérlek benneteket, akinek van jó minőségű Előre alusínes váltója, arról kérnék szépen egy közeli , vagy kettő, fényképet, különösen a szívre koncentráltat is.
Nekem így megfelel. Eredetileg fehér fény volt beépítve , de kicseréltem sárgára, öreg mozdony, öreg fény.
Nekem tetszik így. Kinek a pap, kinek a papné. Ezeket elég rossz állapotban vettem, gondolkodtam, mi legyen velük, de mivel asztalra akarom, úgy döntöttem, modernizálom.
Cavill kollégának úgyis tartozom egy skiccel. majd felteszem.
Remélem meg tudta venni Zsombi, deha nem is, azért visszatér ide hozzánk. Volt azóta egy másik Pannonia is a Jófogáson. Igaz, csak egy mozdony és egy alagút.
Ezekkel a LEDekkel nekem csak az lenne a bajom, hogy a fénysugár nyílásszöge 25 fok, vagyis csak szemből látszik, hogy világít. Nem így van? Szórja rendesen a fényt oldalra is? Nekem az izzós világításban pont az tetszik, hogy szépen beragyogja a teret. :-)
Árakat nem írok csak néhány fontos dolgot, ami alapból fontos az árazásnál:
- a vagonok árait döntően befolyásolja, hogy megvan - e rajtuk minden ( lépcsők, kapaszkodók, a vonószerkezetet visszahúzó rugó és komplett -e a vonószerkezet. Valamint a festés minősége. Ahogy látom, a tehervagonnak hiányoznak a lépcsői.
- a mozdony irányváltója működik -e ?. Ehhez az oldalán kiálló fémée,ezt át kell nyomni a másik oldal felé. A tetőn lévő stilizált áramszedők épek -e ? Itt is fontos a festés minősége.
Sínek: az alapkészlet 12 db íves, ebből egy árambevezető és 6 db egyenesből állt A talpfák száma csak azért eltérő, mert ez első szériában tudtommal csak három talpfát, a következőkbe ,már négyet raktak a sínek alá. Egyenes sínek között nem volt áramvezető, csak az íveseknél.
Trafó.: a fekete gomb benyomása megszakítja a trafóból kijövő feszültséget.
a piros gomb pedig a túláramvédő automata helyreállítására szolgál. Amennyiben a kimenetnél zárlatot csinálsz, egy erős kattanással kiold az automata és a zárlat megszüntetése után piros gomb benyomásával lehet visszaállítani. A trafónak lét kimenete van egymás mellet Az egyiken fix 18V volt jön ki a jelzőlámpák és egyéb extra tartozékok működtetésére. A másikon pedig a szabályozó gomb elforgatásától függően 0 - 18V. Ennél a kimenetnél azért nem jön ki semmi, mert a jelzőlámpa izzója kiégett és ennél a PÉVÉ feliratú trafónál az kimenő áramkörben sorba van kötve az izzó. Tehát ha kiégett nem jön ki semmi. Egyszerű javítás : az izzót takaró lyukas fekete bakelit tárcsát kicsavarod. Ezt a műveletet segíti a tárcsában lévő két vakfurat, amikbe egy kúpos fogó kétcsőrét belenyomva egyszerű a kicsavarás. Kicseréled a kiégett izzót egy 24V 3W-tosra Amennyiben jól végezted el a javítást, lesz szabályozott feszültséged.
adott egy vegyesfelvágott "Előre" készlet, aminek része:
- 1db mozdony (működőképes)
- 3db személyvagon
- 2db postakocsi
- 1db tehervagon
- 1db trafó (1957-es, "működőképes"... a visszajelző fény nem működik, a gombjai nem csinálnak semmit, a potméter nem végzi a dolgát.. azaz átalakítja az áramot és a gombok/potméter állásától függetlenül folyamatosan küldi a delejt a sínbe)
sínek:
- 11db ív három talpfával
- 21db ív négy talpfával (ebből egy betáp)
- 12db (ha jól emlékszem) egyenes, ebből egy betáp, de nincs rajta dugvilla
- 1db váltó (működik)
(az íves síneken a talpfák száma a készlettől függött?)
- 1db karos jelző (működik, az izzót nem próbáltam)
alapvetően el szeretném adni a dolgokat - lehetőleg egyben - de nem szeretném elherdálni. nézegettem a jelenleg elérhető eladó darabokat és az árak túl nagy szórást mutatnak, illetve van annyira ritka ez az egész, hogy nem tudok nagy mintából szemezgetni.. :)