Keresés

Részletes keresés

BerezPisti Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4211

A kóddal nincs baj ,a 12V-ot azért tettem rá ,mert 5V-al működik ,elketyeg,lehet kódolni,tesztelni,de ajánlott a 8-12V tartós üzemhez.

Azért mókoltam bele miután jó volt,mert nem tudom még mindig miért,de az A szegmens mindig világított,lentebb leírtam a hibajelenséget.

Az új led digit 10 percig jó volt azután ,ismét megjelent a hiba(feleslegesen égett az "A")A 12V-t másik oka,hogy a Ledek fényereje kevés volt

asztalon külön másikkal összehasonlítva(3,8V) ,az erősebben világított.

A nanohoz kapott tüskesoros aljzat (made in china)kiderült 2 csatlakozója alig érintkezett (új!!!)vezetékkel kellett áthidalni.Ezek után

nem bízom semmi bedugós dologban,direkt forrasztás és kész.

A lényeg,hogy a másik Arduino (a nem Nano)-val ugyanez a hiba van "A" szegmens ha olyan kedve van világít.20x megnéztem zárlatra

de mint írtam közösítve van a másik 2 számjeggyel ,azok rendesen csak akkor világítanak ha kell.Még beszerelés előtt végigpróbáltam

külön csak azt az egyet ,tökéletes.Az arduino lábait hiába mérem voltmérővel a multiplex miatt csak

0,6 -ot mutat.Ezek a ledek simán bírják a 4 V-ot(piros),az kell nekik a rendes fényhez,nem ellenállás.(azzal is próbálta 120 ohmmal

 

Előzmény: Prof (4210)
Prof Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4210

Én itt már elvesztettem a fonalat teljesen.

Olyan, hogy valami működik, majd kis mókolás után nem működik, az esetek jelentősen túlnyomó többségében azt jelenti, hogy más is változott, mint amit az építő változtatni akart.

Műszaki megközelítésben én itt három gondot látok.
1. 12 V-os táp. Ezt bármelyik arduino saját belső kis táp IC-jével nincs értelme piszkálni. Be kell tenni elé egy filléres kínai 5 V-os step-down-nt, vagy legalább egy tisztességesen hűtött 7808-at, és máris nem 7 V-ot kell elfűteni, hanem csak 3-at. Mondanám a 7806-ot is, viszont a lapi stabkockákon azért jellemzően 1.1-1.4 V esik, vagyis 6-ból már 5-öt kevésbé fog produkálni. És ha autós felhasználás, akkor durván meg kell sorozni szűréssel (induktivitással, kapacitással, diódával, hogy éljen soká. És még így sem biztos, hogy nem fog sok szart összeszedni a szenzor vonalon (fog, de ugye ez csak beépítés után fog kiderülni).

2. Rohadtul tranzisztorokkal kellene meghajtani a kijelzőt. Pont. Erről kár is vitát nyitni. Meg kell nézni, hogy a 7221 meghajtja-e, ebben nem vagyok 100%-ig biztos, de ha az nem, akkor is van még pár lehetőség, amivel lehet számolni.

3. Ha normális (mármint cél-) eszközökkel dolgozik valaki, akkor indokolatlan a prototípus panelbe való beforrasztgatás (amivel egyébként rendszerint többet árt az ember, mint ami előnyt össze tud kovácsolni). Ha minden megy, akkor lehet, de nem szükségszerűen kell forrasztgatni magát a panelt, csodásan fel lehet tűzni a Nano-t egy hüvelysorra, amit egy megfelelő méretű próbanyákra forraszt valaki, aztán azt csak be kell vezetékelni. Több tucat ilyet csináltam, még nagyobb cuccokkal is (ST Nucleo). Parádésan ment.

A kód oldal más tészta. Ide-oda ugrabugrálni és fejvesztve egymásra másolni kódrészleteket anélkül, hogy csak halovány sejtés lenne arról, hogy mi mit és hogyan csinál, azon túl, hogy rettenetesen frusztráló, elképesztően sok értékes időt visz el.

 

Mindegy. Csak lesz valahogy.

Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4209

Ez valóban érdekes, bár távolról azért nehéz ezt megítélni, de ha egyszer már ment, akkor mindenképpen furcsa.

