Én annyit tudok, hogy a készítők szerint nincsen különösebb értelme a szövegnek, ez egy játék, egy rituálé a két karakter között, ami rengetegszer tér vissza a sorozatban. Azt mutatja, hogy Adama és Kara közelebbi a viszony, mint Adama és a legénység többi tagja között. (és most aféle szülő-gyerek kapcsolatra gondolok, nem másra).
Amikor viszont már megvolt a szöveg, volt, hogy úgy alakították, hogy bizonyos részei értelmesek legyenek, pl. a Minisorozatban, mikor a végén Kara kint harcol a cylonokkal, és egy felrobbant valami darabjai hullanak a pilótafülkére, akkor mondja megint: "Nothing, but the rain." És Adama mondata: "Bring in the cat" arra sarkallja Karát, hogy bevigye Apollót. :)
Glad, amúgy ne menj túl messze, mert még válaszolni szeretnék a beírásodra. De most már csak este.
hát ha az ember úgy nézi hogy 1 hete kell várnia a következő részre akor valszeg télleg nehéz elviselni a prédikációs részeket. De ha egyben van meg az egész akkor fantasztikus, nálam totális függőség alakult ki. Este mikor elkezdtem nézni sikerült a szervezetemnek benyugodnia, előtte egész nap pörgetett a stressz. Szerintem lenyűgöző film és nem csak sci-fi ként.
A kérdés amire célzol nem világos. mire vonatkozik ? Amúgy igen a Capricas kerdesedre a valaszt az imdb-n megtalálod.
Én eddig -csak- kétszer néztem végig a teljes sorozatot, éppen most érek másodszorra a végére, de nekem végig nagyon tetszett. Mondjuk, az is igaz, hogy csak így második megnézésre, mert elsőre az Új Capricás részeket nem igazán szerettem, vagy pl. a negyedik évadban Baltar háremét, és a sok prédikációját, de mostmár teljesen másképp néztem azokat a részeket is. Van 1-2 olyan epizód, ami annyira nem volt a kedvencem, de még ezek is bőven a kifejezetten élvezhető kategóriába tartoztak.
Nekem kifejezetten tetszett a Caprica, kíváncsi vagyok a folytatásra. Azt lehet már tudni, hogy lesz-e egyáltalán folytatása?
A lentebbi W. Adama-Kara macskás kérdezz-felelekre senki nem tudja a választ? :-(
amúgy szerintem a 3. évad jobb volt mint az 1-2. Aztán a negyedik mégjobb. Jó hogy nem csináltak belől szappanoperát, de azért sajnáltam h. véget ért... kiváncsian várom a "Plan"-t. A Caprica pilotját látta már valaki ??
Ezt most miért is nekem címezted??? Én is ezt mondom, hogy nem kell ezeken az apróságokon fennakadni. Van és kész. ;-)
OFF: légy szíves, mielőtt elküldöd a hsz-t, tisztelj meg minket annyira, hogy elolvasod, mert néhány szót, vagy mondatrészt nehéz úgy kisilabizálni, hogy nincsenek a betűk a helyükön ;-)
enneka filmnek aza diferencia specificája hoyg nincs benne technobubble, meg a sajástos nyelvezete: G-4 plasztik, Frak stb.
Ha most nézel egy tengeralatjárós filmet fel semmerül benned megkérdezni, hoyg miért is nem kell 2 nap utána felszinre jönni levegőért ? Nyilván mert természetes ma már hoyg ez így müxik. Na hát ott ez a természetes. Ahogy Olmos mondta: a miami vice egy valóságos örnyezetben zajlondó ireális történet volt. A BSG meg egy nem valóságos környezetben zajló életszerű történet. Talán a seggüket nem papirral törölték. Talán volt bevált technológia az önellátásra. Nem feltétlenül kell mindennek úgy történie mint ahogy földön történt. Volt FTL drive és volt belső égésű motor a Caprican. ennyi.
