Kövezzetek meg nyugodtan! De a gipszkarton lap ragasztók nedvszívó alapra használhatók előzetes kezelés, kellősítés nélkül, az egyéb (gress, flex, dryvit) ragasztók pedig a karton alapozását igénylik mivel nem ajánlottak erősen nedvszívó anyagok ragasztásához. (csak el kell figyelmesen olvasni a gyártó ajánlását) Nem azt mondom, hogy nem ragad oda, hanem csak azt, hogy pár év múlva ne tessék haragudnni ha nem jött be(vagy ha lejött).
Nekünk mindenholgipszkarton van ragasztva,belül.NAGYON száraz a levegőnk!! Párának nyoma sincs.Megvettem a 2,75-ös kartont,így vizszintes toldás nincs sehol.
Kevesebb melóval jár,így kompenzálja a kicsivel drágább anyag költségét.Ajánlom mindenkinek,nekem bevált.
ad 1. Abszolut nem macera és nem drága (persze nem kalapács és vésős szakember, mert az drágább) és egy vasalt falnál bárhol lehet nyilást vágni persze azért ésszel.
Mindenkinek köszönöm az építő jellegű hosszászólásokat ebben a forumban, elég sokat okultam belőlük.
Újabban sajnos nem bűvül ez a szál, és nekem lenne pár kérdésem:
1.
Mennyire bugyutaság az, ha nekem olyan ötletem van, hogy (mivel nincs elegendő tökém/hitelem) ahhoz, hogy elég nagy házat építsek, hogy egy viszonylag kicsit felépítek, majd ha lesz több keret (és szükség lesz több szobára - gyerekek...) akkor hozzá lesz építve. Nyilván ez kompromiszumokkal jár az elrendezésre való tekintettel, mert a hozzáépítés miatt azzal lehetnek gondok. De pl. egy prokoncept falba utólag bele lehet tenni egy ajtót/ablakot ? Vagy ha ilyen terveim vannak akkor oda inkább tervezzek be egy ajtót és kész.
2.
Nézegetem most a Prokoncept és Isoteq hőszigetelési adatokat és ha én jól értem akkor az Isoteq értékek jobbak :
Prok Isot
25 0,27 0,26
30 0,20 0,18
35 0,15 0,14
Ha joltudom ez hoatbocsatasi ertek, tehat minek kisebb annal jobb.
Korábban úgyolvastam hogy ezen elemek kozott nemsok különbség van, akkor hogylehet hogy ezen adatok eltérnek ? Vagy ezek olyan kis eltérések amire nemérdemes adni ?
Meg Isoteq az mua. átkötős akkor elvileg rosszabbnak kéne lenni szigetelésnek, nem ? Akkor miért annak jobb ezek szerint ?
3.
Valaki tud esetleg Komárom környékén tevékenykedő kivetelezőt ajánlani ?
Vizes helyre (pl pincefalra) csak XPS-t szabad rakni, az EPS felvesz valamennyi vizet és elromlik a szigetelőképessége. A 2cm-t nagyon kevésnek érzem, nekem az 5-15-15 típusú EPS-zsalus falam alatt 10cm XPS (2 réteg 5cm) van a pincézetlen házrész lábazatán is (kb 1m mélységig a föld alatt, azaz gyakorlatilag az alapozási szintig) és a pincefalon is.
Alatta pince lenne, mivel a szigeteléstartó falat ódivatúnak és pénzkidobásnak tartom, arra gondoltam, hogy GV3 v GV4 bitumenessel lenne a vízszigetelés, és kapna egy azthiszen XPS v. EPS ? 2cm szigetelést, és meglenne az amúgy nem annyira szükséges hőszigetelés is, meg tartófalat sem kellene rakni. De az alőbb említett hővezetés miatt legalább a főld feletti 1,5m magas pincefalrészre vastagabb szigeetlés kellene, és nem jönne fel a hideg a betonmagba?
A vas nem tartja meg a falat (és az egész házat, födémestül, tetőstül). Legalábbis nem a hagyományos betonvasak.
Ha meg már annyi vasat teszel oda, ami tart is, akkor azon is pont úgy átjön a hideg.
Ha visszaolvasol (itt, vagy a Passzívház topic-ban), látod, hogy van, aki foamglass-sal oldotta meg (ez drága), mások P3-as Ytonggal, de azt a betonfal könnyen felmorzsolhatja. A hagyományos téglafal talán nem, mert ott van habarcs is közte.
Statikusok le fognak beszélni róla.
Szerintem ha a lábazatot rendesen lehőszigeteled, nem lesz ott gond. Erre a "(Hő)Szigetelések" topic-ban találsz megoldásokat.
Olvasgatom a topikot, úgy látom jó néhényan túl vannak az építésen.
Én még előtte állok, 2 éve tervezgetjük.
Lenne egy pár kérdésem:
1778, 1780 -as hozzászólás környékén volt téma a lábazatnál a hideg alulról felmegy a betonmagban. hőkamerás képek is voltak. Erre nem lenne megoldás az, hogy az aljzatból kiállnak a vasak, és az első sor pkc elem ráhelyezése után 5 vagy 10 cm hungarocellt belevágna az ember, és átszúrva a vason, letolni az aljára, és utána lehetne kiönteni. A vas fogná a falat, a beton pedig nem érne közvetlen az aljzathoz.
Azt szertném még kérdezni, hogy a rekuperátornak milyen csövezést kellene használni, mert gépeket sokat találtam a neten, de hozzá csöveket, elosztókat egyet sem. Jó a 100mm -as lefolyócső, vagy valaki irta a "90-es spirálisan korcolt légcsatorna" csövet. Ez egy szigetelt hajlítható cső?
Használ valaki Caleo fűtőfilmet, érdekelne a tapasztalat.
Ha közvetlenül a födémre csavarozod a gipszkartont akkor az idővel repedni fog. Erre van a direkt függesztő. Cserép léc+direkt függesztő, ezzel szintbe tudod hozni ha nem egyenes a födém és repedni se fog. Sőt még közéje tehetsz akár szigetelést is.