 

De még egyszer: először a példaprogramok!

Előzmény: BerezPisti (4208)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4208

Fix 1-2-3 jegyű számot íratok .Találtam egy kisebb 3-as egyben kijezőt leellenőrzöm

kitalálom melyik láb micsoda(11 lábú)közös anódos v. katódos és átrakom próbára

Előzmény: Alpári Gnác (4207)
Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4207

Amúgy ha két 18650-es akkuról akarod majd hajtani, teljesen felesleges a 12V-al bántani szegényt.

Megjegyzem, korántsem biztos, hogy a betáptól szállt el, napok óta hajtogatjuk, hogy aknamezőn lépkedsz.

Értem, hogy amíg a projekt nem áll össze, nem akarsz tranzisztorokba bonyolódni, de legalább tesztelésre használhatnál egy kisebb kijelzőt, ami megelégszik 5 mA-rel...

Előzmény: BerezPisti (4205)
Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4206

Fix számot íratsz ki, vagy már a mért értéket egy változóból?

Előzmény: BerezPisti (4205)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.27 0 0 4205

A project megint megdőlni látszik,mert a 3.számjegyen ami a 100-as helyi érték ,a legfelső szegmens mindig világított,

kicseréltem egy másikra azzal jó lett.Közben megöltem a nano-t ,utána néztem: "12.6volt on V-in should still be ok for a classic Nano, but you're in the danger zone."

Stabil tápról kapott pont 12 V-ot,mégis meghalt.

Nembaj ,ez van ,volt még egy Uno R3 ,kicseréltem,a kód jól megy de ezen ismét mindig világít a 3 digit "A" szegmense.Amit kivettem,

azt is teszteltem és jó.Ezt már nagyon nem értem,azt pláne hogy mind 3 digiten az A szegmensek közösítve vannak,akkor a másik2-n

is kéne világítania.                                                     

Ha pl kiirom "111"  ezt kapom: ¯11   vagy "45"  ez van ¯45 ,kezdéskor egy 0 helyett   ez van "¯  0"

Na ezt nagyon nem értem miért van...

Előzmény: Prof (4204)
Prof Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4204

Nem tudom, melyik OT, de ha az, amelyikre gondolok, akkor ott biza SEMMILYEN elektronikus berendezést, még órát sem használhatsz.

Előzmény: BerezPisti (4203)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4203

Nem tempós rally-ra kell,hanem egyszerű itineres átlagtartóra,féktáv nincs az átlag is csak max 50,nincs veszély a sebesség miatt.

Általában a következő manőver is 10 m pontossággal van megadva,és 50 - 2000 m a táv ,annyi az egész haszna,amikor elhagyom

az előző pontot ,megnyomom a reset gombot,(csináltam e 20 mm nagyot),és fél szemmel figyelem,hogy mennyi van hátra,mikor

kell jobban figyelni.Tudom van erre akár ingyenes GPS program,de a legtöbb OT túrán tiltott a GPS,pont azért hogy korhű legyen

ami nem baj ,de hiányzikLehet kapni erra célra mechaniku fogaskereke Hald Tripmastert ...kisebb vagyonért.

Előzmény: Prof (4199)
Prof Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4202

Meg kell mérni. Ráadásul praktikusan az összeset.

Azért pokoli  nehéz jó ledes fényforrást csinálni (és azért elterjedt a pazarló és drága CV szalag), mert ahány LED, annyi féle nyitófeszültsége van, ráadásul attól függően, hogy mennyire volt szar a gyártósor, ledenként is eltérő fényerőt ad. A 7221 ezt tudja kompenzálni, bár ezt a részt az Arduino könyvtárba tudtommal (amikor néztem kb. 6 éve) nem implementálták (mondjuk érthető, borzalmas méretű kód kellene hozzá).

Igazából mindkét oldalt darlington mezőkkel kellene meghajtani, a nehézség az, hogy az egyik oldalon npn, a másik oldalon pnp kellene, utóbbi pedig nincs, legalábbis én nem találtam (source oldalt ritkán szoktak így hajtani). Szóval marad az, hogy az egyik oldal egy uln2003 (vagy ekvivalens), a másik oldal pedig négy p-mosfet vagy valami bikább pnp tranzisztor. És akkor elvileg még logikát sem kell módosítani a könyvtárban.

