A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A BMW ismét megy kiállítóként az EICMA-ra, azaz a milánói motorkiállításra novemberben.. Elmúlt években kihagyta. Lehet, hogy ott mutatják majd be vagy az Adv-t vagy az RT-t.
GS1300: Engem ma hívott fel az értékesítő, hogy jövő héten átvehetem. :)
Már decemberben nyár végére csúsztak az átadási határidők - én még november elején rendeltem meg. A késői szállításnak persze több oka is lehet:
- alapanyag ellátás
- túl sok megrendelés.
Én arra tippelek, hogy sok motort rendelhettek - elsősorban a németek - ezért merték 3%-kal megemelni a német eurós árakat 2 hete - míg a Ducati jelentősen csökkentette az árait még Magyarországon is, pedig a forint csak gyengült.
Emellett lássuk be, hogy nem a magyar piac fontos a BMW-nek, hanem az elégedett német vásárló.
A hibás hajtókar rögzítés 57 motort érintett. Elsőre meglepődtem honnan tudják, de mivel minden darabot munkatárshoz is tudnak rendelni, így gondolom nem volt nehéz ellenőrizni.
Akku miatt kigyulladó motor probléma tavaly októberi. Néhány darabot érintett. A litium akku miatt elég komoly lett az "akku management". A motor naponta ellenőrzi az állapotot és jelzi, ha valami nem ok.
A hajtókar rögzítésnél azonnal a teljes motort cserélték. Az 57-ből az egyik az 1000PS osztrák motor weblaphoz került. Elég hosszú cikket/videot szenteltek az ügynek.
Szóval bízom abban, hogy az enyém nem fog leégni :)
Csupán annyit hallottam - a Wallisnál jártunk a cimborámmal, aki az 1200R-t cserélné, megnézni egy RT-t -, hogy az 1250 GSA gyártása májusban áll le, illetve hogy az 1300 GS várólisták egyre nyúlnak.
Rákérdeztem, hogyan látja a használt 1250 GS/GSA helyzetét, hogy állnak pl. a beszámítással; azt mondta, simán piacképes...
Állítólag 1300-as szállítási határidőre mostanában augusztust mondanak. A gyártással is van némi gond egyrészt pár motorban a hajtókaroknál szúrták el csavarok meghúzását, illetve akadt egy relével is probléma, ami a kigyulladás veszélyét hordozza. Egy időre le is állt az új motorok kiszállítása tudomásom szerint.
Most , hogy előszedtem újra a robogót , azt kell mondjam , mindennapi közlekedésre a leg ideálisabb . Amit én megyek , arra a 70-100-as tempóra , gyorsulásra , hozza ugyanazt amint bármelyik nagy motor , amivel eddig mentem , csak lényegesen kevesebb fogyasztással . Egyedül , az utazási kényelmet (futómű) tudnám felhozni negatívumnak...
Csak az R1100S-nél ezt még úri módon meg tudták oldani úgy, hogy a cső megkerüli a tankot, ott nincs ilyen macera, bár ott meg épp elég hozzáférni a tankhoz.
Akkor is előfordul, ha nincs benne gyorscsati, mert ha fent a bilincsnél kezd engedni a cső, akkor is kb. ugyanoda csöpög le az íve miatt, de a gyorscsatik gyakrabban problémásak. Bár ha az ember minden összerakás előtt megkeni, vagy akár cseréli a pár forintos O-gyűrűt, akkor azokkal sincs gond.
Igen, ha jól emlékszem, a lenyúló nagyobb tankból, a két fél közötti szint kiegyenlítése miatt van összekötve. Ezért is nem tanácsos oldaltámaszon hagyni ezt a szériát.
Ha már ezek a csatik szóba kerültek, ezért van elszíneződve az r 850 R-nél, a váltó lakkozása nálam is?
Mintha arra emlékeznék, hogy ez egy gyakori probléma volt.
Igen, ez egy vizes Gs koppintás, kínai módra. Egyébként nekem tetszik, jól hozza a formát, egyre ügyesebbek ott Kínában. Mondjuk az meglepett, hogy a Honda Cb 500 X-ben is kínai gyártású blokk van.
Még korábban néztem egy cserélgetős teszt videót, melyben Bmw Rt Lc és K 1200 Lt teszt mellett mutattak egy nálunk is forgalmazott verziót. Ahogy az itthon Daytona Maverick 500 néven futó motorhoz értek (11.38-nál), nem is értettem, hogy mi az a 48 lóerő, mert a vizes Gs ugye 125. Csak később esett le, hogy ez nem is vizes Bmw. Itt a videó, és nem is off, mert Bmw is van benne: https://www.youtube.com/watch?v=AqFXZTSQTmA&t=1s
Az ADV tank két oldala össze van kötve egy külön csővel (amit képesek voltak a blokk fölött vinni, hogy izgalmas legyen kihúzni és berakni), a sima GS-nél ez nincs.
Filter van rajta (vagy ilyen a mikrofon karaktersztikája). Sehol nincs a gyártásban ilyen könyvtári csend, még a pneumatika sziszegését és a háttérzajokat is csak nagyon tompán hallani.
Az egy amerikai videó? Mert az egy másik piaci variáns. (Ajándék kábeleket úgy húsz éve nem tesz egyik gyártó sem a járműveibe. Ha valami be van kábelezve, az inkább ritka kivétel.)
Barátom fűzött kerekes motorjának leütötték a felnijét, megrogyott kicsit.
Tudtok olyan javítót mondani, akivel konkrét tapasztalat van fűzött kerék egyengetésével. Konkrétan a ráf pereme rogyott meg, a küllőkhöz nemigen kell nyúlni.
Szerintem semmikor, ugyanis ennek leírják a történetét...soha nem volt használva, így találták.:
1981-es gyártás, egy WalzWerk-Motorcycles nevű cég vette meg évekkel ezelőtt, akik ilyen öreg BMW-k átépítésével foglalkoznak, ezekhez vesznek több százas nagyságrendben öreg donorokat. Nagyon helyesen ezt a motort nem használták fel átépítésre, hanem csak "pihentették". Minen folyadékot újat kapott. Szerintem a száraz tárolásnak köszönhetően nem nagyon öregedtek el a gumi alkatrészei, kivétel az 1981-es gumiabroncsait, na azt azért lecserélném én is.