Lenne egy érdekes problémám az alapjárati fordulatszámommal. Tudtommal 825-nek kellene lennie, de nekem kiolvasva csak 720-730-at ír. Mi lehet ennek az oka és mi a megoldás?
Köszönöm szépen. Az enyém dízel. Közben megtaláltam valószínüleg. Az első motorbak mögött. Nem egyszerű szerelni ezt sz autót. Hála ég nem sokat kell.😀
Tud esetleg valaki segíteni? A progléma annyi, hogy vezérműszíjat cserélnék a lacettimen 2.0d. Nem találom a főtengelyt hol tudom lefixálni. A célszerszámok meg vannak csak a tüskével akadtam meg.
Nálam ez először 2 éve volt, úgy látszik, hogy ahogy öregszik a járgány, úgy lesz ez rendszeres. Szelepfedélcsere lesz a vége. Még nincs szívem megválni tőle, mert a 12 év alatt csak 105ezer km-t tettem bele és egyébként megy mint a rakéta, igaz, hogy a legdrágább OMV benzinnel járok (azt mondták, hogy az "tisztíccsa" a rendszert).
Kénytelen leszek akna nélkül megoldani én is. Úgy szoktunk csinálni, hogy egy kb 15 cm vastag pallóra ráállunk az első kerekekkel és így kényelmesen és biztonságosan lehet alatta dolgozni. Ha jól tudom API GL-4, SAE 75W-90 olaj kell bele 1.8liter. Elvileg az olaj szintet ennél a csavarnál kell ellenőrizni:
Közben megoldódott a kérdés. Beszereztem egy univerzális obd csatit és prímán mutatja a hőfokot. Szerencsére nincs túlmelegedés szépen kapcsol a venti. A mutató viszont ilyen szempontból valóban haszontalan. Remélem a benzin szintjelző nem ennyire megbízhatatlan. Egyszer lehet kipróbálom ég-e a sárga tankocska. A mutató már rég fekszik, de lámpa sehol...
2007 óta van egy 1,6-os szedan Chevrolet Lacettim. Alapvetően elégedett vagyok a kocsival, a hibái inkább a nyüstölés miatti elhasználódásból eredtek. Most az volt a gondom, hogy egyre gyakrabban felgyulladt a motormeghibásodás jelző lámpa, aztán tartósan világított is, illetve hidegindítás után villogott, aztán beállt tartós világításra. Rávettem magam, hogy belenézek a motortérbe és ott azt láttam, hogy a szelepfedélnél dől ki az olaj, rendesen látszott az olajfolyás. Elvittem szervízbe és valóban ez volt a gond, a kifolyt olaj belepte a gyertyákat és ott elment a gyújtás időnként, a komputer rendellenes égést jelzett. Lekapták a szelepfedelet és új tömítést tettek be és megszűnt a jelzés. Igaz jelezték, hogy a szelepfedél vetemedett úgyhogy nemsokára cserélni kell majd. szóval, ha a motorjelző lámpa ég, gondoljatok ilyen problémára is.
Nem kell kiszerelni a lámpát,elég körbe maszkolni,ha ki akarod venni : először le kell szerelni a hűtő rácsot,felül 4 csavar,kibuktatod.Utána a lámpa házat 3 db csavar tartja darabonként.Kiemeled a lámpaházat,csatlakozó le,és már kint is van.
2005-ös 5-ajtós Lacettinek eléggé bemattult a fényszóróbúrája. Érdemes ezt felpolírozni? Vagy inkább újat érdemes venni? Felpolírozásnak illetve új vételének milyen költsége van?
Szeretném majd valamikor lecserélni a hűtővízet+elmosni a kiegyenlítő tartályt. Van valami spéci dolog a cserében? Kell külön légteleníteni? A leeresztő a hűtő radiátor alján van ugye?
Az enyém is ilyen. Ha 100-nál indul a venti, akkor is ott áll a mutató, mint a szög. Lefelé mutat, tehát egy állandóan nyitott termosztátot ki lehet szűrni vele, de a túlmelegedés megállapítására alkalmatlan. Arra megy a Torque a fejegységen. :-)
Mi lehet az oka annak, hogy a vízhőfok mutatóm kb. indítás után 10 perccel felmegy kb. 78-80 fokra és onnan meg sem mozdul? Még akkor sem amikor egy hosszabb menet után alapjáraton megy az autó, ugye ilyenkor semmi hűtés nincs. A ventim bekapcsol, de ez sem látszik a mutatón. Se lejebb, se feljebb nem megy. Mellékeltem egy képet, hogy hol szokott állni.