De ez alkatrészigényes, rengeteget kell forrasztgatni. Viszont az tuti, hogy a 20 mA meg sem kottyanna neki. Bár ugye ott meg előjönne, hogy az 5V-os oldalt a 12-ről egy másik stab ic-vel kellene leválasztani, mert így szanaszét rángatná az arduino tápját is. Mondjuk autóban egyébként is durván tele kell szórni védelemmel.

Előzmény: Alpári Gnác (4197)
Prof Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4201

Nem elég.

Leírtam. A szegmens pinekre kell. Ha a digit pinre rakod, akkor az 1-es és a 8-as más fényerővel fog világítani.

Előzmény: BerezPisti (4196)
Prof Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4200

Elegáns lenne az interrupt, de a gyári kattogáson kívül nem láttam egyetlen kódban sem.

Előzmény: Alpári Gnác (4185)
Prof Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4199

Szia,

Ez biztos nem könyvtár hiba...

Lehet táp. Vagy maga az MCU kezd elhasalni.

Ami a projektet illeti. Nyilván csináld meg, de a tapasztalatom (első kezes) az, hogy nem sok haszna van. Ha bármerre driftel a gumi, már nem lesz pontos, és ahogy írod, csak 10 méter kell. De igazából féktávot már nem 10 méterre veszel, hanem úgy 5 méteren belül (sőt, ha van idő bejárni tempóval, akkor 2-3 méteren belül). 

Egyébként itt már viszonylag egyszerű a megoldás. Ha biztos a kerület (még érdemes egy kb. 300 méteres szakaszon kimérni nagyon pontosan), akkor 

  • kell egy változó, aminek az abszolút értékét minden fordulatnál (hall jel) növeled a kerület értékével. Ez lehet egy sima int, vagy ha szükséges, nagyobb terű változó, és nyilván érdemes centiméterben mérni.
  • kell egy másik int típusú változó, ezt minden érzékelésnél meg kell nézni, hogy az előbbi változó osztva 1000-rel több-e, mint az aktuális érték. Ez az a helyzet, amikor 10 métert ment a kocsi (vagy többet, ugye). Akkor visszaírni az értéket és ennyi.
  • mivel a kijelzés mutiplexelt, vagyis a loop minden futási körében megy, így ott bőven elég ezt az utóbbi változót kiírni, és akkor nem kell végtelenszer ide-oda matekozni.
Előzmény: BerezPisti (4184)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4198

Az a helyzet hogy a ledek nem mennek teljes fényerővel,nem tudom miért,de a tranzisztorokat

lehet beteszem,van itthon BC547 jó pár db és adok több naftát a lednek.

Nyálot már csináltam(nem ehhez)de ide nem kell mert a nanó csavarozható panelon van

ami a kisérletezésnél igen jó dolog. 

A 3 led meg egyben van gyárilag azt meg a nano-t csak be ragasztom a házba,amit még keresek.

Valószínűleg 2 x 18650 lesz a táp(kivehető a házból külön akarom tölteni) ,az jobb mint az USB.

Du feltettem a kerékszenzort (a Hall-t)klasszul mutat mindent még kell keresnem  furatot,hogy bevezessem

a műszerfal mögé.A szenzor gyorcsatlakozós lesz,ha kihúzom vihetem magammal az egész dobozt.

Előzmény: Alpári Gnác (4197)
Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4197

Az egyes anódokra kell az ellenállás, nem a közös lábra, mert attól függően, hogy hány szegmens világít, különböző lesz az áramfelvétel.

 

Amit Prof írt tegnap addig én el sem jutottam a Kirchoff-törvényben, pedig kézenfekvő, hogy ami az anódokon kijön, annak a közös katódon be is kell mennie.

A hétszegmenses kijelző átlagos áramfelvétele 10 mA-es katódáramoknál 44 mA. Ennél lehet kevesebb, az egyesnél 20 mA, meg lehet több is, a nyolcasnál 70 mA.

