Ha csak az 5. és a tolatás a rossz az egyszerűbben javítható mint az 1 és 2. fokozat amihez a teljes fogaskerék készletet le kell bontani a 2 tengelyről. Az 5.-hez elég levenni a váltó harangját és a legelső szinkron ami lejön a tolatásé majd az 5. fokozaté.
A legolcsóbb javítás ha csak 5. szinkront cseréltek (bár szétszedve úgy is elő jön még más is.)
5. szinkron 10.000Ft. tolatás szinkron 10.000Ft. Váltó kiszerelése 20.000Ft. Váltó javítása 10-15.000Ft. ha csak az 5.-ig kell szétszedni. + költség még a váltóolaj. 2,5liter
Szükség lehet még a kapcsoló reteszekre (3db 700Ft/db) és az ezeket tartó 2db. 3/4 kör alakú rugóra ha eltört.
Sziasztok! Nekünk egy Hyundai Trajet autónk van és három hete nem nagyon veszi az 5. sebességet:( Eddig a hátramenettel volt gondunk de rájöttünk ha finoman használjuk a váltót nincs gond! Egy éve van nálunk az autó, minden klassz csak félünk nehogy váltót kelljen cserélni:( van ötletetek? Köszi Hajni
Köszönöm szépen! Most már csak egy olyan szerelőt kell találnom aki nem ilyed meg a Trajettől... Sajnos, akiket eddig kérdeztem nem merték vállalni, köztük volt egy Bp-i hivatalos Hyundai szervíz is, ők még nem találkoztak ilyen autóval mondván... :)
A 32Celsius értékből gondolom, hogy digitális automata a klíma. A kijelzőtől balra van pár vizszintes lyuk kivágás. Azon belül van egy kis ventilátor ami forog és levegőt nyom a hőmérséklet érzékelőre. Esetleg ez elkoszolódhatott, belepte a por és nem érzékel rendesen. A 32 meg a maximum beállítás és ott úgy lehet, hogy nem veszi figyelembe az érzékelő jelét.
De ez csak tipp.
Esetleg a hideg meleg járatot nyitó vagy záró lapátot működtető elektromos motor rendetlenkedik.
Sziasztok! A fűtéssel volt már valakinek gondja? Ha beállítom 32°C-ra jön rendesen a meleg levegő, de alacsonyabb értékekre állítva hideg levegőt nyom be a rendszer. Valakinek ötlet?
Mai nap újabb hiba jött elő a Trajet-on. Hazafelé tartva a nagy melegben megállt az utastéri fűtőmotor. Még volt 80km hazáig amit kissé izzadva de letudtam. A gond, hogy talán 1 hete adtam el a tartalék fűtő motorom mert másnak is tönkrement. Volt viszont Hyundai Accent fűtőmotorom amit összehasonlítottam a Trajetével és megállapítottam, hogy márpedig ezt én beteszem. A különbség elenyésző, mindössze a szénkefék hűtésére szolgáló csövezés más. Az Accentén levőt le flexeltem és a Trajet csövét csak a lyukhoz irányítottam. Jó lett. Most működik. Szerencsére a Trajet fűtőmotorja az enyémben szétszedhető volt így szét bírtam szedni. A szénkefe és a csúszóérintkező is rendesen elkopott. Jövő héten elviszem egy szakinak hátha meg tudják csinálni.
Csináltam egy rövid kis videót a dízel Hyundai porlasztócsúcsainak ki és beszereléséről. Az egész ki és beszerelés megvan kb. 7 perc alatt. A legvégén a csúcs alján levő rész tűzkarikát elméletileg mindig cserélni kellene de most nem volt itthon, valamint a résolaj csővet rögzítő rugót is később teszem bele miután megtalálom... :-)
32mm-es lyukat fúrtam a szellőzőcsőre amibe egy kicsit nagyobb vízhűtő körbe való gumicsövet tuszkoltam ami jól beleszorul. Kifúrtam a kesztyűtartó hátulját valamint a túlsó végén fúrtam pár lyukat, hogy a bemenő levegő ott ki is tudjon menni és így folyamatos a légáramlás. Ott még a kiáramló levegő hűtheti a multimédia hátulját is. :-)
Gondoltatok már arra, hogy jó lenne hűthető kesztyűtartó a kocsiba? Hamarosan megcsinálom. A felső részbe úgy láttam, hogy bevezethető a jobb oldali szellőzőcső.