Csúnya dolog??? Jujj :-D....... Te is a véleményedet írod, és én is! ;-)
Mivel te sem tudsz kategóriájában jobb filmet említeni, úgy érzem kukacoskodás a részedről amit csinálsz. Nem értem, hogy miért baj, hogy nem azzal foglalkozik a film állandóan, hogy miért van öltöny egy hivatali dolgozón, és hogy nem javítják a hajókat folyamatosan. Hozzáteszem, én igenis úgy emlékszem, hogy az erre hivatott személyzet folyamatosan javítja mind a Vipereket, mind a Galacticát. Többször is megemlítik, hogy vannak a hajóban lezárt szektorok, amit folyamatosan javítanak, de még jó, hogy nem -csak- erről szól a film! Ki a fene nézné akkor???? Az meg egyenesen nevetséges feltevés, hogy szét kellett volna esnie a Galacticának már régen... honnan tudod??? Láttál már ilyen hajót? Vagy mert más filmekben már régen széthullott volna? Ugyanmár.
A Dr. House-os hasonlatod is mellémegy szerintem. - a House jelen korban, a jelen technológiai állás szerint készült, kategóriájában is marha távol áll a BSG-től. - ha már a BSG-nél belekötöttél a realitásba: egy House féle dokit, aki ennyi szabályt hág át, drogfüggő, folyamatosan ugat a főnökével, és a beosztottaival, minden esete kapcsán minimum 2 bűncselekményt követ el (ebből az egyik a beteg házába történő betörés), az orvosi etikát csak hírből ismeri, és még mellé van egy kisebb tudathasadása is, már régen nem praktizálna ;-) De igazad van, a House tényleg tök realisztikus ;-) És akkor még csak a főszereplőről beszéltem.
Ne érts félre, szeretem a House-t, rendszeresen nézem is, de ha már párhuzamot vonsz, akkor nézd már meg hogy a House-ban is vannak komoly hibák, mégis szeretjük. Ezek ellenére, vagy éppen pont ezért. És elfogadjuk a hibáival együtt, mert ez teszi különlegessé. Ha csak arról szólna, hogy adott egy beteg, akit a doki meggyógyít, akkor azt úgy hívják dokumentum film, és máris nem érdekes annyira.
Kicsit húzd ki a karót az elemzésed hátsójából, és ne keress ott hibát, ahol nem muszáj. ;-)
Jóember, ez egy sci-fi sorozat, kb a 2 rész után törölte volna mindenki a vinyóról, ha minden részben azon agyalnak, épp mennyi a so meg a budipapir tartalék, és a rész felében a szervizcsapatot mutatták volna amint heggesztik a hajó oldalát. Tényleg mondj már egyetlen példát olyan filmre, amiben ezek a dolgok hangsúlyosabbak, emelet a filmsorozat nézhető sőtt nagyon jó. Még a house-ban se téma, hogy a kórházban hány tekercs papir fogy el egy nap és milyen diétás menüt rak össze a konyhaszemélyzet. Személyeskedés ON szerintem agyadra ment a fősulis szociológia, ha egy sorozatban ezeket találod hibának.
SW mint példa a részletesebben kidolgozott infrastruktúrára és egyéb apróságokra? Ugye ez csak elírás? kispöcsös korom óta vagyok SW buzi, de ahhoz képest a BSG egy tudományos alaposságú dokumentumfilm.
Csaták amúgy alapban látványosak voltak és nagyon tetszettek, de sokszor éreztem, hogy a BSG kárára túlzottan kiegyesúlyozatlanok voltak az arányok és ebben a felállásban már rég kipurcant volna a hajó főleg ha figyelembe vesszük, hogy egyetlen cylon vadász atomfejes rakétája mekkora kár tudott okozni még az elején a "fitt" hajóban.
Más.
Hogy valami olyan pozitív dolgok mondjak amit ritkábban szoktam emlegetni:
Félig meddig szakmai szemmel néztem a kamera munkát és habár persze volt szórás, de összeségében az is zseniális volt. Már anno a Dr.House-nál megfigyeltem, hogy meg jelent a szakmában egy "új iskola" és itt is oda tették magukat nagyon. Hogy pontossan ez kinek az érdeme azt nem is tudom, mert alap esetben három embernek is van beleszólása, de nem is érdekes.