Az Atmega IC-re a specifikáció max 25 mA lábanként. (Van egy összesen kivehető áram limit is, de az nálad még rendben lenne)

Nem arról van szó, hogy 26 mA-nél elfüstöl, de fölötte a gyártó nem vállal garanciát és nálad átlagosan kétszeresen, extrém esetben háromszorosan lesz túlterhelve a közös láb.

Amúgy a 10 mA is csak hasraütéses érték, mert én saccoltam 2 V-ra egy LED nyitófeszültségét, de ha az csak 1,7 V, akkor a 100 ohmmal már 16 mA-es  áram adódik és ennek megfelelően a közös láb áramterhelése is szorzandó 1,6-tal.

Most gyorsan megmértem pár LED-et nyitófeszültségre és a piros 1,62 V, a zöld 1,86 V, a kék 2,6 V. De ezek csak példák, mert bár alapvetően a színe határozza meg, de azért a konkrét értékeket vagy ki kell nézni az adatlapból, vagy meg kell mérni.

 

Szóval nagyon erősen javallott a közös lábakat tranzisztorral, vagy FET-tel kapcsolni.

Én azért szeretem a FET-et, mert nem nagyon kell terhelhetőséggel foglalkozni, ekkora áramok egy FET ingerküszöbét el sem érik.

Ha tudsz SMD-t forrasztani, vannak közös tokban dupla FET-ek, nem kell sok hely nekik.

 

Merthogy ha összeállt a működő deszka modell, akkor én mindenképpen saját NYÁK-ot csinálnék hozzá.

Nem összedrótozva, meg lyukas próbapanelen, agyvihart kapok, amikor emberek a próbapaneles kisplasztikáikkal büszkélkednek...

Amúgy a Nano-t is elengedném és szólóban csak az Atmega 328-at használnám, ezt is teszem minden ilyen esetben, de ha marad a Nano, akkor is cserélhetőre érdemes csinálni.

 

És aztán jön majd az autóba szerelés.

Ami ugyanis az asztalon 12V-ról működik (amit amúgy szintén nem küldenék a Nano Vin-jére, nézd meg mekkora stab kocka van rajta és nálad mindenki ezen keresztül kapja majd a tápot...), az az autóban, ahol szörnyű tüskék és tranziensek jönnek az amúgy nem is 12 V-on... hááát, sokan sokat szívtak már ezzel...

 

Szóval jófelé jársz, de tudod: a munka hátralévő 20%-a viszi el a ráfordított idő 80%-át...

Előzmény: BerezPisti (4196)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4196

Ellenállás lesz 100 ohmmal még elfogadhatóan világít ,elég,a digit pinekre tenni?

Előzmény: Alpári Gnác (4194)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4195

Úgy néz ki minden jó lett,

sikerült a reset gombot is beintegrálni ,

következik a dobozolás :-( és a kerékszenzor felszerelése(meg a közben

adódo hibák kijavítása :-)

Köszönöm a hozzászólóknak a segítséget még egyszer mindenkinek további szép napot!

Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4194

Na jó, először is most már tisztázzuk, melyik sevseg könyvtárat használod, mert amit én nézek az ez:

https://github.com/DeanIsMe/SevSeg

 

Továbbá hardver ügyben se nyugodj meg nagyon, mert amit most csinálsz, az rövid úton el fogja pusztítani az Arduinodat.

Nem az a kérdés, hogy megölöd-e, hanem hogy mikor.

Még az asztalon, tesztelés közben, vagy majd az autóban, amikor úgy estek be az ötödik kanyarba, hogy hirtelen nem tudod, hány a méter.

Komolyan: ez 100%!

Ellenállás!!!

Katód kapcsolása!!!

 

De majd később bővebben...

Előzmény: BerezPisti (4191)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4193

Hall működik ,arduino nano-nak ha adok 12V-ot,csak amikor lassan mozog a mágnes,folyamatosan számol

felfele.Ha meg adok delay-t a szegmensek láthatóan villognakl

Előzmény: BerezPisti (4192)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4192

Ja,meg a Hall sem működik ,hogy lehetne lehúzni GND-re ?

