Örülök neki, hogy megvagy elégedve. Ha jól tudom, alapvetően dyscus trafóra épül az erősítőd. Hiába no, engem nem lehet megkerülni. :o) Jól megy a kütyü?
Te Bigi ez a dobolás nem pihenés volt, mert ha az lett volna, akkor több trafó megszólalásán keresztül is doboltak volna. Meg egy-egy trafó többször is szólt, úgyhogy bármikor dobolhattak volna. A limbikus renccer nem hazudik.
Nézd meg mégegyszer, és utánna mond el a szerinted teljes igazságot. Mindenesetre amit leírtam, azért vállalom a felelősséget, s mivel már számtalan kimenőt elkészítettem, így tudom, hogy mitől mi miért olyan, legalábbis a trafók esetében. Úgyhogy ne gyere nekem a féligaz rizsa dumával, mert addig míg méréssel nem tudod igazolni, addig ez a véleményed nem vélemény. Gondolom tapasztalatod meg nincs is a trafókkal kapcsolatban. Vagy talán te is tekertél és mértél már annyit mint én az elmúlt 20 évben?
Az elkezd esni meg azt jelenti, hogy - irányban eltér az 1k-s vonatkoztatási színthez képest, nem pedig azt, hogy ha mínuszos szemüveggel nézed, akkor lejt a görbe. :o)
"A 20Hzes átviteli határ vizsgálása egy baromság..."
Önmagában tényleg nem jelent sokat - a többi rizsa meg féligazságok gyűjteménye:))
"Ha valaki figyelmesen meglesi a görbéket, akkor láthatja, hogy vannak trafók amelyek átvitele már 400Hz-től elkezd esni, és van jobb trafó, amelyik csak 100Hz-től,és van a legjobb, ami csak 40-től."
Figyelmesen meglestem mind a hetet, és nem vettem észre olyat. Vagy talán először definiálni kellene, mit értesz az "elkezd esni" frekije alatt?
Én ugyan nem woltam ott, de jo csomo ilyesmi meghallgatáson igen.
A tapasztalataim xerint pedig az xokott lenni, h fél ora alatt teljesen kifárad az ember agya, igy nem képes hiába is akar, odafigyelni a dolgokra kellö koncentráciowal.
No és ekkor jön el az a pillanat, amikor önkéntelenül inkább a zenét hallgatja, -tudat alatt igy pihenteti az agyát-, és elkezdi werni a ritmust a lábáwal.
Nem azért, mert az adott kütyü kurwajo lenne, hanem azért, mert agyilag már annyira zokni, h tök mindegy mi xol, csak ne kölljön már fexülten figyelni...
Én úgy látom, hogy mindenki kicsit beszűkülten szemléli a méréseket. A 20Hzes átviteli határ vizsgálása egy baromság, mert nem ad egyértelmű képet a mélyek minőségéről. Ezért sajnálom, hogy csak a dyscus trafóról van fent 1W-on felvett görbe a másik fórumon. Ha valaki figyelmesen meglesi a görbéket, akkor láthatja, hogy vannak trafók amelyek átvitele már 400Hz-től elkezd esni, és van jobb trafó, amelyik csak 100Hz-től,és van a legjobb, ami csak 40-től. Ez a tény nyilvánvalóvá teszi a basszban való különbség okát. Tehát egyszerűen fogalmazva nem a hagyományos vas dúsítja fel a mélytartományt (ami ugye torzítás) hanem a trafó minősége mindenestől megszabja az alsó átviteli sáv lefutását. Érthető okokból nem beszélhetünk hasonló auditív minőségről akkor, ha az egyik trafó több mint 2 oktávval lentebb kezdi beszüntetni a mélyhangok sugárzását, mint a másik. Az egy dekádos verzióról most nem is beszélek. Mellesleg ez a különbség kihat a fázistorzításra is. Nem kicsit, hanem nagyon. Ez azt jelenti, hogy kevesebbet fog a hangon szinezni az a trafó, amelyiknek a jól hallható sávban kissebb a torzítása. Lehet, hogy a másik "szebb" hangú, de minek, ha a hangninősége meg sem közelíti a valóságos hangszer hangokat. Márpedig ez sokat jelent a jelenlét érzet megalkotásában. Még senki nem kérdezte, hogy szerintem melyik trafó volt a legjobb, pedig megígértem, hogy elmondom, ha valaki kérdezi. Most megteszem. A teszten az első sorban ültem. Rajtam kívül még hat barátunk is ott ült. Jó volt látni, hogy feszülten figyeltek a nüansznyi különbségekre is, úgy hegyezték fülüket, mint tigris az őserdőben. Ezt onnan tudom, hogy én nem a hangra figyeltem elsősorban. Hanem őket néztem. A zenét már unta mindenki, de azért mozdulatlanul figyeltek szakavatott barátaink. És egyszer csak egy trafó csere után a feszült figyelem megszűnt, s azt láttam, hogy az emberek kezükkel, lábukkal elkezdenek ritmust dobolni. Nos ennek a trafónak volt jó a jelenlét érzete, mert a tudat alatti nonverbális jelrendszer boldogság érzetet jelzett. Valahányszor ez a trafó került sorra, az üzenet mindeg csak ekkor, és csak is ekkor volt pozitív. Gondolom mindenki kitalálta, hogy ez melyik kimenő volt. Ti melyiket építenétek be?
