Mindenféleképpen villanyász-feladatról van szó. Ha éppen szól, akkor nincsen hiba, nem is lehet megjavítani. Egy általános villanyszerelőnek nem biztos, hogy van típusismerete, hogy vágja, a Brlingo-nál a testeléssel szokott gond lenni, így nem hibáztatható emiatt. Ha viszont neked van erről ismereted, mondhatod neki, hogy a kormányoszlop testelésével szokott gond lenni, és akkor már tudja mihez nyúljon még úgy is, hogy akkor éppen jó a kürt. (kell egy plusz testelést bekötni az oszlopnak)
Persze aztán még előfordulhat, hogy mégsem ez a hiba oka, de akkor már egy hibalehetőség kizárva, lehet tovább keresni.
Amúgy egy ilyen hiba-kérdés felvetésénél nem ártana leírni az autó pontos adatait, évjárat, motor, autó színe ;-)
:-D (de ez utóbbi csak vicc), mert vannak eltérések az autók között, más más hibalehetőségekkel.
Sziasztok! Van egy kürt problémám, és úgy látom neten, hogy ez nem egyedi a Berlingok körében. Egyszer szól a kürt, egyszer nem. Gyújtás nélkül általában szól, viszont ha gyújtást adok, akkor pedig nem. Viszont valamikor szól. Tegnap pl villamossági szakszervizben volt, nekik folyamatosan szólt, akárhogy próbálgatták, így visszaadták nekem, hogy nincs probélma. Mire hazaértem, megint nem szólt. Ez kicsit frusztráló, mert egyrészt veszélyes, hogy nincs kürtöm, másrészt nemsokára viszem műszakira, ott meg nem a véletlenre szeretném bízni, hogy nekik szól-e éppen vagy sem. Csak most akkor fogalmam sincs, hogy mi lehet a baj, mert ha az autóvillamossági szervizben nem tudnak vele mit kezdeni, akkor nem tudom, hova kéne vinnem. Valakinek van ötlete a probléma megoldására?
Igazából valószínűleg kínai termék de ez franciáktól jönne. Megkérdezem az eladót igazából. Igazából annyiba kerülne mintha bemennek a citroenhez hibakód olvasásra munkadíj legalábbis kB ennyi lenne. Ezert gondoltam ha vennék egyet legalább később is lehetne használni, csak mivel nem a Sima obd adatok kellenek így nem vagyok biztos hogy ez jó lenne.
Vagy igen, vagy nem. 50-50% És nem azért , mert nem működne az autóval, hanem azért mert nem biztos, hogy egyáltalán működik az interface. A Kínából rendelt cuccokra ez általánosan igaz. Ugyanúgy találsz teljesen hasznavehetetlen szemetet és csúcstechnikát is ugyanabból a dologból. Ha találsz olyan megbízható eladót, akinek sokszáz eladása van és mindenki elégedett a cuccal, (ráadásul mondjuk Full chip-es az interface ;-) ), akkor esélyesen egy jó diagot kapsz majd. (feltéve, hogy a vám-osok nem állítják meg és foglalják le, amire szintén van esély.)
Köszönöm a választ.Az első kuplung valeo volt,de az nem lett jó,ez miatt a bárdiban kellett venni gyorsan valami starline?Különben úgy is van rá garancia,ha nem számlásan szereltettem?köszi
Ha az előző kuplunggal és ezzel a bowdennel nem csinálta, akkor inkább a kuplung tűnik problémásnak, de egy kuplungozás után a bowden csere nagyon is helyénvaló, nem lősz mellé vele. Az, hogy új a kuplung, nem jelent semmit, volt olyan, amit - később kiderült - leejtettek és azért rázott indulásnál, de egy gyengébb minőségű kuplungnál lehet vacak a surlódó réteg is akár. Én már szedtem szét ilyen miatt újonnan kuplungozott autót. (sajnos)
Milyen gyártmányt tettek bele amúgy ? Ma már csak Valeo, Sachs és Luk kuplungot használok, és a minőségük a felsorolás szerint csökken. Utánuk jönnek az egyéb márkák. Persze a név sem jelent kapásból 100% biztos minőséget, de ezért van a garancia. Amelyik sz@r, az gyorsan kiderül.