Egy mozzanat nem tetszet, (hogy habár értem a szándékot), hogy a régi és az új föld között dramaturgiailag valt egy alul és felül szaturálás, amit szerintem mindkét írányba kicsit (valószínütlenül) sok lett, de ennyi belefér.
Bevallom, habár korábban főiskolán tanultam pszichológiát és szociológiát az e fajta hibák régebben nem zavartak annyira, de lehet, hogy öregszem és bogarasabb vagyok. :-)
A gondom az a BSG fővonalával, hogy ha 50.000 embert így kiragadnak a társadalomból és többnyire(!) olyan hajókon menekülve egy cylon vesszőfutás alatt, amik nem igazán hosszú és tartós űrutazásra valók akkor ez az egész mikró társadalom nem így működött volna.
Ennek pedig (bármi hihetetlen) egyik fontos alap pillére a társadalmat megolajozó olyan apróságok amiről nem is veszünk szinte tudomást a minden napokban, mert csak ott vannak.
Modern társadalmunk rendkivül összentett és sérülékeny is. Elég ha néhány probléma felmerűl és már is felforgatja a nyugodt békés életet.
Szerencsére ilyen ritkán van, de épp ezért kevés is a tapasztalat ami a tökéletes story megírásához kellett volna (ezzel szembe a szerelmi és erkölcsi dráma adott volt).
Pl pár éve ukrajnában volt egy olyan eset, hogy néhány hónapra (1-2) valamilyen oknál fogva eltünt a boltokból a konyhasó.
Időnkét a boltokba érkezett néhány csomag amire aztán verekedések törtek ki végül az este politikai üggyé duzzadt és nagy nép harag volt.
Amúgy társadalmi torzulásra egy jó (de ide nem adekvált) példa pl a Legyek ura könyv.
Szóval időként amikor valami nagyon abszúrd dolgot láttam (öltönyös kormányzati alkalmazott a negyedik szériában, vagy ötven sajtós akinek hatalma van), akkor újra és újra eszembe jutott hogy az alap vonal ami ki hat minden BSG storyra az hibás.
Na nem tudom mennyire volt érthető mert máshogy nem tudom elmondani. :)
Sajna ezzel a ST esetében is így vagyok és habár mivel a ST TOS volt az első amit magyar felírattal volt kapható angliába így megvettem, de a több esetében komolyan megválogattam, hogy mit arhíváltok belőlük. Kivétel a DS9 volt, de ugye ez nem meglepő.
A BSG esetében is csináltam egy egyéni vállogatást ami persze nem volt egyszerű, mert itt a részek jobban függenek egymástól mint a ST-ben. A legkevesebbet az 1. szezonból tartotta meg a legtöbbet pedig a 4.-ből.
Igen három dolgot sorolnak fel általában állandó hibának (ezért közel tökéletes csak): 1, Orvos nem kutat beteg házában engedély nélkül. 2, Orvos nem csinál CT-t. (de így egyszerűbb a story vezetés) 3, Vizsgálatok nincsenek meg ilyen gyorsan, de dramaturgiai okokból ez felgyorsítják.
A főszál, azaz az esetek viszont 99,99% korrektek, oly annyira hogy Berlinben az orvosi egyetemen oktatják is House féle eseteket. Szerintem ez a lényeg.
Hét, én csak a House-ra tudok gondolni, mert tudom, hogy azt utána ezren elemezgetik, orvosi blogok foglalkoznak vele stb. Illetve mert a BSG-n kívül azt a sorozatot nézem még. ,) De hogy az realisztikus lenne... Megtörtént esetek lehetnek a magok, de hogy itt egy-egy vizsgálatra nem hónapokat várnak, az azért amerikai orvosok körében is idea.
"Amúgy ha nincs megkötve a sorozat kategória, akkor azért egy(!) közel tökéletes sorozat van. Talán sokan ki is találják melyik, ha az mondom, hogy egy-egy rész után szakértők szokták elemezgetni is van olyan egyetem ahol tantárgy lett. ;) Korábban abban a kategóriában is azt gondolták, hogy a realisztikus az unalmas."
