Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 75

Vagy a teljes Gödöllői HÉV-et kellene átépíteni metrónak, vagy a teljes M2-t átépíteni HÉV-nek. Túl azon, hogy a budai oldalon nincs mivel összekötni, ott ugyanis nincs HÉV a déli és délnyugati irányba. Az ilyesminek akkor van értelme, ha mindkét irányba kellő távolságra kifuthat az elővárosi közeledésbe. Erre egyetlen lehetőség van Budapesten, az pedig a Szentendrei és a Soroksári HÉV összekötése!

 

Szal, nem volt valami fényes ötlet ez a VEKÉ-től!

 

Előzmény: kozlekedokozeg (72)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.04.19 0 0 74
Szerintem nem csak azért a rövid szakaszért "problémázunk". Valahogy úgy látom te csak egy-egy rövid szakaszban tudsz gondolkozni!
Előzmény: urál (70)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 73
Fel kell újítani!
Előzmény: Tokaman (71)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.04.19 0 0 72

Nem is arról beszéltem, hogy építsünk RER szerű hálózatot a városban és nem is MÁV területek föld alá viteléről. Csak előhoztam egy létező, jól működő példát. Minálunk is téma volt ez nem is oly rég. A VEKÉnek sikerült a 2-es metró-Gödöllői HÉV összekötésére felhívnia a sajtó figyelmét. A fontos napi újságok hozták a témát elég jó helyen. Kár, hogy nem lett belőle semmi...

 

Még mielőtt: Nem mondom azt, hogy a négyes metró egy felesleges hülyeség lenne, de ha vagy pár megállóval meghúznák a tervezetet akkor több értelme lenne. Nincs értelme, ha egy metróvonal vill. megállónyi közönként megáll. Jó ott a MillFAV, de az más téma... Ha ez a pár megálló kiesett akkor a metró sokkal inkább eleget tehet "metróságának" éés!! fölötte pont azokat a kis megállóközöket kielégítve mehet a villamos!

Előzmény: urál (68)
Tokaman Creative Commons License 2006.04.19 0 0 71

Utaztál már valaha a 69-es villamossal? Reggelente az is a dugóban áll, mivel a kocsik rálógnak a sínre. Valamint szinte végig 30-as táblája van, ami miatt még a bicikliseket is feltartja, amikor nincs dugó, ami általában csak reggel van. Itt sokkal gyorsabb lenne a busz.

Előzmény: urál (70)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 70

Az Erzsébet királyné útján teljesen rendben van a villamos. Az a lényeg, hogy ott van. A Thököly-n azon problémáztok, hogy az ott amúgy teljesen felesleges villamossíneket azon a rövid szakaszon, amin van felszedik, míg az Erzsébet királyné útján (meg a Kolozsvár, Bánkút, Páskomliget és Zsókavár utcán), végig Újpalotáig ott van a villamos. Azt persze lazán felszedetnétek, csakhogy a négyes metró ellen szólhassatok. Szal nagyon mélyen megérinthetett titeket a fideszpropaganda... :)))

Előzmény: Törölt nick (60)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.04.19 0 0 69
Szerinted nem ismerem a honlapodat? :-) És én is fotóztam arra nem egyszer...
Előzmény: alexejevics (67)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 68

Nem lenne értelme. A metrónak nincs alternatívája! Majd a metró mellett, ha lesz rá igény, lehet gondolkodni, hogy milyen járművekkel hordjuk rá a forgalmat a metróra.

 

ui. RER. Az ötös metró lesz ilyen, mivel ott van egyedül lehetőség rá, hogy két elővárosi vonalat (HÉV) összekössenek! A vasút föld alá vitele értelmetlen, Budapest túl kicsi város ahhoz, hogy az ilyesminek értelme legyen, mivel jórszerivel egy darab belvárosi vasúti megálló jönne ki azokon a távolságokon, amik Budapesten vannak a pályaudvarok között. Párizs más, az egy igazi világváros, nem egy kétmillió alatti provinciális városka.

Előzmény: kozlekedokozeg (61)
alexejevics Creative Commons License 2006.04.19 0 0 67

"leaszfaltozták a sinek jelentős részét..."

 

ld. www.alexejevics.fw.hu/barosster1.html

 

Előzmény: kozlekedokozeg (64)
alexejevics Creative Commons License 2006.04.19 0 0 66

"A hosszú 24-es tényleg durván hangzik, sajnos még csak a Baross tér közepéig sem vitték ki... leaszfaltozták a sinek jelentős részét..."

 

Miért? A 4-6, az 1-es, és a 3-as még így is hosszabbak lennének nála... és azokon sincs galiba a hosszúságból.