Sziasztok!Tanácsot szeretnék kérni,kuplung témában.Novemberben ,komplett cserélve lett a kuplung(partner 1.4 benzin).Azóta sajnos nehezen veszi a sebességet,főleg 1,hátramenet.A kuplung felengedésekor mint egy kecske úgy indul meg.Rázza az egész kasznit.Találkozott valaki már ilyen hibával.Most viszem vissza a szerelőhöz ,rendeltem új kuplung bowdent ,hátha az a gond.köszönöm a válaszokat előre is
Mindegyik felsorolt periféria tápfeszültséget kap vagy az ECU-tól, vagy biztitáblából.
Meg kéne nézni, hogy minden testpont, test vezeték stimmel-e a motortérben. Lehet, hogy valamelyik laza, vagy nem lett visszarögzítve a motorjavítás során.
Ha rámérsz pl a lambda szonda táppontjára úgy, hogy a műszer másik érintőcsúcsát az ECU testpontjára és a motorblokkra is ráérinted, kiderülhet a turpisság.
Szóba jöhet még becsípődés, vagy rágcsáló kár is. Ez sajnos aprólékos átvizsgálást feltételez...
Egy újabb érdekességet mutatott a Francia remekmű, hát ha találkozott valaki ilyennel:
Hengerfej felújítás után kivilágított a Check engine csoda lámpa! :P Persze nem azonnal hanem félnapra rá. Kód olvasó rá hibák megnézése majd kiütése.
Majd természetes félnap állás és három indítás után megint világít Aladin lámpája (kétszer ütöttük ki a hiba kódokat, bírta egy félnapig úgy, hogy nem használtam, utána meg a harmadik beindításkor megint előjött).
A hibák a következők voltak:
- gázpedál érzékelő/magasság állító nem megfelelő pozícióban áll,
- levegő hőmérséklet szabályzó,
- mindkét katalizátor,
- víz hőmérséklet jeladó
Megnéztük a csatlakozókat, mindegyik helyén van, szemmel látható sérülés nincs a kábeleken így nem tudjuk eltalálni, hogy mi lehet a probléma?!
Netán szereléskor a szerelő véletlenül eltört megsértett egy kábelt amit szabad szemmel nem látunk, vagy eddig bírta valamelyik érzékelő és most ez okozza a hiba sorozatokat? Gondoltam, a benzinre is, de még mielőtt a szerelőhöz került akkor még csak E5 volt a 95.ös és műszakin nem jelzet a csoda lámpa!
Bármilyen épkézláb vagy hihetetlennek tűnő hosszá szólást meghallgatok.
Oké akkor minden jó köszönöm! Van itt egy Audi relé is annak is ilyen a láb kiosztása akkor van már tartalék bőven... :) Persze annak a súlya 2x több. Nem mai darab már az még anyagból van... :D
Most fogom megnézni, természetesen nem eszi az olajat, igaz van benne 300000 km, hátsó híd nemrég cserélve lett, motorháztető kavics felverődéssel tele van, de rozsda nincs sehol!
A kérdésem az lenne, hogy milyen típushibái vannak és mit nézzek meg rajta feltétlen.
Mi öreg csótányunknak is elég szar hangja van a szervonak. Eddig igaz teszi a dolgát, de ha szétmegy akkor le lesz pösentve és helyszínen ravatalozás és füst! :D 100 ezer körül nem veszek rá másik szervo szivatyút az tuti...
Bár igaz felelőtlen kijelentéseket nem szabad tenni... :D
Szép napot mindenkinek! Van egy 2007es Multispace 1.6 dieselem tavasz óta és most vagy két napja nehéz lett a kormány (a szervotartalyba van olaj) járt így valaki??
Szerintem teli találat ez a szürke. Elég rozoga kis tákolmány. :) Ilyet ha másik berlingoból szerzek (évjárat az nem ez lesz persze), de az is jó lehet ennek a helyére? Vagy ez valami speckó?