Nem tudom lehet-e ilyen 'saját' topicot nyitni itt az indexen, majd kiderül.
Azt a pár topikot amit valamennyire követek a személyes profilom "bejárt topikok" menüjén keresztül, sokszor veszélyeztetem offtopikolással, és ennek szeretnék végetvetni e topikkal. (Ahhoz persze nagyon kevés vagyok, hogy saját blogot nyissak.)
A Bécsi Filharmonikusok 1939 óta adnak újévi koncertet, bár az első szilveszter napján volt, Clemens Krauss vezényelte. Az idei bécsi újévi koncerten az eddig legfiatalabb karmesterként Gustavo Dudamel dirigált.
A világ leghíresebb újévi koncertjének eddigi karmesterei:
Clemens Krauss 1939
Clemens Krauss 1941-1945
Josef Krips 1946-1947
Clemens Krauss 1948-1954
Willi Boskovsky 1955-1979
Lorin Maazel 1980-1986
Herbert von Karajan 1987
Claudio Abbado 1988
Carlos Kleiber 1989
Zubin Mehta 1990
Claudio Abbado 1991
Carlos Kleiber 1992
Riccardo Muti 1993
Lorin Maazel 1994
Zubin Mehta 1995
Lorin Maazel 1996
Riccardo Muti 1997
Zubin Mehta 1998
Lorin Maazel 1999
Riccardo Muti 2000
Nikolaus Harnoncourt 2001
Ozava Szeidzsi 2002
Nikolaus Harnoncourt 2003
Riccardo Muti 2004
Lorin Maazel 2005
Mariss Jansons 2006
Zubin Mehta 2007
Georges Pretre 2008
Daniel Barenboim 2009
Georges Pretre 2010
Franz Welser-Möst 2011
Mariss Jansons 2012
Franz Welser-Möst 2013
Daniel Barenboim 2014
Zubin Mehta 2015
Mariss Jansons 2016
Gustavo Dudamel 2017 Álmodozásra hívja a bécsi újévi koncert közönségét Riccardo Muti karmester A programon főként idősebb és ifjabb Johann, valamint Josef Strauss, továbbá Franz von Suppé és Alphons Czibulka (Czibulka Alfonz) művei szerepelnek
Kultúrtörténeti évfordulók december 31-én: 1869: Megszületett Henri Matisse francia festőművész 1895: Éjfélkor a magyar államiság ezredik évének emlékére egy éven át tartó ünnepségsorozat kezdődik 1936: Megszületett Vizi E. Szilveszter orvos 1948: Megszületett Donna Summer amerikai énekesnő
. Jövőre már nem lesz kultúrtörténeti évfordulók, letelt a kerek esztendő. Majd lesz más.
Kultúrtörténeti évfordulók december 30-án: 1849: Megszületett John Milne angol szeizmológus, geológus, a szeizmográf feltalálója. 1865: Megszületett Rudyard Kipling angol író, költő 1873: Megszületett Gróf Bánffy Miklós író, külügyminiszter 1896: Megszületett Erdélyi József költő
1941: Megszületett Fellegi Ádám, Liszt Ferenc-díjas zongoraművész. 1974: Megszületett Zsédenyi Adrienn énekesnő
Kultúrtörténeti évfordulók december 29-én: 1800: Megszületett Charles Goodyear amerikai kémikus 1828: Megszületett Szendrey Júlia költőnő, írónő, a "Feleségek felesége"
1857: Weimarban bemutatták Liszt Ferenc művét, a Die Hunnenschlacht-ot (A hunok csatáját).
1876: Megszületett Pablo Casals, katalán származású spanyol csellóvirtuóz, karmester, komponista. 1923: Megszületett Pécsi Márton földrajztudós
1946: Megszületett Marianne Faithfull brit énekesnő, dalszerző, színésznő.
1955: Barbra Streisand 13 évesen megjelentetette első lemezét.
Ez a vers valamiért nagyon eltalált több ezer embert. Takács Zsuzsa Ha van lelkünk ugyan című versét 72 ezren olvasták és 1400 lájkot látunk rajta, pedig nem volt körülötte semmi hírverés.