Szabad a gazda! Én ebből nem tudom, mire gondolsz. (A BSG-nek is több epizódját, elemét, aspktusát elemezgették egyetemeken, de gondolom, nem arra gondoltál.)
""...agyon jó dolog csiszolgatni gondolatokat társaságban...."
Köszi én is ezt így gondolom."
Ezzel én is így vagyok, és gyáltalán nem bánom, hogy felmerültek ezek a kérdések. Semmi bajom, ha valaki kritizálja a sorozatot, pl. rámutat ellentmondásokra az univerzumban, valamire, amire az írók egyszer ezt mondták, máskor azt, vagy azokat a dolgokat emeli ki, amire egyáltalán nem tértek ki, pedig esetleg illett volna. Azt azonban nem értem, amikor azt írod, hogy "márpedig a hajónak x idő alatt szét kellett volna esnie". "A fogkrémnek sokkal hamarabb el kellett volna fogynia". Stb.
Ezek a dolgok nem ellentmondások, hanem az univerzumot kitaláló írók dolga, hogy meghatározzák, minek kb. mi az élettartama. Mi alapján döntjük mi el egy nemlétező univerzumról, bármennyire hasonlítson is felépítésben az amerikaihoz, ám mégsem az, hogy egy adott hajó mennyi támadást bír ki, ha adott, egyébként a mi világunkban nem létező ellenséges hajók lőnek rá?
Ha nekem az író azt mondja, hogy négy év alatt szét fog esni, és be is mutatja, plusz bemutatja annak pszichológiai hatását is a legénységre, akkor az a sorozat többet tett a realitás érdekében, mint bármely más sorozat. (És biztosan többet, mint a Star Wars, amiben ugyan tök jó volt, hogy viharvert volt a környezet, de a történet még véletlenül sem tért ki ilyen logisztikai problémákra.) És akkor az írók jogosan büszkék arra, hogy milyen sok mindenre gondoltak. Mert tényleg sok mindenre gondoltak.
És azért a mi elvárásunk se legyen irreális. Ha a sorozat címe Battlestar Galactica, akkor nem fog szétesni a harmadik szezon 4. epizódjában, átadva a helyét a Pegasusnak. Különben is van benne valami felemelő és megható, hogy egy ilyen viharvert, már majdnem leselejtezett hajó vezeti a flottát, nem egy fényes, csillogó-villogó csupacsoda. A flottával meg igenis nagyon sok mindent meg lehet magyarázni, a manufaktúráikkal, a luxushajóikkal, a botanikuskert-hajóval, a teherhajókkal, amik akár bolygóközi kereskedőhajók is lehettek, hisz semmi nem mond ennek ellent a sorozat-bibliában.
(A hajójavításról egyébként annyit, hogy a Colonial Day úgy kezdődik, hogy bejelentik, hogy acylon támadás során megsérült Cloud Nine-t most nyitják meg ismét a közönség számára, a Crossroadban meglőtt gyűrűs hajót pedig a 4. szezon első pár részében felállványozva mutatják. Van tehát utalás a javításra.)
Én továbbra is úgy érzem, hogy a Voyager fényévekre van ettől a fajta realitástól, replikátor és holodeck, és minden héten idegen bolygó ide vagy oda. Nekem igenis hiányzik, hogy megvizsgálják egy-egy támadás hatását a szereplőkre, hogy jobban érezzék, milyen az, egyedül lenni az idegenben. Sokszor látjuk teljesen szétlőve a folyosókat - a következő részre meg ismét csillog-villog. Ha valaki betegszobán köt ki az epizód végére, az ismét a régi helyén kezdi a következőt, még akkor is, ha a halál széléről rántották vissza, tüdejét és máját kicsirélték, stb. (esetleg gyíkká változott, vagy egy nagy bogár beleette magát az agyába.) Remélem, érzékeled a különbséget, amit én érzek a két sorozat között. Mielőtt azt mondanátok, hogy a Voyagernek nem is volt célja ebbe az irányba elmenni, ez nem teljesen igaz. A Voyager pontosan úgy lett előkészítve és elindítva, hogy ebbe az irányba menjen el, elhúzódó maquis-Csillagflotta ellentéttel, kifogyó forrásokkal gondolkodtak. A realitást elsősorban már akkor is RDM nyomatta, de Brannon Braga mindent megtett, hogy kigolyózza a stábból. Ami sikerült is neki végül.