Előzmény: BerezPisti (4191)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4191

Üdv,alakul,arduino csere volt,jónak tűnik,de
kiiratom báelyik 3 jegyű számot megcsinálja rendesen

ki akarom írni 088 erre hiba:--invalid digit"8" in octal constant--

ok nem tetszik a 8 -as, akkor ird ki  066 eredmény  54 (12-vel kevesebb)                        

                                                        074  eredmény  63 (14-el kevesebb)

                                                        055  eredmény  44 (10 -el kevesebb)

ez a kód:

#include "SevSeg.h"
SevSeg sevseg;

int btn1=A0;   //button for increment

int cnt=0;

float meter=(cnt*0.156);    // kerületet beírni!!!!!!

float incPrev;              //, decPrev;

void setup(){
    byte numDigits = 3;
    byte digitPins[] = {9,12,11};
    byte segmentPins[] = {2, 3, 4, 5, 6, 7, 8};
    bool resistorsOnSegments = false;

    byte hardwareConfig = COMMON_CATHODE;
    sevseg.begin(hardwareConfig, 3, digitPins, segmentPins, resistorsOnSegments);
    sevseg.setBrightness(100);
}

void loop(){
    
int inc = digitalRead(A0);
    
if((inc == HIGH) && (cnt < 1000) && (inc != incPrev ))  //Increment
    {
      cnt++;
      Serial.begin(9600);
      Serial.print (" cnt= ");
      Serial.println (cnt);
      Serial.print (" meter= ");
      Serial.println (cnt*1.56); //ide is kerületet beírni
    }
    {
    float meter=(cnt*0.222);      //ide is kerületet beírni
    sevseg.setNumber(055);  //Logic to print digit/character on 7 segment display
    sevseg.refreshDisplay();
    //delay(50);//storing the button states
    incPrev = inc;
    }    }

Előzmény: Alpári Gnác (4190)
Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.26 0 0 4190

Alakul, szuper!

 

Azért ha úgy tűnik, minden működik, a delay()-t próbáld meg hanyagolni.

Okozhat problémát.

Előzmény: BerezPisti (4189)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4189

Úgy néz ki a könyvtár volt sz@r ,mert összeolvasztottam a kettőt és mindjárt jó,még szenzorral

kell kipróbálni,meg a szorzást hogy végzi el.

Meg át kell írni 2 pint mert 2 helyett 8 -at ír

Még egy előnye van : sevseg.setBrightness(90);tudom állítani a fényességet

Így jár aki a netről tölt le minden vackot,ahelyett h.megtanulna kódot írni...

1,5 évig jártam szoftverfejlesztőre,de megszünt a suli mielőtt befejezhettem volna...

Előzmény: BerezPisti (4188)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4188

Feltöltöttem egy felfelé számoló kódot mind 3 kijelző szuper,nincs benne ez a hülye "SevSeg S;"hanem

a rendes "sevseg"

#include "SevSeg.h"
SevSeg sevseg;

void setup(){
    byte numDigits = 3;
    byte digitPins[] = {9,10,13};
    byte segmentPins[] = {2, 3, 4, 5, 6, 7, 8};
    bool resistorsOnSegments = true;

    byte hardwareConfig = COMMON_CATHODE;
    sevseg.begin(hardwareConfig, numDigits, digitPins, segmentPins, resistorsOnSegments);
    sevseg.setBrightness(90);
}

void loop(){
    for(int i = 0; i < 120; i++){
        sevseg.setNumber(i, i%2);
        delay(400);
        sevseg.refreshDisplay();
        Serial.begin(9600);
      Serial.print (" cnt= ");
      Serial.println (i);
      
    
        
        }
}

Előzmény: Alpári Gnác (4187)
Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4187

Hmmm...

 

Próbáld már meg a könyvtárhoz tartozó példák közül a testWholeDisplay nevűt rátölteni, a fájl menüben a példáknál meg kell találnod, mert az pont arra van, hogy a drótozást ellenőrizze.

 

Persze a megfelelő pineket át kell írnod arra, ami nálad van.

Előzmény: BerezPisti (4186)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4186

Nincs rajta szenzor,minden ki van kommentelve,annyi a futás,hogy írja ki a számot amit megadok.

