Vagy a teljes Gödöllői HÉV-et kellene átépíteni metrónak, vagy a teljes M2-t átépíteni HÉV-nek. Túl azon, hogy a budai oldalon nincs mivel összekötni, ott ugyanis nincs HÉV a déli és délnyugati irányba. Az ilyesminek akkor van értelme, ha mindkét irányba kellő távolságra kifuthat az elővárosi közeledésbe. Erre egyetlen lehetőség van Budapesten, az pedig a Szentendrei és a Soroksári HÉV összekötése!
Nem is arról beszéltem, hogy építsünk RER szerű hálózatot a városban és nem is MÁV területek föld alá viteléről. Csak előhoztam egy létező, jól működő példát. Minálunk is téma volt ez nem is oly rég. A VEKÉnek sikerült a 2-es metró-Gödöllői HÉV összekötésére felhívnia a sajtó figyelmét. A fontos napi újságok hozták a témát elég jó helyen. Kár, hogy nem lett belőle semmi...
Még mielőtt: Nem mondom azt, hogy a négyes metró egy felesleges hülyeség lenne, de ha vagy pár megállóval meghúznák a tervezetet akkor több értelme lenne. Nincs értelme, ha egy metróvonal vill. megállónyi közönként megáll. Jó ott a MillFAV, de az más téma... Ha ez a pár megálló kiesett akkor a metró sokkal inkább eleget tehet "metróságának" éés!! fölötte pont azokat a kis megállóközöket kielégítve mehet a villamos!
Utaztál már valaha a 69-es villamossal? Reggelente az is a dugóban áll, mivel a kocsik rálógnak a sínre. Valamint szinte végig 30-as táblája van, ami miatt még a bicikliseket is feltartja, amikor nincs dugó, ami általában csak reggel van. Itt sokkal gyorsabb lenne a busz.
Az Erzsébet királyné útján teljesen rendben van a villamos. Az a lényeg, hogy ott van. A Thököly-n azon problémáztok, hogy az ott amúgy teljesen felesleges villamossíneket azon a rövid szakaszon, amin van felszedik, míg az Erzsébet királyné útján (meg a Kolozsvár, Bánkút, Páskomliget és Zsókavár utcán), végig Újpalotáig ott van a villamos. Azt persze lazán felszedetnétek, csakhogy a négyes metró ellen szólhassatok. Szal nagyon mélyen megérinthetett titeket a fideszpropaganda... :)))
Nem lenne értelme. A metrónak nincs alternatívája! Majd a metró mellett, ha lesz rá igény, lehet gondolkodni, hogy milyen járművekkel hordjuk rá a forgalmat a metróra.
ui. RER. Az ötös metró lesz ilyen, mivel ott van egyedül lehetőség rá, hogy két elővárosi vonalat (HÉV) összekössenek! A vasút föld alá vitele értelmetlen, Budapest túl kicsi város ahhoz, hogy az ilyesminek értelme legyen, mivel jórszerivel egy darab belvárosi vasúti megálló jönne ki azokon a távolságokon, amik Budapesten vannak a pályaudvarok között. Párizs más, az egy igazi világváros, nem egy kétmillió alatti provinciális városka.
Ilyen is lehetne. Forgalomcsillapítás, nagy kapacitású villamosvonal. Esetleg még jöhetne bringasáv a szélre, és a fák sem ilyen szürkék az év nagy részében.
A hosszabbított 24-es "durva" vonal lenne. De tetszene. Amúgy én nem tudom elképzelni, hogy száműznék a 7-es buszcsaládot.
Én már nem tudom, hogy milyen példát kéne hozni? Mondjuk, ha a Nagy Lajoson megszűnne a villamos, helyén aszfalt, és buszozás. Az milyen lenne? Tetszene nekik? Miért nem szereti az emnerek többsége a villamost?
Na ja. Talán elég lenne elmenned pl. Párizsba, hogy meglátsd, hogy milyen is egy igazán hatékony belvárost-agglomerációt is ellátó vasút-metró. Párizsban ez a RER a francia vasút (SNCF) és a helyi tömközl. rt. (RATP) által üzemeltetve. Ez nem annyiból áll, hogy kimegy a Bosnyákig... agglomerációból (felszínen, vasútként!) megy a belvárosba (a belvárosban föld alatt!), majd a vonalak jó része a város túloldalán tovább megy ismét az agglomerációba!! Csekély dolog, hogy egy Kelenföldtől Keletiig (első szakasz) építendő 7,34 km-es metróval akarsz tömegközlekedési rendszert tervezni!! Amit egyelőre metróépítésnek mondanak az erről a szakaszról szól. A Bosnyákig folyt. még pár lépés, de akkor is csak 10,54 km lesz... mondd nem lenne értelme pl. a 24-est átvinni a Baross téren és létrehozni egy Közvágóhíd (HÉV kapcsolat) Újpalota vonalat?? a 67-es, vagy 44-es vill. visszaállításával, Rákóczi út- Erszébet híd-Dél-Buda vonalat létrehozni. És a 7-es buszokat el is lehet felejteni végleg, a vill. amúgy is jobb szállítókapacitással rendelkezik!