Még egy különbség, amit érzek a Voyager és a BSG között, hogy egy kicsit elrugaszkodjak az eddigi témától, az az, ahogy a stáb, a készítők, a színészek hozzáálltak egymáshoz. A TNG és a DS9 gárdájáról azt mondják, nagyszerű csapatot alkottak, akik nagyon szerették egymást. Ez át is jön valahogy nekem. A Voyagerből az jön át, hogy három színész vetélkedett egymással a minél jobb, fontosabb szerepekért, míg a többiek lassú unalomba fulladtak. Volt 7 évre szóló munkájuk, örök életükre konmeghívásuk, a többi már nem érdekelte őket.
A BSG inkább hasonlít a TNG és DS9 stábjára, sőt, a "családba" ők jobban belevették az írókat, rendezőket, stábtagokat is. Akárcsak a sorozatban, érződik Olmosnak és McDonnellnek a "papa és mama" szerepe, az, hogy törődtek a fiatalbb színészekkel, hogy összefogták, tanították őket. Látszik, hogy egymás megbecsülése volt az uralkodó érzés a forgatásokon. Ez szerintem részben oka is a sorozat minőségének.
Már mint mi a vicc? Az "hagyjuk nem ez a lényeg."? Nehogy már a SW fanok is nekem ugorjanak. :)
Amúgy ha nincs megkötve a sorozat kategória, akkor azért egy(!) közel tökéletes sorozat van. Talán sokan ki is találják melyik, ha az mondom, hogy egy-egy rész után szakértők szokták elemezgetni is van olyan egyetem ahol tantárgy lett. ;) Korábban abban a kategóriában is azt gondolták, hogy a realisztikus az unalmas.
Én nem vagyok régi tag itt, de őszintén szólva nem zavar, ha valaki kritizálja a sorozatot. Nem szent tehén, vannak hibái, és ráadásul nagyon jó dolog csiszolgatni gondolatokat társaságban. Amíg nem troll az illető, addig jöjjön, nem? ,) SW meg űroperett, ilyen szempontból pláne másnak voltak alárendelve a fiktív valóság elemei, és hát eléggé alá voltak rendelve. ,) Szerintem. ,)
Ahogy korábban leírtam a szituációs és az ember árbrázolás naygszerű lett. Imádtam azokat a részeket.
A többit nem izgatott volna annyira ha nem hangsúlyozza az író-rendező.....
"...Nem is értem, hogy miért a mai társadalomhoz, és infrastruktúrához hasonlítod...."
te is ezt teszed, csak nem veszed észre. :)
"...sokkal jobban élveztem, az emberek jellemváltozását, a politikai csatákat, és kiskapuk keresését, és nem utolsó sorban a sorozatban végighúzódó emberi kapcsolatokat, szerelmek kialakulását, bukását..."
Valójában a sorozat sok szemszögből nem csak nagyon emberi volt, hanem nagyon amerikai is (lsd. választások, katonság felépítése, politika, stb).
De tegyük hozzá ezzel az emberi vonással lehet a legkönyebben azonosúlni és ezek sikerültek a legjobban is, nem is szólva hoyg szegről végről mégis csak a mi társadalmunk a Caprikai. ;-)
"...szinte minden fórumon megtalálható 1-2 nick, akik másért se nézik az adott sorozatot, csak hogy hibát keressenek benne...."
Na ez csúnya dolog volt tőled! :(
Az hogy valaki néz egy filmet/sorozatot és talál benne hibát és leírja, illetve ha valaki kekeckedésből néz meg és utánna kötekedik fórumokon az azért nagyon két különböző kategória.
Kicsit azért ez egy pejoratív skatuja volt a részedről és helytelen.