Előzmény: BerezPisti (4184)
Alpári Gnác Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4185

Én nem gondolnám könyvtár hibának, a korábban felmerült board hibának pláne nem, ezeket a lapokat baromi nehéz meggyilkolni, legalábbis az én tapasztalatom szerint.

Egy Atmega328-ra egyszer fordítva adtam a tápot. A tetejére ragasztott papír címke megbarnult, de amikor rájöttem, hogy hülye vagyok és visszafordítottam, simán működött...

 

Javaslatom a következő:
Csinálj egy ciklust, ami mondjuk tizedmásodpercenként (vagy 200 ms, ilyesmi) elszámol 0-999-ig.

De csak ezt, semmi mást ne tegyél a loopba.

És ezt a változót engedd rá a kijelzőre.

 

Ha szépen pörögnek a számok, akkor mind a könyvtár, mind a drótozás rendben van és akkor legalább ebben biztos lehetsz.

 

És csak miután a kijelzés rendben működik, kezdd el beolvasni a szenzort, mert simán lehet, hogy ott akad össze valami időzítéssel, vagy interrupt-tal.

 

De amúgy a Prof-nak persze teljesen igaza van, a MAX7221 pontosan erre van kitalálva, remekül van adaptálva az Arduinohoz, hiszen rengeteg mindenféle kijelző használja, akár pontmátrixosak is és ez egyetlen plusz alkatrészt jelentene.

Előzmény: BerezPisti (4184)
BerezPisti Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4184

Akkor most bővebben leírom.Előbb is leírtam 20 percben,de amikor ráklikkeltem a küldésre

azt írta az index nincs hozzáférésem és az egész elveszett.

A jó kódot kimentettem txt -be és ha semmi sem jó visszatérek az utolsó jó helyzethez.

Minden kötést forrasztottam,még az Arduinonál is a bedugós sz@rok kiiktatva

Egyenként a 3 digit lepróbálva , 1 -től 9 ig szépen kiír mindent.

Az F betűt beírtam,de nem fordult le,egyből hibajelet adott,ezért hanyagolom.

Volt,hogy ment szépen anélkül is.

- A project:autó kerékre belül mágnes szemben vele a Hall ,ez számolja hányat fordult a kerék.

Ez a hall adja a jelet ,amit meg szertnék számolni,ezt beszorozva a kerülettel megkapom a pontos métert.

Nem országúti üzem hanem rally ,ahol pontosan kell tudni(10m pontosság elég)a megtett utat a következő manőverig.

A beépített napi számláló 100 m alatt nem számol,és nem lehet nullázni ,csak egy csomó tekeréssel.GPS tiltott mert

a szabály ezt írja.50 kmh sebességnél másodpercenként kb 10 x ad jelet ez nem sok egy arduinonak.

Az egyes métereket nem kell kiirni ,túl gyorsan ugrálna a kijelző,ezért csak a megtett 10 m-eket akarom tudni(1 "0" lehagyható)

még délben szépen kiirt mindent (2 szegmensen ,de a 3.szám nem volt meg.

Most azt csinálja hogy kiirattam vele azt hogy "88" (a legnagyobb terhelés miatt) semmi baj nem volt.

1 perc múlva újraindítottam ,66 -ot akartam irni és MEGINT csak 2 vizszintes vonal volt(G szegmens)

kihúztam egy digitet átírtam hogy csak 1 -et írjon ,kivettem a digit pint hogy 1 maradjon és 1-9 megint jó.

Nagyon nem értem,ez lehet könyvtár hiba,megpróbálom valami más könyvtárral.

 

Előzmény: Prof (4183)
Prof Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4183

Szia,

Mielőtt belevágnánk részletesen, egy kérés.

Ha lehet, akkor minden hozzáférhető információt ossz meg legközelebb, mert sok-sok extra munkától és az ebből fakadó időpazarlástól óvsz meg minket. Például az előtétellenállások tekintetében sokat segített volna, ha tudom, hogy mi a kijelző típusa, mert itt két sorosan kötött LED van, és ahhoz egészen más matek tartozik. Ettől még kell hozzá előtétellenállás, csak jóval kisebb.

