Nade ! Nem is azok fogják lecserélni az olajukat az 1. 5000 km alatt és nem is Ők kérdeznek rá, vajh mikor lenne időszerű az olajcsere, akik belesz..nak, hogy kis járművükkel mi lesz 3-4 év múlva! Nemdebár!? Egyébkéntileg biztosan nem hagyom cseréletlenül a kenést 10000 km-nél tovább. de, ez mindenkinek a saját agybaja.
Egy-két éve már autókkal foglalkozom, de be kell látnom, hogy a vágottszemüeknek megmutatták, hogyan kell autót csinálni (kezükbe adták a technikát), erre kiépítettek egy világbirodalmat és lekörözték nem egy vetélytársukat!
Mellesleg nem a német autókra értettem, hogy a világ legjobb autói, hanem a Toyotá-ra!
Meg hát egyéni meglátás kérdése, hogy a 100.000-120.000 km sok-e egy autó életében.
Amit nem igazán értek, hogy a víztérnek a mérete hogyan tudja befolyásolni az olaj kenöképességét, stb.
azert azt vedd figyelembe, hogy mig "a vilag legjobb autoja" nemet autoknal 4liter az olajtoltet, addig pl. az 1.2 16v Clio-nal 5.2l...
a viztere nagyobb az autonak, nemis megy akkora uzemi homersekleten az olaj aszem, es nem utcai gyorsulasra adjak meg az adatot, hanem kimeletes vegyes vezetesre, amit azert itt sokan meg tudnak valositani. amugymeg ez csak hosszab tavon jon elo, sokakat(unkat) meg szerintem nemigazan erdekel milesz 100.000-120.000km-nel az autoval...
30000! De ez szerintem egz üzleti fogás minden autógyártó részéröl, hogy toljuk ki a karbantartási intervallumot, mert akkor jobban veszik az autót.
Nézz meg egy Toyotá-t - ami a Volkswagen konszern föigazgatója, meg a statisztikák szerint is a világ legjobb autója - na az nem bízza a véletlenre, lásd 15000 km egy Otto-motoros autónál, na akkor mi lehet egy Diesel-nél?
Mercedes szervizben voltam szervizvezetö, ott intelligens karbantartása van az autóknak (olajviszkozitást érzékel, stb., tehát maga jelzi, hogy mikor van szüksége olajszervizre), na ott max. 22000km jött ki egy ügyfelünknek, aki kérdésemre elmondta, hogy városban nem, csakis a német autópályákon használta autóját - nem csúcsra járatva(!).
Na, akkor 30000 km?
Garancia után pedig motorgenerál, persze ez csak én szerény véleményem, mindenesetre elgondolkoztató.
A másik a Renault híres arról, hogy évszámoktól teszi függövé a karbantartás intervallumát.
Voltam Renault szervizben is, na most a következö van: 2002.01.01. elött üzembe helyezett gj. karb. idötartama 20000 km, utána 30000 km. - ugyanaz a motor, ugyanaz az olaj!!!
Próbáld megbeszélni a kereskedöddel, hogy te beviszed 15000 km-enként, de csak az anyagot fizeted!
Persze döntsön mindenki saját belátása szerint!
Üdv!
Tukor temahoz fuznem hozza ... egyszer vezettem egy jo oreg, elso generacios Lagunat. Amikor a sebessegvaltot hatramenetbe tettem a jobb oldali tukor szepen szoget valtott es pont a hatso kereket lattam benne. Igy siman 1 centire lehetett vele parkolni anelkul, hogy az ember attol felne, hogy osszekarcolja a disztarcsat.
Hogy a Thaliaban is elektromos tukor van, ezt egy kis elektronikaval meg lehetne oldani, csak keruljon egy hozzaerto ember.
Nekem az Alise Thalia-ban gyújtás levétel után egyik villanyablak sem használható, de szerintem csak bekötés kérdése az egész. Nemsokára elviszem szervízbe az autót, hogy az oldlán a horpadást megcsinálják és ennek keretében megcsináltatom azt az egyéves átvizsgálást, hogy az assistance meghosszabbodjon, azonkívül szivargyújtót szereltetek a csomagtartóba és talán az ablakokat is átköttetem.
Lenyúljuk a márkatársak topicját? Szóval én gépi mosáskor mindig behajtom mind a két tükröt. Az új Megáne ezt már gombnyomásra tudja.
Megragadom az alkalmat, hogy értesítsem a tisztelt Tháliás urakat, hölgyeket, hogy Szeptember 5-6-7.-én találkozott tartunk Szeged szép városában. Bővebbet a honlapunkon. ITT Aki esetleg úgy gondolja, meglátogathat minket. Szívesen látjuk.
Tegnap éjszaka kellett egy 160-0 etapot csinálnom...a fék fogott mint állat, de a gumi (még a gyári JóÉv van rajt) eléggé hamar csúszni kezdett, úgyhogy csúszáshatáron egyensúlyozgatva (NO ABS) lett tele a gatyó...kicsit megrémített, hogy hatalmasnagyonnagynak éreztem a féktávot, éshát éppen nem másztam bele az előttem satuzó haverba...Szóval nálam a fék remek, még nagy sebességről, intenzív használat után is, de a gumikat már nagyon dobnám kifele.
Nővérkémék Thalia-ján 26000 km körül egy (szerencsére kis sebességről történő) fékezésnél leszakadt a ferrodo az egyik jobb első fékbetétről.
A bal első betétek közül az egyiken 5 mm, a másikon 1 mm van.
Megoldás: 2 tárcsa + 4 betét csere (45kHUF).
Történt már ilyen valamelyikőtökkel?
