Azt el tudom képzelni, hogy Szilvásváradig cserélik a kritikus részeket. (hogy utána 54 kilós sínekkel zárják be).
A fenti képeket elnézve, Putnokig gyakorlatilag teljes egészében újjá kellene építeni mindent, amire a Pft éves kapacitása összesen nem lenne elég és milliárdos nagyságrend lenne. Ha valami turisztikai, EU-s, kiemelt projekthez kapcsolódó pénz nem jön hozzá, akkor lehetne esetleg újra vonat az egész vonalon, de szerintem a lottó ötösnek jelen esetben több az esélye.
2015 augusztus 4.-én kicsit szétnéztünk Sáta környékén,ennek termését láthatjátok.Furcsa volt újra ezen a vidéken,ezeken a síneken gyalogolni,2009 nyarán még sikerült egyszer oda-vissza beutazni a teljes vonalat.A sínek közt lehet találni 1885-östől kezdve 1966-osig minden féle-fajtát,viszont betonalj az egy darab sincsen a sorompótól az alagút túloldaláig.Egyébként aki nem szeretne másfél órát cípő és ruhatakarítással tölteni,az inkább december-január környékén nézze meg (ha akarja).Pár év,és teljesen visszanövi az erdő a nyomvonalat.
Van még egy pár kép a csokvaományi állomásra vezető útról,teljesen járhatatlan,nyáron megközelíthetetlen.Nem tudom,megvan-e még az épület.Az egykori rakodót is próbáltuk,de ott már az odavezető út helye sincsen.Feljebb nem mentünk (elég rossz hírű környék...),a nekézsenyi megállóhelyre vezetőútból csak egy vízmosás maradt,oda se nagyon kell eső után felmenni (persze,hogy előtte fél órával zuhogott...),másik megálló nem nagyon van.Kivéve Nagyvisnyót,de abba nincs semmi kihívás,aszfaltút visz a faluszéli exmegállóhoz.
A képeket itt tudjátok megnézni,van még néhány Szilvásváradról is,egyik nap hozzácsapom (a legalsóval érdemes kezdeni,attól van írva a duma)
Érdekes térkép, pirossal jelölve a tervezett és feketével a megvalósult nyomvonal, őrhelyekkel, stb.
Az állomás a nagylaposi egyenes felnémeti végén, közvetlen a főút mellett épült volna, ott, ahol most a buszmegálló és a kerékpárút átvezetése van. Az I-es őrhely meg a mostani pincesor helyén.
Az államtitkár megerősítette, hogy a kormány tervei között nem szerepel mellékvonalak bezárása, sőt az anyagiaktól függően újranyitnák a Putnok-Szilvásvárad vonalat.
Mindenkinek erősen ajánlom, h vizslassa Mónosbél és Bélapátfalva vágányzatát, ugyanis a 80 as vonal vissznyereményét átmenetileg ott helyezik el és nem tudni, h Bobóval vagy Nohabbal viszik fel a szerelvényeket!
Igen, ezen már én is morfondíroztam... Kemény 5 percen múlik a dolog, gondolom nem osztana-nem szorozna ha a Flirt később indulna, vagy az egri hamarabb érkezne, de ha tévedek, javítsatok ki. :)
Mi lenne, ha az 5519 Füzesabonyban elérné az 5017-et? Persze elhiszem, hogy nem mozognak olyan nagy tömegek ilyenkor, de mi van, ha mégis van olyan "elvetemült", aki Egerből 6-ra Budapestre szeretne érni? Főleg, hogy azért nemzetközi vonatok is indulgatnak akkortájt. Elég szerencsétlen dolog, hogy 5 percen múlik. Gondolom biztos van rá valami hiper-szuper, csak vasúti logikával felfogható magyarázat ( altatásnak akkor van vége vagy valami ilyesmi.... ).
Azt tudni egy Tau mit csinált Eger felé 2xdb Eas-sal? Maklárnál vágtázott lefele Füzesabonynak. Azt hittem először hogy a vashulladékos 1-2 kocsit látom utána jön a púder, csak mikor már a 2x-ik darab Eas húzott el akkor már nem tudtam értelmezni a látottakat.
Én is mellékvonalpárti vagyok és szeretem/szerettem ezt a vonalat, de Szilvás (semmi közepén kb.) és a kisvasút között semmi értelme nem lenne Bz-t járatni. Eger-Szalajkavölgy mh.-kisvasút között még elgondolkoztató lenne, bár szvsz gyalog hamarabb leérne az ember, mint az 5-10-zel járható iparvágányon. Arról nem is beszélve, hogy nem kizártak a jogi aggályok sem: saját célú vasúti pályahálózaton (teherforgalomra megnyitva), lehet közforgalmú személyszállítást folytatni? Nem.