 

Nézzük sorban. A lényeget igyekeztem kiemelni.

 

Az, hogy "A kábelezés tuti jó mert kipróbáltam más kóddal és számol rendesen, azt írja ki amit a monitor" azt jelenti, hogy van egy jól működő kódod, van egy jól működő hardvered, de te következetesen visszamész egy nem működő kódhoz és azt próbálod facsarni. Ennyi időd nem lehet feleslegesen.

 

Az "F" jelzésű kiírás a float típusú változó átadására/kijelzésére vonatkozik. Én Alpári Gnáccal ellentétben ebbe az utcába nem vittelek volna be, mert a változótípusok és azok működése, pláne a konverzió ide-oda valószínűleg súlyos overkill ide.

 

Ellenállás. Elektronikai fundamentum. De igazából e mellé még oda kell tenni, amit Alpári Gnác írt később, nevezetesen azt, hogy ennek a kijelzőnek biza 20-25 mA kell szegmensenként, ami bőven túlvan az Arduino sztenderd működési keretein. Ha technikailag működésre is tudod bírni, előbb-utóbb ki fogja nyírni az Atmega MCU-t.

 

A 4165-ben írtad, hogy megváltoztattad a kódot 1-ről 3-ra, és csodák csodája, ment. Ezzel kellett volna kezdeni, ugye.

 

És most egy másik kitérő. Nem tudom, hogy ez egyedi projekt-e, de ha nem az, akkor eleve úgy kellene kezdeni a "fejlesztést", hogy leülsz és pontosan leírod, hogy mi az, amit szeretnél megvalósítani. Minden hozzáférhető paramétert a kerékátmérőtől a lehetséges maximális fordulatszámig, a kiírás pontosságáig, határaiig (1 m-től 10 km vagy 0,1 métertől 10 m-ig, de azt 0,1 m pontossággal végig). Ez azért kritikus, mert e nélkül n+1 lehetséges mellékszálon fog menni a fejlesztés, rengeteg kudarccal és végtelenhez tartó elpazarolt idővel. Ebből kiderült volna, hogy milyen módon kell majd a változókat kezelni, milyen megoldást kell alkalmazni a megjelenítésre, és a többi. Ha ezek megvannak, utána jöhet az, hogy mivel, és az, hogy hogyan.

 

A 4174-ben írod, hogy "úgyis csak az egész 10 méterekre vagyok kíváncsi". Ezt kell először rendbe tenni, mert nagyjából végtelen számú igényre végtelen számú szor 10 lehetséges megvalósítási módszer van, és ha ezek nincsenek ésszel összerakva, akkor... Szóval az gáz. Mit is akarsz pontosan?

 


A 4179-ben írod, hogy közös anódosak. Nem, nem azok. A kínaiak bírnak meglepő és ijesztő dolgokat csinálni (nálam itthon már csak hírből van pár echte dzsunka kínai borzalom), de azért ezeket a kijelzőket elképesztően nagy számban (milliós mennyiségben) gyártják, kizártnak tartom, hogy hirtelen az éj leple alatt megfordult volna. Szóval ha eddig jó volt, akkor eztán is jónak kell lennie. Vagy tönkrement, de az már más tészta.
Előtétellenállás tekintetében fura a helyzet. Én 10 mA-re lőném be, bár még egy 888-as kijelzésnél ez is cseppet sok, mert a 7 szegmensen összesen 70 mA folyik, a közösített lábon meg önmagában 70. Ez 100 ohm, minden szegmens lábra (a közösítettre nem!), ha akarsz pöttyöt, akkor arra mehet egy 330-as.

Bár én továbbra is azt mondom, hogy max7221.

Előzmény: BerezPisti (4164)
Prof Creative Commons License 2023.04.25 0 0 4182

Szkóppal? :-D :-D :-D Beröffenti az R&S RTO2000-t, és megnézi, hogy mi a helyzet. :-D
Ugyan.
Le kell(ene) futtatni egy számlálást helyiértékenként 0-tól 9-ig, aztán annyi. Ha jól a számok, nincs gond. Ha nem jók, ki kell találni, miért nem jók.
A többi stimmt.

Előzmény: Alpári Gnác (4175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!