Előzmény: kozlekedokozeg (64)
alexejevics Creative Commons License 2006.04.19 0 0 65

 

Ilyen is lehetne. Forgalomcsillapítás, nagy kapacitású villamosvonal. Esetleg még jöhetne bringasáv a szélre, és a fák sem ilyen szürkék az év nagy részében.

kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.04.19 0 0 64

Majd esetleg rájönnek az emberek, hogy jó is az a villamos amikor a 4-6 pótlóbuszon ücsörögnek. Tegnap, ma is utaztam vele... háát.

 

A hosszú 24-es tényleg durván hangzik, sajnos még csak a Baross tér közepéig sem vitték ki... leaszfaltozták a sinek jelentős részét...

Előzmény: email-vmsz (63)
email-vmsz Creative Commons License 2006.04.19 0 0 63

A hosszabbított 24-es "durva" vonal lenne. De tetszene. Amúgy én nem tudom elképzelni, hogy száműznék a 7-es buszcsaládot.  

Én már nem tudom, hogy milyen példát kéne hozni? Mondjuk, ha a Nagy Lajoson megszűnne a villamos, helyén aszfalt, és buszozás. Az milyen lenne? Tetszene nekik? Miért nem szereti az emnerek többsége a villamost?

Előzmény: kozlekedokozeg (62)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.04.19 0 0 62
alexejevics! légyszives tedd be ide is a Thököly úti Combinós képed! csak viszonyításként, buszok vagy villamos...
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.04.19 0 0 61

"A belvárosba a metró megy be."

Na ja. Talán elég lenne elmenned pl. Párizsba, hogy meglátsd, hogy milyen is egy igazán hatékony belvárost-agglomerációt is ellátó vasút-metró. Párizsban ez a RER a francia vasút (SNCF) és a helyi tömközl. rt. (RATP) által üzemeltetve. Ez nem annyiból áll, hogy kimegy a Bosnyákig... agglomerációból (felszínen, vasútként!) megy a belvárosba (a belvárosban föld alatt!), majd a vonalak jó része a város túloldalán tovább megy ismét az agglomerációba!! Csekély dolog, hogy egy Kelenföldtől Keletiig (első szakasz) építendő 7,34 km-es metróval akarsz tömegközlekedési rendszert tervezni!! Amit egyelőre metróépítésnek mondanak az erről a szakaszról szól. A Bosnyákig folyt. még pár lépés, de akkor is csak 10,54 km lesz... mondd nem lenne értelme pl. a 24-est átvinni a Baross téren és létrehozni egy Közvágóhíd (HÉV kapcsolat) Újpalota vonalat?? a 67-es, vagy 44-es vill. visszaállításával, Rákóczi út- Erszébet híd-Dél-Buda vonalat létrehozni. És a 7-es buszokat el is lehet felejteni végleg, a vill. amúgy is jobb szállítókapacitással rendelkezik!

Előzmény: urál (59)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.19 0 0 60

Hát bazzeg, te hantázol. Pont az Erzsébet királyné útja az, ahol nem szabadna villamosnak mennie, mert lehetetlen a közlekedés a szűk út miatt. És sokkal többen ülnek egy 73/173-ason, mint a 69-es villamoson. Amúgymeg miért nem lehet felfogni, hogy a metró és a villamos nem különül el élesen egymástól, simán mehet valami felszínen hagyományos villamosként, majd kéreg alatt, sőt, mélyvasútként is. Menj már el Berlinbe, Kölnbe, Hannoverben, nézd csak meg a TW-ket, hogyan üzemelnek ott.

 

Ja, és én, mint aki az újpalotai tömegközlekedést rendszeresen használom, tiltakozom az ellen, hogy a jelenleg átszállás nélküli utazást a belvárosig megszakítsa a Bosnyák téren a demszkymetró.

Előzmény: urál (59)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 59

A 69-es érint két nagy lakótelepet, míg a Csömöri úton továbbvitt villamos csak egyet tudna. Ezenkívül tökéletesen megbírkózik az agglomeráció ellátásával a jelenlegi struktúra már most is a külvárosokban.

 

A belvárosba a metró megy be. Itt lényegében arról van szó (és csak arról lehet szó!), hogy a 4-es metróra milyen ráhordást lehet elképzelni a Újpalotától a Bosnyák térig. Ezt a busz bőven elvégzi.

 

Szóval ne hantázzunk!

Előzmény: alexejevics (57)
alexejevics Creative Commons License 2006.04.19 0 0 58

"De erről két vesztes választás után már a Fidesz is leszakadt, szóval nincs értelme itt utóvédharcot vívni!"

 

Én se vagyok egyik párt híve sem, ezt leszögezem.

 

A Fidesz propagandájával az volt a baj, hogy kiadták ugyan az ukászt: "fejlődjön a felszíni közlekedés!" ám a szavakat nem követték tettek, s ezt az emberek nagyon jól tudták. NZA oldalán érdemes utánanézni, hogy mi történt 1998 és 2002 között a hálózaton. Látható, hogy érdemi fejlesztés kevés volt, csupán az 1-es és a 14-es hosszabbodása emelkhető ki talán, bár előbbi új szakaszának a pályája már korábbban kész volt. Viszont megszűnt pl. a 23-as.