Köszönöm a tippeket az elektromos ablak témában. Úgy tünik akkor ez nem müködik. Csak azt nem értem a leírásban miért úgy írják,hogy megy gyújtás nélkül is.(és nem inpulzivról van szó).Nem baj mindjárt itt a tél akkor úgysem kell használni.
Hy!
Itt mindig tanulok vmit, holnap ki is próbálom hogy tényleg a megánon igy van-e?
Ma látam egy csajszit amint a VW Polon tolatásnál megforditota a tükröt. Recseget de elfordult az akadály elől. Otthon lemodeleztem a megányon persze csak kézzel, könnyedén kifordul előre. Szomszéd nem hagyta hogy a thalicskán is megpróbáljam.
Bocsika hogy beledumálok, de nálunk (Megán) a bal (csak a bal) ablak úgy működik, hogy ha leveszed a gyújtást, de nem nyitod ki az ajtót, akkor lehet mozgatni. Ajtónyitás után már nem működik a dolog. Szerintem próbáljátok ki, hátha nálatok is mükszik.
Elektromos ablakhoz áram kell, de gyújtás nélkül az nincs mindenhol. Bár be lehet úgy is kötni. Szerintem egy autóvillamosságis fél óra alatt megcsinálja.
Hi !
Nekem 1,4 16V Oasis-om van, de nekem sem működik, sőt még az 1 gombnyomásos le-fel húzás sem. Ez csak a legmagasabb kategóriában/Dynamique/ van, ahol impulzív ablakemelőnek hívják. A többinél rendelni sem lehet. Legalábbis nekem ezt mondták !
Sziasztok Thalia-SOKK!
Tök jó ez a fórum!!!
Rögtön kérdezek is (bele a nagy világba),mivel öt perce már egyszer szépen hosszan leírtam ezt az egészet csak az elveszett,most rövid leszek. Elektromos ablak "gyújtás"(dci)nélkül müködik e nektek? Nekem nem.Köszi.Norbos
Én sem szépség, hanem a racionalitás alapján döntöttem a Thalia mellett. De azóta a szívemhez nőt és engem is bánt, ha lecsúnyázzák az autómat. Had legyen ez az én jogom :-)!
Távol áll tőlem a személyeskedés, de ez az írás szerintem az egoizmus magasabb csúcsait súrolja. Megfellebbezhetetlen axiómaként kimondani valamit olyan területről, ami abszolút a szubjektív megítélés karegóriájába tartozik ... ráadásul a teljesség igénye nélkül, olyan arcméretekre utal, ami stítusosan mondva a Thaliánál nagyobb kategóriájú limuzinok csomagtartójához sem illeszkedik paramétereiben. A Th. legnagyobb hibájaként említett hátsó "hozzáhegesztés" a nem említett konszern köréhez tartozó "dupcsekéknál" is alkalmazott módszer eléggé vitatható eredménnyel. A széles "C" oszlop pedig sok más márkára (nagyobbnak mondottakra is) jellemző.
Az ilyen felmérés(?) eredményeit magukévá tevők köréből kerülnek ki olyanok (tisztelet a kivételnek), akik azt tartják: "Na, ez igen, ez autó, ez ...!" De az, hogy esetleg szétesik alatta, és 100-on megeszik 25 lityit benyából (meg kenőolajból is), az nem érdekes, csak hogy milyen tipus van a feneke alatt.
Mégegyszer: nem a személlyel, hanem a hozzáállással van gondom ... s ahogy Te, úgy én is csak úgy mérges lettem kicsit.
De a józan racionalitás széles kis honunkban szerencsére erősen jellemző, ezt bizonyítják az eladási adatok is.
Sok szerencsét a Skodához. Ha valami gondod, vagy csak kérdésed van a vassal kapcsolatban, akkor had ajáljam a következő fórumot:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9015819&uq=22582
Egy nagyon segítőkész, komoly csapat gyűlt ott össze.
Of: Köpjetek le, de nekem már sok-sok éve az egy tenyérbe besimúló kis didkók tetszenek.
On:Az én metálzöld dCi Thalicskám speciel nekem még mindíg tetszik. Lehet, hogy én a "csúnyákra" szakosodtam; de amig jólesik....!!!!!!!!!!!!!!!
Olvassátok el a legfelső sorban lévő " Csúnyaautó kalauz" rovatot a Totalcar-tól. A netezők többsége /jelen állás szerint / a mi autónkat tartja a legcsúnyábbnak. Gondolom lehetett pár magömlése a cikkírónak, mire ezt a sok fikázást leírta. Érdekes,hogy csak japán,francia,dél-koreai és olasz kocsik vannak felsorolva. A német autók mind szépek ? Azokat nem lehet fikázni ? Gondolom a cikk írója most kihúzza magát és várja a vállonveregetéseket. Én is megtenném 1 szívlapáttal !! Ez 1 diszkriminativ szavazás !!! Vagy minden típust irjunk oda vagy az olvasó írja le az általa csúnyának véltet. Amúgy én sem azért vettem +, hogy szépségkiállításra járjak vele, csak úgy mérges lettem kicsit.
Valóban szerepel a vételár a szállítási szerződésben, de az is szerepel, hogy az árváltozás jogát fenntartják. Mint írtam csak az oazis és prima típusokra adott a RH árgaranciát, ha jól tudom. A vicc az egészben, hogy a forint árfolyam változásával ??? indokolták, de a megrendeléskor kb. 268 E/Ft most meg 257 E/Ft tehát jelentősen erősödött a forint.
Én is nézegettem, de bennem erős kételyek támadottak a közölt kép láttán. Nopersze attól lehet Ő még tökéletes. Az én 8000-es fogyim 5 l-re gyün ki. Sajnos sokat huncutkodom városban, rövid távon, dugóban.