Kultúrtörténeti évfordulók december 27-én: 1571: Megszületett Johannes Kepler német matematikus, csillagász 1822: Megszületett Louis Pasteur francia mikrobiológus 1902: Megszületett Szabó Ferenc, Kossuth-díjas zeneszerző, a feltámadott a tenger című film zenéjének szerzője. 1911: Kistétényben megszületett Szervánszky Endre zeneszerző, zenepedagógus. Magyarországon ő kezdte használni először a dodekafón (tizenkét fokú, hangnem nélküli) szerkesztésmódot.Erkel- és Kossuth-díjas 1923: Megszületett Hajdú Péter nyelvész
Kultúrtörténeti évfordulók december 26-án: 1791: Megszületett Charles Babbage angol matematikus 1803: Megszületett Friedrich Reinhold Kreutzwald észt költő, író, műfordító 1898: Pierre Curie és Marie Curie francia tudósok felfedezték a rádiumot.
Kultúrtörténeti évfordulók december 25-én: 1642: Megszületett Isaac Newton angol fizikus, matematikus, csillagász 1818: Az ausztriai Oberndorf bei Salzburg Szent Miklós templomában először csendül fel a Csendes éj, a legismertebb karácsonyi dal 1861: Megszületett Thirring Gusztáv földrajztudós 1886: Megszületett Michael Curtiz magyar származású filmrendező (Casablanca, Hét tenger ördöge, Robin Hood).
Kultúrtörténeti évfordulók december 24-én: 1818: Megszületett James Prescott Joule angol fizikus
1871: Bemutatták Giuseppe Verdi "Aida" című operáját. 1910: Megszületett Erdei Ferenc szociológus. Jelentősebb művei: Futóhomok, Parasztok, Magyar falu, A magyar társadalom.
Kultúrtörténeti évfordulók december 23-án: 1790: Megszületett Jean-Francois Champollion francia klasszika-filológus 1793: Megszületett Déryné Széppataki Róza operaénekesnő, színésznő 1873: Megszületett Kernstock Károly festő 1891: Megszületett Bródy Imre fizikus, kémikus 1918: Megszületett Mándy Iván író 1925: Megszületett Makk Károly filmrendező
Kultúrtörténeti évfordulók december 22-én: 1639: Megszületett Jean Racine francia drámaíró 1858: Megszületett Giacomo Puccini olasz zeneszerző 1876: Megszületett Filippo Tommasso Marinetti olasz költő, író, zeneszerző 1895: Wilhelm Röntgen elkészíti első röntgenképét felesége kezéről 1943: Megszületett Petri György, Kossuth-díjas költő.
Kultúrtörténeti évfordulók december 21-én: 1401: Megszületett Masaccio itáliai festő 1866: Megszületett Tömörkény István író, néprajzkutató 1898: A tudósházaspár, Pierre és Marie Curie felfedezte a rádium nevű radioaktív elemet. 1917: Megszületett Heinrich Böll német író, műfordító 1925: 1925: A Szergej Mihajlovics Eizenstein rendezte "Patyomkin páncélos" című film ősbemutatóját tartották Moszkvában. 1947: Megszületett Paco de Lucia spanyol flamencogitáros
* Nem tudok kommentelni. Ha egyszer törölve vagyok onnantól annál a posztnál már nem tudok megszólalni. (Amúgy értelme sincs, mert egy poszt 24 órát se él, tapasztalatom szerint következő nap délig).
* Nem elég, hogy félresiklott az egész eddigi diskurzusunk, de még jobban távolodunk egymástól.
Senkit nem érdekel, hogy én megbántódok bármin, ha igen akkor miért nem (kvázi engem sem: nyilván valamennyire igen, mert nem vagyok terminátor, de alaptörekvésem kikapcsolni)
Amiért én itt küzdeni próbáltam volna, hogy belásd hibáztál. Nem miattam, nem a lelkem miatt, hanem az igazságos mérlegelés oltárán. Az "ügy"-ért. Mert az ügy a fontos nem én.
Azt már fel sem róvom, hogy úgy érzem kvázi semmi nem ment át a mondandómból.
Én amit akartam elmondtam, a követ bedobtam a vízbe, a hullámok már nem állnak a hatáskörömben.
Ezennel ezt a részét a dolognak lezártnak tekintem.
A másik kommenteddel lényegét tekintve egyetértek.