Emlékeztek még a youtube-on látható tuningolt műszerfalra? És arra mit mondtam?
"Ez tetszik és megcsinálom!"
Ma kész lett és fel is raktam egy videót én is a Youtube-ra. Az enyém azért annyival többet tud mint a külföldié, hogy nálam alól a digitális kijelző nem tolatóradar (minek amikor van már tolatókamerám is :-) )
Én egy 3 az 1-ben kijelzőt építettem bele a műszerfalba. Mutatja az órát, a belső hőmérsékletet és az akku feszültségét. Ezeket felváltvaa mutatja vagy gombnyomásra bármelyiket be lehet állítani állandóra.
Megköszönöm ha megnézed, az is lehet, hogy még mindig szét van csúszva valamelyik csati, nagyot durranó szerkezeteket nem szívesen piszkálgatok. Ha megírod mikor zavarlak legkevésbé és Pesten kb. hol, akkor a vassal jövök be. Nekem csütörtök vagy péntek lenne ideális.
Légzsák hibát elsőre meg kellene próbálni törölni mert lehet, hogy csak valamelyik csatlakozó volt valamikor széthúzva és úgy beindítva a motor. Jövő héten Bp.-en leszek 4 napot. Van hibakód olvasóm igaz egyszerű Bluetooth-os ami valószínűleg a légzsák hibát nem tudja törölni de egy próbát megér. Igen a lámpa mattulás minden műanyagból készült lámpát érint ami nem csak a hyundaira érvényes. De 5000Ft.-ból itt nálunk felpolírozzák mindkettőt. A fényezés nálam a motorháztetőn ilyen. Ez nem tudom mitől lehet de ez is érint több autómárkát is tehát nem csak trajet betegség.
2010 ben vettem az autót 114000 ? Km-el. Vezérmüszíj csere vizpumpa csere motorolaj és szürők cseréje azonnal megtörtén, mára 182000 van benne. Az olaj és szürőcseréket rendszeresen megkapta, sajnos eddig nem nagyon olvastam utánna és az autószerelőm se kifejezetten hyudai szerelő ezért a váltóra nem sok figyelmet szenteltünk. Eddig a nejem használta ( én egy l200-ast hajtok) most ő kapott egy kis benzinest a napi 2 km megtételére. Majdnem elkótyavetyéltem a Trajetet. Most úgy áll, hogy marad és szépen rendberakom. Ebben nagy szerepe van annak,hogy rengeteg jót olvastam róla forumokon. A tipushibák nálam is megvannak csak a füttésére nem panaszkodott soha a nejem. Amit mástól nem olvastam: az első lámpái vannak bemattulva de kívülről, a légzsák visszajelző világít, a tetőn 5cm x 1m csíkban illetve a másik oldalán az első ajtó tetején eltünt a fényezés, olyan mintha lemarta volna valami.
Üdv. A lakhelyed azért érdekes adat lehet. Amúgy szerintem bármelyik komolyabb autószerelő megcsinálja. Az árak közt viszont rengeteg eltérés lehet.
2. szinkron hyundai cikkszáma a piros Kia feliratos dobozon van ami Hyundai kereskedésben 104e Ft.
OLX-en ez csak 35000Ft. kapcsoló
Neked ebből biztos kell 1 doboz és a hozzá 3 kapcsolópöcök amik a Hyundai ker.-ben 3x 880Ft.-ba kerülnek. A többi szükséges alkatrész már csak akkor látható ha szét van szedve.
Az én szerelőmnek vittem a kiszedett váltót és a váltó robbantott ábrája alapján szét és össze rakta.
Ma megjött a 2 dines DVD a kocsiba és be is tettem. Ideiglenes állapotban van jelenleg, mert le kell gyártanom lemezből egy 2 dines egyedi tartókeretet.