Előzmény: urál (51)
alexejevics Creative Commons License 2006.04.19 0 0 57

A 69-es az általunk javasolt útvonalat nem váltja ki, ezt a mai buszközlekedés hiányosságai jól mutatják. Miért is????

 

Hát azért, mert a 69-es megkerüli a fél világot, elmegy Újpalota északnyugati széléig, és onnan az Erzsébet királyné útján jön le, közös pálya az autókkal stb. És nem megy be a belvárosba, hanem csatlakozik a kisföldalattihoz, amely köztudomásúlag nem tud(na) megbirkózni egy agglomeráció ellátásával, sőt az is messze megy a thökytől.

Előzmény: urál (55)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.19 0 0 56

Belinkelem azt a hozzászólást, amit a topik elején írtam, kíváncsi lennék a véleményekre. Valahol ötvözi a Karolina villamost, és a 4-es metrót.

 

Fisico válasz | megnéz | könyvjelző 2006.04.18 14:49:35 (0)

Nem lenne rossz, de ugyanakkor olyan sok értelme sem lenne. Szerintem ha villamost akarunk a Thökölyre, akkor mindenképp olyan gerincvonalnak kéne lennie, ami Palotától Kelenföld/Budafokig megy, és nem ad hoc megoldás, ami feldarabolja a gerincet. Hogy ez milyen kivitelezéssel menne, azt nem tudom, szvsz a 4-es metrónak elnevezett kamu felszíni+föld alatti villamosüzemben nem lenne rossz gondolat (ti. Palota-Bosnyák felszín, majd a Thökölyn kéreg alatt, Keletitől Kálvinon át mélyvasút a Móriczig, majd szétválna és újra felszínen tovább a Kelenföldi pu-ig és Budafokig, ehhez akár csatlakoztatni lehetne a jelenlegi szentendrei hév föld alatti szakaszát meghosszabbítva, ahol villamos járna).

 

Dehogy a Thökölyn és a Rákóczin felszíni vili legyen... nem is tudom. ez csak úgy lenne megoldható, ha összekapcsolnánk a jelenlegi 47/49-es vonallal az Astoriánál, viszont hosszútávon sztem ez nem működne igazán jól, elsősorban a Szabadság-híd miatt, ahonnan tetszik vagy nem, idővel le kell szedni a villamosokat.

 

A Bajcsyra meg az Üllőire miért kéne villamos?

Előzmény: alexejevics (-)

urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 55
Jut is eszembe, a 69-es villamos mintha Újpalotára járna...
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.04.19 0 0 54
Nem tudom, hol itt a komolytalankodás. A jelenlegi metrótervnek van néhány súlyos szakmai hiányossága, hibája, ami miatt nem tud megfelelő költség/hatékonyság arányt elérni. Neked csak venned kell a fáradságot elolvasni a cikksorozat négy részét, s elgondolkodni az ott leírtakon. Ott is, itt is hozzá lehet szólni. De csak ha már tudod, miről van szó.

/a/
Előzmény: urál (53)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 53
Persze, persze. Na jó, ne komolytalankodjunk! :)))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (52)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.04.19 0 0 52
Bocs, közöm nincs a Fideszhez (sem). Mellesleg ők _támogatják_ a 4-es metró építését.

A számítások azok, amik a játékmetró ellen szólnak.

Bővebben a linkelt cikkben és annak hivatkozásaiban találsz magyarázatot. Az mindenesetre jelent valamit, hogy a sorozat megjelenése után a DBR iroda a közzétett megvalósíthatósági tanulmányát levette a weblapról. :)

/a/

Előzmény: urál (51)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 51
Én megértem, hogy volt egy ilyen Fideszes propaganda anno, hogy ne legyen négyes metró. De erről két vesztes választás után már a Fidesz is leszakadt, szóval nincs értelme itt utóvédharcot vívni! :)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (50)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.04.19 0 0 50
"A négyes metrónak nincs alternatívája."

Ebben lehet hinni. Ténynek sajnos túl karcsú.

/a/
Előzmény: urál (49)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 49
A négyes metrónak nincs alternatívája.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (48)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.04.19 0 0 48
Két link:

Karolina project (sajnos az ELTE-n levő anyag megint nem érhető el)
Cikksorozat a négyes metróról

/a/
Előzmény: urál (45)
urál Creative Commons License 2006.04.19 0 0 47

Busz, mint most is!

 

Egyszerűen nincs értelme rászervezni a 4-es metróra ott még egy villamosvonalat!

Előzmény: alexejevics (46)
alexejevics Creative Commons License 2006.04.19 0 0 46

És mi lesz Újpalotával???

Előzmény: urál (45)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!