Én nem is szeretem az ilyen "százévente egy" típusú fordulatokat, nem is használom.
Főleg, hogy annyi jó és egyre több és egyre jobb dolgok látnak napvilágot egyre fiatalabbaktól is. Hovatovább 4 évesek fognak Transzcendes etüdöket játszani.
Ki vehetné tehát a bátorságot magának, hogy ilyen 100 évente típusú klikkvadászattal bombázza a plebst.
Én már a referenciafelvételekkel, mint fogalommal is óvatos(abb) vagyok csak a magam számára is (hát még mennyivel problémásabb ezt a világra kivetíteni).
Azzal is egyetértek, hogy előre senki nem fogja megmondani, hogy milyen és mekkora időt átfogó karriert fog befutni a kislány.
Adatbányászattal és előrejelzéssel foglalkozom a szakmámban. Szakmai öngyilkosság lenne erről is bármit mondani.
Az én kardinális kérdésem/problémám kezdettől az volt, Boglárkánál (és belőle implikálódóan), hogy elég érett volt-e a kislány produkciója a posztban látható módon való megmutatásra.
Merthogy csak erről tud az ember valid módon nyilatkozni, ennyire kevés információ (két nóta) alapján.
Konkréten nulla (vagy nullához konvergáló darab) énekes gyereket hallgattam életem során, viszont kis zenészeket én (is) nagyon sokat.
Nekem tetszett a produkció: laza, könnyed, elegáns, nekem is meglepően érettnek tűnő, élvezetes volt, nekem örömet szerzett.
(És virtuális értelemben ökölbeszorult a kezem, amikor "utcáról betévedt énekesek"-ről kezdett el beszélni Boglárka, majd amikor rákérdeztem explicit, elegánsan túllépett rajta, úgy is mint képesített énektanár, énekművész)
Az én érzékelésem szerint ez szinpadérett produkció volt, mitöbb megérdemelte, hogy ilyen nyilvánosságot kapjon.
Bár a YT-on is ez lenne a "baseline" és a többiek csak ennél jobbak.
De elhiszem neked, hogy te láttál már hasonló jót, meg több kellhet ma már a hírverést érő dicsérethez.
Sajnálnám, ha a félrement hatású hozzászólásom miatt megfosztanánk egymást egy jó vitától. Szerintem nézz vissza oda, írtam egyet, lehet továbbgondolni, azért pedig én kérek elnézést, hogy az előző bejegyzésemben úgy fogalmaztam, hogy úgy lehetett érteni, ahogy értetted.
Erre mondom azt, hogy arányosan kell eljárni (ha már Boglárkára kitüntetett figyelmet szántál), mert hogy nem a leírt betűk száma számít.
Úgy álltál Boglárka mellé (véleménye kapcsán), meg úgy szóltál be nekem, hogy eleve nem is az indexes posztból indultál ki (kettőnkre - Boglárkára és rám - nézve) semlegesen.
Miközben ugye Boglárka nagy bátran törölte véleményét mindenki más ránézve terhelő kommentjével együtt.
Ebben nem is Boglárka az igazán fájdalmas rész, mert gyakorlatlan FB-kommentelő, mi már túl vagyunk olyanokon amiken ő még nem, lásd pl.:kognitív disszonancia
(mondjuk ettől még nem kéne rosszindulatúnak minősíteni a másikat, meg fel kéne vállalni a saját véleményt meg butaságot, meg nem kéne törölni más kommentjét: ha valaki emberként ilyen, ki kiváncsi rá művészként)
Hanem pontosan te, mert te aztán régóta és rendesen ismered a kommentelős dörgést, ráadásul extra írástudói felelősséged van mindenképpen, zenészként, ha már kommentelsz.
Mert mit látok én egyszeri, egységnyi, buta laikus, a többi törölt kommentessel együtt: sírnivaló, amit a zenész oldal tegnap nyújtott.
Kicsiben azt, amit a Fidelió ipari léptékben művel: ahol mindenki mazsolázgat, kedvére csoportosít, terel, kötözködik, beszól, alig valakit érdekel az igazság, szembenézés és őszinteség.