Hát bazzeg, te hantázol. Pont az Erzsébet királyné útja az, ahol nem szabadna villamosnak mennie, mert lehetetlen a közlekedés a szűk út miatt. És sokkal többen ülnek egy 73/173-ason, mint a 69-es villamoson. Amúgymeg miért nem lehet felfogni, hogy a metró és a villamos nem különül el élesen egymástól, simán mehet valami felszínen hagyományos villamosként, majd kéreg alatt, sőt, mélyvasútként is. Menj már el Berlinbe, Kölnbe, Hannoverben, nézd csak meg a TW-ket, hogyan üzemelnek ott.
Ja, és én, mint aki az újpalotai tömegközlekedést rendszeresen használom, tiltakozom az ellen, hogy a jelenleg átszállás nélküli utazást a belvárosig megszakítsa a Bosnyák téren a demszkymetró.
A 69-es érint két nagy lakótelepet, míg a Csömöri úton továbbvitt villamos csak egyet tudna. Ezenkívül tökéletesen megbírkózik az agglomeráció ellátásával a jelenlegi struktúra már most is a külvárosokban.
A belvárosba a metró megy be. Itt lényegében arról van szó (és csak arról lehet szó!), hogy a 4-es metróra milyen ráhordást lehet elképzelni a Újpalotától a Bosnyák térig. Ezt a busz bőven elvégzi.
"De erről két vesztes választás után már a Fidesz is leszakadt, szóval nincs értelme itt utóvédharcot vívni!"
Én se vagyok egyik párt híve sem, ezt leszögezem.
A Fidesz propagandájával az volt a baj, hogy kiadták ugyan az ukászt: "fejlődjön a felszíni közlekedés!" ám a szavakat nem követték tettek, s ezt az emberek nagyon jól tudták. NZA oldalán érdemes utánanézni, hogy mi történt 1998 és 2002 között a hálózaton. Látható, hogy érdemi fejlesztés kevés volt, csupán az 1-es és a 14-es hosszabbodása emelkhető ki talán, bár előbbi új szakaszának a pályája már korábbban kész volt. Viszont megszűnt pl. a 23-as.
A 69-es az általunk javasolt útvonalat nem váltja ki, ezt a mai buszközlekedés hiányosságai jól mutatják. Miért is????
Hát azért, mert a 69-es megkerüli a fél világot, elmegy Újpalota északnyugati széléig, és onnan az Erzsébet királyné útján jön le, közös pálya az autókkal stb. És nem megy be a belvárosba, hanem csatlakozik a kisföldalattihoz, amely köztudomásúlag nem tud(na) megbirkózni egy agglomeráció ellátásával, sőt az is messze megy a thökytől.
Nem lenne rossz, de ugyanakkor olyan sok értelme sem lenne. Szerintem ha villamost akarunk a Thökölyre, akkor mindenképp olyan gerincvonalnak kéne lennie, ami Palotától Kelenföld/Budafokig megy, és nem ad hoc megoldás, ami feldarabolja a gerincet. Hogy ez milyen kivitelezéssel menne, azt nem tudom, szvsz a 4-es metrónak elnevezett kamu felszíni+föld alatti villamosüzemben nem lenne rossz gondolat (ti. Palota-Bosnyák felszín, majd a Thökölyn kéreg alatt, Keletitől Kálvinon át mélyvasút a Móriczig, majd szétválna és újra felszínen tovább a Kelenföldi pu-ig és Budafokig, ehhez akár csatlakoztatni lehetne a jelenlegi szentendrei hév föld alatti szakaszát meghosszabbítva, ahol villamos járna).
Dehogy a Thökölyn és a Rákóczin felszíni vili legyen... nem is tudom. ez csak úgy lenne megoldható, ha összekapcsolnánk a jelenlegi 47/49-es vonallal az Astoriánál, viszont hosszútávon sztem ez nem működne igazán jól, elsősorban a Szabadság-híd miatt, ahonnan tetszik vagy nem, idővel le kell szedni a villamosokat.
Nem tudom, hol itt a komolytalankodás. A jelenlegi metrótervnek van néhány súlyos szakmai hiányossága, hibája, ami miatt nem tud megfelelő költség/hatékonyság arányt elérni. Neked csak venned kell a fáradságot elolvasni a cikksorozat négy részét, s elgondolkodni az ott leírtakon. Ott is, itt is hozzá lehet szólni. De csak ha már tudod, miről van szó.
Bocs, közöm nincs a Fideszhez (sem). Mellesleg ők _támogatják_ a 4-es metró építését.
A számítások azok, amik a játékmetró ellen szólnak.
Bővebben a linkelt cikkben és annak hivatkozásaiban találsz magyarázatot. Az mindenesetre jelent valamit, hogy a sorozat megjelenése után a DBR iroda a közzétett megvalósíthatósági tanulmányát levette a weblapról. :)
Én megértem, hogy volt egy ilyen Fideszes propaganda anno, hogy ne legyen négyes metró. De erről két vesztes választás után már a Fidesz is leszakadt, szóval nincs értelme itt utóvédharcot vívni! :)