Sziasztok! Valaki a másik fórumán már nagyon sajnált, hogy a Transcendar kimenőket kell majd hallgatnom.
Azóta elkészült az erősítőm, és amellett, hogy mérve is elég jó(Jolida mérései szerint), a hangja kifejezetten kiváló. Az előző erősítőm labdába sem rúg mellette.
Ez már a hatodik volt. Az első kettő Csehi-pusztán, az utóbbi négy Kisszékely vadászházban. Így a hatodikra kialakult a "kemény mag" akik majd minden alkalommal részt vesznek a rendezvényen. Nem mindenki hallgat köztük triódás erősítőt, de a közös hobbi, a minőségi eszközökön való zenehallgatás többünket összehoz. Első alkalommal került át a találkozó a szokásos szombati helyett vasárnapra. Kissé vegyes az ezzel kapcsolatosan bennem kialakult kép. Mintha kicsit hamarabb indult volna hazafelé a társaság.
A meghirdetett program a kimenőtrafó teszt volt. 6 garnitúra érkezett, amit Nagy Béla "Jolida" sorstársunk lelkiismeretesen végigmért, majd végig hallgattuk őket. Néhány darabot két erősítőben is. Minden trafó 300b-2a3 vonalon való alkalmazásra készült.
A mezőny:
- "Dyscus" EI105 szilícium vason
- "vacuumtube" AMCC400 vason
- "vacuumtube" SU75b Enpay vason
- "Krizsi" AMCC400 vason
- Mayki tolnai SM85b szilícium vason
- Trasncendar Audio EI szilícium
A mérések technikai oldaláról, eredményéről sajnos nem tudok beszámolni. Nem kísértem figyelemmel a tevékenységet és a mérések eredményének ismertetése is elmaradt. Nem gondolom, hogy ez különösen problémás lenne, az érdeklődök folyamatosan figyelemmel kísérték az eseményeket, a mérő hely körül folyamatos csoportosulás volt. Megkértem Bélát, hogy méréseiről készítsen összefoglalót, amit publikálni tudunk.
Minden trafót meghallgattunk Béla 300b erősítőjében, és néhányat Zsoltéban. A két erősítő eltérő kapcsolástechnikájú, alkatrészbázisú példány. A maga részéről sajnos ezt sem tudtam hézagmentesen figyelemmel kísérni, így ennek értékelésétől inkább eltekintek. Helyben sem készült egy közösen kialakított sorrend. Úgy gondolom ez nem is baj, ahány ember annyi ízlés, annyi szempont, annyi megítélés. Az a lényeg, hogy az érdeklődők végig tudták hallgatni a választékot, megbeszélni a hallottakat.
A meghallgatás LP forrásról, M7 klón korrektorral történt, egyetlen direkt vágású lemezzel. A lemezen egy bigband játszott, sok rezessel. A kissé egyoldalú zene gyakorlatilag ki is zárja az objektív tesztet. Ennek felelőssége jórészt az enyém. A szervezés során az volt a kérésem a teszttel kapcsolatosan, hogy inkább érdekes legyen, mint objektív. A találkozó profilja az évek során úgy alakult ki, hogy a baráti találkozó jelleg a dominánsabb oldal, mint egy alapos szakmai. Az alapos szakmai program a szokásos cserebere, "ezt még hallgassuk meg azzal, ezt meg vigyük át a másik láncba..." tarka tevékenység elől veszi el a szűkös időt. Viszont ez utóbbi adja a találkozó sava-borsát :).
A felhozatal erősítőből sajnos kissé szűkös volt, a szervezés során nem fektettem kellő hangsúlyt arra, hogy a résztvevők által hozott technikában kellő arányban jelenjenek meg a különböző rendszer elemek. A kábelek is éppen csak elegek lettek.
Hangsugárzó szinten a szokásosnál szélesebb választék alakult ki. A tetőtéri nagyszobát végre maradéktalanul bezenélte egy hangsugárzó a 300b-k teljesítményével is. Schetl Laci új konstrukciója szépen teljesített, jól zenélt. Hézagpótló, nagy érzékenységű, az SE erősítőkkel nagy helységekben is alkalmazható hangsugárzó.
Először köszönetzkKrizsinek és csapatának a taliért, remek volt. A trafókról: kettő jöhet csak számításba, krizsié és dys-ckusé. Nagy hiba volt ismeretlen nem kiforrott hangfallal tesztelni a szokásos már ismerttel kellett volna. íA végére már a lemezt is nagyon utáltam. A teszt körülményei (hangfal. rövid idő, nem túl jó teszt anyag) sorrendet nem tudok állítani. Majd nemsokára megyek Kecskemétre, akkor alaposabban megnézzük. A dys-cus tarfó precízen kivitelezett szemre is szép nagy gratula nekije.
Egy szlovák cégnek tekerek trafókat. Sajna keveset. Úgy kezdődött, hogy bekért tőlem mintát, aztán a saját konstrukciójú erősítőjébe cserélgette a dyscus, Electra-Print, Lundhal, és Tamura trafókat. A Tamura nyert, de arany az ára. A második a dyscus lett. Az amerókai-kínai trafó ott is elvérzett, pedig árban jó lett volna. Nem minden arany, ami amerikai. :o)