Nekem amúgy a pilot nagyon tetszet az 100%-volt nekem, aztán az első szezon nagyon nem tetszet, ott majdnem abba hagytam.
Késöbb halottam, hogy a 3. és 4. szezon nagyon jó lett hát gondoltam adok egy sanszott a dolognak és az nagyon tetszet.
"...Nem megyek el az adott film fórumára szidni és kritizálni a filmet,..."
Csak kritizálok és azt miért ne lehetne? Lényegében már páran elöttem megtették és az még se volt akkora baj.
"...Te meg vagy róla győződve, hogy nem figyeltek eléggé a készítők, ..."
És ugye ezt objektív részletekkel alátámasztottam.
"...Viszont, ha szerinted van olyan -hasonló műfajban- sorozat, amiben jobban odafigyeltek az általad említett részletekre, és jobb lett, mint a BSG akkor légyszi írd már le a címét, mert belenéznék, hogy mi lehet ennél is jobb ;-)..."
Filme eposzban mondjuk a Star Wars, de hagyjuk nem ez a lényeg. Már többször leírtam, hogy nem nyüglődtem volna ha az író-rendező nem hangsúlyozza annyira hogy erre mennyire odafigyeltek. Hát öszintén szólva felületessen.
Tudna valaki nálam okosabb segíteni? Már a minisorozatban is benne volt, aztán még jó párszor feljött Starbuck és Adama között a "hozza fel a macskát" végű rövid párbeszéd. Mit jelent? Nem jöttem rá.
Szerintem éppen eleget beszéltek az infrastruktúráról, számomra éppen azok a részek voltak kevésbé élvezetesek, bár kétségtelen, hogy általa kaptunk majdnem-teljes képet a flotta életéről. Én sokkal jobban élveztem, az emberek jellemváltozását, a politikai csatákat, és kiskapuk keresését, és nem utolsó sorban a sorozatban végighúzódó emberi kapcsolatokat, szerelmek kialakulását, bukását. Számomra ez tette a sorozatot különlegessé, nem pedig az, hogy volt-e vizük, ételük, ruhájuk, ha volt honnan, és mennyi volt (miért ne lehetett volna elég, iszonyat nagy volt a Galactica, mindig elámultam rajta, amikor olyan képeket mutattak, amikor hirtelen a flotta belsejébe ugrott a többi hajó mellé), vagy hogy miért por alapú volt az üzemanyag.... egyszerűen nem érdekel, elfogadom, hogy ilyen. ;-) Nem is értem, hogy miért a mai társadalomhoz, és infrastruktúrához hasonlítod, hisz nem a mi "nemzedékünk" az, akikről a sorozat szól ;-)
Nyugi, béke van, csak nem értem a ..... nem ismétlem magam. Elég sok sorozatot nézek, és szinte minden fórumon megtalálható 1-2 nick, akik másért se nézik az adott sorozatot, csak hogy hibát keressenek benne. Én egyszerűen nem vagyok ilyen, ha tetszik egy sorozat (ami általában már az első-második résznél számomra kiderül) akkor nézem, és nem keresek benne hibát, egyszerűen csak nézem, és elfogadom olyannak, amilyen... nyilván nem lehet olyan rossz, ha nézem ;-). Ha viszont rossz, akkor nem nézem, és kész. Nem megyek el az adott film fórumára szidni és kritizálni a filmet, pláne nem olyan dolgokkal, ami szvsz igencsak a kákán csomó keresés. Vitatkozhatnánk napestig, felesleges. Te meg vagy róla győződve, hogy nem figyeltek eléggé a készítők, én meg maximálisan meg vagyok elégedve a sorozattal (ezzel nem azt mondom, hogy nincsenek benne olyan részek, amik szerintem sem a legsikeresebbek, de ilyennek is kell lennie, főleg olyankor, amikor úgy általában eléggé magasra tette a lécet a film). Ennyi. Viszont, ha szerinted van olyan -hasonló műfajban- sorozat, amiben jobban odafigyeltek az általad említett részletekre, és jobb lett, mint a BSG akkor légyszi írd már le a címét, mert belenéznék, hogy mi lehet ennél is jobb ;-)