Ott tartunk, hogy ma már egy Fáy Miklós több nagyságrenddel emelkedik ki extra klasszisként nálam (mert vele lehet nem egyetérteni kulturáltan meg értékképző módon is)
Ezt a tapasztalat mondatja velem, hogy általánosságban véve hagyni kell a p*csába az egész zenei verbalizmust (legelőbb velem kezdve), mert több a kára, mint haszna (és megtartani kisebb koherensebb közösségben a dolgot)
Még egy aspektus a másik oldalról: vegyük észre, hogy a második részben a kommentedben nagyon szépen megfogalmaztad a gyerekekre leselkedő komoly veszélyeket.
A kapcsolódó információhiányt, a reflektorfény kontra gyakorlás dolgot, stb.
Nincs ember aki ne értene a mondandód ezen részével egyet.
És ilyen részletességgel, mélységgel csak te maradtál ebben a témában, miután Boglárka törölt.
De mivel csak második bekezdésben fejtetted ezt ki, egy (szvsz) szerencsétlen első bekezdés után, két kósza like-ra futotta csak, holott a törölt threadben pezsgett az élet, dőltek a like-ok, az éles vita ellenére is.
Semmin nem léptem át, mert az érdemi vita el sem kezdődött, és úgy tűnik, hogy nem is fog. Írtam egy hozzászólást, amiben nem akartam minden muníciót elpufogtatni, de már akkor sem láttam sok esélyt arra, hogy megfogalmazódik olyan vélemény, amire érdemes reagálni. Amit írtam, az egy terep-előkészítési kísérlet lett volna, de úgy tűnik, hogy kudarcos.
Petyus, ez téged és a kommentes hozzáállásodat nem menti, ugyanis nem hivatkozhatsz az X-faktorra több minden miatt sem.
Én ugyanis jeleztem a nőnek, hogy csak a mundér becsületét védi, pont ahogy te is zenészként céhesen összezártál akár akarva akár akaratlanul, az optikája a dolognak ez volt.
(És ezt volt módod olvasni törölt FB-soraimban).
Amivel nincs baj, csak senki ne lepődjön meg, ha pl.: orvosi tragédia nyomán majd az orvosok is védik inkorrekt eszközökkel a mundér becsületét, meg céhesen összezárnak.
Ilyenkor jó nagyon kilógni bármilyen akolmeleg brancsból, "laikusként". Mert ugyan szembekerülök akár az egész világgal, de legalább őszinte és arányos tudok lenni.
(Mondjuk speciel a nőnél egyetlen egy ellenkommentem nem volt a nő ámokfutását leszámítva, persze ez se pro se kontra nem mond lényegeset, mert az igazság nem like-okban testesül meg.
Csak tőled jött ilyen később, miután az egész thread nem volt olvasható)
Az X-faktor egy hulladék. Ahogy az összes magyar "tehetségkutató" az. Ezek valóságshow-s baromságok. Alapból kis merítésű, belterjességet kimaxoló országban, totálisan túlpörgetetten (már tán kétszámjegyű évadoknál járva). Itt még a kutyaütőket is kergetik meg lefizetik, hogy nagyobb legyen a durranás. Szakmai értéke nulla, még ha előfordul is 1-1 értékelhetőbb énekes. Mindevvel az a gáz, hogy ezt én is mondtam, ott volt a kommentemben több menetben is, azaz ha valamiben egyetértettünk az ez volt. Azt is írtam/érzékeltettem, hogy médiaszemét-generálásnál persze, hogy nagy veszélynek vannak kitéve a gyerekek. De attól, hogy ez Magyarországon így van az oroszoknál és egy Voice formátumnál nem kell így legyen automatikusan.
Azaz van tér bőségesen disztingválni, amit a nő teljesen elfelejtett, meg te is, el ne feledjük.
Amiben nem értettünk egyet a nővel, hogy szerepelhet e nyilvánosság elött egy gyerek (erre hoztam gyereksztár példákat, akik felnőttkorukra is megőrizték alkotóerejüket)
Illetve hogy a Virtuózok ugyanolyan kártékony gyerekellenes verseny. Jött Miklósa Erikával, meg a Metropolitennel.Mintha Miklós Erika definitive garancia lenne, hogy gyerekbarát a műsor, nem is kell hinnie a szemének a magyar nézőnek. Ezen aztán megint szépen átléptél, ugye.